Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    20 km-es mai menetpróba után csak egy rossz tapasztalatom van: a tápszivattyú visszaengedi a benzint, emiatt nem indul pöccre a járgány. De ha beindul, akkor teszi a dolgát. Szépen gyorsul, és ami a lényeg: van stabil alapjárat. Az alapjárati hangból pedig több évtizedes lengyel igyekezet sem tudta az olaszos alaphangot elnyomni.

    Nyugodtan nevessetek ki az érzelgősségem miatt, de nekem egy relaxáció beülni a napi meló után ebbe a kis autóba és menni vele haza. Persze nem mindig a legrövidebb úton, ha már egyszer jól megy. Kockázat is van: ha nem megy tolhatom a hosszabb úton hazáig

    Komment


      #77
      ha nem megy tolhatom
      Kapd a hónod alá és szállj fel egy buszra!

      Komment


        #78
        Inkább a hátamra veszem. Azért vannak benne a biztonsági övek.

        Komment


          #79
          20 km-es mai menetpróba után csak egy rossz tapasztalatom van: a tápszivattyú visszaengedi a benzint, emiatt nem indul pöccre a járgány. De ha beindul, akkor teszi a dolgát. Szépen gyorsul, és ami a lényeg: van stabil alapjárat. Az alapjárati hangból pedig több évtizedes lengyel igyekezet sem tudta az olaszos alaphangot elnyomni.
          Mostmár agyalj a kétkerekűn is!Azzal kellene dolgozni járni!!!!
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #80
            .. bocs hogy ide írom, de csak ide tudom...
            A kertészkedés témához nem tudok hozzászólni, pedig szeretnék
            Meg lehetne szögelni a rendszert? Köszi!

            Komment


              #81
              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

              Eddigi szarvashibák:
              - Lelazult hengerfejcsavarok - bírta, nem fújta ki a tömítést:
              - Olajsár a teknőben és a teknőn kívül - kibírta kenés és hűtés nélkül a kánikulát, igaz tréleren jött haza.
              - Elfolyt váltóolaj a féltengelyharangok szétkopása miatt - Harangcsere, váltóra szuszogószelep, olajfeltöltés és nincs csepegés.
              - Szétgányolt porlasztó, lyukas úszó, az úszó csapját egy rézkábel darab helyettesítette - ez ma oldódott meg.
              A lelazult hengerfej csavar érdekes téma ezeknél a kocsiknál. A 76-osunknak egyszer elszakadt a vezérműlánca. Elkerült egy letenyei mesteremberhez javításra. Mikor hazahozták szüleim, legalább 4-5 ló hiányzott belőle. Még 3 évig volt használva, apu sem foglalkozott vele különösebben. Szintén átvészelte károsodás nélkül. Amikor a motor felújításához értünk két éve, kiderült, hogy az összes csavart elfelejtették lehúzni (én is ekkor kezdtem foglalkozni a polski motorokkal). Amikor ismét feltámadt, újra megvolt mind a 23 paci.
              A kluboldalon két féle utánhúzási verziót hallottam. Az egyik a könyv szerinti, 500 km után ismét le kell húzni nyomatékra. A másik teória szerint az első üzemmeleg használat után. Nekem mindkét autónál most lesz aktuális a dolog.

              Komment


                #82
                uz011 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Mikor hazahozták szüleim, legalább 4-5 ló hiányzott belőle. Még 3 évig volt használva, apu sem foglalkozott vele különösebben. Szintén átvészelte károsodás nélkül. Amikor a motor felújításához értünk két éve, kiderült, hogy az összes csavart elfelejtették lehúzni (én is ekkor kezdtem foglalkozni a polski motorokkal). Amikor ismét feltámadt, újra megvolt mind a 23 paci

                ..már ne haragudj , de szerintem így születnek a legendák . 3 évig járni egy kifújó tömítéssel , ráadásul "károsodás nélkül " , ez így ebéd elött ....

                Komment


                  #83
                  Hát... Köszönöm a véleményedet, negatív vélemény is lehet építő jellegű.
                  Esetemben biztosan megkopott a memóriám, talán szenilis is vagyok, a kocsim pedig egy rakat fos lehet ezek szerint. Mivel édesanyám folyamatosan dokumentálta az autóval kapcsolatos történéseket, biztosan tévesen írta fel a javítás dátumát is.

                  A kocsi nem futott az említett 3 év alatt 500 km-nél többet egyébként.

                  Komment


                    #84
                    ..már ne haragudj , de szerintem így születnek a legendák . 3 évig járni egy kifújó tömítéssel , ráadásul „károsodás nélkül” , ez így ebéd elött ...
                    Te a FIAThoz értesz ez pedig egy továbbfejlesztett változat.

                    Annak idején amikor a piacokat a lengyelek uralták élmény volt látni a plafonigpakolt kispolszkit tetőcsomagtartóval, és a két ember még aludt is benne, miközben 1000+ km-t utaztak rendszeresen.

                    Komment


                      #85
                      Megerősítem Uz011 tapasztalatát: nálam sem volt semmi kifúvásra utaló nyom azonkívül, hogy tiszta olaj volt a motortér. Én ugyan nem mentem vele akkor 20 km-nél többet, mert eleve teljesen át akartam nézni. A szelephézag állítás előtt jutott eszembe, hogy megnézzem ezt a folyási témát is. Próbaképpen húztam az egyik hengerfej anyán és simát tudtam rajta rövid villással is húzni. Ezután persze levettem a himbatartót és meghúztam mindegyiket rendesen. A szelepfedél tömítést természetesen ccseréltem és az olajteknőét is. Az olajfolyás megszűnt és azóta sem jelentkezett.

                      Ugyanígy jártam a féltengely tömítésekkel is. Vagy elrontottam valamit nagyon, vagy szerencsém van, de sehol sem folyik. Ellenben egész jól gurul.

                      A motorprojekt egyenlőre áll. A fityó viszont már napi használatos eddig jól bírta. Csak nehogy elkiabáljam.

                      A Spuriról mi a véleményetek? Mivel nem a karok reklámot csapni, ezért legyen Usgyi a neve

                      Komment


                        #86
                        Egyszer be paliznak mindenkit miután nem lett repülő a gép legközelebb óvatosabb lesz és inkább fagyit vesz.

                        Komment


                          #87
                          CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Megerősítem Uz011 tapasztalatát: nálam sem volt semmi kifúvásra utaló nyom azonkívül, hogy tiszta olaj volt a motortér. Én ugyan nem mentem vele akkor 20 km-nél többet, mert eleve teljesen át akartam nézni. A szelephézag állítás előtt jutott eszembe, hogy megnézzem ezt a folyási témát is. Próbaképpen húztam az egyik hengerfej anyán és simát tudtam rajta rövid villással is húzni. Ezután persze levettem a himbatartót és meghúztam mindegyiket rendesen. A szelepfedél tömítést természetesen ccseréltem és az olajteknőét is. Az olajfolyás megszűnt és azóta sem jelentkezett.

                          Ugyanígy jártam a féltengely tömítésekkel is. Vagy elrontottam valamit nagyon, vagy szerencsém van, de sehol sem folyik. Ellenben egész jól gurul.

                          A motorprojekt egyenlőre áll. A fityó viszont már napi használatos eddig jól bírta. Csak nehogy elkiabáljam.

                          A Spuriról mi a véleményetek? Mivel nem a karok reklámot csapni, ezért legyen Usgyi a neve

                          Köszi Zsolti!
                          Tegnap egyébként én is szerelős napot tartottam. Mivel a pótmotor beépítése óta az utánhúzást még nem tettem meg, és itt a fórumon is kellemes ércelődés alakult ki a témában, hát a kíváncsiságtól hajtva megbontottam kicsit a technikát.
                          Azt kell tudni, hogy a motort ideiglenes jelleggel építettem 2 másikból, sokat nem várok tőle. Viszont az összeépítést a nagykönyv leírásai szerint csináltam végig. A hengerfejet is a 650E típushoz kiírt 44,2 Nm-es nyomatékkal húztam le. A könyv instrukciói alapján 500 km használat után a nyomatékra húzást meg kell ismételni. Na ez az én esetemben cca 400 km után történt meg. Az eredmény, hogy mind a 8 csavaron cirka fél fordulatot tudtam húzni. Laza nem volt egyik sem, de nem tartom kizártnak, hogy le tudjon lazulni. A 76-os kocsinál annó ez a 2. utánhúzás nem történt meg, úgyhogy értem a régi történetet.
                          A klubos szakik szerint (én nem vagyok szakmabeli), a hengerfej tömítés az első hő hatására szenved el alakváltozást, ez okozza, hogy "lazulnak" a csavarok.
                          Remélem nem gond, hogy megosztottam Veletek a legfrissebb tapasztalatokat.

                          Komment


                            #88
                            Nem kell itt semmi hozzászólást véresen komolyan venni. Szerintem még nem találkoztál Jokerrel. Csupaszív srác és ért is a gépekhez, ezért fenntartással fogad minden közlendőt. Téged sem akart bántani. Gyere el Keszibe, ott találkozhatsz vele és remélem velem is.

                            Köszi az a tapasztalatközlést. Ezek szerint nálam is hengerfejtömítés csere volt korábban.

                            Komment


                              #89
                              A Spuriról mi a véleményetek?
                              Nem lesz versenyautód tőle, legalább is én nem vettem észre,(igaz én Dieselbe használom) de télen szoktam a gázolajhoz adagolni mert csökkenti a dermedéspontját és az esetlegesen a tankban lévő vizet is "elhajcsa". Talán annyi hogy a nagy minuszokban is könnyen indul a gép.

                              Komment


                                #90
                                10 év után hűtlen lettem a Suzukimhoz. Sajnos a bank rákényszerített arra, hogy megváljak tőle. Gyakorlatilag egy év alatt kellett volna a mostani reálértékét kifizetnem. Ezért felértékeltettük és eladtuk.

                                Talán a Kispókunk is közrejátszott abban, hogy Fiat legyen a következő, de ezt a szépséget nem tudtuk otthagyni a kereskedésben:

                                Click image for larger version

Name:	IMG_20160827_095709.jpg
Views:	1
Size:	189.2 KB
ID:	149736

                                2003-as Fiat Albea. Ha valaki tud segíteni szervizkönyvvel, vagy más hasonló javítási dokumentummal, azt nagyon megköszönném!
                                Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2016 szept. 05, 22:02.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X