Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kétütemű motorok tuningolása!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kétütemű motorok tuningolása!

    Tisztelt Tapasztaltabb Motorbűvölő Veteránosok! Szeretnék egy motor tuninggal foglalkozó elmélkedést nyitni.Célom a fiatalabb és még a korombeli veterán bűvölőknek információt nyújtani. Ez mindíg egy burokban őrzött titokként kezelt dolog volt és sok-sok munkával sikerültek eldobós " műalkotások".Én nem vetem meg a fiatalkori próbálkozásokat pl. sok Simson fut ilyen-olyan" sufni tuninggal",lássuk be mi is hasonlóan kezdtük egyik másikunk immár fél évszázada és ez tartós szerelemmé vált.Vagytok sokan Kik ezt nálam jobban ismeritek / most nem hivatkozok nevekre/. Kezdve onnan ,hogy miért kell szűkíteni a forgattyús teret miért nem szabad polírozni a szívó nyílást stb. Én úgy gondolom egy sokunkat érdeklő eszmecserét lehetne nyitni.Köszönöm aktivitásototat és BUÉK! mindenkinek.üdv. Sepy.
    67UR1 kedvelte ezt.

    #2
    Üdv sepy!

    Nagyon örülök az ötletednek.Célszerű lenne az egyszerűbb beavatkozások ismertetésével kezdeni,fokozatosan haladva.Az sem lenne baj,ha típusok szerint lennének kategóriák. Remélem sokan fognak írni .

    Komment


      #3
      sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      miért nem szabad polírozni a szívó nyílást
      Mindíg is első dolgom volt a felömlőkkel együtt ezek polírozása. Ismerem az ellenvéleményt, de régen is így csinálták, és mért én vonjak kétségbe több évtizedes tapasztalatot? A szívócső rövidítés az ok, És a külön úszóház is. A méretezett rezonátoron kívül nem sok olyan megoldás van, ami nagyot durran...Az pedig valljuk be furán hat egy veteránon. A csatornák bővítése is jó ötlet, de ez esetben jobb már tesztelt megoldást követni, különben könnyen tönkretehetjük a hengerünket.
      Esetleg valaki 634-hez tud rajzot a csatornák bővítéséhez?
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 dec. 31, 12:23.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Én is örülök a kezdeményezésnek. Bár rengeteg oldal foglalkozik ilyen olyan 2t tuningal itt is biztos lesznek hasznos megoldások. Sajnos én is az állandóan próbálkozók kategóriába tartozom (érdemi tudás nélkül).
        Amire én is rájöttem már, nagyon nem érdemes agyon tuningolgatni az öreg vasakat.
        Tapasztalat szerint egy jobb korszerűbb gyújtás egy kicsit nagyobb kompresszióviszony és egy jól sikerült kipufogó esetleg egy jobb karburátor bőven elég az utcára.
        Ennyivel plusz erő és kisebb fogyasztás lehet a végeredmény.
        Próbálkoztam az egyik motoromnál (Mz-Ts 150) több felömlős hengerrel, nagyobbított szívó illetve kipufogónyílással.
        Nem én csináltam őket, hanem elméletileg tervezett program illetve leírás után készítettem. De ennél csak ömlött a benzin befelé teljesítménycsökkenés! mellett.
        Ami a fantáziámat izgatja az a membránosítás. Ez is egy számomra nagyon hasznosnak tűnő dolog. De erről már volt szó itt:http://veteran.forum.hu/izs-motorok-...-membran-3237/
        A keleti blokk gépein kívül szinte minden 2t motort gyártó cég alkalmazza a membránt. A gond csak az hogy esetenként elég nagy gépészeti beavatkozás szükséges.
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Forgótolattyú membrán helyett? Vagy egy rászerelhető membránház?(a szívócső helyére)
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Mindíg is első dolgom volt a felömlőkkel együtt ezek polírozása. Ismerem az ellenvéleményt, de régen is így csinálták, és mért én vonjak kétségbe több évtizedes tapasztalatot? A szívócső rövidítés az ok, És a külön úszóház is. A méretezett rezonátoron kívül nem sok olyan megoldás van, ami nagyot durran...Az pedig valljuk be furán hat egy veteránon. A csatornák bővítése is jó ötlet, de ez esetben jobb már tesztelt megoldást követni, különben könnyen tönkretehetjük a hengerünket.
            Esetleg valaki 634-hez tud rajzot a csatornák bővítéséhez?
            Én a polírozásról csak azt halottam,azért nem szabad mert a gázok a sima felületnél nem tudnak úgy örvényleni ahogy kellene....
            Sajnos rajzot nem tudok viszont van Gyula-bá nevű tagunk akinek tudomásom szerint 634-es jawaja van. Ezen van valamiféle tuning. Azt hiszem a hengerfejből vett le.....

            Komment


              #7
              wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Forgótolattyú membrán helyett? Vagy egy rászerelhető membránház?(a szívócső helyére)
              Az utóbbi. Legtöbb esetben a régi yamaha rd membránt használják mert ennél a típusnál a hengernél van a membrán beépítve. Legtöbbször amúgy közvetlen a forgattyúsháznál van a membrán. De ez is egy jó cikk ha már membrán:
              http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12

              Komment


                #8
                De ez megnöveli a káros teret is, nem?Mert így az elősűrítési tér növekszik a szívócső űrtartalmával is!
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  De ez megnöveli a káros teret is, nem?Mert így az elősűrítési tér növekszik a szívócső űrtartalmával is!
                  Na ez az a rész amihez nem konyítok. De ezért is írja gondolom hogy a membránnak minél közelebb kell elhelyezkednie a dugattyúhoz.
                  Minden esetre az írás szerint több anyagot tud beszívni és szinte semmit a karburátor felé visszadolgozni.
                  Persze a hosszú szívórész károsan hat. Szinte minden tuning leírásnál ilyen olyan formában szerepel a szívócsonk bővítése, rövidítése...
                  Talán erre a legjobb megoldás ha az ember úgy próbálja az utólagos membránt beépíteni, hogy az a legközelebb essen az eredeti megoldáshoz.

                  Komment


                    #10
                    És mi a helyzet a 2 hengeres közös szívónyilású egykarburátoros gépeken? Ott nem dolgozik egymásba a 2 henger a dugattyú vezérlésének megszüntetésével? Nekünk ott a hattyúnyak, azzal a vékony falával együtt, és az áramlásterelő is.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 dec. 31, 13:36.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      Egy valamit érdemes szem előtt tartani ! A régi, meg a mai motorokat sem hülyék csinálták. Minden ki lett mérve, találva, méretezve. Tuningolni , alakítgatni, mindig csak valamely más alkatrész, részegység kárára lehet. Annak idején én is csináltam a Trabantunkba, a leírás szerint 45 lóerős motort. Varázsoltuk a felömlőket, a vezérlést, a hengerfejet, meg mindent. Aztán mindig bekerepált valami. volt hogy a hengerfej tépte ki a motorháztetőt, még máskor a hengertalpcsavarok szakadtak ki tőből. A 16 literes fogyasztásról már nem is beszélve. A porírozásból nem lehet baj. de a forgácsoló beavatkozásokat a henger, meg a hengerfej környékén érdemes meggondolni.
                      wsievers kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Egy valamit érdemes szem előtt tartani ! A régi, meg a mai motorokat sem hülyék csinálták. Minden ki lett mérve, találva, méretezve. Tuningolni , alakítgatni, mindig csak valamely más alkatrész, részegység kárára lehet. Annak idején én is csináltam a Trabantunkba, a leírás szerint 45 lóerős motort. Varázsoltuk a felömlőket, a vezérlést, a hengerfejet, meg mindent. Aztán mindig bekerepált valami. volt hogy a hengerfej tépte ki a motorháztetőt, még máskor a hengertalpcsavarok szakadtak ki tőből. A 16 literes fogyasztásról már nem is beszélve. A porírozásból nem lehet baj. de a forgácsoló beavatkozásokat a henger, meg a hengerfej környékén érdemes meggondolni.
                        Jól "beszélsz"! De ami a legjobban tetszik, Te is kipróbáltad !
                        Ez olyan mikor az első feleségemet elvettem. Apám anyám óva intett, de nem érdekelt.
                        12év és két gyerek után elváltunk.

                        Komment


                          #13
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          És mi a helyzet a 2 hengeres közös szívónyilású egykarburátoros gépeken? Ott nem dolgozik egymásba a 2 henger a dugattyú vezérlésének megszüntetésével? Nekünk ott a hattyúnyak, azzal a vékony falával együtt, és az áramlásterelő is.
                          Hát erre azt mondanám, ha értenék hozzá hogy a jawa 180 fokos eltolással működik ha jól tudom. Egyik dugattyú fent a másik lent. Talán mikor szív az egyik oldal addig lezár a másik.....

                          Komment


                            #14
                            Örülök neki,hogy ilyen aktivitással indult az oldal.Én amit tettem és tenni akarok:felömlők és kipufogó nyílás bővítése és polírozása. Szívónyílás bővítése polír nélkül, dugattyú palástját rövidebbre veszem/ a szoknya hosszából/,hogy hamarabb nyisson és később zárjon.A főtengely nagy kikönnyítését / furatát/ be parafázom,hogy nőljön ezáltal az elősűrítés. Kis mértékű hengerfej csökkentés a végén káros tér csökkenése. Hát nagyon röviden ennyi nem szeretném ha a fordulat a fellegekbe járna és ha a tartósság és üzembiztonság rovására menne. Majd meghallgatjuk a változást.

                            Komment


                              #15
                              Hát elég jó és midíg aktuális témát dobtál fel. És még az igazán szakértők nem is csatlakoztak....
                              Na majd jövőre!

                              Mindenkinek SIKEREKBEN GAZDAG BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!!!!!!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X