Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mennyit ér egy felújítás utáni, papíros Pannónia?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mennyit ér egy felújítás utáni, papíros Pannónia?

    Szervusztok,

    Nem akarok új témát nyitni.
    A véleményetekre kennék kíváncsi egy felújítás utáni papírozható P12-sel kapcsolatban.
    Egy hírdetésről van szó, árat szándékosan nem írok. Mivel nem vagyok képben a Pannóniákkal érdekelne mi az, ami típusidegen, és hogy - feltételezve műszakilag rendben van - mennyi lenne a reális ára.
    Képeket mellékelek:
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	85.0 KB
ID:	157124Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	109.4 KB
ID:	157125Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	108.9 KB
ID:	157126Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	107.6 KB
ID:	157127Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	83.2 KB
ID:	157128Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	100.6 KB
ID:	157129
    Forgalomból végleg kivont, de már zöldforgalmis, élő tulaj szóval ez a része rendben.

    Segítségteket előre is köszönöm!

    #2
    demeter, Tequila és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Az apróságokat nem ismerem mivel nem vagyok Pannonia spéci, de a henger+fej a P10-é nem a 12-esé

      A költségek:
      széles skálán szórnak attól függően hogy ki mit csinál/tat meg. Ha mondjuk a blokkod és az egyéb szerelést magad csinálod, de furatod és főtengely javitva (természetesen csapágyak szimeringek újak) néhán kopó alkatrész újítva , kasznit homokfúvatod és festeted +krómozás vagy uj króm cuccok én 300-400 köré taksálnám még a fent emlitett hiányosságokkal is , hisz azek kevésbé befolyásolják az árat, inkább az eredményt. Persze nagyon igényes és mindenre részletre kiterjedő munka esetén simán lehet több is.
      Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2014 szept. 14, 13:15.
      TLF65, St.Z.350 és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Lemezjáték, sinter és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Ha már "felértékelésről" van szó: Pannónia p21 eladó Polgár ”¢ OLX.hu (korábban Apród)

          Mi a véleményetek róla? Gondolkozok egy P20 vagy 21-ben de abszolút analfabéta vagyok a típusban.
          Mondjuk a sokat említett hibáit nagyjából már tudom a típusnak.
          Erről azt írják '68-as de az ugye ha jól tudom nem lehet mert a 21-es csak később jött.
          Az eladó azt írta a blokk gyári magyar alkatrészekkel lett összerakva ami az én esetemben inkább tűnhet hátránynak mint előnynek. A motor az eladó szerint forgalomba helyezhető. Ennek a részleteit még nem firtattam.
          Nekem nem lenne célom a gyári állapot. Egy minden hétvégén motorozásra kész járgányt szeretnék egy ilyenből nem Ot-s motort.

          Komment


            #6
            Szerintem 380-400-ért meg kéne venni a kettőt együtt, ha tényleg forgalombaállítható az egyik.

            Komment


              #7
              Nekem a felújított inkább hátrány, mert az kizárt hogy a felújító alapkoncepciója egyezzen az enyémmel. A másik, hogy ki tudja mit és hogyan szerelt bele.
              Tőlem is mindig kérdezik, mennyit ér a motorom...én azt nem tudom megmondani, csak hogy mennyi legyen a zsebében annak, aki ilyenre vágyik és belekezdene. Namost, ezek az összegek itt a P12-nél meg a P21-nél is alatta vannak ennek, ilyenkor nem tudom mi nem stimmel. Az is igaz, hogy ha valaki kiírja csak a korrekt bekerülési költséget egy hirdetésbe, annyiért meg nem veszik meg...
              De ha úgy alakul, 200-on belül szeretnék 21-est venni...

              Komment


                #8
                Ugyan. Mindenki tudja, hogy a hirdetésben a "felújított" az kb. annyit jelent, hogy le van mosva. (jó, lehet, hogy a váltóolajat és a gyertyát kicserélték...)

                Komment


                  #9
                  Üdv !

                  Nos a két kéthengeres ennyiért (főleg ha mindkettő valóban forgalomba helyezhető) szerintem ajándék .....
                  A P12 kissé tessék - lássék módon van rendbe téve (már jó pár eltérés , bowden, csíkok csavarok ... stb már fel lett sorolva) De tegyük a szívünkre a kezünket , az én olvasatomban már az is lényeges hogy ismét egy magyar motor visszakerül a forgalomba , oda ahová szánták (és nem a kohóba ...) még ha mégannyira sem sikerült 100%-ra a felujítás , bár lehet hogy nem is az volt a cél , örülök annak , hogy valaki egyáltalán időt , és pénzt szánt rá !!!! És mindezek ellenére nem is néz ki túl rosszul ! (bár közelről még nem láttam ) Mindenesetre elismerésem , a kéthengeresekhez pedig kívánok felköthető alsónadrágot !

                  Komment


                    #10
                    Hűha! Ezek után szinte szégyellem magam, amiért leelőlegeztem, és jövőhét elején gurul be a portára.
                    Érdekes dolog ez a veteránozás, és ahogy írtátok is több oldalról megközelíthető. Persze, hogy öröm a saját munka, de a sokadik járgány után az ember megcsömörlik az unalomig ismétlődő munkafázisokat újra, és újra végigcsinálni.
                    Szétszedés, pucolás, ez hiányzik - az hiányzik, irány a börze, drágánaggyavagynincsis, miért nem jó, mi zörög már megint, kutyafáját lepattant a festék - majbejavíccsuk...
                    Minden felújítást dokumentálok, és bizony egyszer egyszer végigpörgetve a munkák kezdetén készült fotókat, - tudjátok amikor minden úszik az olajsárban - bizony elgondolkodom valójában mennyi idő, energia, és pénz elmegy egy egy projektre. Túl sok.
                    Majdnem biztosan ez lesz az utolsó motor a kis gyűjteményben, megkoronázva az eddigi munkánkat. És hogy nem teljesen a mi kezünk munkája? Na és? Édesapám amióta motorozik vágyott egy megbízható jól (értsd kényelmesen, hosszú távon) motorozható magyar gépre. Megvettük felesben, így kevésbé fáj.
                    Az eladó korrekt volt, a típusidegen alkatrészekre ő maga hívta fel a figyelmet, és mint mondta alkudni kötelező. Meg is tettük. 'Köpködni' amúgy sem szoktam, nem stílusom. Viszont most már tudom ki szokott. A tesztkör alatt derekasan helytállt. Vigyorogtam, mint a vadalma.
                    Nem múzeumi darab, nem is oda szánjuk. A felújítása jó 10-15 évvel ezelőtt - nemhogy Veteránfórum, majdnem internet előtti időkben - történt. Tulaja a közelében sem volt olyan írdatlan mennyiségű infónak, mint ami akár itt fellelhető. Mindezt belekalkulálva úgy gondolom szép munkát végzett.
                    OT-t sem tervezünk, Kit érdekel a típusidegen deknicsavar, amikor zsírpapírba csomagolt gyújtásalaplap - lendkerékmágnes párost kaptunk a motorba!
                    Valahol valamikor valamelyikőtök írta, hogy nem csak fekete-fehér létezik. Van bizony szürke is, és annak megannyi árnyalata...
                    Fejleményekkel majd jelentkezem.

                    Komment


                      #11

                      Komment


                        #12
                        Az is biztos, hogy ez volt az utolsó alkalom, hogy az „érdekelne mi az, ami típusidegen” és a „mennyi lenne a reális ára” kérdésekre elmondom a véleményemet, illetve megosztom az ismereteimet - abban a hitben, hogy ezzel segítek, miközben teljesen feleslegesen pocsékoltam rá a szabadidőmből.
                        Szerény véleményem szerint:NEM!!!!Minden építő jellegű kritikád hasznos a közösségünknek!Hiszen sokan vagyunk akik kissé(nagyon!)tájékozatlanok vagyunk e téren!Magam részéről figyelmesen és hálásan olvasom a TE és összes többi veterános szakértő véleményét!
                        Az ár érték arányokat pedig ne firtassuk! Köztudott hogy elkötelezett vagyok a ,,régi idők focija" illetve ,,mocija" iránt de ha szívünkre tesszük a kezünket és reálisan nézzük a dolgot ezek az öregecske vasak csak annyit érnek mint a súlyuk vasárban!Hiszen még új korukban is elavult és korszerűtlen járművek voltak! Viszont az érzelmi értékük felbecsülhetetlen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.................és ezt ki tudná pénzre átkonvertálni?!..ki tudja felmérni a 18 éves fiatal korunknak az értékét?Ki tudná ezt megfizetni?!!!Még akkor is amikor úgy el voltunk,,nyomva"???!!!!(bocsi:A kép 1972 Májusában készült,mert az anyukám csak úgy adott benzinpénzt ha hagyom magam lefényképezni!)
                        Utoljára szerkesztve a következő által: apacsavo; 2014 szept. 15, 06:15.

                        Komment


                          #13
                          Tequila eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Valahol valamikor valamelyikőtök írta, hogy nem csak fekete-fehér létezik. Van bizony szürke is, és annak megannyi árnyalata...
                          Vagy esetleg fogalmazhatunk úgy : lószar meg a veréb

                          DE EZT IGAZÁN NEN ROSSZINDULATUAN MONDOM csupán arra utalnék ,hogy nem vagyunk egyformák , mindenkinek más az értkrendje .

                          Tequila eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          de a sokadik járgány után az ember megcsömörlik az unalomig ismétlődő munkafázisokat újra, és újra végigcsinálni.
                          Mert szerintem meg nincs két egyforma ( egyformán elhasználódott , tönkrettett , kókányolt ) motor . Azonkívül a munkák során megszerzett tudás , rutin teszi egyre könnebbé lazábbá a következő feladat elvégzését .


                          Tequila eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          bizony elgondolkodom valójában mennyi idő, energia, és pénz elmegy egy egy projektre. Túl sok.
                          ...miért , ez nem élvezet? Mert ha nem akkor bizony gáz van .


                          Tequila eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Majdnem biztosan ez lesz az utolsó motor a kis gyűjteményben, megkoronázva az eddigi munkánkat. És hogy nem teljesen a mi kezünk munkája? Na és? Édesapám amióta motorozik vágyott egy megbízható jól (értsd kényelmesen, hosszú távon) motorozható magyar gépre.
                          Azért koronának ez kicsit olyan mint a--- kifényezett réz--. Apámnak -én - biztos saját kezemmel tettem volna össze egy motort , úgy hogy napról napra láthassa , beleszólhasson , megbeszéljük ... stb ,stb a színét -szagát .

                          De a lényeg az ,hogy neked tetszik , elégedett vagy -----viszont azt ne várd el ,hogy mindenkinek ugyan az legyen a véleménye mint neked . Hisz Te is a saját véleményed alapján --mondod másra ,azt hogy "köpköd "

                          Komment


                            #14
                            Tequila eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            'Köpködni' amúgy sem szoktam, nem stílusom. Viszont most már tudom ki szokott.
                            Ez a válasz a feltett kérdés alapján nem volt korrekt ApaE-val szemben, nem gondolod?! Minek kérdezel ilyet, ha nem vagy kíváncsi az építő véleményekre?

                            Komment


                              #15
                              Hűha! Ezek után szinte szégyellem magam, amiért leelőlegeztem, és jövőhét elején gurul be a portára.
                              Egy kis csalódottságot érzek az írásodban, feltehetően a kérdésedre adott válaszok miatt.
                              Kérdeztél, és válaszoltak, nem kritizáltak, csak a tényeket mondták el.

                              Édesapám amióta motorozik vágyott egy megbízható jól (értsd kényelmesen, hosszú távon) motorozható magyar gépre. Megvettük felesben, így kevésbé fáj.
                              Ha ez volt a célotok, akkor helyben vagytok, jó ez a motor erre, és ha nincsen visszafordíthatatlan átalakítás rajta, bármikor tovább pofozgatható a tökéletesség felé.

                              Én rendszeresen nézem a T1-es hirdetéseket (mivel nekem az van), és alig találok olyat, aminél minden a helyén van, hozzávaló. Szinte mindegyiknél van valami oda nem illő, köszönhető a csereszabatos alkatrészek sokaságának...

                              Szerintem vágyni kell a tökéletesre, de együtt kell tudni élni az apróbb eltérésekkel. Én ezt az egészet egy folyamatként fogom fel, ahol mindig egy kicsit jobbítok rajta. Persze ha volna egy valag pénzem, akkor vehetnék egy eredetileg soha nem volt csili-vili felújítottat, de akkor hol volna az "én kezem munkája" érzés, az alkotás öröme (meg persze kínja is...)???
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 szept. 15, 09:03. Oka: elütés

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X