Közlemény

Collapse
No announcement yet.

D-Csepel nem indul, elnyírt lendkerék tájoló

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Mindenképp! Már csak a Doxa beleegyezése kell, de azt hiszem ők elég rugalmasak ebben!
    taluga, sepy és kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Már csak a Doxa beleegyezése kell, de azt hiszem ők elég rugalmasak ebben!
      Hát lehet, hogy felhagynak az óragyártással és elkezdik helyette a kis Csepelt gyártani. Kicsit érdekes lesz a felhúzós változat. Csak nehogy csörgőórát csináljanak belőle.

      Komment


        #33
        Igaz-e hogy énekel az öreglány.... Rögtön nem vén szipirtyó!

        Komment


          #34
          mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szerencsére nem tett semmi kárt sem a tengelyben sem a lendkerékben. Gyorsan egy rugólapból faragtam egyet, jobb lett mint az eredeti. 12 mm a hossza, 3 mm a vastagsága, a magassága 5 mm. Na ezt már nem nyírja el semmi.
          Szia!

          Túl erős anyagot ne használj éknek, nehogy aztán az nyírja szét a főtengelyt! Az éknek csak pozicionáló szerepe van, a lendkerék a kúpos illesztéssel kapaszkodik a tengelyre. Érdemes átfutni:

          http://veteran.forum.hu/danuvia-szer...728/#post15475
          http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...333/#post10504

          Komment


            #35
            mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nézzük jó helyen van-e! Lendkeréken a bejelölésnél pontosan ahol kell ott adja a szikrát. Szóval szikra, benzin levegő, kompresszió mi kellhet még! Rugdosás, de SEMMI!!! ugyanezek újra, levesz tisztít, kiszellőztet, szikrát ellenőríz, benzint
            az éket akartam neked irni,de irtad jó hejen adja a szikrát nemkartam égni igy viszont bánt,hogy nemolvastam elég alaposan.Én sem ajánlom az acél éket én gyorsacélból készitettem elnyirta a főtengelyt igaz kistraktornál de az is motor.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #36
              Ok. megfogadom a tanácsot, a tengely és a lendkerék fontosabb mint az ék. Kicserélem valami biliacélra, abból is van itthon elég :-)

              Komment


                #37
                Sima 12-es köracélból (ha jól emlékszem a méretre) le lehet fűrészelni a szélességének megfelelőt , simítóreszelővel egy kis igazítás és mehet is a helyére.
                Én annak idején nagyon sokat csináltam Rigához Romethez Simóhoz és évekig mentek gond nélkül.
                Soveny jól mondja csak pozicionál az íves retesz. Ha ki lehetne szedni, a meghúzás után ki is lehetne venni onnan mert már nincs szerepe, utána csak a kúpos kötés tart.
                Ja és íves retesznek azért írtam mert ez igazából nem ék. (nem kötözködés)

                Komment


                  #38
                  Rometóval már korábban kitárgyaltuk az íves retesz beszerzési forrását: kötőelem kereskedés. Reklámot egyiknek sem akarok csapni és erősen településfüggő, hogy hol, milyen márkanév alatt fut. Lényeg: ahol csapágyat árulnak ott íves retesz is kapható. A szélességet és a tengelykúp nagyobbik átmérőjét mindenesetre írd fel egy cetlire, vagy vigyed magaddal a kérdéses példányt. Az ék (retesz) sosem bilianyag. A60 vagy C45 minőségű. És igenis véd az elfordulás ellen, mert azon a fordulaton, ahol a lendkerék pörög rendesen kapja a rezonanciát is, amitől önmagában lelazulhatna. A tengelykúp-retesz-tengelyvég anya hármas együtt adja a kötést.

                  Komment


                    #39
                    Úgy látom akkor a legjobb ha az anyagminőség megegyezik a tengellyel, lendkerékkel. Vagyis nem szerkezeti acél, hanem szerszámacél. Gondolom a tengely vmilyen edzett, köszörült szerszámacél. Azonban ha a kúpos rögzítés felülete ( a gépi forgácsolók jól ismerik ezt) hibátlan, akkora a súrlódó felület tapadása, hogy ellenáll szinte bármekkora erőnek. Igen ám, csakhogy itt nagyon kicsi a súrlódó felület, és nagyon nagy a fordulat, és valószínű elég pár gramm kiegyensúlyozatlanság és elég komoly a rezonancia is. Vagyis tökéletes kúpilleszkedés (segíthet a kréta), ék (retesz), biztosító alátét, csavar kombója kell.

                    Komment


                      #40
                      mucsom eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Vagyis nem szerkezeti acél, hanem szerszámacél. Gondolom a tengely vmilyen edzett, köszörült szerszámacél.
                      Szerszámacélból szerszám készül, szerkezetiből pedig gépszerkezet. A forgattyús tengely anyaga általában valamilyen króm-vanádium ötvözet, vagy - nagy motoroknál - gömbgrafitos öntöttvas. A retesz anyaga ettől mindig gyengébb minőségű. Filléres holmi, ne fáradj vele. Szerintem 200 Ft-ért kapsz hozzá 2-3 tartalékot is.

                      Komment


                        #41
                        Fiúk sokáig ütköztethetjük véleményünket, egy biztos ha rossz a kúp vagy nincs kellő nyomatékkal meghúzva az anya mely alatt nagyon fontos a "rugós" alátét bármiből tehetünk reteszt. Az biztos csak pozicionál.Énnekem is mint régebben írtam a kipufogó égetésnél elnyírta a felpörgő gép a reteszt sikerült úgy visszatenni,hogy így mentem a műszakira és még vagy két napig mire volt időm kicserélni , nem mondom mindíg motoszkált a kis ördög mi lesz ha ?!. Hiszen kúpos illesztéssel pld. Gk. gömbfej komoly erőket visznek át és ott is sokszor milyen nehezen lehet oldani a kötést jó a spéci szerszám ott is nem a két " kalapács", bontókban sokszor levágják az anyát és még utána ütik szét.Az anya szerintem a kúp belehúzásához kell, ha jó az illesztés és elhagynánk az anyát /bár ne legyen így/ akkor sem lenne katasztrófa. Persze minden példa sántít, örülök a hiba megtalálásának és remélem én is jóindulatú emberekkel találkozom vizsgakor. Ezek után jó gyújtást mindenkinek. Üdv. Sepy.

                        Komment


                          #42
                          Szóval azt kell mondjam nem kis feltünést keltett a kicsikém! Sokan körülállták aztán jöttek az idősebb szakik akik elkezdtek sztorizgatni, simogatták, dédelgették. Azt nagyon bánták hogy a hangját meg a benzinkeverék illatát nem érezhették. Rendesek voltak nagyon!
                          Hol vizsgáztatod???
                          "Akaraterő és szorgalom, ez a két tulajdonság az, amellyel bármilyen célt el lehet érni."

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X