Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Miért nincs erő a motorban?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Lehet még haldokló gyertyamenet, vagy blokkfél illesztésnél való tömítetlenség. Nem tudom, hogy ennek van-e leeresztőcsavar a forgattyúsház alatt? Ez is lehet az oka.
    Lemezjáték kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Nem tudom, hogy ennek van-e leeresztőcsavar a forgattyúsház alatt?
      Van bizony! A hengerfej alatt is kifújhat, bár az jellemzően sziszeg.
      CZsolti kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #18
        "Túl" egyenletes az alapjárat. megnézem még a tömítéseket,a motor szívását. A karbitű a középső rovátkában van.
        "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

        Komment


          #19
          Kedves Örs! Megszeretném kérdezni a kipufogó pucolás óta járt ez a gép?. Én is jártam Simsonos időmbe /1968-9 körül/ úgy hogy csak kis meleget kapott a kiégetéskor és össze csomósodott és nem égett ki rendesen. Úgy hasítottam a motorral,hogy a bicajosok megelőztek.Indult rendesen csak utána fuldoklott.Nézd meg mikor jár a motor érzed ,hogy üti a kezed a kipufogáskor a gáz vagy csak füstölög.Itt lehet a bibi.
          Örs kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Szia Sepy!
            Én a kipufogót nem égettem, hanem ez volt az eljárás: Jól meghajkurásztam a motort, aztán szétszedtem a rendszert, és kitúrtam a kormot. A füst jön belőle rendesen, onnan is gondolom, hogy jó nagy hangja van

            - - - Updated - - -

            Mondjuk, az igaz, hogy a 2t érzékeny a kipuff-ra.
            "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

            Komment


              #21
              Szia Márkatárs!
              Nekem hengerfejcsere után erőtlenedett el a gépem,ugyanazokat a tüneteket produkálta mint Nálad. (2 személynél nem is lehetett 3-at kapcsolni)
              A kipufogódob szétszedése és kiégetése (malacpörzsölővel javaslom, utána pedig magasnyomású levegővel ki kell fújni a dobot.) oldotta meg a problémát,de ezzel a hengerfejjel nincs olyan erőben mint a régivel. (csak azzal meg kifújt alatta)
              A "rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr" hang nálam is megvan, főleg alacsony fordulaton.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Ricsi95D; 2014 nov. 28, 17:53.
              Örs kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Szia!
                Nálam rosszabb a helyzet: Egy személlyel már kettest sem lehet kapcsolni
                Ja, mit tettél a hengerfej alá, hogy kifújt?

                - - - Updated - - -

                A „rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr” hang nálam is megvan, főleg alacsony fordulaton.
                Az a baj, hogy nem " pattogós" az alapjárat, hanem folyamatos.
                "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                Komment


                  #23
                  Nem volt tömítés alatta és deformált volt a hengerfej azért fújt ki.
                  A mostani alatt van egy aluminium hengerfejtömítés is. (sörös dobozból)

                  Komment


                    #24
                    (sörös dobozból)
                    Nem vékony az?
                    Én ilyen klingerit lapból szoktam vágni tömítést, van 0,3 mm , 0,5 mm vastagságú is.
                    Hőálló, és az egyenlőtlenségeket elég jól kiveszi.
                    "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                    Komment


                      #25
                      Egy tipp a kipufogó kiégetésre.Nézd vissza kipufogó tisztítása, kiégetése címmel régen tárgyaltakat.Ott megfelelő megoldást találsz rá.A füst még nem kipufogás!
                      Lemezjáték, Örs és 2 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Nem vékony az?
                        Lehet, hogy nincs igazam (de akkor a többiek remélem javítanak ), de leírom a saját tapasztalatom ezzel kapcsolatban. Az MZ-nél próbálgattam több féle vastagságú hengerfej tömítést. Boltiakat is, mert abból is lehet több félét kapni, és aztán én is csináltam. minél vékonyabb, annál nagyobb a kompresszió. Nem számít túl sokat, de még érezhető is némiképp. A gyertya is mélyebbre kerül az égéstérbe. Nekem kevés pozitív hatása volt a vékony tömítésnek.
                        sepy, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Én ilyen klingerit lapból szoktam vágni tömítést, van 0,3 mm , 0,5 mm vastagságú is.
                          Hőálló, és az egyenlőtlenségeket elég jól kiveszi.
                          A hengerfej tömítést - rendszerint - hővezető anyagból szokták elkészíteni, nem véletlenül (lásd a gyári tömítések). Ezek lehetnek alumíniumból, vagy rézből. Javasolt ezek használata.

                          A motorblokk igen meleg része a hengerfej. Innen a hőt el kell szállítani valahova. A hővezető hengerfejtömítés ezt segíti elő, átadja egy részét a hengernek, ahol a hűtőbordán keresztül a levegő áramlás azt elvezeti a környezetbe.



                          Az a baj, hogy nem „pattogós” az alapjárat, hanem folyamatos.
                          A kérdés: ez a tünet mióta áll fent? (blokk felújítás utáni állapot pl.)

                          Egy szorosan forgó motorra (is) szokott ez a tünet lenni. Könnyen forognak a blokkban a tengelyek?

                          Ami még eszembe jut:
                          A hengertalp tömítés nincs fordítva berakva?
                          A hengertalp tömítés átömlő része ki van vágva rendesen?
                          Vezérlés rendben van? (dugattyú méretek gyáriak?)
                          Lemezjáték, Örs és 4 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Üdv !

                            A sűrítő teret -a dugattyú felső holtpontba állítása után - fecskendőből sűrű olajjal feltöltve (így megmérhető a térfogat) kiszámítható mindkét h.fejnél a sűrítési arány. (csak a gyertya nyílás legyen a legmagasabb ponton , és a legbelső menetig szokták tölteni) Egyébként a mai üzemanyagok sokkal jobban tolerálják a nyomást , mint régen így eléggé meg lehetne növelni a kompressziót , ha a forgattyúsmű alkatrészei elviselnék károsodás nélkül azt ! Szerintem , ha a h.fej és a henger egymásra fekvő részei tökéletesen sík felületek, és prímán fekszenek egymásra szerintem nincs szükség a tömítésre sem . Már megbocsássatok, de a klingerit tömítés véleményem szerint a fém tömítés helyett nem jó megoldás mivel könnyebben kiég mint az alu , vagy réz (sajnos tapasztalat) és szélsőséges esetben a kiégett rész sávjában a h.fej is sérülhet.... Egyébként ha kiszámolod a komp viszonyt a tömítéssel, és annak hiányában(!) túl sok eltérést nem tapasztalsz , ennek megfelelő a menetteljesítményben való különbség is ! Itt a sűrítő tér méretén kívül a kialakításában is el lehet ásva a "kutya"...

                            - - - Updated - - -

                            A nem pattogós alapjárat a hibás vezérlés , és kicsi sűrítési arányon kívül a szegényre állított alapjárat és eldugult kipufogó is lehet okozója.....
                            Lemezjáték, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              eldugult kipufogó is lehet okozója...

                              Az nem lehet a baj...ő már 40 éve teszi a dolgát...
                              Örs és kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Nem, bocsesz, elmértem az előgyújtást (na most aztán jól leégtem)
                                Ismét beállítottam a gyújtást, de most legalább van egy jól kipucolt karbim, meg egy kitunkolt kipufogóm.
                                Most már jó, de azért nagyon köszönöm, hogy felkaroltátok a hülyeségeimet.
                                "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X