Közlemény

Collapse
No announcement yet.

hírtelen felpörgött a motor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    hírtelen felpörgött a motor

    Kedves Tagtársak! Hétvégén a T1-est nyúzva (immár friss műszakival ) egyszer csak egy váltás során, épp egy körforgalomból kifelé jövet, váratlanul felpörgött a motor, szabályozhatatlanul, azt hittem, szét esik a gép. A kuplungra, váltóra nem reagált, csak üvöltött veszettül. Kihúztam a kulcsot, semmi. Gondoltam, elzárom a benzincsapot, majd csak leáll egyszer, ha addig nem esik szét. Egyszer csak ahogy jött, úgy el is múlt a jelenség, simán tudtam tovább menni. Mentem még egy két kört a városban, és még egyszer produkálta a jelenséget, de másodszor sokkal rövidebb ideig. Tapasztalt már valaki hasonlót? Mi okozhatja? Mit tehetek ellen?

    #2
    Elvileg a kuplungnak, váltónak semmi köze a gázhoz...Esetleg azt tudom elképzelni, hogy fennakadt a súber, és terhelés alatt nem pörgött fel, de váltásnál igen... Másik oldalról meg a gyújtáskulcsnak igenis köze van a motor járásához, tehát kihúzott gyújtáskulcsnál le kellett volna állnia... Elromlott volna a gyújtáskapcsoló is???
    Atti69 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Nekem volt hogy így elzárt csappal kettesben ment még 1km-t
      Egyébként szerintem fals levegő.
      Amivel érdemes kezdeni:
      Karbi csonk le, a henger és a csonk közé egy kis paszta. A csonk karbiba nyúló csövére szintén egy kis paszta és így rakd rá a karbit.
      Vagy csináltass egy normális csonkot oda amin van O gyűrű.

      Lehet még a hengertalpnál is tömítetlenség, vagy a gyújtás oldali szimeringnél(ott viszont látni a nyomát)

      - - - Updated - - -

      Egyébként öngyulladás. Ekkor annyira felpörög a motor hogy hiába húzom a kuplungot az akkor is annyira forgatja a belső részt hogy nem lehet váltani.
      Nekem azt mondták hogy ilyenkor sebességbe kell tenni(de ugye nem lehet) és a fékre kell lépni, akkor lefullad. 2-es fokozatban hamarabb csúsztatja meg a kuplungot minthogy lefulladjon.

      Szóval a megoldás a csap elzárása. Esetleg még lehetne a szívatóval és a gázzal játszani, hátha belefullad a sok keverékbe. De ezt nem próbáltam.
      zahi, wsievers és Ati0407 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Az a gondom, hogy kihúzott kulccsal sem állt le a motor. Szó szerint kihúzott kulccsal... A váltót azért írtam, mert próbáltam sebességbe tenni, így indulni vele, hátha akkor visszaesik a fordulat, de mintha nem kapcsolt volna... Semmire nem reagált. Műszakilag nem vagyok hülye, sajnálom, hogy ez jött le

        - - - Updated - - -

        OK, hogy fals levegő. De amikor normálisan megy, akkor meg nem szív falsot?

        Komment


          #5
          Gyertyapipa levétel esetleg? Tudom, hogy megrázó, de így kizárható az öngyulladás. Ami még eszembe jutott: alacsony hőértékű gyertya.

          A műszaki jártasságodat senki sem vonta szerintem kétségbe. Ötletelünk, távgyógyítunk.
          Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2017 ápr. 05, 04:46.
          Ati0407, emu és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Nagyon esélyes az öngyulladás,a korom egyszerűen felizzik.Szintén nagyon valószínű,szabályzás szorulása,fennakadása,végig kell ellenőrizned a gázszabályzótól,a bovden törését,elvezetést,nem feszül e valamelyik kormányállásnál,ezután a karbi jön:síbertű magasra állításnál fennakadhat a tű,befeszülhet az alapjárati csavar,a stift mozoghat......,én sem hiszem a tömítetlenséget.

            Ha a tippem jó akkor megállítható a szívótorok befogásával,ha nem:akkor a fals a ludas

            Nem úgy ismerem a társaságot,hogy a hsz-el felmerülhetne a sértés ténye,egyébként a sértésnek vélt beszólást koccintásos béküléssel rendezzük!!!!
            Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2017 ápr. 05, 05:23.
            zahi, Ati0407 és 2 további látogató kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Én is ha tehetem az öngyulladásra tippelek. Ekkor hiába veszed ki a slusszkulcsot nem ér semmit. Csak a kifogyó benzin / csap elzár/ segíthet. Kérdés mikor volt megbontva a gép?, lehet -e lerakódott korom a hengerfejen. Műszaki nélkül gondolom nem kerültél vele hosszabban, hogy rendesen kiégjen. Zsolti felvetése is fenn állhat / kis hőértékű gyertya/. Fals levegőt én kizárnám, arra azért emlékezz vissza merre kanyarodtál előtte mikor ezt tapasztaltad mert egy megszoruló gázbowden is átverheti még a tapasztaltat is. Bocs de nem akart senki bántani csak Gyurcsok módjára próbálunk ha máshogy nem a tippjeinkkel segíteni. Azért a megfejtést légyszives okulásunkra leírni.

              Komment


                #8
                Tuti hogy fals levegő. Ahogy melegszik, még több levegőt is kap-hengertalp a felömlőknél vagy a szívócsonk(itt esetleg repedés/vetemedés is lehet). Esetleg még felforrhat a karbiban az üzemanyag, nem 1 problémáról van szó, az öngyulladás ettől különálló jelenség.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Mindenképpen... Sajnos hét közben nemigen érek rá, majd a hét végén tudok újra ráülni...

                  Komment


                    #10
                    Ati0407 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az a gondom, hogy kihúzott kulccsal sem állt le a motor. Szó szerint kihúzott kulccsal...
                    Ne agyalj sokat. Falsot szív. Nekem is megjátszotta ugyanezt.
                    Szerencsére nem törött szét a tengely, amikor üvöltő motorral berúgtam egyesbe és az új kuplungtárcsával feldobta magát egy kerékre. Gyertyát lekapod, akkor is megy.
                    A fals miatt jobban ég a keverék, a fokozott égéshő és a csökkent hűtés miatt egy idő után nekiáll detonálva égni.
                    Kell neki egy kis idő, amire annyira átmelegszik, hogy nekiálljon.
                    Legtöbbször a toroknál. Fújd meg a lehetséges helyeket alapjáraton féktisztítóval, ha felpörög, ott szív.
                    Mielőtt újra kipróbálnák, hogy tényleg felpörög-e (igen, fel fog) oldd meg, mert a kenése se túl jó ilyenkor.

                    https://www.youtube.com/watch?v=n6vyEGizZ6M

                    Komment


                      #11
                      szerintem is öngyulladás és hozzá pluszban fennakad valahol a gázbowden, ez együtt okozza ezt (fals levegő bejutása az folyamatos lenne szerintem)

                      fals levegőt jelenlétét én úgy szoktam ell. hogy üzemmeleg motornál a karbi levegőcsavarját teljesen becsavarom, ha ekkor nem áll le, akkor bejut máshol a levegő, ha leáll, akkor valahol fennakad, szorul valami, amiatt pörög fel

                      öngyulladás miatt nem áll le gyújtás nélkül, ell. a karbi beállítás, túl szegény keverék is okozhatja ha amúgy minden rendben, gyertya hőértékét is ell. de azért az ember csak megnézi, milyen gyertyát rak bele

                      ha ezek jók, le kell szedni a hengert és mindent átnézni, vastagon kormos-e?

                      ha legközelebb ezt csinálja, T1en a szívatókart húzd rá (de a gázmarkolathoz ne nyúlj), bele fog fulladni a benzinbe és leáll

                      Komment


                        #12
                        Én a saját eseteimből kiindulva (mert volt már pár) a bovden fennakadását kizárnám.
                        A legelsőnél esetleg lehetett szívató gumi felakadása is, de azt cseréltem.
                        A többi mindig akkor jött elő ha kicsit erőltettem vagy meghúzattam a gépet annyira hogy nagyon felmelegedett. Ezután ha kereszteződésben vagy lámpánál meg kelletett állni a fordulat szépen lement alapjáratig(tehát a súbert zárva volt) aztán felpörgött.

                        Olyan is volt hogy felforrt a benzin az úszóházba. Na az megint egy érdekes jelenség. Meg az eredményei is érdekesek. De így felpörögni egyszer sem pörgött fel emiatt. (egyik megoldási lehetőség: 3mm-es teflonlap a henger és a csonk közé. Így, ha a henger tartósan 170°C körül van a karbi akkor sem megy sokkal 50°C fölé)


                        Tapasztalataim alapján még azt mondanám hogy ha nem fals levegő miatt kezd öngyulladásba akkor lassabban pörög fel. Melegben 1-1 tartósabb 90-körüli tempóval megtett út után ha hirtelen kell megállni néha elkezd szépen lassan felpörögni. Ilyenkor figyelni is kell, ha beteszem egyesbe a kuplung már fog rajta annyit hogy nem bír felpörögni. (mondjuk nekem viszonylag magas az alapjárat, így ott is van minek elégnie. Főleg ha a karbi is melegszik kegy kicsit, mert akkor még benzingőzt is kap)


                        Egyébként amíg nem kezdtem el tömíteni a karbi és a csonk csatlakozását addig asszem 4 alkalommal volt ilyen felpörgés. 1,5-2 év alatt. És hiába fújtam féktisztítóval, nem reagált rá. Gondolom csak akkor volt ott hézag ha eléggé bemelegedett.
                        Aztán teflonszalaggal tömítettem, most meg már az egyszerűség kedvéért pasztával.
                        (egy normális csonkot meg csak lustaságból nem csináltam még hozzá. )
                        Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 ápr. 05, 18:24.

                        Komment


                          #13
                          Na most-már ellentmondtunk egymásnak,ezt csak Józsibá-féle béküléssel lehet helyrehozni!!!!
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            Várom is már a lehetőségét a békülésnek!!!

                            Komment


                              #15
                              Jól van már na,én egyáltalán nem haragszom senkire sem,-sőt,-de azért béküljünk ki közkívánatra,ha egyszer már mindenkiben túlbuzog a békülési szándék!

                              A motorfelpörgést illetően,érdemben nem szóltam hozzá,de átolvasván a hozzászólásokat,-bármelyik okozó is lehet a felelős.

                              Velem még nem fordult elő ilyen felpörgéses eset,viszont olyan volt,hogy felakadt a Csepel gázsúbere egy heréig sáros kis utcában,-úgy 50 egynéhány évvel ezelőtt,-történetesen az én utcámban,jól be is takaróztam a motorral.Az esemény jeleit a mai napig hordom,mert a kulungkar a bukás következményeként bebújt a bőröm alá a bal lábszáram közepe táján,a sípcsont körül.Emlékszem,hogy igencsak ügyeskedni kellett,hogy nagyon óvatosan kihúzzam a bőröm alól,azt a kihegyezett kezelőszervet,de nagy baj nem lett,elmostam a sebet és megvártam amíg eláll a vérzés és utána ismét az RM-es (Rákosi Művek) nyeregben voltam és csavartam a gázkart koppanásig,de immár egy kicsit több rutinnal.

                              Volt még egy felpörgéses esetem egy Daihatsu coure turbó dízellel a szétkopott turbó miatt,-nos az is elkezdett a szándékaimnál nagyobb fordulatszámon járni és haladni,-iszonyú fekete füstöt húzva a jármű után,-nos ezt a jelenséget észlelve,pillanatok alatt lefojtottam.

                              Üdvözlettel:Che

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X