Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Danuvia blokk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Danuvia blokk

    Sziasztok!
    Van egy papírok nélküli Danuviám. Épp a D Csepelemet újítom fel, és átnéztem a Danuviát mire lehetne hasznÍ lni.
    A blokk érdekes, átforog, de nincsenek a dugón gyűrűk. Váltó látszólag működik.
    A blokkon ugyanott ahol a Csepelé van nem találok számot. Üthettek máshova?
    A két blokkfél számai egyeznek: 282631 Tud valakivalami infót adni ezek alapján?
    Köszönöm

    #2
    Szia!

    Amiket leírtál azok a blokkfél illesztő számai. Általában a henger alatti részen kellene lennie még számnak a blokkon (vagy esetleg máshol, de ritka), de ha nem találsz, akkor valószínűleg ez a blokk soha sem volt beszerelve levizsgáztatott motorba. Remélem tudtam ezzel segíteni.
    Beagle, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Máshova nem szoktak ütni.Lajos jól írta.Ez egy "nyers blokk"

      Komment


        #4
        Akkor szétbontom, és ha nem sérültek a blokkfelek akkor felújítom. Még jól jöhet!
        barna kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Bizony az még nagyon jól jöhet......
          barna kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            V.színűleg 1968 környékén gyárthatták a blokkot.

            Komment


              #7
              Sziasztok! Nem tudom, hogy jó lesz-e ha ide szólok hozzá a témában, mert nekem a blokk egy rotációs kapában van. használva és ahogy ígértem, ha kész, lesz mutatok a blokkról képeket. Click image for larger version

Name:	Egy régebbi konstrukciójú henger.jpg
Views:	1
Size:	192.2 KB
ID:	138027Click image for larger version

Name:	A háromgyűrűs dugattyú.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	138028Click image for larger version

Name:	A beépített dugattyú mérete.jpg
Views:	1
Size:	183.5 KB
ID:	138029Click image for larger version

Name:	Az öntési hibák  javítva.jpg
Views:	1
Size:	198.5 KB
ID:	138030Click image for larger version

Name:	A gép jobb oldala.jpg
Views:	1
Size:	199.9 KB
ID:	138031Click image for larger version

Name:	Egy közeli kép.jpg
Views:	1
Size:	204.0 KB
ID:	138032Click image for larger version

Name:	A gép bal oldala.jpg
Views:	1
Size:	203.2 KB
ID:	138033Click image for larger version

Name:	Szemből nézve.jpg
Views:	1
Size:	199.2 KB
ID:	138034Click image for larger version

Name:	Danúvia henger, javítás előtt..jpg
Views:	1
Size:	186.5 KB
ID:	138035A képeket megpróbáltam sorba rakni de véletlenül az első kép utolsónak került fel (elnézést). A motorblokkal olyan gondok voltak, hogy mostanra olyan mértékű volt a kopása, hogy kompresszió hiányában nem tudott beindulni. A feljavított henger az utólsó képen látható (eredetileg is ez volt). A hozzá adott dugattyú 54.45mm furatátmérővel lett illesztve. Az első képen csak érdekesség kedvéért mutatok képet egy korábbi henger változatról és a háromgyűrűs dugattyúról, amit hiába próbáltam ki, nem sikerült velük beindítani a gépet. Mindkét alkatrész persze használt volt, de mivel nem voltak "összekopva" (nem együtt koptak össze) , így nem volt elegendő a kompresszió a működéshez. A hengeren voltak öntési hibák a bordák között, amiket kireszeltem, kiköszörültem a kényszerhűtés jobb hatásfoka érdekében, mert sok helyen nem tudott elég levegőt átfújni a túloldalra a ventilátor, hogy hűteni tudja a blokk másik oldalát is. A merevítő gátakat persze meghagytam, hogy a hűtőbordák stabilabban tartsanak. Miután összeszereltem a felfúrt hengert a hozzá illő dugattyúval, számottevő volt az ellenállás berúgáskor a kiváló kompresszió miatt, ami meg is hozta az eredményt, beindult és szépen ketyegett. Videót nem csináltam de ha kell .... A gyújtása egy világító tekercs ad feszültséget egy Riga trafónak és "slussz-passz". Most szereztem egy 12V-os Lada trafót és majd azzal fogom kipróbálni, hátha valamivel nagyobb szikrát tudok elővarázsolni a gyertyánál. A gyertya pedig egy 175-ös Isolator, mert nem találtam 145-öst. Hát ennyi volt a blokkom kálváriája, amíg lelket nem leheltek bele a mesterek, akik illesztették a dugóhoz a hengert, mert én csak összeraktam.
              Titus és OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                ..............ééés-hánysoorkéstviszmilyenméllyyen?
                OdinHEM, Beagle és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Ez egyike azon ritka átépítéseknek ami tetszik. Nagyon szakszerűen és ízlésesen van megoldva!
                  sinter kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Szia! A képeken azt hiszem minden jól látszik, de cca. 65cm-t visz el egyszerre és leássa magát (ha hagyom) a "sárvédő" lemezig, azaz 25cm-re. A pengék gyáriak. A gép súlya elegendő ahhoz, hogy ne pattogjon a kötöttebb talajon sem ha száraz, de akkor több esetben kidobja az első sebességfokozatot a váltó. A második fokozattal már kiváló magágyat lehet készíteni, de olyankor kicsit meg kell szaporázni a lépéseket, mert úgy el ásná magát, hogy nekem kellene kiásnom a gépet.







                    Szia! Köszönöm az elismerést, de mint minden ehhez hasonló gép, tervek alapján készült, tehát nincs kecmec. Talán ott van a kutya elásva, hogy a lehajtás és a blokk tartó konzol szöge nálam kedvezően jött ki, mert én nem akartam bukdácsolni a csoroszlyában, így minden egy kicsit távolabb került a veszélyes zónától és a súlypont is megfelelő helyre került. A benzin tankot most szándékozom lecserélni műanyagra, mert most tavasszal kissé meggyűlt vele a gondom a rozsda miatt, amit a Babetta benzincsap szűrője megfogott, de nem is jött utána a benzin. Persze ezen még gondolkodom egy kocsit, mert nekem is így tetszik jobban a külalakja a gépnek, ezzel a kb. 2.5l-s lapos tankkal.

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X