Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szegecselés szakszerűen. Hogyan kell?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Így most már esélyünk sem lesz, hogy megértsük, miről is volt szó... :-)
    De legalább nem vagy félre vezetve...

    Komment


      #32
      Bocs de nem lett félre vezetve senki. Mi konkrétan azt vettük ki az írásodból én legalább is hogy ne beszéljek másokról kíváncsi vagy a szegecselés szakszerű kivitelézésére. Erre válaszolva írogattunk kis szakmainak tűnő Segítséget ismétlem segítséget! Nem volt semmi bántó úgy érzem.

      Komment


        #33
        ...................így van .

        Komment


          #34
          Értem.

          Viszont maradjunk lehetőségeink szerint a szakmai fórumnál, hogy a majdani olvasók elé valós, helyes infók kerüljenek.
          Egyenlőre nem "érkezett" gyakorlati szegecselésről műszaki szempontból szabályos kép vagy videó anyag.
          Ha minden igaz, az alábbi animáción a szabályos szegecselés folyamata látható:
          http://www.csukas.sulinet.hu/regihon...zegecseles.swf (kattintsunk a kis háromszögre, 'play' gomb, azzal indul)
          Amennyiben az animáción látottakkal mindenki egyetért, akkor gyorsan le is kell szögeznünk:
          A szabályos szegecselés műszaki szempontból kifogástalan és szép, de nem feltétlen gyári.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Diesel125; 2015 febr. 03, 17:57.

          Komment


            #35
            Csak kimaradt a "zenkolás" !

            Komment


              #36
              .........

              Komment


                #37
                Csak kimaradt a „zenkolás” !
                Jogos! De..

                Click image for larger version

Name:	zenkolás.jpg
Views:	1
Size:	140.6 KB
ID:	143714
                (Forrás: Kiss Péter "internet" - Palotai Zoltán:Szegecskötések kialakítása,szerelése,szerszámai)

                ez alapján felmerül a kérdés, hogy 1mm-es lemezen mekkora, egyáltalán alkalmazzunk-e
                süllyesztést (zenkolást)?
                A szegecsfurat eleve gyengíti a szerkezetet és feszültséggyűjtő hely. Süllyesztéssel tovább vékonyul a lemez, mely rezonanciánál (veterán motornál gyakori) még könnyebben repedhet.

                Gondolom én, de biztos rosszul...


                Komment


                  #38
                  Én nem mondok semmit , nem rángatom bele magam semmibe .

                  Komment


                    #39
                    Egy pici észrevétel: Énvelem úgy tanították 1-es lemezt nem szegecselünk süllyesztett fejjel mivel nincs elég anyagvastagság a fejnek. Meg lehet tulajdonképpen csinálni de az "olyan" is lesz.

                    Komment


                      #40
                      Itt nem süllyesztett fejű szegecsről van szó , hanem a szegecseléskor szükséges süllyesztés mértékéről . Egyébként egyetértek ! ( ezt sinter -nek szántam ... )
                      Tisztelt Diesl125 ! Ahogy oda van írva pl : 0,5x45° (bár kicsit nagynak találom én is )....
                      Egyébként mivel korábban volt róla szó, és láttam hogy az illusztráción is kimaradt ez a mozzanat, (aminek szükségessége nem véletlen) egy kihagyhatatlan szarkasztikus megjegyzésnek szántam , hogy egy kis mosolyt csaljak a természetesen szintén jóindulatú olvasók arcára !(remélem a tiédre is !... )
                      Visszatérve a válaszodra , ha emlékeim nem csalnak a furatok éppen hogy nem feszültség-gyüjtő helynek számítanak ! Máskülökben a versenymotorok is apró darabokra hullanának szét a könnyítések mentén ... , vagy a szegecskötéssel rögzített repülő alkalmatosságok alkatrészei is szerte-szét repednének ...(már bocsáss meg de ezzel nem értek veled egyet !) A sülyesztéssel tovább vékonyított anyag szegecselésekor a szegecs anyaga kitölti a sülyesztéssel létrehozott "anyaghiányt" , így az nem rezeghet el , sőtt ! Gondolj az ötven , vagy több éves szegecselt sárvédőpálcákra még mindíg tartanak (ha szakszerűen van a művelet elvégezve) !
                      Bár nem gondoltam hogy a téma ennyire érzékenyen érint , de legalább megmozgattad vele párunk agysejtjeit , esetleg felelevenítetted vele emlékeit ! Köszönjük !
                      Ha van még pár ötleted amivel ennyire megmozgatod a fórumot, a témakörbe is beleillik ne habozz !
                      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 febr. 04, 20:08.

                      Komment


                        #41
                        ...legalább megmozgattad vele párunk agysejtjeit...
                        Különösen Jokerét sikerült a kelleténél -kicsit- jobban

                        Komment


                          #42
                          Ahogy oda van írva pl : 0,5x45°
                          Ha 45° lenne... de 90° van odaírva

                          egy kihagyhatatlan szarkasztikus megjegyzésnek szántam , hogy egy kis mosolyt csaljak a természetesen szintén jóindulatú olvasók arcára ! (remélem a tiédre is !... )
                          "tetszikeltem" is! ...ha észre vetted

                          máskülökben a versenymotorok is apró darabokra hullanának szét a könnyítések mentén ... , vagy a szegecskötéssel rögzített repülő alkalmatosságok alkatrészei is szerte-szét repednének ... (már bocsáss meg de ezzel nem értek veled egyet !)
                          Nem kell bocsánatot kérni... ha elolvasod tulajdon képpen csak vívódtam és a kérdést nyitva hagytam. Bár a furatok feszültség gyűjtését tankönyvben olvastam... vagy nem.... .....utána fogok nézni

                          Ha van még pár ötleted amivel ennyire megmozgatod a fórumot, a témakörbe is beleillik ne habozz !
                          Micsoodaaa?? Nincs ennek még vége itt kéremszépen!!
                          A szegecselés fontos kérdés. Ma már tudjuk, hogy a Titanic is azért süllyedt el, mert nem volt megfelelő a szegecselés.

                          - - - Updated - - -

                          A korábban belinkelt animációt szeretném eme folyamatábrával pontosítani, melyen szerepel a Zahi szerint elengedhetetlen "zenkolás" (süllyesztés):
                          Click image for larger version

Name:	zenkolásos_szegecselés1.JPG
Views:	1
Size:	110.7 KB
ID:	143715
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Diesel125; 2015 febr. 04, 22:07.

                          Komment


                            #43
                            90° -al 0,5 mm mélyen süllyeszteni , kb ugyan az mint 0,5 x 45° ( ez lehet hogy inkább letörés ...)
                            Az éles sarkak , sarkas beszúrások a feszültség gyüjtő helyek , melyeket íves kimunkálással -beszúrásokkal - lehet semlegesíteni. Mondom ezt arra alapozva hogy az egyébként jó minőségű anyagból készült (BNCMo2)és megfelelően hőkezelt főtengely alsó csap a lépcső íves kialakításának hiánya miatt eltörött ... igaz az is hogy fokozott igénybevétel mellett , viszont a helyesen kialakított még most is üzemel !
                            Az is hozzátartozik az igazsághoz hogy a szegecskötéssel létrehozott alkatrész egyesítések egyre inkább ki mennek a "divatból" csak ott használják őket ahol nagyon muszáj , vagy gazdaságos esetleg másképp nem megoldható .
                            Éppen ezért írtam hogy jó néha az ilyen elfelejtett technológiákat feleleveníteni , talán az olvasók , akik nem szóltak hozzá , és ilyen problémájuk van hozzájuthattak néhány fontos infóhoz , hogy helyesen hogyan is alakíthatják ki az egészet .
                            Hátha otthon a Titanic-ot gyártják újra a hátsókertben !!! (Egyébként észleltem a tetszésedet )

                            Komment


                              #44
                              ...Micsoodaaa?? Nincs ennek még vége itt kérem szépen!!
                              Pedig már kezdtem örülni (korai volt )...és még fokozza is!

                              Komment


                                #45
                                A hátsó kertben biztonságosabb mert ott max. léckerítés van és nincs jéghegy mely a vesztét okozta a Titaniknak. Egy sárvédő pálca pedig sokkal iparososabb szegecselve mint hegesztve lehet az akár ponthegesztés is. Fergusson ne légy türelmetlen mert még Te is szegecselhetsz és mikor a 4. szegecset görbíted el lapozni fogsz ha máshol nem a memóriádba.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X