Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel vázszám/motorszám kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Gratulálok a papíros Csepelhez, nagy kincs egy ilyen!
    Holnap megnézem neked a nyúlványszámot.

    Komment


      #17
      A nyúlványszámom: 31408. A vázam pedig 57 júliusi, szóval elvileg 57 után készíthették a vázadat, valószínű mint pótalkatrész. Valamikor 58-ban álltak le a D-Csepel gyártásával, pótalkatrészek viszont még készültek tovább.
      Megnéztem a képeid, és megtaláltam a vázszám nélküli Csepel képét is. A nyúlványszám a bal oldalra van ütve, általában a jobb oldalra kerültek ezek a számok. Még nem láttam ilyet, megint tanultam valamit. Köszi.

      Komment


        #18
        Hello! Szerintem nekem pótlás váz lehetett. Van még kettő másik Csepel, megnézem azoknak is a nyúlvány számát. Az egyik 1957 es így annak érdekes lehet hogy mennyi.

        Komment


          #19
          Megnéztem az 1957-es D-Csepelt, 23714 volt a nyúlványszám. (ez a váz nem volt pótlás, itt megfelelő helyen van az alvázszám.

          Komment


            #20
            Szia dott!
            Köszi a számot, azt megtudnád írni még, hogy melyik hónapban készült a váz?

            Komment


              #21
              Hello! 1957.02 havi a motor.

              Komment


                #22
                Köszi, egy gyors számolással 1200-1400 legyártott váz jut egy-egy hónapra. Ez reális mennyiség.
                Ezek után a börzéken azt hiszem az összes Csepel nyúlványszámot begyűjtöm, csupán kíváncsiságból is.

                Komment


                  #23
                  Szia Titus!
                  Én motorszám,vázszám és párosítószámokat gyűjtök D-Csepelekhez, ha gondolod összedolgozhatnánk
                  http://veteran.forum.hu/jarmutorteneti-erdekessegek-77/d-csepel-szamgyujtes-3379/

                  Komment


                    #24
                    Szervusz Ricsi!
                    Bevallom én is elgondolkoztam rajta még régebben, hogy elkezdem gyűjtögetni a Csepel számokat, de amennyi börzére én eljutok, elég lassan haladnék egyedül.
                    Ketten persze már más a helyzet. Én a győri, pápai és polgárdi börzékre szoktam eljutni, és be van tervezve évente egyszer egy budapesti is. Szóval részemről oké a balhé!

                    Komment


                      #25
                      Hello!
                      Ma sikerült megtalálnom a másik D-Csepelem vázszámát is. 1957/10 havi. A blokk hozzá 1957/11 havi, így ez rendbe lesz.
                      Képeket majd töltök fel róla, mert a vázszám beütés megint nem szokványos helyen van. A motor színe vélhetőleg bordó.
                      Váznyúlvány számot még nem bírtam leolvasni, olyan csúnyán van beütve. Jah a rendszáma KC- sorozat volt.
                      Ricsi95D és wsievers kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Üdv Mindenkinek!
                        Segítségeteket kérném mikori évjáratú a Csepelem.
                        Henger alatti szám 125 2696
                        Vázszám jobb hátsó teleszkóp felső fülén: 125/2696

                        Komment


                          #27
                          Üdv Baster!

                          Különösek ezek a számok egy teleszkópos Csepelen. BB xxxx formájúval indult, talán BA, de ilyenről még nem hallottam. 125-ös lemezvillás Csepelem váz száma 125/3445. Gondolom a profil képeden látható gépről van szó. Láttam már néhány teleszkópossá alakított(hátul is) lemezvillást. A váz hátsó részén nem látszik valami eltérés a többi teleszkópostól?

                          Komment


                            #28
                            Üdv Titus!
                            Mire gondolsz pontosan? Kezdő vagyok a régi motorok terén! A forgalmiba az első tulajdonos 1958-ban lett bejegyezve. Akitől vettem az 1951-nek mondta az évjáratát. Állítása szerint Dél-Amerikai exportra készült!

                            - - - Updated - - -

                            Üdv Titus!
                            Gyújtás állításhoz hol találok információt, adatokat?

                            Komment


                              #29
                              Bocs ha kicsit homályosra sikerülta hozzászólásom. Ez a BB xxxx egy korai teleszkópos vázszám formáját akarja jelenteni. Pl: BB 5982. Létezik BC és BD kezdetű, ezért tettem oda a BA-t is az előző hozzászólásomba, bár ilyenről nem hallottam. Remélem hogy most jobban sikerült a magyarázat. Amúgy a vázszám szerint a motorod idősebb, mint az én 1950. év elején gyártott Lemezvillás Csepelem.
                              A motorod szürke forgalmiját, úgy mint a többi 1958 előtt gyártott járműét 1958-59-ben állították ki. Ez előtt az időpont előtt úgynevezett igazolólappal tudta a tulaj igazolni a jármű feletti tulajdonjogát. Nagyon valószínű, hogy már 1958 előtt is forgalomban volt.

                              Baster eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Állítása szerint Dél-Amerikai exportra készült!
                              Sokfelé exportálták ezeket a motorokat a gyártás elején. A legfőbb különbség a belföldi és export modellek között az akkumulátor, km-óra, komolyabban ellenőrzött minőség és gazdagabb krómozás(első teleszkóp, láncvédő, kormány) jelentette. Volt hogy exportra gyártott motorokat a rendelés visszmondása miatt belföldön értékesítettek. Szóval bármi lehet.

                              Gyújtásállításról motorkami írt egy részletes blogot, első lépésben azt javaslom elolvasásra: Gyújtásállítás - Blogok - Veterán fórum
                              Igaz az MZ gyújtás nem lendkerekes mint a Csepel, de elsőre ez is hasznos lesz szerintem az általános tudnivalók miatt.Ha valami nem világos kérdezz bátran. Ha beírod az oldal keresőjébe a gyújtásállítás szót még több infót találhatsz. Csepelnél a pontos előgyújtás érték 3-3,5 mm. Megszakító hézag 0,4 mm. Ha nem vagy ismerős a témában, akkor ezek az adatok elsőre kínaiak biztos, csak a blog elolvasása után érted meg. Addig emészgesd.
                              Ha van kedved írhatsz egy rövid bemutatkozást. Bőségesen elég pár mondat magadról, és a motorodról.
                              A többiek bemutatkozásából meríthetsz is: Bemutatkozás
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2015 febr. 02, 20:24.
                              madorka kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Üdv Titus!
                                Köszönöm kimerítő válaszodat. Már kezdem a fényt látni az alagút végén.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X