Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ultimate8 bemutatkozása, avagy a P20/21 nyomában

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ultimate8 bemutatkozása, avagy a P20/21 nyomában

    Üdvözlök minden veterános,vagy veteránok iránt érdeklődő fórumozót!

    Ultimate vagyok, 18 éves. Bemutatkozásként annyit érdemes rólam tudni, hogy odavagyok a klasszikus, veterán járművekért, szívesen járok börzékre, találkozókra, egyelőre még Simson S51-es motorkerékpárommal. Számomra a veteránozás - amellett, hogy szerintem tök király dolog egy régi motorral villantani - egyfajta múltidézés, szerintem ezekkel a járművekkel - kis túlzással - szoktam mondani, hogy vissza lehet hozni a múltat.
    Egy ideje elkezdtem olvasgatni a Veterán fórumot, elsősorban a Pannónia P20-as és 21-es iránti érdeklődésem miatt. A családban volt T1-es, P20-as, Jawa 350, autó tekintetében Lada 2103, sajnos már egyik sincs meg.
    Ez utóbbi, és egy P20-as vagy 21-es birtoklása az álmom, immár több éve. Hónapok óta keresgélek, hirdetést is adtam fel a megfelelő Pannónia után kutatva.
    Napi használatra szánnám, így alapfeltétel volt az egyező blokk- illetve vázszám, a szürke forgalmi, és egy tisztán visszavezethető tulajdonosi láncolat. Én szeretném felújítani a motort, úgy gondolom akkor ér igazán sokat az embernek, szinte hozzánő.
    Néhány hete úgy tűnt, megtaláltam az áhított motort, egy kép volt róla: P21 látszólag kevés hiánnyal, egyben, szürke forgalmi, minden klappolt. Telefonos megkeresésre a tulajdonos is ezt állította, viszont konkrét döntést csak élőben hozhattam.. Így hát belevágtam, elutaztam kb. 350(!) kilóméterre, de ami fogadott, valósággal lesújtott, hatalmasat csalódtam, kiábrándultam az egész motorkeresésből, úgy éreztem ennyi utánajárás után oda az álmom, kicsit elment a kedvem az egésztől. Még most is a hatása alatt vagyok, de magamat ismerve szerintem hamarosan újra keresgélni fogok vagy egy újabb találkozón fogom találni magam.
    Részben egyébként ez utóbbi eset is közrejátszott abban, hogy regisztráltam, ha van rá érdeklődés, leírhatom majd a történetet bővebben kifejtve, képekkel illusztrálva is.

    "Röviden" ennyit rólam, lehet, hogy nem teljesen összeszedett, de remélem jó tagja leszek én is a fórumnak!
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2017 jún. 16, 16:58.

    #2
    Üdvözöllek a fórumon ! Igazán tartalmas bemutatkozással álltál elő, ami már önmagában is becsülendő. Ne add fel az álmodat ! Nem minden hírdetés mögött sza...zi nepperek lapuknak. Legyél kitartó, és biztosan sikerülni fog. Ha aktívan jelen leszel a fórumon, biztos lehetsz benne, hogy a kutatásban is kapsz segítséget ! Üdv: mir-mur
    Atti69, Lemezjáték és 10 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia Ultimate!

      Isten hozott nálunk! Köszönjük a tartalmas bemutatkozást és fogadd mély együttérzésemet. Az ilyen embert kéne (v)állonveregetni. Legyünk őszinték, elég szánalmas az ilyen viselkedés. Leckének sem utolsó.

      Én azt javaslom, hogy nézz szét a környéken egy olyan gép után, ami neked is tetszik és könnyen, gyorsan meg tudod csinálni, hogy mehessél vele. Ezt - ne vedd kérlek sértésnek - zsenge felnőttkorodra való tekintettel mondom. Én egy Jawa 559-cel jártam így anno. (Szóval nem ma volt ) Kikönyörögtem apámnál. Két kereket adtam érte, hogy a tulaj kézikocsit csináljon belőle. Persze rögtön szétszedtem és elkezdtem csiszolgatni, ami nagyon fárasztó volt. Hamar bele is untam. Utána évekig pakolgattam az alkatrészkupacot, ami a végén az enyészeté lett. Inkább, motoroztam azzal, ami működött. (Most ez a gépem van hasonló állapotban, de ez nem lesz az enyészeté.

      Keress tehát egy olyan gépet, amin megtanulsz szerelni. Egy P20 nyeli a pénzt, és nem szerencsés ezen kísérletezni. Olyat válassz, amit kedvedre alakíthatsz, mert azért az ott van nagyon az emberben már ebben a korban is. (Megnyugtatlak: ez csak fokozódik az évek során.)

      Örülök, hogy regisztráltál. A fórumot ezek szerint ismered. Jó csevegést, bőséges hozzászólást kívánok. Biztatlak rá, mert sokan azt hiszik, hogy kevés tudás birtokában minek szóljon hozzá? Azért, amiért ez a fórum is létrejött, hogy tapasztalatot cseréljünk.

      Veterános üdvözlettel: CZsolti
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2017 jún. 16, 16:59.
      Atti69, sepy és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszönöm a biztató szavakat, megpróbálom nézegetni a fórumot ahogy éppen ráérek!

        Tudom, hogy viszi a pénzt, ez tényleg jó lecke volt, láttam, hogy miért mekkora pénzeket elkérnek az emberek. Én is elgondolkodok még egy kevésbé munkás, gyorsan használható motoron.
        Utoljára szerkesztve a következő által: Ultimate8; 2015 jún. 02, 12:25.

        Komment


          #5
          Üdv a fedélzeten !
          Neked is csak annyit tudok első körben tanácsolni : Ne add fel !!!
          Valahol meg van a te motorod is , csak még bóklásznod kell egy kicsit ! Egyébként ha , a szándékaidat , illetve a "lehetőségeidet" valahogy vázolod , itt lehet hogy nagy segítséget tudnak nyújtani számodra egy páran !
          Egyébként ha kéthengeres pannoniára vágysz , sajnos manapság ki kell nyitni a bukszát , hihetetlenül elszálltak az alkatrész árak ... ( az általad említett gép mégis milyen állapotot , és milyen árat képviselt ha nem titok , hogy mégis mi volt az ami az ingerküszöbödet ennyire birizgálta ???)
          Egyébként ez az a tipus ami nem a legjobb hírnévvel , és az igénybevételhez képest nem a legmegfelelőbb anyagminőséggel rendelkezik ! Ennek okán a befektetett összeg is tetemessé fajulhat ... de hát ízlések és pofonok !
          Mindenesetre ne add fel , kitartás és mégis úgy döntesz hogy nem túl nagy ez a falat , ha tudok segítek !

          Komment


            #6
            Igen, ez nagy kérdés, hogy mennyi van fejben költségvetésként magára a motorra meg a felújításra.

            Komment


              #7
              Igen, én is ezt tapasztaltam a keresgélés közben, az árak az egekben vannak. Ezt egy ideig nem akartam elfogadni, gondoltam úgyis találni fogok egy P20-ast 150 ezer körül, de egy idő után belenyugodtam: jólvan, ezeknek ennyi az ára, ritka már, ezt sokan keresik stb..

              És itt jön képbe az említett 21-es. Valahogy augusztus végén rakta ki csak simán kommentbe(!) Facebookon egy ürge, valami olyasmi szöveggel, hogy "Itt egy P21,kinek kell?"
              Az alábbi képet csatolta:
              Click image for larger version

Name:	p21 (2).jpg
Views:	1
Size:	199.5 KB
ID:	144660Írtam is neki, mennyi volna az ára,papírok hogy állnak,stb? Szürke forgalmival rendelkezik,250 ezer. Elküldte a számát, hívjam fel. Nem nem, gondoltam, ennyit én nem adok ezért a motorért, megkérdeztem, mennyire hajlana a későbbiekben alkura, többet nem válaszolt.

              Eltelt fél év, még mindig nem találtam motort, kezdtem megbarátkozni a 200 körüli árral, hát (vesztemre...) felhívtam.
              A motort ekkor már 230 ért mondta, de nem is biztos hogy eladná, stb stb.. Minden egyben van rajta, kevés hiánnyal,( ez a kipufogó végeit és a lámpát takarta elmondása szerint) a motor átforog, kompresszió van. A képet elnézve úgy láttam, tessék, ez végre egy egész jó motornak tűnik, bent volt a sufniban, sokat állhatott.
              Itt egy nagyon nagy hibát követtem el, (és utólag nem is értem miért) részletesebb képeket nem kértem, hittem neki, a kép alapján minden stimmelt.
              Elkezdtem érdeklődni a forgalmiban lévő tulajdonos után, tőle vette-e, ha nem, tud-e róla valamit. Ő nem értette, hogy engem ez miért is érdekel, szépen elmagyaráztam neki, de szerintem máig se értette meg...
              Kaptam telefonszámot, lakcímet, csörögtem, de nem vették fel. Nevek és lakcím alapján írtam embereknek, nem válaszoltak.

              Ment a szenvedés, végül úgy döntöttünk, hogy muszáj elmenni megnézni, a papírokat végigvezetni, a motort részleteiben megnézni, dönteni csak úgy lehet.
              Telefonban már 200 ezer körüli árat is említett a csávó, elmentünk, bent volt a sufniban, úgy ahogy a fél éves képen, sok más mellett. Vonakodva kitolta a fényre a motort, addig a papírokat nézegettük. Egy tulajdonos hiányzott. Az utána lévőt fel kellett volna keresni, na jó, úgy voltunk vele, előbb nézzük a motort.
              A leírt, általam tök eredetinek hitt motor személyében ez fogadott:
              Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	204.5 KB
ID:	144661Click image for larger version

Name:	WP_20150529_008.jpg
Views:	1
Size:	204.3 KB
ID:	144662Click image for larger version

Name:	WP_20150529_010.jpg
Views:	1
Size:	204.2 KB
ID:	144663Click image for larger version

Name:	WP_20150529_011.jpg
Views:	1
Size:	203.8 KB
ID:	144664Click image for larger version

Name:	WP_20150529_11_15_07_Pro.jpg
Views:	1
Size:	204.0 KB
ID:	144665Click image for larger version

Name:	WP_20150529_012.jpg
Views:	1
Size:	202.4 KB
ID:	144666

              Egy krosszgép, felnyírt sárvédő, MZ vagy Jawa kilóméteróra, MZ teleszkópok, abban se voltam biztos, hogy Pannónia kerekei vannak. A váz gyanús volt, talán már hegesztgették, típustábla nem volt. Szinte egyértelmű volt, hogy ezt megszívtuk, de jöhetett a dörzsikézés, alvázszám, motorszám egyeztetés. Az bezzeg rendben volt... A motor tényleg átforgott, a sebességeket vette, de akksi hiányában nem volt indítható - meg hát mióta állt . Egy igazi kókány gép volt, abszolút nem típustiszta, egy összepakolt valami.
              És a gond nem is ezzel van, mert ebből is lehet szépet csinálni. De emberünk nem volt hajlandó 200 ezer alatt ideadni. Kettőszázezer forint! Te jó Isten, gondoltam, dehát ez egy lom, lehet ez akármilyen ritka P21-es, ez egy kókány összepakolt valami. És még meg kellett volna keresni a tulajt. Kettőszázezer! Ennyi pénzem lett volna az egészre, semmi másra nem maradt volna. Úgy voltam vele, hogy kész, én ráhagytam, ezért keresgéltem hónapokig? Nagyon nagy tanulság volt, rádöbbentem, hogy emberek mennyi pénzt képesek elkérni ilyen-olyan gépekért, pedig csak annyit tudnak róla, hogy ritka, igaz, hogy még ennyibe kerülne működőképes állapotba hozni. Visszatértem a régi szemléletemhez, újra nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy P20-as csak 200 fölött van. Minden annyit ér amilyen állapotban van,eredetiségétől függően. Ennyi pénzt elkérhetnek egy kevés hiánnyal rendelkező, de amúgy típustiszta gépért, de nem egy ilyenért. Bennem ez fogalmazódott meg, talán sokat nem fognak egyetérteni velem, de én így látom ezt az egészet.

              Hogy teljes egészében válaszoljak a terv az, hogy egy működőképes motort vásárolnék 150-200 között, motorozhatóvá tenném, és aztán később az évek alatt szépen fel lehetne újítgatni ahogy van rá pénz és idő.

              Hú,ez is jó hosszú lett.
              (Lehet, hogy nem teljesen összeszedett, mert feltöltéskor hibát írt ki, és a fele elveszett, emlékezetből próbáltam ugyanúgy leírni.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Ultimate8; 2015 jún. 12, 19:09.

              Komment


                #8
                Ultimate8
                Elkezdtem érdeklődni a forgalmiban lévő tulajdonos után, tőle vette-e, ha nem, tud-e róla valamit. Ő nem értette, hogy engem ez miért is érdekel, szépen elmagyaráztam neki, de szerintem máig se értette meg...
                Valószínűleg nem egy lángésszel találkoztál, ebből is látszik... Én azt is el tudom képzelni, hogy valóban fogalma sem volt róla, milyen egy eredeti P21-es. Elég speciális dolgok ezek, a laikusok képtelenek megkülönböztetni két bármilyen Pannóniát, legfeljebb a színük szerint... (Bevallom őszintén, amikor 2 éve Fórumra kerültem és is azt hittem, TLF Pannóniám van, aztán hamar felhomályosítottak, hogy T1...pedig tényleg senkit nem akartam becsapni!!!
                (Ne értsd félre, nem mentegetni akarom az illetőt, csak ez lehet pl. a másik oldala a dolognak!)

                A tanulságot jól levontad, kérjél képeket, kérdezz rá, stb....

                Hogy teljes egészében válaszoljak a terv az, hogy egy működőképes motort vásárolnék 150-200 között, motorozhatóvá tenném, és aztán később az évek alatt szépen fel lehetne újítgatni ahogy van rá pénz és idő.
                Ez jó elképzelés, nem is lehetetlen, de biztos sok kutatás és nem kevés szerencse is kell hozzá, mert tényleg sikerült belenyúlnod egy olyan motorba, ami új korában is kifejezetten drágának számított, és mostanság is népszerű, kevés jó állapotú maradt meg belőle, ezért bizony nem olcsó!
                (CZsolti tanácsát érdemes volna átgondolnod, persze nem lemondva a 21-esről!)

                Teljesen megértelek a dologgal, mert hajdanán szinte szerelmes voltam belé, volt is 2 P20-asom is, amit használtan vettem, az elsővel viszonylag sokat kínlódtam, a másodikon már elég hamar túladtam...

                Szóval, a legjobbakat, és járj sikerrel a keresésben!

                Komment


                  #9
                  Minden annyit ér
                  ...amennyit adnak érte.
                  Everything is better when you decide you don't care.

                  Komment


                    #10
                    ...másrészt annyit, amennyiért hajlandóak odaadni...

                    Komment


                      #11
                      Kár hogy egy képet sem sikerült megnyitnom ... (igaz nem vagyok egy kifejezett gyógyegér ! ) , egyébként 150 -ért egy elég kókány és hiányos gépet tudsz venni , amire alkatrészben elkérnek még egyszer annyit , +króm , +festés , +csík , ... stb ...
                      sajnos a tipust egy picit túlértékelik , talán az emlékek miatt ... Egyébként egyszer vettem egy P21 -est 800 (!) ft -ért , igaz hogy az 25 évvel ezelőtt volt ! viszonylag egyben nem átforgatható motorral !
                      De ha jól értem a vételre és a rendbetételre szánsz 200 e. ft- ot ??? sajnos ez az összeg egy jóval olcsóbb gép, felújításához sem biztos hogy elegendő !
                      Mást ne mondjak : 2 db 18' 36 küllős ráf 24-32 e. ft (krómoztatni nem biztos hogy érdemes , mert kb ugyanennyi és cserébe nem is jó...), két garn. utángyártott küllő anyával 11 e. ft csapágy 1500-2000 ft , fékpofák betétezve 4000 ft ,2db fékdob szabályzás fűzött kerékkel 3000 ft , centrírozás 2 db keréken 8000 ft ( ha magad meg nem tudod precízen csinálni ...) Fékpofák féklapon méretre esztergálása 2000 ft , 2 db "küllővédő" gumifalc 1500 ft , 2db külső gumi köpeny ~ 12-25 e. ft .......
                      Ha ezt összeadjuk 70 e. - 90 e. ft , és ez csak a két kerék , aminek a féklapjait magad políroztad , és nincs benne a fékkar króm , bowdwen , fékagy takaró , ...
                      Ez sajnos egy ilyen műfaj , bár senki sem tudja honnan de valahogy mindíg előkerül , ha lassacskán is a rávaló !
                      Nem gondolod meg hogy inkább egy 350-es Jawa , vagy CZ tulaja akarsz inkább lenni ???(ha már a két henger két ütem-nél tartunk ! ) Az azért valamivel olcsóbb , jobb minőségű alkatrészekből áll össze ,+ az alacsonyabb ford szám miatt szerintem tartósabb is , az érzés vezetése közben pedig nagyon hasonló ...
                      Vagy szerintem az is megfizethetőbb ha egy RD-re pályázol ! De te tudod ..
                      Ahogy egy "tanult" kolegám mondta : egy jó sz..ás nem rossz , igaz nem mindegy melyik végén áll az ember a f...nak , sőt azt se árt néha előre tisztázni, ki is kerül a tulsó végére !

                      Komment


                        #12
                        egy P20-as vagy 21-es birtoklása az álmom,
                        Suttyó Rigás kölyökként , odavoltam én is a 21-ért. Csorgott a nyálam, ahogy az utcabeli nagyfiúk száguldoztak vele az úton. Aztán az egyik srác felajánlotta, hogy 2,5 Rigáért cserébe, ad nekem egy P-20 ast. Hazatoltam nagy büszkén, egy félévég szenvedtem vele, aztán eladtam 500 ft-ért. Eltelt 35 év, és most ott áll a garázsban. De már nincsen varázsa.Már nem is megy olyan jól, mint az emlékeimben. Csak törölgetem néha róla a port.Click image for larger version

Name:	SAM_0759.jpg
Views:	2
Size:	194.3 KB
ID:	144571

                        Komment


                          #13
                          mir-mur

                          Hol is van ez a garázs?!...Mindjárt kerítek egy utánfutót és valamelyik éjszaka csendben oda settenkedek...

                          Komment


                            #14
                            Ez vizes árokkal körülvett csörgő kígyókkal védett terület és egy Dobberman és egy Rotweiler a fogadó bizottság!!.

                            Komment


                              #15
                              Hol is van ez a garázs?
                              A lemez öltözőszekrénytől balra !

                              - - - Updated - - -

                              Egyébként jöhetsz nappal is, csak ne felejtsd otthon a bankkártyádat !

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X