Közlemény

Collapse
No announcement yet.

A coventry-i bomba

Collapse
X
Collapse
 

  • A coventry-i bomba

    TRIUMPH SPITFIRE

    A Triumph márkanév sokunknak azonnal a coventry-i cég motorkerékpárjait juttatja eszünkbe, a hétköznapi emberek nem is nagyon tudják már, hogy sikeres négykerekűek is viselték ezt a patinás nevet.



    Az első Spitfire-t 1962. október 17.-én az angliai Earls Court Motor Show-n mutatták be a nyilvánosság előtt. A Spitfire, aminek első prototípusát „ A Bomba ” névre keresztelték, valóban egy bomba erejével csapott le! Végre egy kicsi, olcsó roadster a Triumphtól. A Herald Roadster leváltására nem csak Angliában vártak már rég.

    <!-- ##phrase_image_larger_version_x_y_z_0## -->
    (Central Press/Stringer)



    Az első Spitfire technikája és stabil szekrényváza alapvetően a Heraldból származik.

    <!-- ##phrase_image_larger_version_x_y_z_1## -->

    A Triumph technikusai azonban néhány változtatást és fejlesztést eszközöltek rajta. Motorja OHV, 1147 ccm-es folyadékhűtésű, soros négyhengeres, teljesítménye 63 LE/ 5750 fordulaton. Két SU HS2-es porlasztó gondoskodott az üzemanyag ellátásról. A váltó négysebességes, az első fokozat szinkronizálatlan. Felár ellenében Overdrive-val szerelték, ami a harmadik és negyedik sebességet módosította, egy - a váltókaron elhelyezett - elektromos kapcsoló segítségével. A rövid kétéves gyártás alatt 45573 darab hagyta el a gyárat a Spitfire 4-böl, amit a köznyelv egyszerűen Mkl-nek nevezett el. A következő három évben a Mk ll-es típusból további 37409 darabot gyártottak. A változás a Mkl-hez képest a javított belső kialakítás és a hűtőmaszk keresztbordázása lett.

    <!-- ##phrase_image_larger_version_x_y_z_2## -->

    A Spitfire MKlll 1967-ben jelent meg. Először a karosszéria változott - bár csak csekély mértékben. A szigorodó amerikai importszabályok, és a több komfort iránti igény volt a fő indoka az optikai és technikai változtatásoknak. A legnagyobb módosítás a feljebb emelt lökhárítók és egy igazi lehajtható tető - a korábbi egyszerű betűzős tető helyett - valamint egy 1296 ccm-es 12 LE-vel erősebb motor lett. 1970-ig 65320 darabot gyártottak a Mklll-ból.

    <!-- ##phrase_image_larger_version_x_y_z_3## -->

    folytatódik, lapozz!
     

    • bazsimoci
      #3
      bazsimoci kommentje
      Editing a comment
      Ezt egy kicsit átírtam és tettem hozzá pár fotót is...
      Az okkersárga gép és az 1500-ös is Pesten van tudtommal...
      Amikor vitték az 1500-öst veteránvizsgára, kettétörték a főtengelyt benne...
      Sajnálom, hogy el kellett adnom, de kellett az ára a családi házba...

    • lacbp
      #4
      lacbp kommentje
      Editing a comment
      írtam pár kérdést a másik topicba




      szerintem ez az 1500-as Eladó használt TRIUMPH SPITFIRE, 1974-es

    • Gianni72
      #5
      Gianni72 kommentje
      Editing a comment
      Én egy veterán találkozón láttam meg a kis matchboxot és akkor fogadtam meg magamnak, hogy egyszer beszerzek egy ilyen kis csodát. Sikerült
    Posting comments is disabled.

article_tags

Collapse

Latest Articles

Collapse

  • Veronai kiallitas
    movisz által
    Sziasztok tegnap kezdődött egy minden evben megrendezesre kerulo kiallits tobbnyire atalakitott motoroknak ...
    2023 jan. 28, 10:29
  • Laverda 750
    movisz által
    Sziasztok nyitok egy uj cikket A Laverda commel
    ugyan is tegnap sikerult szert tennem egy masodik 750-esre.Ez egy nagyon korai darab a 59. a legyartott 750 -esek bol Ez egy 750 GT ami kulombozik a motorjaban egy kicsit hogy gyengebb es a tankjaas formaju. ezen a motoron sajnos az sf tankja van meg az ulese van atalakitva de a tobbi az jo....
    2021 júl. 06, 10:27
  • Szívásom története
    CZsolti által
    Meglehetősen régen nem jelentkeztem, ezért úgy érzem, hogy némi magyarázattal tartozom nektek. Valahogy úgy kanyarodtak a dolgok, hogy minden, amit addig összeraktam megmakacsolta magát. A számítógép fityiszt mutatott, alaplap csere lett belőle. Azóta is úgy van. Annyira elegem lett a hamis szoftverhasználat, meg egyéb figyelmeztetésekből, hogy inkább tablettre és okostelefonra váltottam. Ezeken ugyan kicsit nehézkesebb dolgozni, de legalább legális, ami rajta fut....
    2019 máj. 03, 20:16
  • Szilveszteri berregtetés
    Igrich által
    Motor, autó, traktor és mindenféle benzin és gázolaj szörny esetleg még tengeralattjáró berregtetésre invitállak benneteket úgy éjfél után a pezsgő durrogtatás után ki-ki saját és otthona lakának udvarán.
    Így kívánhatnánk egymásnak, még ha távolból is Boldog új évet.
    Szorgalmaznám még, hogy a következő (2OI8) évet nyilvánítsuk a tengeralattjárók évévé és Tiszakeszin rendezhetnénk egy tengeralattjáró ügyességi versenyt, de még vízisízhetnénk a komppal is.
    BUÉK mindenkinek!...
    2017 dec. 31, 16:13
  • Szilveszter esti berregtetés
    Igrich által
    Meghívlak benneteket egy szilveszter esti, éjfél utáni motor, autó, traktor és mndenféle benzin és gázolajszörny esetleg még tdengeralattjáró berregtetésre. Lényeg, hogy éjfél után, mikor megtörtént kinél-kinél a pezsgő durrogtatás, beindítanánk a motorokat. És az újév, de mi örömünkre is berregtetnénk kissé a motorokat, szolid dudálások közepette, jámboran. Ha nem akarsz nem kell vissza jelezni, inkább cselekedj! Így kívánhatnánk egymásnak boldog újévet!...
    2017 dec. 31, 15:51
  • OT papírozás "rögös útja"
    Ricsi95D által
    Elöljáróban annyit írnék,hogy idáig én is úgy voltam az OT-val,hogy minek,fölösleges,attól nem lesz jobb a motor és egy csomó macera...ez mind igaz,de egy picit már másként látom,és roppant büszke vagyok rá,hogy már nekem is van egy OT rendszámos,minősített motorom. És bizony gyönyörű a réztábla meg az OT rendszám.

    De kezdjük az elején! Mint ismeretes, december végén Kamuti Zsolti barátunkat megszabadítottuk gyönyörűen restaurált P10-esétől. A hazahozatal után nagy örömben...
    2017 máj. 05, 18:44
Ugrás az oldal tetejére
Working...
X