Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gumisütés,gumialkatrészek gyártása,alapanyagok,szerszámok,Shore keménység.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Szervusztok!

    Az élet sok mindenre rákényszeríti az embert,ha meg akar oldani műszaki problémákat.Mindig szerettem a kihívásokat és sokszor a nincstelenség is,-no és a virtus,ami hajt.Az alábbi szerszámokat,-olyan 20 éve gyártottam és sütöttem is vele gumit.A gumialkatrész metszeti vastagsága 0.45 mm.,metszetében vásznazott.

    Click image for larger version

Name:	gum 01.jpg
Views:	1
Size:	204.7 KB
ID:	148390Click image for larger version

Name:	gum 02.jpg
Views:	1
Size:	208.4 KB
ID:	148391Click image for larger version

Name:	gum 03.jpg
Views:	1
Size:	196.9 KB
ID:	148392Click image for larger version

Name:	gum 04.jpg
Views:	1
Size:	190.9 KB
ID:	148393Click image for larger version

Name:	gum 05.jpg
Views:	1
Size:	199.7 KB
ID:	148394Click image for larger version

Name:	gum 06.jpg
Views:	1
Size:	199.8 KB
ID:	148395Click image for larger version

Name:	gum 07.jpg
Views:	1
Size:	198.1 KB
ID:	148396Click image for larger version

Name:	gum 08.jpg
Views:	1
Size:	207.7 KB
ID:	148397Click image for larger version

Name:	gum 09.jpg
Views:	1
Size:	192.6 KB
ID:	148398Click image for larger version

Name:	gum 10.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	148399


    Elég sokat kísérleteztem a vászonnal,a nyersgumi minőségekkel,zsugorodással,a vászon behelyezésével,-szóval macerás dolog volt,de a végén összejött.

    Készítettem még több képet is,az elkészült alkatrészről és arról is mi a funkciója,de most nem tudom feltölteni (lemerült a fényképezőgép akkuja),bizonyára sokan ki fogjátok találni,mihez is készült.

    Üdvözlettel:Che

    Komment


      #32
      Ma kikaptam a kereket a gép alól, kiszedtem a régi menesztőgumikat(vagy legalábbis azt ami maradt belőlük, megérettek a cserére ) és betettem az újakat. Az eső még elég nehézkesen ment, aztán a kötelet már nem csak szappanos vízbe hanem folyékony szappanba mártottam. Így a maradék hármat már egyszerűen és gyorsan a helyére tudtam tenni.
      Aztán fékpofa csere és kerék a helyére. Holnap meg próba.


      Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_195517.jpg
Views:	1
Size:	192.0 KB
ID:	148400Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_195526.jpg
Views:	1
Size:	192.9 KB
ID:	148401Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_201627.jpg
Views:	1
Size:	189.3 KB
ID:	148402Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_201642.jpg
Views:	1
Size:	193.5 KB
ID:	148403Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_201822.jpg
Views:	1
Size:	187.7 KB
ID:	148404Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_201921.jpg
Views:	1
Size:	197.7 KB
ID:	148405Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_202017.jpg
Views:	1
Size:	188.1 KB
ID:	148406Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_202102.jpg
Views:	1
Size:	184.5 KB
ID:	148407Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_202324.jpg
Views:	1
Size:	197.6 KB
ID:	148408Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_202443.jpg
Views:	1
Size:	193.7 KB
ID:	148409Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_202551.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	148410Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_202825.jpg
Views:	1
Size:	191.9 KB
ID:	148411Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_205259.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	148412Click image for larger version

Name:	IMG_20160313_205315.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	148413


      A sütőszerszámot meg megcsinálom normálisan és lesüttetek vele pár szettet még nyúzópróbára.

      Komment


        #33
        img_20160313_195517.jpgimg_20160313_195526.jpgimg_20160313_201627.jpg
        Szerintem indulj el és kezdj el keresni egy olyan kereket:amiben nem pontozóval állnak meg az alkatrészek!......Jól néznek ki,az új gumibetéteid,szép munka!!!!
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #34
          heeegany, te lassan megrajzolod a teljes Pannoniát. Aztán már csak ki kell küldeni a file-okat Kínába és küldenek vissza komplett motort, mai anyagokból, modern gyártási eljárásokkal elkészítve 500.000 Ft-ért. Csak kell belőle rendelni minimum 200ezer darabot.
          Everything is better when you decide you don't care.

          Komment


            #35
            UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            heeegany, te lassan megrajzolod a teljes Pannoniát. Aztán már csak ki kell küldeni a file-okat Kínába és küldenek vissza komplett motort, mai anyagokból, modern gyártási eljárásokkal elkészítve 500.000 Ft-ért. Csak kell belőle rendelni minimum 200ezer darabot.
            Csak előtte belülről az egészet át kell tervezni. Mondjuk egy modern motort lekoppintva

            Komment


              #36
              Szervusztok!

              Valamelyik előző hozzászólásomban raktam fel képeket,egy gumisütő szerszámról,mely számomra a legnagyobb kihívást jelentette idáig.Sütöttem már előtte is gumialkatrészeket,"O" gyűrűket,sielent blokkokat,a FIAT 850 Sport Coupe-hoz,de azok nem számítottak kihívásnak,mert volt tömegük és nem voltak vásznazottak,-de ez megpróbált.

              Click image for larger version

Name:	MIC 01.jpg
Views:	1
Size:	189.1 KB
ID:	148483Click image for larger version

Name:	MIC 02.jpg
Views:	1
Size:	199.9 KB
ID:	148484Click image for larger version

Name:	MIC 03.jpg
Views:	1
Size:	203.8 KB
ID:	148485Click image for larger version

Name:	MIC 04.jpg
Views:	1
Size:	186.2 KB
ID:	148486Click image for larger version

Name:	MIC 05.jpg
Views:	1
Size:	194.9 KB
ID:	148487Click image for larger version

Name:	MIC 06.jpg
Views:	1
Size:	200.1 KB
ID:	148488Click image for larger version

Name:	MIC 07.jpg
Views:	1
Size:	211.9 KB
ID:	148489Click image for larger version

Name:	MIC 08.jpg
Views:	1
Size:	199.3 KB
ID:	148490Click image for larger version

Name:	MIC 09.jpg
Views:	1
Size:	186.1 KB
ID:	148491Click image for larger version

Name:	MIC 10.jpg
Views:	1
Size:	190.7 KB
ID:	148492

              A membrán egy Yamaha SR 250 ccm.-es motor Micuni porlasztójához készült,olyan jó 20 éve.Biztos lesznek akik lehülyéznek,hogy miért nem vettem egy ilyet,de akkoriban,még mikrofilmen nézegették az alkatrészeket a boltokban,de ehhez a típushoz még az sem volt,nem-hogy rendelni lehetett volna,meg különben is szeretem a kihívásokat.

              Sok gondom volt vele,a szerszám elkészítésétől,a vásznazásig és főleg a megfelelő Shore keménységű,olajálló nyersgumi alapanyag beszerzéséig.A "vászon" anyaga sem volt egyszerű,sok vásznat kipróbáltam,csak úgy sütési hőfokon,magában melegíteni a rezsón és végül egy II.Vh.-s ejtőernyőselyem volt az,amelyik bírta a hőmérsékletet,tehát azt használtam fel.

              Gond volt még az is,hogy gyárilag,a membrán peremezve van a súberre és azt lefejtve,a falvastagságok behatárolták,az új membrán szilárd rögzítését.Hosszas gondolkodás után,egy szabványon kívüli,ha jól emlékszem 0.5 mm. emelkedésű menetet vágtam egy darabon a súberbe és az ahhoz készült,menetes közdarabbal rögzítettem a membránt,az eredeti műanyag alátétek felhasználásával.

              Most,ahogy szétszedtem a porlasztót,hogy lefényképezhessem nektek,a membrán tökéletesen rugalmas,úgy tünik azonban,hogy valamelyest zsugorodott,ami azt is jelentheti,hogy talán nem vulkanizálódott át teljesen,tovább kellett volna hőn tartani,de az is lehet,hogy az alapanyag nem volt teljesen megfelelő,-nem tudom.

              Nagyon nagy kedvvel csináltam és még csinálnám talán napjainkban is,de az alapanyagok beszerzése nagy feladat,egyáltalán semmi garancia nincs rá,hogy azt kapod amit kérsz,ami talán érthető is,-hiszen kicsi mennyiségekről van szó,megjegyzem napjainkban azt sem tudom,hogy hol keressem.

              Click image for larger version

Name:	Yamaha SR 250.jpg
Views:	2
Size:	366.7 KB
ID:	148493

              Arra kérek mindenki,hogy ne "kövezzetek meg" azért,mert súbernak írtam,a schubert,vagy síbert,vagy schiebert,vagy a fene tudja miként kellene nevezni,-én így hallottam a régi szakiktól,bennem így maradt meg és talán én ezzel is tisztelgek az emlékezetükre előttük.

              Üdvözlettel:Che

              Komment


                #37
                Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Most,ahogy szétszedtem a porlasztót,hogy lefényképezhessem nektek


                .....hááát , beszarok !
                Elsőre arra gondoltam , hogy én többé nem osztok itt észt -- ráeszmélve hogy szart se tudok a dolgokról !!!
                Bizony nagyon komolyan , tátott szájjal , gratulálok ehhez a dologhoz ! Tudván hogy mit jelent ez a feladat ( én is bütyköltem már néhény sütőszerszámot )
                De az idézet , amivel kezdtem , az is megcsapott --- ez a moor még mindig nálad és ilyen szép ? Ezért meg irigy is vagyok , mert mindig is nagyon tetszett .

                ---de azért biztos nem fogok elnémulni , hiszen nehéz lenne befogni egy ekkora pofát ..

                Komment


                  #38
                  Szép munka. De holnap ha megkérnek egy újabb ilyen gyártására ne állj neki.
                  Csak a membrán 10500.-, a súberrel együtt szerelt kivitel pedig 12500.-.

                  Ma már nem szabad ekkora energiát egy hétköznapi motorba fektetni.
                  Ezt az energiát, kreatívitást egy valódi veteránra kell szerintem felhasználni.
                  De tényleg szép munka.

                  Komment


                    #39
                    A sütőszerszámot meg megcsinálom normálisan és lesüttetek vele pár szettet még nyúzópróbára.

                    heeegany, sikerült az idén tesztelni a menesztőgumikat?

                    én tavaly nyáron vettem a szokásos helyek egyikén (talán Gyulától Fóton) menesztőgumikat, mentem azóta talán 1500 km-t, s sajnos kiverődtek mind pedig nem vadállatkodtam, vagy rosszul raktam be őket ? bár mindet?

                    anno 8at vettem, így van jövőre is gumi, de nemhiszem hogy ezeknek ennyit kellene bírniuk

                    ha van ennél jobb minőségben Neked, szívesen vásárolnék belőlük

                    köszönöm

                    Komment


                      #40
                      Noob eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      heeegany, sikerült az idén tesztelni a menesztőgumikat?

                      én tavaly nyáron vettem a szokásos helyek egyikén (talán Gyulától Fóton) menesztőgumikat, mentem azóta talán 1500 km-t, s sajnos kiverődtek mind pedig nem vadállatkodtam, vagy rosszul raktam be őket ? bár mindet?

                      anno 8at vettem, így van jövőre is gumi, de nemhiszem hogy ezeknek ennyit kellene bírniuk

                      ha van ennél jobb minőségben Neked, szívesen vásárolnék belőlük

                      köszönöm
                      Én még azóta nem szedtem ki a kereket. Majd valamikor a télen.
                      Bár nem tűnik úgy mintha ki lenne verődve. Annak ellenére sem hogy idén nyáron végig úgy motoroztam hogy ez a henger úgyis kuka(illetve fúrni kell) szóval most már kivégzem teljesen. Volt közben MZ vontatás meg ilyesmik

                      Na e a lényeg, a forma a sütős szakinál. Majd valamikor csinál még 1-2 szettet.

                      Komment


                        #41
                        oké, ha majd odajutsz, gondolj rám légyszíves, addig összerakom a maradék gumival

                        Komment


                          #42
                          Engem is érdekel pár garnitúra.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X