Közlemény

Collapse
No announcement yet.

motorkerékpár szállítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    motorkerékpár szállítás

    üdv

    Jövő héten érek rá el vinni motoromat át irtani le műszakisztatni stb csak az problémám hogy ugye nem mehetek be vele mert nincs rajta műszaki és ha agy rendőrbe bele botlok lehet soha se lesz . Arra gondoltam hogy utánfutóval el viszem eredetiségvizsgára csak hogy motorkerékpár utánfutót nem tud sajna erre felé kölcsönözni ,és nem marad más mint a sima után futó ehhez szeretnék segítséget kérni ,tanácsokat a rögzítésél kapcsolatban mert nagyon nem szeretném össze törni az öreget segítségeteket előre is köszönöm további szép napot
    üdv bury

    #2
    Ismerős probléma. Sőt általában a szocialista időkből megmaradt utánfutó rövid, így az ajtaját sem tudod reteszelni.

    Én úgy szoktam szállítani, hogy összeszedem a garázsból a pokrócokat/lepedőket, lerázom a rájuk hullott port vagy apró darabkákat (ezt azért, hogy nehogy ezzel karcoljam össze a festést), előszedem a gumipókokat meg a spanifereket, és a padlót amin feltolom a motort. Ha itthon van valaki a családból, akkor ezután hívom segítségül a "szerencsés" áldozatot.

    Feltoláskor érdemes teljesen előretolni, hogy a kerék nekitámaszkodjon a fémnek, így előrefelé már nem nagyon tud menni. A motort úgy szoktam elhelyezni, hogy lehetőleg közel legyen a magasítóhoz. Pokrócot teszek a moci és a magasító közé és nekitámasztom a járgányt, amit utána spaniferrel lehet rögzíteni. Érdemes arra figyelni, hogy a spanifer ne mozoghasson fel-le, vagy valamit tenni a spanifer és a váz közé. A Pancsi nekem csak kicsit ferdén fér el, így a tank nem szokott a magasító közelében lenni, de érdemes letakarni, mert az ördög sosem alszik.
    Nem tudom mennyire érthető ez így, képet persze nem találok, pedig biztos hogy készült valamikor.

    A rögzítés adni fogja magát, "kötözd meg" ahány helyen logikusnak tűnik, inkább csomagolj fél órát, minthogy ezen múljon. Viszont semilyen "csomagolás" nem pótolja az óvatos vezetést, pl. nem szereti a motor a pattogó utánfutót. Ezért célszerű nyugodt tempóban, kátyúkat kerülgetve menni, vasúti átjárón és hepe-hupás úton lassan (nagyon lassan).
    bury, soveny és sricsi70 kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      Szia !
      Két fontos apróság ! Az első kereket betámasztod a futó sarkába, és odapókozod a ráfot. A másik hogy úgy spanizd le a mocit, hogy valamelyik fémes részen ( pl. tank és ülés között ) át legyen egyszer hurkolva.
      bury és soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Még annyi, hogy ha van lehetőséged, húzasd lefelé a motort, hadd feszüljenek be egy kicsit a teleszkópok is! Nyilván merev helyen, a vázon kell erre megfelelő pontot keresni, ülésen nem szabad. Elöl a villahíd szerintem jó megoldás, persze ronggyal biztosítva!

        Racsnis spaniferrel kitűnően meg lehet így húzni, és szinte odaragad a motor az utánfutóhoz. De ezt csak akkor ajánlom, ha a kerekeket megfelelően tudod rögzíteni oldalra csúszás ellen, nehogy pont emiatt oldalazzon ki a motor. Rendes, sínes tréleren ez nagyon jól megfogta.
        bury kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Én csináltam az utánfutó elejére (féknélküli STEMA 2*1m platóval) egy rácsot ami úgy néz ki mint a bicikli tároló hajdan az ABC előtt. Áll 6db pálcából + 2db laposvasból. a pálcákat úgy állítottam be, hogy akár középre akár két oldalra fell lehet tenni 1-1 motort, krosszmotorból akár 3 is ráfér úgy hogy a középső hátranéz a két szélső előre. Gyakorlatilag a középső pálcalik olyan széles hogy a krosszmotor hátsó kerék beleférjen így bármelyik sportmotor első kereke is belemegy.
          a két szélső a krosszmotor eleje, abba pl Pannóniák kereke pont jó. A lekötéskor a kereket a rács nem engedi elfordulni és én koppánásig le szoktam racsnizni az első teleszkópot, a hátulját pedig csak azért kötöm ki, hogy ne fordulhasson el a gép úgy hogy a kötelet vagy spanifert kikötöm az utánfutó oldalához, majd rátekerem a hátsókerékre/kerekekre, majd odakötöm a másik oldalhoz. Ezt még feszíteni sem szoktam. elindulás után 1-2 km után ellenőrzöm a feszességet, esetleg utánhúzom és utána örökös.
          bury, dafko54 és joker kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Üdv

            Köszönöm a gyors válaszokat és a praktikus tanácsokat ha minden jól megy haza felé már a saját lábán fog jönni a moci, csak azt a 20-25 km bírja ki
            további szép napot

            Komment


              #7
              Ha amúgy hazafelé a saját lábán menne, útvonalengedélyt nem tudsz kérni? Azt hiszem, új forgalmi kell hozzá - nem tudom, már ilyened van-e.
              bury kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Click image for larger version

Name:	bw-motorcycle-chock-5.jpg
Views:	1
Size:	71.6 KB
ID:	130714
                Az első kerék rögzítéshez egy ilyen jó lenne.
                bury, sricsi70 és soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Nekem 2éve adtak szürkeforgalmihoz útvonalengedélyt külön díj nélkül, bár csak oda , de mi visszafelé is használtuk.De az ősszel nem kaptam, bár akkor telefonon jelentkeztem vizsgára. Ez ilyen lekötéssel közel 400km-t jött utánnam.
                  Click image for larger version

Name:	20101128489.jpg
Views:	2
Size:	193.2 KB
ID:	130717

                  Komment


                    #10
                    Szervusztok. Fontos. " Gagyi " racsnis kínai spanifert ne használjatok, mert életveszélyes! Miről lehet felismerni ? Az ára igen kedvező és semmilyen jelzés nincs rajta. Az igazi minősítési cimkével van ellátva és a fém rész anyaga legalább 0.5 mm-rel vastagabb és 1000 ft körül van az ára. Én nem alkalmazom a közép állványon való lekötést, mert ha deformálódik, vagy letörik, akkor gondok lesznek / furgonos szállításnál a fenéklemez nem igazán szereti, bár lehet rá készülni /. Az első kerék betámasztása , első teleszkóp két oldali erőteljes lefeszitése - előre , a hátsó rész szintén két oldali lefeszítése - enyhén hátrafelé. A lekötési pontok fent az adottságtól függően minél magasabban és szálítójárművön minél szélesebben legyenek. Nem kell a spaniferrel " spórolni " , ha lehetőség van rá kettőzni szoktam minden lekötést ( 8 db ). Gondoljátok el , hogy egy közel 300 kg-os tárgyra milyen hatást gyakorol egy hirtelen intenzív fékezés - mekkora erők hatnak ! Segítség jó , ha van mert amíg az eleje nincs lekötve gondok lehetnek. Még így is megtörténik a baj. Ismerősöm pont ma mesélte , hogy a leszedésnél az oldalkocsis gépét ( dönthető oldalkotlák) a nem megfelelő leoldási sorrend miatt leborította az utánfutóról - a gép intenzíven kihasználja az előírás szerinti jogszabályi önsúlyt. Üdvözlettel.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 febr. 08, 23:37.

                    Komment


                      #11
                      hűha nem is gondoltam volna hogy ennyi segítséget kapok tényleg nagyon köszönöm mindenkinek

                      Komment


                        #12
                        Na jövő héten viszem a mocit akkora mákom van hogy rá teszik majd fék padra remélem minden stimmelni fog

                        Komment


                          #13
                          Hát el jött a nagy nap ma el vittük a vizsga állomásra a mocit íme pár kép a rögzítésről
                          Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2012 márc. 17, 19:14. Oka: A beszélgetés műszaki vizsgával foglalkozó szálát áthelyeztem, ld. következő hozzászólás idézete.

                          Komment


                            #14
                            bury eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Sajnos a vizsga álmoson rossz hírrel fogadtak mert régi rendszámos, és az az emberke aki csinálja ezeket elégé kétségbe volt esve ez miatt azzal rémisztgetett lehet ez miatt nem lesz meg a műszaki se az eredetiségi, remélem csak félre beszélt
                            Szorítok hogy sikerüljön--ne hagyd magad lerázni!

                            viszont a lekötés-szállítás szinte összes kialakult szabályát "felülírtad"-

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X