Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Jó napot mindenkinek! Nagyon megörültem ennek a fórumnak, mivel egy p 20-as restaurálásába kezdtem, és nagyon sok a hiányosság a motor és az és részemről is. A színekkel kapcsolatban (is) szükségem lenne a segítségetekre. Mivel OT rendszám a célom, szeretném kideríteni az eredeti színkombinációt. Pirosan vettem a gépet, de a tank csiszolásakor a legalsó réteg fekete volt, tehát gondolom ez lehetett a gyári szín. Az üléshuzat viszont nem volt meg, így erre is kíváncsi lennék. Ha valaki tud segíteni, nagyon megköszönném. Üdv. Norbert
Nálam a sorrend a következő volt az eddig elkészült alkatrészeknél:
1. felület fémtisztítása. - Megdöbbenve tapasztaltam, hogy a gyári festés alatt nem találtam alapozó réteget.A fekete fényezés közvetlenül a felületen volt.
2. Zsírtalanítás, cink kromátos alapozó szigetelő réteg.
3. Ezt követően jött a lakatos munka, hegesztés, stb.
4. Glettelés, ahol kell. (csiszolás)
5. Szürke színű feltöltő alapozás, a festékre nem emlékszem, ha valakit érdekel utánajárok.(csiszolás min. két lépcsőben)
6. Oldószeres festékkel fényezés.
7. Lakk.
Az így elkészített darabok gyönyörűek, benzinállóak, uv állóak, időjárás és környezetállóak.
Az előttem szóló szakember véleményét megerősíteném, ez az a rész, ahol csak a minőségi alapanyagok, és a hibátlan munka játszik.
" Nem elég, hogy szép, gyönyörűnek kell lennie!"
Én szoktam csinálni motorokat, van már több is ami megtekinthető... szerintem a szemcseszórás cinkporos alapozó porfestés a vázra tökéletes megoldás. ha valaki nagyon tutira akar menni akkor mindenre.utána elszánt csiszolás, vékony alapozó réteg én a grasolint használom 2s utána festék lakk vagy ha akril akkor csak a 2k s akril festék. a szemcseszórás vagy drótkorongozás alap művelet szerintem enélkül csak akkor érdemes hozzányúlni ha sértetlen az alap, de ilyet szerintem még senki nem látott én a carsystemes termékeket tartom jónak van belőle egy olyan hogy spray filler régi nevén spicc filler. ezt minél vastagabban fújjuk annál hamarabb szárad.nagyon sűrű anyag legalább 1.8as fúvóka ajánlott hozzá.ezt lecsiszoljuk 200as körüli száraz papírral utána sarysytemes fine superfine ultrafine csiszolókendővel finomra csiszoljuk erre megy az grasolin alapozó 2k s ha megszárad lehet vizesen csiszolni 800 1200 2000 vízpapírral vagy superfine ultrafine szivaccsal itt nem kell víz nem kell várni hogy kiszáradjon amúgy sem használ neki a víz.
ezután portalanítás szilikon oldás és "mézes kendővel" való áttörlés következik és lehet fújni a tükör sima tartós alapra a tetszőleges festéket.
Egy olyan egyszerű kérdésem akadt hogy kisebb festésekhez elég egy kisebb dugattyús kompresszor? Ecsettel nem szívesen állnék neki... :/
Persze, csak megfelelő méretű tartály kell hozzá.
Pisztolynak van légszükséglete. Ha azt nem fedezi a kompresszor akkor annyit tehetsz hogy megvárod amíg feltölti a kompresszor a tartályt a lehető legnagyobb nyomásra. Aztán nyomáscsökkentőn keresztül egy darabig tudod használni amíg le nem csökken túlzottan a nyomás. Aztán, ha kell még levegő akkor megvárod amíg ismét feltölti...
Én kis homokszóró pisztollyal csinálom ezt. Ahhoz kicsi a kompresszor. (de 100liter körüli tartály van rajta)
Egy kisebb pisztolynak mennyi kellhet? Mert 100L-es kompresszornak nincs elég hely, talán egy 25-öst még be tudok zsúfolni de az is csak az éppen hogy kategória... :S .
Ha fújok a 0,8-as pisztolyommal a 20 literes tartályt tápláló kis kompresszorom szinte folyamatosan jár...
Nézz utána a kinézett pisztolynak, ugye vannak eltérő típusok, pl. a "hagyományos" és a HVLP (nagy térfogat, alacsony nyomás), utóbbi fajta nagyobb levegőmennyiséget igényel. A pisztolyoknál megadják mennyi levegő kell neki: én angol oldalakat szoktam nézegetni, ott CFM-ben, azaz köbláb/percben - ami simán átváltható liter/percre, csak 28,3-mal kell szorozni.
Az én új mániám egyébként a szivacsos hengerrel festés... Már a munkahelyemen is azt gyakorlom.
There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Egy kisebb pisztolynak mennyi kellhet? Mert 100L-es kompresszornak nincs elég hely, talán egy 25-öst még be tudok zsúfolni de az is csak az éppen hogy kategória... :S .
Jó kérdés. Típusa alapján meg lehetne esetleg keresni.
A kompresszor már kész van? Vagy az készül most?
Ha nagyon nincs hely akkor én csak egy kicsi tartályt raknék rá. Aztán ha szükséges akkor opcionálisan egy nagyobbat még mellé.
Bár úgy lenne... Nekem sajnos egy előre legyártott darab lesz. Kösz a tanácsokat, holnap(vagyis ma ) vagy holnapután majd kicsit körbejárom a dolgokat...
Mert 100L-es kompresszornak nincs elég hely, talán egy 25-öst még be tudok zsúfolni de az is csak az éppen hogy kategória... :S .
Kicsi a garázs ? Miért kötelező , hogy a kompresszor ott legyen az ember lába alatt ? Pince , padlás , kertvége , stb ? Én is pincébe telepítettem -és olyan jó , hogy csend van .Szerintem csak a lustaságunk miat kell kiépíteni egy kapcsolót az áramtalanításhoz . A kék műanyag levegőcső és a fittingek meg filléres dolgok .
Jó kérdés. Típusa alapján meg lehetne esetleg keresni.
A kompresszor már kész van? Vagy az készül most?
Ha nagyon nincs hely akkor én csak egy kicsi tartályt raknék rá. Aztán ha szükséges akkor opcionálisan egy nagyobbat még mellé.
Ha a kompresszor festésre kell, akkor saját tapasztalat alapján minél nagyobb tartályt javasolnék.... Mert már jártam úgy, hogy fujás közben elfogyott a levegő (csökkent a nyomás) és messze nem olyan lett a felület, mint amikor indult a dolog...( persze benne van az is, hogy nem minden nap fujok cuccokat, gyakorlatom sincs... Ezt pl. a fiam fújta, épp hogy elég a 30 literes tartály...)
Komment