Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Tulajdonjog átírásának nem akarása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Alvázszámra kötik ilyenkor a biztosítást, az új rendszámot pedig majd beírják, amikor megkaptad.
    Az eredetiségvizsgát hogy csinálták meg neked? Nekem nem tudták, arra hivatkozva, hogy szürke forgalmis és ezért nem tud...

    Komment


      #17
      Elvittem a motort, megnézték, ideadták a papírt, fizettem, elhoztam a motort. Röviden. Semmit sem kérdeztek, mindn rendben volt.

      Komment


        #18
        Noni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Az eredetiségvizsgát hogy csinálták meg neked? Nekem nem tudták, arra hivatkozva, hogy szürke forgalmis és ezért nem tud..
        Én a vázat, meg az üres blokkot vittem eredetre, és megcsinálták. Tulajdonképpen feleslegesen. Én is átakartam iratni a szürke forgalmit, és ezeket a feltételeket sorolták fel az okmányirodába, amit nektek is. ( Biztosítás, eredetvizsga stb. ) Aztán kiderült hogy hülyéket beszéltek. Nem írják át a szürke forgalmit. Végül is nem kis kavarás, meg roham felújítás következett, hogy ne bukjam el a beletett pénzt.
        taluga és dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Nem olvastam végig a hozzászólásokat, lehet hogy valaki közben már leírta a helyzetet...
          Dettó ugyanez volt nálam is az alaphelyzet (annyi különbséggel, hogy nem T5-ről, hanem MZ-ről van szó)
          Szürke forgalmi, "forgalomból végleg kivonva" bejegyzés, rendszám leadva, szerződés a szürke forgalmi szerinti tulajjal, tehát papírok rendben.
          Adás-vétel után felhívtam az okmányirodát, részletesen elmondtam mindent. Erre itt is előadták a sablon szöveget, hogy csináltassam meg az eredetvizsgát, vizsgáztassam le, kössek biztosítást, kérjek időpontot az okmányirodában, így tudják, illetve így kell átiratni. MINDEZT 15 NAPON BELÜL! Hiába mondtam többször is, hogy ez egy FELLELT állapotú, forgalomból kivont motor, nincsen rendszáma, stb., nem változott az álláspontjuk. Nem volt más, gőzerővel nekifogtam a gépnek, pár napon belül járóképes lett. Majd bejelentkeztem egy céghez eredetvizsgára, és műszaki vizsgára. Elvittem, az eredetvizsgát simán megcsinálták! Tehát az eredetvizsgához nem kellett a műszaki. Sőt, kiderült, hogy ők nem is csinálhatják meg ezen a motoron a műszakit, mert ennek nincsen rendszáma. Ilyen járműveket csak az NKH vizsgáztathat. Ott is kértem időpontot, elszállítottam a gépet oda is, de a műszaki nem sikerült . Megkötöttem a biztosítást is közben. Majd az okmányirodához bementem időpontra. Megnézegették a papírokat, és közölték, hogy "jaaaaaaaj, hát ezt nem is kellett volna 15 napon belül elintézni, mert forgalomból kivont járműről van szó"!!! ... !!! Ezt addig bütykölgetem, amíg akarom, aztán ha úgy gondolom, végigfuttatom a folyamatot! Szerinted, mennyire lettem feszült?
          Aztán mondtam a hölgynek, hogy legalább írja át a nevemre, hogy ez a része tiszta legyen. Majd babrált a gépében, de mivel az elektronikus nyilvántartásban ez a motor nem volt benne, átírni sem tudta. Csak akkor lehet névre írni, ha a jármű adatai bent vannak a nyilvántartásban.
          Szóval eredetvizsga meglétével SEM tudják átírni!
          Úgy látom, nagyon nagy a katyvasz az okmányirodáknál ez ügyben! Ahány okmányiroda, annyi félét mondanak! SŐT! Ahány ügyintéző, annyi félét.... És számomra hihetetlen ez, hiszen nincs olyan kevés veterán jármű, nem igaz, hogy szökőévente egyszer találkoznak ilyen jellegű üggyel!

          Mindegy, az összevissza tájékoztatás után végül írtam levelet a központi okmányirodának, leírtam a "kálváriámat", és kértem, hogy foglaljanak állást az ügyben. Ők azt írták vissza, hogy ilyen esetben (végleg kivont jármű) nem kell a 15 napot betartani, ha nem szerepel a jármű a rendszerükben, akkor nem tudják névre írni...

          És ezt Neked is tudom javasolni, írj egy mailt a közp. okm.ir.-nak, részletesen vázold a helyzetet. Nehogy felesleges költekezésekbe hajszoljon a helyi okmányiroda! Én belecsúsztam, te kerüld el! Sok sikert!




          nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nem feltétlen kell rá műszaki, csak a műszaki adatlap kell,
          Nekem sikertelen műszakival, NKH adatlappal nem írták a nevemre...
          Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 júl. 01, 10:37.
          Lemezjáték, Beagle és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Sziasztok!

            KGFB nem kell az átíráshoz, csak abban az esetben, ha rendszámot és forgalmi engedélyt is kiváltasz.

            Noni eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ehhez is műszaki vizsga kell, mert annak az adatlapnak a nyomán tudnak eredetiségvizsgálatot csinálni.
            Mivel nincs rendszáma, az NKH területi székhelyen kell elvinned műszakira. A műszaki adatlapot bukás esetén is kiadják, ez neked már elég a további ügyintézéshez.

            dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nekem sikertelen műszakival, NKH adatlappal nem írták a nevemre...
            Ezt kifejthetnéd részletesebben. Műszaki adatlap alapján meg kell, hogy csinálják az eredetiségvizsgálatot, így pedig már az átírásnak sem lehet akadálya.

            A 15 napos határidőre nehéz mit mondani. Itt a fórumon is többen mondják biztosra, hogy ez rád nem vonatkozik, ugyanakkor én a saját esetemben más tájékoztatást kaptam, ezért óvatosan kezelném ezt a kérdést (főleg, hogy büntették is már meg fórumtagunkat az átírás elmulasztása miatt). Ezeket nincs értelme itt újra kifejteni, kérdezz rá a fentiek ismeretében a kiszemelt okmányirodánál.
            dongos78 és taluga kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Műszaki adatlap alapján meg kell, hogy csinálják az eredetiségvizsgálatot, így pedig már az átírásnak sem lehet akadálya.
              Nem ezzel a résszel volt gond. SŐT! Az első lépés a vásárlás, és némi szerelgetés után az eredetvizsga volt, amit zokszó nélkül megcsináltak adásvételi, és szürke forgalmi alapján! Nem kértek hozzá NKH adatlapot!

              Aztán az NKH műszaki nem sikerült, de kaptam műszaki adatlapot.

              Majd a műszaki adatlappal, eredetvizsgával, biztosítási kötvénnyel, szürke forgalmival, adásvételivel beballagtam az okmányirodába, de ott azt a tájékoztatást kaptam, hogy így sem tudnak semmit tenni. Hiszen zöld forgalmit nem állíthatnak ki sikertelen vizsgára, illetve átírni továbbra sem tudják annak okán, hogy a motor nem szerepel a nyilvántartásban.

              Mindezt azért kapkodtam végig, mert a legelején tévesen tájékoztattak. Ha tudom, hogy nem kell 15 nap alatt csodát tennem, nem hurcoltam volna mindenhova egy nem 100%-os motort, nem kevés pénzt elszórva...

              A 15 napos határidővel kapcsolatban pedig, én a folyamat során azt vettem le, hogy akkor vonatkozik a 15 nap, ha nem forgalomból kivont a jármű, és szerepel a nyilvántartásban. Persze továbbra is támogatom a központi okm.iroda által kiállított állásfoglalás kérését! Én csak akkor lettem nyugodtabb, amikor ők mondtak áment a dolgomra. Mert a helyi okmányiroda össze-vissza tájékoztatásától nem lettem túl nyugodt...
              taluga és soveny kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Sziasztok!

                Annyit szeretnék kérdezni, hogy lenne egy nagy motor, ami rendelkezik mindenfajta papírral, rendszámmal. 10 éve lett ideiglenesen kivonva a forgalomból. Meg szeretném venni, de én nem szeretném forgalomba helyezni, sem a nevemre írni. Ha megveszem és nem íratom át, akkor is kényszerátíratásra kerül sor? Mert a régi tulajnak le kell adni az adás-vételit. Legalább is célszerű.

                Köszönöm!
                Üdv Tamás

                Komment


                  #23
                  Ha megveszem és nem íratom át, akkor is kényszerátíratásra kerül sor? Mert a régi tulajnak le kell adni az adás-vételit.
                  Sajnos igen.........

                  Komment


                    #24
                    Tamás78

                    10 éve van ideiglenesen kivonva?! Ez olyan mint a 40 évig ideiglenesen nálunk állomásozó szovjet csapatok... Én úgy tudom fél évig lehet ideiglenesen kivonni.

                    Mi volna, ha véglegesen kivonatná a tulaj, és úgy adná el sima adásvételivel neked? Ezzel érvényesen tulajdonjogot szereznél, ugyanakkor nem kellene szórakozni a forgalomba helyezéssel kapcsolatos eredetiségvizsgálattal, kötelező felelősségbiztosítással, műszakiztatással... Vagy rosszul okoskodom?!?

                    ...Múzeumi darabnak kell, vagy miért nem akarod normál menetben?

                    Komment


                      #25
                      Nem egészen így megy. Én a hivatalos utat ismerem, a trükközést nem.
                      Hivatalosan akkor tudod kivonatni véglegesen, ha leadod bontóba, azok pedig kiállítják a bontási papírt. (Majd a bontós visszateszi forgalomba, ha megéri és eladja.)

                      Ha a régi tulajjal meg tudsz egyezni, akkor nem íratod át és ő sem adja le.
                      Elméletileg 10év ideiglenes kivonatás után a rendszer magától kirakja végleges kivonásra. Nézz utána.
                      Én ezt az egyetlen kiskaput látom egy járműnél, csak ez 10 év és 50.000 forint.
                      A trükközők meg jót röhögnek most rajtam, kérdezd őket, gyanítom megoldják azonnal.

                      - - - Updated - - -

                      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Én úgy tudom fél évig lehet ideiglenesen kivonni.
                      Fél éves intervallumokra lehet. Többször is. Nekem fel szokták ajánlani a 2x fél évet egy helyben. Nem tudom, hogy mennyit lehet egyszerre. Kérek 20 félév kivonatást. Viszlát.

                      Komment


                        #26
                        Adja el a tulaj egy kétnyelvü adásvételivel , Rumcájs Pankának Sligovica Lenin ulica 3 - ba és kész .

                        Komment


                          #27
                          Hivatalosan akkor tudod kivonatni véglegesen, ha leadod bontóba, azok pedig kiállítják a bontási papírt.
                          Ez motorkerékpárra nem érvényes, azt ki lehet vonni véglegesen...


                          A közlekedési igazgatási hatóság az ügyfél kérelmére véglegesen vonja ki a járművet a forgalomból:
                          1. a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló miniszteri rendeletben meghatározott M1, N1 kategóriájú, valamint a motoros triciklinek nem minősülő háromkerekű gépjármű esetében bontási átvételi igazolás alapján;
                          2. egyéb jármű esetében, ha annak ismételt belföldi forgalomba helyezési szándéka nem áll fenn.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2017 febr. 10, 06:24.

                          Komment


                            #28
                            Bazsimocinál a piros pont. A forgalmiban szereplő tulaj a motorkerékpárt ki tudja vonatni a forgalomból véglegesen. Előnye nincs adó és biztosítás. Át iratni sem kell csak a műszaki előtt!, ekkor eredetiségi- biztosítás a vizsga. Hatósági műszakin lehet újból forgalomba helyezni!

                            Komment


                              #29
                              Köszönöm mindenkinek.
                              10 éve még nem volt az a fél éves szabály ideiglenes kivonásnál.
                              Tehát akkor ha kivonja végleg, akkor egy sima adásvételivel megveszem és olyan, mint ha nem is lenne az a gép. Ugye?
                              Mint egy segédmotor vásárlásakor.

                              Komment


                                #30
                                10 éve még nem volt az a fél éves szabály ideiglenes kivonásnál.
                                2004 május 01. Szerintem !

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X