Közlemény

Collapse
No announcement yet.

stanci - Cezet CZ 250/485

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hidraulika olaj is jó. Azzal még a szinterezett alkatrészeket is jó áttörölni. Szép fényük lesz tőle.

    Komment


      Lengéscsillapító olaj és automata váltó olaj 1:1. A jó útjainkon máskülönben sűrűn lekoppanna.
      Mért nem jó a motorkerékpár teleszkóp olaj??? A lekoppanás a rugó gyengeségéből adódik az olaj a csillapítást befolyásolja. márpedig az az úttartás és fékhatás miatt jó ha jó.

      Komment


        Szervusztok!

        Úgy gondolom,hogy egy újszerűnek mondható teleszkópba,megfelelő a lengéscsillapító olaj,vagy amit a gyártó előír.Sok típusnál újabban a hátsó teleszkóp,már peremezett és praktika nélkül szét sem szedhető,-ezeket egyszerűen kicserélik egy pár újra mint az autóknál és a karbantartás ezzel le is van tudva.

        A veterán motorok esetében,olyan kopások,rugó fáradások lehetnek,mint a lengéscsillapítók rugórendszerében,mint a motor rugózását ellátó rugókban,ami indokolhatja a "sűrűbb" olajat,egyrészt a lekoppanás,egyrészt a rugózás miatt.A "sűrűbb" olaj félmegoldás,mert az igazi a mindenre kiterjedő alkatrészcsere lenne,de az öreg gépekhez ezeket nehéz beszerezni.

        Amennyiben a saját gépem teleszkópjában kellene olajat cserélni,mindenképp szétszedném a teleszkópot,leellenőrizném az alkatrészeket és legfőképp kitisztítanám az alkatrészeket,mert a használat folyamán elég sok szennyeződés képződik,amely az olajleengedéssel nem távozik el teljesen.Könnyen el lehet képzelni,hogy a friss olajjal feltöltött,de ki nem tisztított lengéscsillapítóban,kóvályog a szutyok és az teszi a dolgát,koptat mindent.

        Üdvözlettel:Che

        Komment


          Mindenképp szét lesz szedve, ki lesz tisztítva, mert szimeringeket is kell cserélnem.

          Csak még mindig nem tudom, hogy pontosan milyen olajat rakjak bele, lengéscsillapító olajból például milyen viszkozitású lenne jó?

          Vagy a gyári ajánlás szerinti SAE 30 és SAE 40 felesbe keverve is jó lehet? (Ha egyáltalán így értik, elég zűrös a megfogalmazás..)

          Délután tekergetek kicsit a karbin, meg tesztelem a gépet!

          Komment


            Igaz nem CZ, de én vettem 5 és 10W-s teleszkóp olajat is. Nekem az 5W-s szimpatikusabb, de lehet keverni is tetszőleges arányban, a saját súlyodhoz és igényeidhez mérten.

            Komment


              Ha modern teleszkópolajat használsz, akkor vedd meg az új szimmeringeket is. Bár gyanús, hogy ha nem tökéletes a villaszárad, akkor szivárogni fog. Nem krómozott a Jawák/Czetkák villaszára a régebbi típusoknál, emlékeim szerint az alu alsószáras telók sem azok. Én hidraulika és ATF váltóolajat használok a cseh gépekbe.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                hidraulika és ATF váltóolajat használok
                Felesbe keverve? Mert ebből a kettőből szerváltam 2-2 decit!

                Komment


                  Sziasztok!

                  A jobb oldali teleszkóp szárnál valószínű megállhatott a víz a szimering fölött, elég mély rohadás lett rajta.
                  Azt hittem vízpapírral kicsit megcsiszolom és eltűnik, de sajnos nem jött össze, mert annyira mély.
                  Szerintetek használható még így, vagy tutira szivárogni fog az olaj? Van erre gyógymód?

                  Így néz ki:
                  Click image for larger version

Name:	DSC_0807.jpg
Views:	1
Size:	190.8 KB
ID:	151922

                  Komment


                    Pannóniákon gyárilag voltak benne ekkora barázdák
                    (mondjuk gyári szárakkal nem is egyszerű elérni hogy ne szivárogjon az olaj )

                    Komment


                      Van erre gyógymód?
                      Futtasd be cinnel:és csiszold simára sokáig kitart de nehéz kivitelezni!
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        Léteznek fémragasztók melyekkel szerintem megoldható lenne és sokkal keményebb mint a cin. Érdemes gondosan kenni mert nagyon kemény és nehezen csiszolható.

                        Komment


                          Mi ennek a csőnek az átmérője ?

                          Komment


                            Most mi van ? senki nem tudja ? mert ha .... mivel , feltűzött persely van rajta ... ami gyártható .... egy rendes króm szár ami hosszban jó ... aztán egy hossz meg egy menet -vágás meg 2 zéger horony...ha akarhat az ember , mért nem akar jót ?
                            úgy se látszik , ha meg látszana ---- az lenne az : EXPORT

                            Komment


                              36mm, de annyira nem szeretnék belenyúlni, ez mégiscsak az eredeti telószár..
                              ..tapatalkról.

                              Komment


                                A cinnel befuttatás nem jött össze, vagy én vagyok ügyetlen, vagy nincs meg hozzá a megfelelő szerszámom..
                                Holnap próbálkozok a fémragasztóval!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X