Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ultimate8 bemutatkozása, avagy a P20/21 nyomában

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Ultimate8
    CZsolti tanácsán egyébként gondolkodom, nézegetem az MZ-ket, Jawakat.
    Ez az!...De persze ne tegyél le a P21-ről se, ...legfeljebb kicsit később...

    Komment


      #32
      Ahogy látom viszont nagyjából még továbbra is az egyéb alternatívákról volt szó.
      Igyekszem mindenki hasznos tanácsait megfogadni, pont ezért kerültem én ide.
      A kiruccanásom óta jobban elkezdtem mérlegelni a dolgokat,és ahogy az előbb is írtam, elkezdtem nézegetni a 350-es Jawakat,Czetkákat, MZ-két - ES,TS-en át ETZ-ig. A Yamaha RD 250 se rossz ötlet, egy időben amikor megismertem a típust tetszett, érdeklődtem iránta.

      Az általatok említett technikabeli különbségek egyértelműen kijönnek, ez biztos.
      Zahi, a költségeket igen szemléletesen leírtad, az ilyenek mindig gondolkodásra késztettek.
      Kezdem én is úgy látni, hogy a Pannónia egy későbbi projekt lesz,de nem mondok le róla. Most kicsit távolabb nézek szét itt a keleti blokk háza tájékán.

      A képfeltöltést megpróbálom orvosolni, egyelőre elnézést, hogy nem tudtalak név szerint említeni titeket.

      Komment


        #33
        Egy ideig egy 634 -essel "bóklásztam " , szerintem igen megbízható , strapabíró , erős nyomatékos , egyszerű mint a faék , csak a tervezője és kivitelezője ne áldotta volna meg azzal a tré váltóművel ! ( tudom ezért sokan meg akarnak majd kövezni , de azok valószínűleg még nem próbálták a jól beállított kéthengeres pannóniák váltóját amelyek -uram bocsá' - egy mai modern gépét is sokszor meghazuttolják !!! ) igaz ,az egykulcsos első fék is hagy némi kívánnivalót maga után , de még így is van amikor jobb mint a Pannonia fék ...(160 mm) Egyébként a kidolgozottság tekintetében egy első szériás dobozolt vázas P20 -at jobb , és finomabb készüléknek tartok , de nem éri el néha az sem, a szászok gyermekének minőségét (anyagában pedig alul is marad ...) Hiába a DKW-s mérnökök azért tudtak valamit ... (csak a 250-esek vázát egy picit gyengécskének itéltem meg mindíg , de hát bizonyára értették a dolgukat , volt némi múltjuk ...(meg a cseheknek is , éppen ezért volt nehéz a pannóniának , de feltalálták magukat , különböző tipusú mintamotorok meghozták az ihletet , és született egy pár , a vártnál is jobb megoldás , konstrukció ! )
        Egyébként az orosz motoroknak is megvan a maguk varázsa (amihez azért a DKW , és a BMW állította elő a csillagport ...) csak kellő odafigyelés és elhivatottság legyen !
        Szerintem, elsősorban vedd számításba, a hozzáértésed mértékét ( egyébként egy skálán mérve minél jobban értesz hozzá , annál lentebb sorolnád önmagad .... ) , ennek tudatában válassz tipust . Ha vissza emléxem hogy én a te korodban mennyire voltam "belebuzulva" a pannóniába , és a mai ésszel már lehet hogy meggondolnám...
        Egyébként meg ne hagyd magad rábeszélni semmire , legyen elképzelésed , és precíz igényes munkád hozzá !
        Bocsánat hogy egy kicsit "hangosan gondolkodtam" , remélem nem úntattalak túlzottan !

        - - - Updated - - -

        Azért ezek sem olyan túl rossz állapotúak :

        Eladó használt JAWA 350/638 TWIN SPORT, 1979-es (6. hó)
        Eladó használt MZ TS 250 ts250/1
        Eladó használt HONDA CB 250 N
        Eladó használt HONDA CB 250 K4
        Eladó használt MZ TS 250 /1 A

        Komment


          #34
          CZsolti tanácsán egyébként gondolkodom, nézegetem az MZ-ket, Jawakat.
          Köszönöm, hogy fontolóra vetted a tanácsomat. De azért nem kell a Pannóniáról sem lemondani. De az biztos, hogy a célhoz ritkán vezet egyenes út. Nekem is egy T5H volt az álmom. Titkon még dédelgetem, de látva a Gondviselés sajátos taktikáját elég hosszú lehet még ez az út. Meg sem lesz talán. Álmodoztam én 600-as twinn-motorról is, ami végül is bejött, csak 650-es lett és négy keréken gurul. De a hangélmény az tökéletes.

          Hoppá, kicsit lemaradtam, most látom. Szokni kell a felületet. Ahogy tudok, válaszolgatok.
          No igen, ez a fórum pörgősebb, mint mások. Itt komoly diskurzus folyik. Tegnap, azaz ma, 1-órakor betámolyogtam a műhelyből, és egy kiadós fékszerelés után rendeztem némi pótvacsorát (párszáz falat, semmi komoly ). Belenéztem a fórumba is. Öten voltunk on-line. Szóval ez egy ilyen társaság.

          - - - Updated - - -


          Egy ideig egy 634 -essel „bóklásztam” , szerintem igen megbízható , strapabíró , erős nyomatékos , egyszerű mint a faék , csak a tervezője és kivitelezője ne áldotta volna meg azzal a tré váltóművel !
          Tekintettel arra, hogy ezt a P20-ról írod, most nem nyúlok sem kőért, sem radírért, de vigyázz... nehogy T5 váltót írj, mert akkor repül a nehéz kő!!!

          Amúgy nem értem mi a bajotok ezzel a váltóval, de most komolyan. Pontosan kapcsol, még egyszer sem tapostam mellé. Jó, kicsit hosszúak a váltóutak és az a sok nulla is minden fokozat között kicsit szokatlan lehet. de nekem direkt tetszik az a hang, mikor sebességbe teszem. Azt legalább lehet hallani, hogy bent van. Álltál már meg 350-es Czetkával úgy, hogy motorfékkel lassítasz? Higgyétek el, az a kemény hang, ami akkor ott van kapcsolásonként szerintem nagyon jó. Hozzá a két henger zenei aláfestése.

          De itt egy videó kedves fórumtársunk munkájáról:

          Komment


            #35
            Én is elgondolkodok még egy kevésbé munkás, gyorsan használható motoron
            Javasolnék neked egy 251-es etz-t, vagy egy 301-est. Ezekre is lehet költeni vastagon, ha szépre meg akarod csinálni, és mindennapi használatra mindenképp sokkal alkalmasabbak, mint a p20. Normálisabb túrákba is bátrabban bele lehet velük vágni. P20-at kár elhasználni mindennapokra. Ez már inkább vitrinbe való.

            Komment


              #36
              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              De itt egy videó kedves fórumtársunk munkájáról
              Ajjaj, nekem óvatosnak kell lennem az ilyen videókkal, mert könnyen erőt vesz rajtam a "mindenképpen kell egy ilyen is" érzés Szép hangja van, ugrik ahogy kell... Nagyon jó!
              Jó jó... ha az ES MZ-mnek majd sikerül ilyen hangot, ilyen alapjáratot varázsolnom, az némiképp gyógyítani, vigasztalni fog:
              https://www.youtube.com/watch?v=BMUk0S3ijaU
              Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 jún. 04, 11:09.

              Komment


                #37
                Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ez utóbbi, és egy P20-as vagy 21-es birtoklása


                Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Napi használatra szánnám, így alapfeltétel

                .....ezen két mondat egy írásban való szerepeltetését kellene elsőként megvizsgálni . Ez senkinek nem bökte mög a szemit ?

                Komment


                  #38
                  Ez senkinek nem bökte mög a szemit ?
                  Nem pirossal volt írva, vazze.... :-)


                  Amúgy arra gondolsz, ami a 35-ös hsz-ben van írva?
                  Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 jún. 04, 12:06.

                  Komment


                    #39
                    Vigyázz a válogatásnál mert az a Twin Sport fedőnév alatt egy álruhás 634-es blokkal szerelt Cz-ről van szó. Mégpedig a szebbek közül való tipus! Ez még a 6 v-os míg a Twin / 638-as 12 v-os/ és generátora lévén jobban alkalmazkodik a mai előírásokhoz , jogos elvárásokhoz. Az utólagos átalakítás pedig nem olcsó.

                    Komment


                      #40
                      Vigyázz a válogatásnál mert az a Twin Sport fedőnév alatt egy álruhás 634-es blokkal szerelt Cz-ről van szó.
                      Megnéztem én is a hirdetést, és valóban ez egy CZ-350-472 kislámpás típus, ami azt jelenti, hogy a típushoz adaptált 634-es Jawa blokk van benne. Ez egy jó kis gép (ugye a szentek és kézhajlítás, meg a huszár a lovával ), de ahol ennyit csúsztatnak a hirdetésben, ott valami hézagnak lennie kell. Ha a forgalmiban is ez áll, akkor menekülj, mert ott baj van. Nem is kicsi.

                      Komment


                        #41
                        Szép hangja van, ugrik ahogy kell... Nagyon jó!
                        Ami még megemlítendő a TS125-nél, hogy maradt belőle sok, egy sufniból előhúzott, totál felújításra szoruló egyhengeres Pannónia árából már a szebbjéből lehet válogatni, eredeti állapotban, kevés km-rel.

                        Komment


                          #42
                          Szerintem ez jó választás lehet ! Ha nem ragaszkodol a 250 cm3-ből fakadó " lóerőkhöz "http://veteranapro.hu/szolo-motorker...surgosen-elado

                          Komment


                            #43
                            P20-at kár elhasználni mindennapokra. Ez már inkább vitrinbe való.
                            Én úgy vagyok vele, hogy a motor arra van, hogy használjuk, nem tenném vitrinbe.

                            könnyen erőt vesz rajtam a „mindenképpen kell egy ilyen is” érzés
                            A videó láttán kicsit bennem is előjött ez.

                            Szerintem ez jó választás lehet ! Ha nem ragaszkodol a 250 cm3-ből fakadó „lóerőkhöz”
                            Ez látszólag tényleg egyben van, szép. De messze van, ezért nem mennék el olyan messzire. Pláne a múltkori után.

                            Komment


                              #44
                              Updateltem a 7. hozzászólást, mostmár ha minden igaz, láthatóak a képek!

                              ***

                              Most kicsit pihentetem amúgy a nagymotor témát, ilyesmiben is elkezdtem (újra) gondolkodni:
                              Click image for larger version

Name:	becf_1.jpg
Views:	1
Size:	26.6 KB
ID:	144667Click image for larger version

Name:	S50B.jpg
Views:	1
Size:	175.3 KB
ID:	144668
                              Bizonyos szempontból költségkímélőbb megoldás ( jogsi,átírás, forgalomba helyezés költségei), amúgy ezekre is lehet költeni szépen, azt tudom.

                              ***

                              Egy lehet, hogy amatőr kérdés: mit jelent pontosan a dobozolt váz? Mert mindenhol emlegetik, csak azt nem, hogy mit takar.
                              Ez a tippem:
                              Click image for larger version

Name:	DSC031001.jpg
Views:	2
Size:	144.0 KB
ID:	144669
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Ultimate8; 2015 jún. 12, 18:17.

                              Komment


                                #45
                                Ez egyhengeres váz, kevés hasonló készült, de kéthengeresen nem erről van szó, vagy nem csak. A motorbefogónál meg a teleszkóp felső rögzítő szem melletti megoldás olyan "dobozolt".

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X