Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia P10H

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia P10H

    Sziasztok!

    A fő ok, amiért beléptem az oldalra az az volt, hogy a nagyapám régi pannóniáját visszahozhassam az "élők" sorába, mivel már rengeteg ideje porosodott és rozsdásodott egy garázsban. Eddig féltették tőlem, de mióta elkezdtem az egyetemet, ahol rengeteget tanulunk a gépjárművek működéséről, már nem tudtak lebeszélni róla. Viszont az elmélet és a gyakorlat köszönőviszonyban sincsenek, ezért minden hasznos tippet örömmel fogadok, a fórumozók részéről .

    #2
    Szia
    Jól elleszel nálunk,van elég hozzáértő,de alapnak nézz utána a kezelési könyvnek és biztosan lesz konkrét kérdésed is akkor elámulsz a csapaton.!
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Légy üdvözölve, vagyunk páran akik egyszer-kétszer már végigcsinálták azt, amire készülsz.
      Itt a fórumnak is jót tesz, ha mindig van valaki, aki épp benne van lelkesen.
      Kezdjünk bele, várjuk a fotókat, a kérdéseket és megpróbálunk javaslatokkal, okoskodásokkal is élni.
      Ha van pár olyan ....kupac, amibe már beleléptünk, neked ne kelljen feltétlenül.

      Komment


        #4
        Szia!
        Arra készülj fel, hogy életed végéig szerelni fogsz. Először szétszereled, megtakarítasz minden darabot egyesével, aztán nézegeted hónapokig míg rájössz, hogy mi hova való, aztán összerakod, rájössz, hogy valamit elrontottál ezért megint szétszeded, majd újra összerakod, de közben találsz még 3 másik hibát, ami miatt már az egész motort szétszeded mert miért ne. Aztán amikor összeraktad és beindítod akkor valami csörögni fog, de már annyiszor szedted szét, hogy tudod, hogy mit kell szétszedni, hogy megtaláld a hibát, aztán összerakod. Összeállt, tökéletes minden, remekül működik, 2 hétig... Megint szerelsz 2 hétig, aztán 2 hétig megy, 2 hétig szerelsz, 2 hétig megy, 2 hétig szerelsz, stb... És végre eljött az az idő amikor minden működik és akárhogy nyúzod semmi nem akar elromlani, élvezed a menetszelet, a napsütést, a madárcsicsergést, a kipufogófüstöt és elgondolkodsz azon, hogy hogy lehetne ebből mégjobbat csinálni, min kéne változtatni plusz fél lóerő kinyeréséhez, mit kéne állítani plusz 2,5 km/h eléréséhez, megálmodod, megcsinálod, amit megcsináltál az tökéletesen működik de minden másra negatív hatással van, így megpróbálod a megálmodott tuningot a visszájára fordítani, de a negatív hatások megmaradnak, akkor azokat javítod ki egyesével. És ez így megy az örökkévalóságig. De ha véletlenül nem akarnál tuningolni akkor meg biztos hogy elromlik valami és úgyis szerelned kell

        Na azért nem ennyire vészes a helyzet, de bele lehet feledkezni a munkába tokától bokáig, de ez a szép az egészben

        Komment


          #5
          elmélet és a gyakorlat köszönőviszonyban sincsenek
          Azért erre ne vegyél mérget. Csak meg kell tanulni azt az elméletet ahhoz, hogy ne csak azt tudd, hogy "mit" kell csinálni, hanem azt is, hogy "miért". Ha már ilyen iskolába jársz, akkor a géptant, meg a fizikát tessék oda-vissza tudni. Nem puskából, nem megvett házikból, hanem séróból. Egy ilyen felélesztésben nem is a fizikai megvalósítás a legfontosabb, hanem az, hogy meg tudd szervezni, és átlásd. Mit, mi után, kivel, hogyan, mennyiért. Már a szétszedéskor el kell kezdeni jegyzetelni. Mielőtt bontanád, nézz meg több ugyanolyan motort, hogy legyen viszonyítási alapod. Döntsd el, hogy milyen szinten szeretnéd megcsinálni. Legyen csak működőképes, vagy legyen esetleg szép is, vagy egyenesen OT képes az elvárás. Ezek figyelembevételével állj neki a szétszedésnek, és rendszerezésnek. Sok kitartást kívánok a felújításhoz. Remélem, hamar láthatunk egy "elkészült" fényképet egy csilli-villi motorról tőled.

          Komment


            #6
            Üdv , a fedélzeten !
            Csak egyre vigyázz , de nagyon ! Soha ne add fel !

            Komment


              #7
              Geszti jól mondja. Ki kell tűzni a célt...s végrehajtani. Ha lehet ne köss kompromisszumot...hogy jól van az,majd később.... Az efféle dolgokból van később sokszoros baj. D szerintem itt jó helyen vagy. Ha jól állsz hozzá okosodhatsz rendesen.

              Komment


                #8
                Ha lehet ne köss kompromisszumot...hogy jól van az,majd később...
                Ez így van. Most 10 perces munka, később 3 napig ülsz rajta és 10x annyit költesz rá. Ha van olyan dolog ami akkor sem befolyásolja a motor működését ha atomjaira hullik szét (pl üléshuzat, vagy festékkopás, vagy burkolóelem, vagy akár a mosás, tisztítás) azt sem lehet a "majd később" kategóriába sorolni, mert soha többet nem fogod megcsinálni. Mert épp nem lesz pénzed, épp menni akarsz valahova, amiatt nincs idő megcsinálni, épp valami más, fontosabb dolog romlott el, épp nincs türelmed, hangulatod hozzá, és akkor hónapokig csak szúrni fogja a szemed.

                Komment


                  #9
                  A géptannal nincsen semmi baj, tanulom én rendesen. De amikor azt mondják mondjuk üzembentartáson, hogy az alkatrészeket tisztítsuk meg ultrahangos tisztítóval, meg ellenőrizzük az egytengelyűséget számítógépre kapcsolt mikrométerórával, akkor elgondolkozom rajta, hogy ilyen technikák egy két nagyobb javítóműhelyben sem akadnak, nemhogy az én garázsomban.

                  Komment


                    #10
                    Ezeket a gépeket nem is ilyen technikával gyártották,szervizelték. Alap szerszámokkal,és tettre készséggel elboldogulsz.

                    Komment


                      #11
                      alkatrészeket tisztítsuk meg ultrahangos tisztítóval, meg ellenőrizzük az egytengelyűséget számítógépre kapcsolt mikrométerórával, akkor elgondolkozom rajta, hogy ilyen technikák egy két nagyobb javítóműhelyben sem akadnak, nemhogy az én garázsomban.
                      Ultrahangos tisztítót párezerért már kapsz hobbi kategóriában, néhánytízezerért meg már profi minőségben. Pl. motorfűrész karbik tisztításánál, vagy nagynyomású diesel motorok befecsrendszerének javításánál elengedhetetlen.
                      A mérőóra megint csak nem helyettesíthető semmivel. Akár számítógépre van kapcsolva, akár te olvasod le a mutatót. Ha nincs mérőórád, akkor bizonyos dolgokat nem fogsz tudni a műhelyedben megcsinálni. Pl. egy váltó házagolása, vagy főtengely csapjainál az egytengelyűség ellenőrzése.

                      Komment


                        #12
                        rimi
                        ellenőrizzük az egytengelyűséget számítógépre kapcsolt mikrométerórával,
                        Teljesen helyénvaló, hogy ezt tanítják!

                        Az más kérdés, hogy a Pannóniánál ez szerintem legfeljebb a főtengelyednél kell, azt pedig gyárilag egytengelyűre hozták. Ez nem nagyon szokott megváltozni csak úgy!
                        (Ha azonos számú blokk felekkel dolgozol, ott sem nagyon lehet baj az egytengelyűséggel ,kivéve, ha kiverődött a csapágyfészek, de akkor az már úgysem használható szakműhely javítása nélkül...különböző számú feleket meg eleve nem illik összerakni...)

                        Ha a főtengelyt okosan szereled (nem püfölöd, stb.), nem ejted le, akkor nem lehet vele gond.
                        Ha meg fel kell újítanod, az szét- és összeszerelést jelent, úgysem te csinálod, vannak erre szakosodott műhelyek, ahol ha nem is feltétlenül számítógéppel, de két csúcs között mérőórával ellenőrzik, beállítják!

                        Amit tanulsz, az hasznos, mert meg tudod kérdezni, hány századra tudták kihozni?...és érteni is fogod a válaszukat!

                        Komment


                          #13
                          Kedves Rimi! Az egyáltalán nem baj ha modernebb technikákkal is megismerkedsz. Az öreg vasak felébresztése pedig igazi műhely munka. Ha a tanultakat ötvözöd a gyakorlattal akkor lehetsz igazán Pl. Szakmérnök kit nem avval fognak ámítani egy Karbantartó részleg vezetőjeként, hogy elfogyott a reszelő zsír és eltört a Fájler kulcs! Lesz rálátásod nem tudnak könnyen a falhoz állítani mint a zöld kormányos póstás biciklit.Tanulj és informálódj így szert tehetsz egy olyan tudás tárra melyet a gyakorlatban fogsz tudni bővíteni mert ne feledd"A jó pap is holtig tanul mégis bután hal meg"!

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X