Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5h motorfelújítás és modernizálás SEG͍TSÉG kellene.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Én kétüteműnél nem nézegetem a gyertya képet. Kevesebb üzemanyag kevesebb kenő olaj! Nem vagyok érdekelt de én is használom minden gépembe a Xadó-t. Hasonló képen jártam még tavasszal. A " kezelés" után a nagy melegekben sem akart megszorulni igaz nem sajnálom a jó olajat és annak mennyiségét.

    Komment


      #17
      6-7 század. Berta, Belcord dugó pl. névleges furatátmérő alatt 5 századdal van gyártva. Abból viszont csak szenvedés lesz, az tuti.
      Itt a fórumon Joker furat neked normális hengert, ha nem akarsz kínlódni.

      - - - Updated - - -

      Ja, Xado...a harmadikat járom kifelé, majd beszámolok.
      sepy, OdinHEM és Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        ...nem sajnálom a jó olajat és annak mennyiségét...
        Sepy!

        Nem is kell már "kutyulnod" a vashoz! A szivattyú intéz mindent....
        Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2016 aug. 22, 11:07.
        OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Valószínűleg le kell húznom a hengert, eltakarítani az említett szorulás nyomokat. Talán, ha finoman megcsiszolom ott a dugattyút, később már nem szorul?
          Nem egy hosszadalmas művelet.
          A dugót én mind a két alkalommal 600-as aztán 400 körüli papírral kicsit megcsiszoltam, és ezzel az első része(az szokott ragadni és kenődni) jó is. Persze a gyűrűket előtte ki kell halászni, ami lehet hogy csak darabokban fog sikerülni. Kiszedés után reszelővel szépen megigazgattam a gyűrűhornyokat, aztán vissza a gyűrűket.
          Bírta is elég jól, és nem is igazán gyengült.
          A második ragadás már érezhetőbb volt. Ott az egyik gyűrűt 2 darabban sikerült kiszednem. A dugót csiszoltam, a hornyokat ismét reszeltem. Valamint kicsit csiszoltam a hengerből a két kipufogónyílás között.
          Igaz hogy van étvágya azóta, de a tartós 90 nem gond a legnagyobb melegben sem. (csak minden csavar kirázódik 90-es tempónál )
          Na meg azóta alapjárat közeli fordulaton nem sok ereje van. (dehát húzni kell neki no )

          https://www.youtube.com/watch?v=wwO5HBKyliw
          OdinHEM, apacsavo és Lemezjáték kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            A csere blokk komplett - a hajtányomban van benne.
            Nem terelésként, de szeptember 17-én ha nem esik akkor lehet jönni Pannonia motoros hajtánnyal hajtányozni: Rákoshegy vasútállomás, Bp 17. kerület!
            A Schmidt blokk nyilván nem lenne olcsó, de ha megbízható és tartós, akkor befektetek rá. Ha megvan a kijárt út és felhasznált anyagok, akkor érdemesebb ebbe az irányba menni. Nyilván neki lehet látni kísérleteznem és dolgoznom rajta, de olyan 99%-ban biztos vagyok benne, hogy a végösszeg nem lesz kevesebb, mire nálam is meglesz minden tudás, de hosszabb ideig fog tartani.
            A legutóbbi körnél előjött egy olyan hiba, hogy kifúj a hengerfejnél. Olajos a hengerfej-henger közti lamellasor. Még egy lökés, hogy rendbe kell tennem minél előbb.

            - - - Updated - - -

            Magyarán szólva egy kis "tüneti kezelésként", ha lehúzom a hengert, megnézem, hol ragadt meg, áthúzom polírpapírral, várható valami javulás?
            OdinHEM és apacsavo kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              trainmodeller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Magyarán szólva egy kis "tüneti kezelésként", ha lehúzom a hengert, megnézem, hol ragadt meg, áthúzom polírpapírral, várható valami javulás?
              Hát, 1-2 csiszolás után már nem lesz minek megragadnia.

              Komment


                #22
                heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Igaz hogy van étvágya azóta, de a tartós 90 nem gond a legnagyobb melegben sem. (csak minden csavar kirázódik 90-es tempónál ) Na meg azóta alapjárat közeli fordulaton nem sok ereje van.
                Ezt azért megcáfolom, mentem azzal a géppel, Pancsihoz képest megfelelő az ereje.
                Azért ha az óra szerinti tartós kilencvenet ha bírja, eléggé beletaláltál.

                - - - Updated - - -

                Ez rajtad és a pénztárcádon múlik. Irdatlan összegeket el lehet rá költeni. Itt már sokszor írogatták: felújított tűgörgős főtengő 35e, síkoltatni és újrafúratni-perselyezni a főtengő csapágyat és a hengertalpnál a blokkot szintén 35 körül.
                Válogatott alkatrészek, gépmunka stb... Több százezer forintot rá lehet verni és a végeredmény: futott kilométer függően pár évig élvezheted és menthetetlenül újra tönkre fog menni, mert hitvány anyagokból van.

                Ezen felül biztos lehetsz benne, hogy ha a blokkot rendbe rakod, valamelyik más része szét fog esni.

                Abban igazad van, hogy a végösszeg nem lesz kevesebb, mivel nekik bejáratott kapcsolataik, gépparkjuk van.
                Először végigjársz pár szakit, aki tud gépmunkázni, majd jól elrontja, mert nem ismeri az ehhez megfelelő fogásokat.

                A másik út, amit itt sokan járunk a tákolás és a trógerelés. Kicsit meghúzod papírral és kipróbálod, hogy működik-e. Kicsit elektrolizálod a dugót, hátha keményebb lesz és megy még.

                Szép dolog, hogy szeretjük, de szép dolog, hogy járunk vele, szép dolog, hogy életben tartjuk, de nagy átlagban ennyit tud. Régen is ennyit tudott, azért kötött ki a legtöbb a sufniban, a kosárban, a disznóólban. Mert rohadtul megunták, hogy állandóan elromlott és a többi géphez képest gyenge volt. Szép dolog, hogy nem is kevesen túráznak vele - bár sose tudom az egyenlet másik oldalát, mennyit szerelték és költöttek rá, hogy bírja a teljesítményt. Azonban ha az ember fejben el tudja helyezni, hogy ez egy hétvégi, fagyizós motor, akkor nagyon jól el lehet vele élni.

                Túrázni túramotorral kell.
                OdinHEM, apacsavo és 3 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Szép dolog, hogy szeretjük, de szép dolog, hogy járunk vele, szép dolog, hogy életben tartjuk, de nagy átlagban ennyit tud. Régen is ennyit tudott, azért kötött ki a legtöbb a sufniban, a kosárban, a disznóólban. Mert rohadtul megunták, hogy állandóan elromlott és a többi géphez képest gyenge volt. Szép dolog, hogy nem is kevesen túráznak vele - bár sose tudom az egyenlet másik oldalát, mennyit szerelték és költöttek rá, hogy bírja a teljesítményt. Azonban ha az ember fejben el tudja helyezni, hogy ez egy hétvégi, fagyizós motor, akkor nagyon jól el lehet vele élni
                  Ennyire azért nem rossz az a gép......ugye?
                  OdinHEM és kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ezt azért megcáfolom, mentem azzal a géppel, Pancsihoz képest megfelelő az ereje.
                    Azért ha az óra szerinti tartós kilencvenet ha bírja, eléggé beletaláltál.
                    Órám az több mint 3 éve nincs, de néha rárakom a GPS-t(vagy a zsebemben naplózza szépen az utat), és amikor melóból hazafelé végig a belső sávba megyek a 26-oson(és senki sem akar megelőzni) akkor valóban 90 körül gurul a paripa

                    Komment


                      #25
                      Remélem, nem rossz ennyire, mert egy hétvégi Mátra látogatás még bele kell férjen szeptemberben! Fagyizni nem biztos, hogy fogok, de a palacsintázót meglátogatom! A túra motor is tervben szerepel, de ha összejön a suli, akkor egyelőre inkább az, mint a motorozás. Később ez majd behozza az árát Ha széthúztam a hengert, teszek fel róla képet. Sok illúzióm nincs, hogy mit fogok találni, már csak azért halogatom, hogy 1-2 kört tudjak még gurulni vele ha jó az idő.

                      Komment


                        #26
                        Van erre egy egyszerű megoldás.
                        Egy jó bukó és füldugó. Akkor nem hallod hogy hogy csörög-zörög a gép

                        (lassan nekem is bukót kellene cserélnem, ez egyre hangosabb)

                        Komment


                          #27
                          Az enyém is megragadt túra közben. Valószínűleg a gyűrű is sérült. Múltkor belenéztem kipuff nyílásba, ott van végigkaristolva a dugó. Üvöltetni kell, mert ha nem húzatom ki minden fokozatban, a következőben nem gyorsul tovább. Azonban megy. Lóg a bele.

                          Komment


                            #28
                            Hétvégén voltam a feleséggel három napos zemplén túrán. Kb 300km volt a menet , néhol 10-12%-os partokkal. Az új porlasztóval nagyon szépen futott a motor. Gyári dugó van a motoromban és a gyári fúvókákkal régebben nekem is megragadt 20km után. De ekkor jött a porlasztó átfúvókázás. És megszünt a csörgés nem ragad a dugó birja a partot.Click image for larger version

Name:	20160819_133147.jpg
Views:	1
Size:	203.5 KB
ID:	149524

                            Komment


                              #29
                              Milyenre cserélted őket?

                              Komment


                                #30
                                Nos a helyzet az ,hogy meg kell tartani a pannonia fúvókákat de fel kell fúrni őket. Ugyanis a régi etanol mentes benzinhez voltak méretezve. Az új etanollal kevert benzin sűrűbb mint a régi és igy a fúvóka kevesebbet tud átengedni. Ezért csörögnek a pancsik mert kevés a cucc. A pannonia porlasztó olyan rendszerű hogy az alpjárati fúvóka végig megy és a főfúvókát teljes gázig kiegészíti. Én az alapjáratit 45-re furtam és 125-ös főfúvóka került mellé.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X