Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Javítóhegesztés és ami közben eszünkbe jut

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Javítóhegesztés és ami közben eszünkbe jut

    Kedves Márkatársak!

    Hanyas vagy?...63-as...

    Véletlenül nekem is 63-as T1-esem van!!!
    Azt hiszem, talán ebben az évben gyártottak a legtöbbet, így talán nem véletlen...

    Ha a napi 40 km simán megy probléma nélkül, akkor ott minden rendben van...Én hobby-motoros vagyok, egyszer a nyáron már "toláshatáron" túl merészkedtem vele, azaz mentem több, mint negyvenet (pontosan ötvenet), és vissza is hozott aznap este, az már száz!

    Bokor28 motorját láttam, hallottam már, egészséges hangja van és szépen megy.

    József Attila után szabadon egy pannóniás vágyakozása mostanság:...

    "De szeretnék gazdag lenni,
    Egyszer VAPE-gyújtást venni,
    Megszakító nélkül járni, kelni,
    Indexemet kapcsolgatni."

    #2
    Lemezjáték!

    Ne álmodozz! Cselekedj!
    Holnap reggel megyek - végre eljutottam idáig - az esztergályoshoz a honda nsr 125 gyújtással, meglátjuk mit mond rá.
    Ha nem szalad el a ló a munkadíjjal, negyed vape áron lesz olyan cdi gyújtásom, hogy agyonvág egy lovat.
    Csak ahhoz már kell gyújtáskapcsoló, mert most kézzel kapkodom le a gyertyapipát.

    A tekercsek teljesítménye pedig - kapaszkodj meg - gépkönyv szerint 276W 5000es fordulaton. Ha ennek a felét megkapom, a t[Đ$mre is indexet rakhatok.
    Ha megvan minden, referálok.

    A kis hamis. Nem engedte feltölteni a képet, majd csatolmányként háromszor felrakta.
    Attached Files
    sepy, Che és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Lemezjáték!

      Ne álmodozz! Cselekedj!
      Holnap reggel megyek - végre eljutottam idáig - az esztergályoshoz a honda nsr 125 gyújtással, meglátjuk mit mond rá.
      Ha nem szalad el a ló a munkadíjjal, negyed vape áron lesz olyan cdi gyújtásom, hogy agyonvág egy lovat.
      Csak ahhoz már kell gyújtáskapcsoló, mert most kézzel kapkodom le a gyertyapipát.

      A tekercsek teljesítménye pedig - kapaszkodj meg - gépkönyv szerint 276W 5000es fordulaton. Ha ennek a felét megkapom, a t[Đ$mre is indexet rakhatok.
      Ha megvan minden, referálok.

      A kis hamis. Nem engedte feltölteni a képet, majd csatolmányként háromszor felrakta.
      Na jó, De a Pannóniának az majd a max fordulata
      Alapjáraton ketyeg 1000-1200-as fordulattal(ez a másodpercenként 1-2 pöffenés)
      Szóval majd ha odáig jutsz akassz rá valami bika égőt meg két multimétert aztán méricskélj. Kíváncsi leszek az eredményekre, és remélem hogy a végén irigykedhetek hogy neked(is) összejött a már kipróbált gyújtással, én meg itt sz0p0k az egyedivel...
      De nekem legalább gyári marad a lendkerekem
      A CDI-t meg majd egyszer kipróbálom. A gyári gyújtás nem ütött olyan nagyot, kb könyékig zsibbasztott (a másik karomat meg csak csuklóig). De először menne vele...

      Aztán persze lehet hogy majd egy, itthonról jó messze bekövetkező gyújtáshiba után bevágom az egészet a padlás valamelyik sarkába és visszarakom a gyárit. Ami, ha kopott is a megszakító max annyit csinált hogy nem ment úgy a gép...
      dkari, St.Z.350 és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        "De szeretnék gazdag lenni,
        Egyszer VAPE-gyújtást venni,
        Megszakító nélkül járni, kelni,
        Indexemet kapcsolgatni
        ."

        Míg a gázkart huzogatnám,
        Motoromat mutogatnám,
        Dicsekednék fűnek fának,
        Mily jó mocija van..........-nak.

        (Ide mindenki írja be a saját nevét
        !)

        Elnézést, de hem tudtam megállni, hogy he folytassam.
        Titus, St.Z.350 és 5 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Meglátjuk mi lesz. Egyelőre ott tartok, hogy sikerült egy olyan típust beszereznem, amin fordítva van a kúp.Click image for larger version

Name:	nsr 125.jpg
Views:	2
Size:	110.0 KB
ID:	147708
          Azaz itt a dekliben vannak a tekercsek és a főtengelyre fordítva felcsavarozva a lendkerék.
          Ráadásul egy részén szélesebb, mint a Pancsi főtengely.
          Második körben a kapcsolási rajz egy káosz, minden befut a fesszabályzóba - aminek természetesen nem ismert a pontos kapcsolása - majd jó néhány tiszteletkörön keresztül valahogy az égőhöz ér. Mindezt 3 fázisban...
          Lehet, hogy egyedi lesz a végén.
          Alapjáraton valóban vékony a dolog, majd kiagyalok valami akkupuffert.

          Komment


            #6
            bokr28
            Meglátjuk mi lesz. Egyelőre ott tartok, hogy sikerült egy olyan típust beszereznem, amin fordítva van a kúp.
            ...Huhhh...Elképzeltem magam előtt, ahogy kifordítod ezt a lendkereket, hogy valahogy feltedd a Pannóniára...Keresem azt a szmájlit, amin erősen vakargatja az ember a fejét, hogy akkor most mi is lesz?!?...

            Egyre kíváncsibbá teszel!!!

            Komment


              #7
              Nem vagyok vasas ember. Lövésem nincs. Ártatlan arccal megjelenek az esztergályosnál és remélem lesz valami ötlete.
              Én a perselyezésre gondoltam, vagy lefúrni a közepét és rátákolni egy eredeti Pancsi lendkerék kúpot.
              Dkarival beszéltem - ő írta ezt a típust- nekem sikerült valami modernebb verziót kifognom.
              Megoldjuk.

              Komment


                #8
                És az önindító fogaskoszorúja mennyire lóg a Pannónia blokk alá?
                (esetleg befaragni valahogy ennek az önindítóját a Pannónia blokk alá )
                Egyébként lehet venni univerzális 3 fázisú fesz szabályzókat. Akár az is jó megoldás lehet.

                Ha meg elfér akkor én simán betenném kifordítva(bár én az a fejte ember vagyok aki többnyire nem az egyszerűbb utat választja, inkább török magamnak egy újat ). Persze az állórészt nem a deknire fogatnám, az ahhoz nem elég pontos.
                A gyári alaplap helyére kerülne egy tárcsa, ami a lendkerék körül jönne fel és úgy lenne ráfogatva az állórész. Így lényegében a lendkerék az állórészen belül forogna.
                (persze itt nem arra gondolok hogy egy tömör tömb az egész. A gyári alaplap helyén egy tárcsa ami a lendkerék alatt kiszélesedik szélesebbre mint ez a lendkerék. Aztán 3-4 rúd jön fel körben. Anyagtakarékosság végett mondjuk egy vastag alu lapból esztergálva az alsó rész, ráhegesztve körbe a csapok és úgy megesztergálva. Aztán az egészre megy az állórész)

                - - - Updated - - -

                Na ez az írásom elég katyvaszra sikerült. Majd valamikor lerajzolom ha már elmagyarázni nem tudom

                Komment


                  #9
                  Értem a lényeget. A bajos rész ott van, hogy a kúp szélesebb fele nagyobb, mint a Pancsi főtengely átmérője. Úgyhogy valami pótlás kell. A fogaskoszorú alig szélesebb, mint a lendkerék, előző képen látszik. Ez viszont már a tegnap említett fétis kategória. Vagy inkább már perverzió.

                  A kapcsolásban ott látok valami furcsát, hogy a leszabályzott fesz 13,5V - 2,5A.
                  Ez kb. 30w. Tehát a termelt teljesítmény töredéke. Ergo az égők közvetlenül váltóáramról mennek.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2015 dec. 07, 21:58.

                  Komment


                    #10
                    bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ergo az égők közvetlenül váltóáramról mennek.
                    Lehet. Meg kell mérni.
                    Viszont a 30W bőven elég kellene hogy legyen az irányjelzőknek és még akár telefon/GPS töltésére is.

                    Komment


                      #11
                      Bokor 28-nak: Nsr kapcsolási rajz. Színes.


                      Click image for larger version

Name:	Schaltplan_NSR_125_R_v1.04.jpg
Views:	1
Size:	196.4 KB
ID:	147710

                      Komment


                        #12
                        Köszi, ez nagyon jó. Nekem csak fekete-fehérben volt meg.
                        Sajnos a mai nap nem sült el túl jól. Néhány perc alatt ott tartottunk, hogy az alaplemez és egy új illesztőkúp egy "húszas". Ezen felül nekem kell keresni hidraulikus gépi prést, amivel fel lehet szegecselni az eredeti helyére. Illetve meg kell rajzolni az egészet - logikus - amit ő 5000-es órabérért tud elvégezni.
                        Dkari szerint menni fog ez a lendkerék középrészének lecserélése nélkül is, a tengely nem fog felfeküdni a lendkerék átmenőjének az egész felületén.
                        Aki esetleg tud olyan szakit, aki elgondolkodna ezen, kérem jelezze. Én se ingyen szeretném.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: bokor28; 2015 dec. 08, 13:33.

                        Komment


                          #13
                          bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Aki esetleg tud olyan szakit, aki elgondolkodna ezen, kérem jelezze. Én se ingyen szeretném.
                          Tudok olyat, legalábbis aki CNC esztergával dolgozik. Ha van rajz akkor valamikor odaadom neki hogy mondjon rá valamit. Bár nem dolgozik valami gyorsan...
                          (2 hete adtam neki pár rajzot meg pár némi alut, azóta várom hogy jelentkezzen. Persze telefonon szinte sosem lehet elérni... De egyszer majd előkerül. Legalábbis így szokott lenni.)

                          Komment


                            #14
                            Köszi, rajz még sehol. Majd nekiállok kiméregetni.

                            Komment


                              #15
                              Bokor28

                              Bocs, én korábban csak poénból említettem ezt a lendkerék kiforgatást, azt hittem, a dolog valójában sima ügy...már kezdtem keresgetni a google-n az NSR gyújtásokat...

                              Nem egyszerű feladat, de kívánom, hogy koronázza siker!!!

                              Kb. húsz éve a D-Csepelemet alakítottam át Babetta gyújtásúra, és volt vele munka rendesen. A lendkerék kúpját viszonylag könnyen ki lehetett esztergálni, de mire Danuvia alaplapból ki tudtunk esztergálni annyit, hogy bele lehessen ültetni a Babetta alaplapot, vagy hármat eltörtünk. (A D-Csepel alaplap a gyújtótekercsnél fel van hasítva, így nem szabad nagyon megszorítani, amikor a tokmányba befogjuk, és utána nagy fordulaton kis fogással dolgoztunk finoman kézi előtolással, mire nagy nehezen sikerült.

                              De aztán jó lett...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X