Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel kilóméterórák

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csepel kilóméterórák

    Üdv!
    Van nekem egy (csak?) számomra furcsa kilóméterórám 6 számjegyű illetve a menetes része ahova a spirál hollanderjét kell felcsavarozni bakelitből van és a henger alakú házába 2 csavarral csatlakozik. A számlapja törött, de megegyezik a fémházas illetve fém menetes kilóméteróra számlapjával (120-ig van skálázva), az a differencia van még benne hogy a mutatója karcsúbb mint más órákon.

    Mennyire gyakori a 6 számjegyű kicsi mutatójú óra vagy csak nekem "új", vagy nem is csepel? Maga az óráról nem tudok képet feltenni mert sajnos darabokban van, de teszek fel egy másik képet (nem az enyém igaz lámpafejben van de ilyen) órám van másik itthon. Ez 5 számjegyű, vastagabb mutatóval szerelt.

    Click image for larger version

Name:	Danuvia_125_motor_44777851845786.jpg
Views:	1
Size:	65.4 KB
ID:	158962

    Előre is köszönöm a válaszokat.

    #2
    Maga az óráról nem tudok képet feltenni mert sajnos darabokban van,
    Szuper:gyenge a fantáziám!

    Ha darabokban fotózod a részletek jobban látszanak...és könnyebb véleményt mondani!
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Elmondottak alapján van egy TL órád. Annak a szerkezete van bakelitből, és annak karcsú a mutatója, a két csavaros számlap rögzítés minden Pancsi órára igaz.
      Ilyen? :
      Click image for larger version

Name:	13704d1359223876-pannonia-km-orak-sdc12299.jpg
Views:	3
Size:	190.3 KB
ID:	151947
      A hat számjegyű kivágás utólagos lehet bár kellene hogy legyen alatta pörgős szám is.

      Komment


        #4
        Köszönöm a válaszokat.
        Öö igen minden kilóméterórán 2 csavar rögzíti a számlapot, De én a bakelit részét mondom hogy az is 2 csavartal csatlakozik a hengeres burkolatához
        Majd lefényképezem mégis teszek fel képet valamennyire összerakom.. és úgy hátha be tudjuk azonosítani. Továbbá tegyük fel hogy TL óra, akkor egyforma a csepel órával? Mert ráadásul ez az óra KIS lámpafejben volt beleszerelve.

        Komment


          #5
          Itt vannak a képek 1.: "Újonnan" vásárolt kilóméteróra
          Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	197.4 KB
ID:	151948
          és itt a darabokban lévő sajnos a számlapjából csak ennyi van
          Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	199.9 KB
ID:	151949

          Teszek fel pár képet a jó állapotú óra aljáról:
          Click image for larger version

Name:	20170617_142259.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	151950Click image for larger version

Name:	20170617_142322.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	151951
          Látszik hogy ez egy anyával kapcsolódik a hengeres burkolathoz.

          Illetve itt vannak a másik óra aljáról a képek:
          Click image for larger version

Name:	20170617_142459.jpg
Views:	1
Size:	197.7 KB
ID:	151952Click image for larger version

Name:	20170617_142502.jpg
Views:	1
Size:	190.2 KB
ID:	151953Click image for larger version

Name:	20170617_142506.jpg
Views:	1
Size:	193.6 KB
ID:	151954Click image for larger version

Name:	20170617_142517.jpg
Views:	1
Size:	192.7 KB
ID:	151955
          Első és második képen jól látszik, hogyan csatlakozik a hengeres részhez, azok gondolom a csavarok. A hengeres rész amelyre a spirál hollanderje csatlakozik le van törve ez már sajnos ilyen volt.

          Végére jöjjön pár kép együtt az órákról:
          Click image for larger version

Name:	20170617_142901.jpg
Views:	1
Size:	195.5 KB
ID:	151959Click image for larger version

Name:	20170617_142856.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	151958Click image for larger version

Name:	20170617_142819.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	151957Click image for larger version

Name:	20170617_142725.jpg
Views:	1
Size:	193.5 KB
ID:	151956Click image for larger version

Name:	20170617_142909.jpg
Views:	1
Size:	198.5 KB
ID:	151960
          Itt már látszik a különbség, hogy a hiányos órának karcsúbb a mutatója illetve hogy 6 számjegyű.
          Egy dolgot viszont csak fényképezés közben vettem észre hogy a számlapok sem ugyanazok a hiányoson "robosztusabbak" a számok és "rovátkák".

          Ebből ki lehetne silabizálni, hogy minek az órája lehet?

          Komment


            #6
            A két csavaros rögzítés az alsó részen az tipikus TL, a nagy 250-es Csepelnek a korai változatnak nem ilyen volt az órája, de a TL-Csepel átmenetnél már előfordulhatott ez a típus is a Hella lámpafejjel együtt.

            Komment


              #7
              Értem, ez a hiányos óra egy kis lámpafejes csepellel érkezett arról mit lehet tudni kb mikor mennyit gyártottak kilóméterórás kis lámpafejet?
              Majd később erről is teszek fel képet.

              Köszönöm a választ.

              Komment


                #8
                Szervusztok!

                Az 1954-es T Csepelekhez mellékelt CSEPEL 125/1 használati és kezelési utasításban a 118. oldalon a következő olvasható az XXV. sebességmérő fejezetében:"A Csepel 125/T motorkerékpár a nagy motoroknál szokásos sebességmérő órával is fel van szerelve.

                A lámpafejbe szerelt óraszerkezet a megtett út hosszán kívül a pillanatnyi sebesség km. értékét is mutatja.

                Az óraszerkezet meghajtása hajlékony huzallal történik,amely a lámpafejből a felső vázrúd mellett hátravezetve a kihúzható hátsókerék tengelyen ülő csigakerékházba vezet.

                A csigakerékházban lévő nagykerék fogazott vége a hátsókerékagy hasonlóan fogazott részében kapcsolódik.A kerék forgását a huzalra a kis kerék segítségével viszi át.

                Az egész csigakerékház a tengely kihúzása után kiemelhető a helyéről."


                A fenti idézetet szó szerint átmásoltam,a fent nevezett könyvből,tehát korabeli írás.


                Megjegyezem,hogy a fentiek ellenére,kevés olyan 125 ccm-es Csepellel lehetett találkozni,amely km. órával lett volna szerelve,vonatkozik ez a kiadott összes típusra.Legjobb tudomásom szerint,inkább kiegészítőként lehetett vásárolni utólag.Az óra ha jól emlékszem nem Magyar gyártmányú volt,a csigaház megegyezett a 250-es Csepelével.

                Lehetséges,hogy az exportra szánt motoroknak széria tartozéka volt a sebességmérő,de az akkori hiánygazdaságban az átlagember még a belföldre gyártott motorokhoz is nehezen jutott hozzá.A műszer átmérője,nagyjából azonos lehetett,a későbbi Danuvia km. óráéval.

                (A hiánygazdaságot a II.Vh.-után teljesen érthetőnek tartom,-mert egy kifosztott,szétbombázott országban,nem a motorkerékpár gyártás élvezett prioritást,-fontosabb volt a Dunába robbantott hidakat újjá építeni és egyáltalán elindítani a gazdaságot és a termelést,valamint felszámolni az inflációt.)

                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  #9
                  Üdv!

                  Én úgy tudom, hogy mindegyik Danuvia órában 6 tárcsa forog a számlap alatt, de ebből csak öt az, ami látszik. Az elrejtett száz méterenként fordul egyet. Az első DV 125-ösöknél még sok alkatrész volt kiforratlan, ami később megváltozott, talán a bakelit óra belső is ilyen volt. Ilyet még amúgy nem láttam élőben.
                  Csak tipp, de a két csavaros rögzítés nem lehet, hogy az anya túlzott meghúzása miatt eltört menetes rész miatt került rá?

                  Komment


                    #10
                    Ó de király így már érthető miért 6 számos az óra köszönöm a válaszokat!
                    A mai nap folyamán teszek fel képet a lámpafejről illetve lámpafejekről.

                    - - - Updated - - -


                    Csak tipp, de a két csavaros rögzítés nem lehet, hogy az anya túlzott meghúzása miatt eltört menetes rész miatt került rá?
                    Ezt nem tudom megerősíteni, hogy utólagos "mókolás" avagy nem, amikor kiszereltem a lámpafejből már ilyen volt.

                    - - - Updated - - -

                    Itt vannak a képek, az elsőn látható a kilóméterórás nagy lámpafej.
                    Click image for larger version

Name:	20170618_090910.jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	151964 (A félreértések elkerülése végett! Azt a takonyt nem én kentem rá)

                    A következőkben pedig egy "sima" kis lámpafej látható.
                    Click image for larger version

Name:	20170618_091031.jpg
Views:	1
Size:	192.6 KB
ID:	151965Click image for larger version

Name:	20170618_091051.jpg
Views:	1
Size:	189.0 KB
ID:	151966Click image for larger version

Name:	20170618_091103.jpg
Views:	1
Size:	189.6 KB
ID:	151967

                    Illetve akkor a KIS lámpafej kilóméteróra nyílással több szemszögből (Van rajta egy gyújtáskapcsoló "burkolat" azt nem tudom, hogy gyári-e, szerintem nem. Ezt is valószínűleg a 3 állású úgymond kulcs nélküli kapcsolóval szerelhették nem?):
                    Click image for larger version

Name:	20170618_091544.jpg
Views:	1
Size:	194.3 KB
ID:	151968Click image for larger version

Name:	20170618_091551.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	151969Click image for larger version

Name:	20170618_091559.jpg
Views:	1
Size:	191.9 KB
ID:	151970Click image for larger version

Name:	20170618_091608.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	151971

                    Ezt a lámpefejet melyik csepelre szerelhették annó?

                    Végezetül lenne egy másik kérdésem. Ezt a gyújtáskapcsolót az első képen látható lámpafejből szereltem ki, Csepel T vagy D Csepelé? Van benne biztosítéktartó.
                    Click image for larger version

Name:	20170618_084139.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	151972

                    Komment


                      #11
                      Üdv!

                      A fentt említett kilóméter óra a korai 125-ös csepelekben használták!
                      A belső szerkezete megegyezik a TL "bakelites" órájával, A mutató alakja is hasonlít, de kisseb és természetesen a számlap és a ház is kissebb.

                      Felhasználható donornak a Pannonia órához!

                      Komment


                        #12
                        Köszönöm a választ.
                        Attól, hogy Pannonia óra be "szabad" építeni egy csepelbe (gondolom)?

                        A kis lámpafejről lehetne tudni valamit? :/

                        - - - Updated - - -

                        Ránézésre együtt a 2 óra nem igazán különbözik egymástól mármint méretileg.

                        Komment


                          #13
                          Az utolsó képen a gyújtáskapcsoló Pannóniának tűnik.

                          Csepelekhez és a kilométerórákhoz meg nem értek

                          Komment


                            #14
                            D Csepelé?
                            A D Csepel és a Pannónia használta,a kivezetéseknél lehet némi eltérés.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X