Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Ravasz kérdés !

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Ravasz kérdés !

    A téma amit felvetek , csupán "agyalásnak " szánom, és remélem nem indítok el vele lavinát az okmányirodák felé.

    Azon töprengtem, hogy régen mennyi Pannonia motoros három, vagy éppen négy kerekű járgány szaladgált az utakon. Legálisan ! mert a legtöbbjének lassújármű, vagy munkagép tábla ( rendszám ) díszelgett hátul. Emlékeim szerint csak annak kellett megfelelni, hogy önerejéből ne tudjon többet 40 km/h-nál. Nos, mi van akkor, ha egy pannoniából " kiesik " két sebesség. Akkor nem lehet hogy lassújárművé válik, amit pedig össze lehet rakni mindenféle alkatrészekből is

    Egy ismerősöm Csepel teherautóval járkált ilyen módon. Egyébként meg lehet , hogy ez a fogalom már nem is létezik.

    #2
    ITT találsz néhány dolgot, de úgy vettem észre, hogy leginkább mezőgazdasági alkalmazású járművek ezek. Ráadásul 25km/h a megengedett max sebesség.

    "amely tervezési sebessége szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem
    képes, illetve amelynek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány,
    illetőleg a közlekedési hatóság 25 km/óra értékben határozta meg."
    -t5- és soveny kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Egyébként meg lehet , hogy ez a fogalom már nem is létezik.
      Létezik. Ez egy tipikusan magyar járműkategória. Az a lényege, hogy ami nem kaphatna rendszámot az is kapjon. Ha engem kérdezel, szörnyű az egész. Tiltják, amit máshol lehet, de cserébe kapsz egy hivatalos kiskaput. Központilag nevelik beléd a simlit.
      -t5-, wsievers és 2 további látogató kedvelte ezt.
      Everything is better when you decide you don't care.

      Komment


        #4
        Valami ilyesmire gondoltatok igaz?

        Click image for larger version

Name:	43405_x570.jpg
Views:	1
Size:	45.9 KB
ID:	131130
        Click image for larger version

Name:	43406_x570.jpg
Views:	1
Size:	37.6 KB
ID:	131131
        A kép az internetről származik...eladásra kinálták régebben a dokumentumot...
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 máj. 10, 20:41.
        -t5- és soveny kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Egy ilyen 4 kerekű traktort fogok megvenni szombaton, aztán el is adom egy ismerősömnek, csak a blokkja nélkül. A bácsi máshogy nem adja oda az alkatrészeket, csak traktorostól. Az ismerősömnek kistraktor kell, nekem alkatrészek, így megosztjuk, ő meg beletesz valami kis önindítós blokkot.

          Szerintem járható még mindig ez az út, de a kérdés, hogy mitől lesz egy bármiből összerakott T5-re megszólalásig hasonlító gépből munkagép. Illetve mi történik ha megmérnek 50-nel és látszik a lassújármű rendszám. Gondolom olyan nincs, hogy a tisztázott tulajdoni helyzet (magyarul: összeraktam maradékból) után rendes motorkerékpárra lehessen "átkonvertáltetni", mert akkor mindenki csinálná.
          OdinHEM és -t5- kedvelte ezt.
          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

          Komment


            #6
            "Gyakori, hogy a lassú jármű más járműből kerül kialakításra. Az eljárásban minden esetben
            csatolni kell, a területi közlekedési hatóság által az átalakítás, vagy összeépítés
            engedélyezéséről kiállított műszaki adatlapot."

            továbbá:
            "Lassú jármű és pótkocsija átalakításához előzetes engedély szükséges. Lassú jármű
            gépjárművé nem alakítható át.
            A jogszabály szerint lassú járművel, illetve annak pótkocsijával közúti forgalomba akkor lehet
            részt venni, ha azt
            · nyilvántartásba vették,
            · igazoló lappal rendelkezik,
            · érvényes rendszámtáblája van, és
            · rendelkezik a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás fedezetével."

            Tehát, ha jól értelmezem, ebből az következik, ha valamilyen járművet 1* már lassújárműnek minősítettek, akkor a későbbiek folyamán elveszik annak a lehetősége is hogy később esetleg egy megkerült forgalmi alapján forgalomba lehessen helyezni...talán "végső megoldásként" használható lenne...
            Érdekes, hogy ez a rendszám, ami a tulajdonosra szól, és nem a járműre, több járműre is felszerelhető...fura hogy szerintem ez áll a legközelebb az "ideális" megoldáshoz, mert egy ember egyszerre csak 1 járművet tud vezetni(1 biztosítással)...na de ne álmodozzunk, ilyen felvilágosult gondolkodásmód ebben az országban sohasem lesz.
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 máj. 11, 14:44.
            OdinHEM, kollarg és 3 további látogató kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Érdekes, hogy ez a rendszám, ami a tulajdonosra szól, és nem a járműre, több járműre is felszerelhető...fura hogy szerintem ez áll a legközelebb az „ideális” megoldáshoz, mert egy ember egyszerre csak 1 járművet tud vezetni (1 biztosítással)...na de ne álmodozzunk, ilyen felvilágosult gondolkodásmód ebben az országban sohasem lesz.
              Na igen ez az ami érdekes módon Svájcban tud működni normális keretek között. Ja hogy az Svájc.... Talán majd egyszer nálunk is.

              Komment


                #8
                OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Na igen ez az ami érdekes módon Svájcban tud működni normális keretek között.
                Wagner István, volt kollégiumi nevelőm örökérvényű szavai jutottak eszembe: "...mert más helyeken elkészül a park, mindent lefüvesítenek, aztán miután az emberek kijárták maguknak építenek a
                "csapások" helyére járdát. De nálunk ez nem működik, inkább sajnálkozunk hogy ki van taposva a fű. Pedig nem kerülne több pénzbe, csak logika és hozzáállás kérdése."
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X