Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Okmánya vesztettség pótlása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Okmánya vesztettség pótlása

    Sok szó eset már az okmánya vesztett járművek forgalomba helyezéséről, szinte már egy városi legendakör alakult ki köré. Sajnos nekem is van ilyen fogfájásom, ugyanis csorog a nyálam egy csodás Danuviára, mi nagyon elgondolkodtatott, hogy megveszem. Természetesen papír nix... Gondoltam, megcélzom a megyei közlekedési főfelügyeletet, és útmutatást kérek ez ügybe, konkrétan, összeszerelési engedéllyel mi módon, milyen feltételekkel helyezhetők forgalomba ezen régi, becses és szép járművek. Nagyon korrekt és kimerítő választ kaptam.
    Nem akarok kivonatolni, ezért a válaszukat csatoltam a cikkhez, olvassátok haszonnal!

    tájékoztatás-mkp.pdftájékoztatás-mkp.pdf

    Miután elolvastátok, s lángvágóval kezdenétek borotválkozni, íme a remény megcsillantása, mert ahol a szükség, ott a segítség.
    http://www.motoros.hu/web/index.php?.../pannonia_club
    Ezen az oldalon találhatjátok meg Geiger Jenő telefonszámát, amit most én is leírok, mert ez egy nyilvános szám: 06 30 211 5929.
    Az úrral volt szerencsém beszélni, hívásra mindenkinek nagyon szívesen elmondja a lehetőségeket, sőt, a forgalomba helyezésben is segít, mint olyan rémisztő dolgok, mint műszaki dokumentáció megszerzése, az OT vizsgáztatás - mert enélkül nem megy - műszaki vizsga, stb.... Jó pár gépnk közreműködött már az ilyetén forgalomba helyezésében.
    Az árakról is kérdeztem természetesen, ahogy kiszámoltuk, 100-120 ezer Ft költséget jelent így a papírozás.
    Remélem, tudtam segíteni. Széles utat!
    Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2015 márc. 20, 19:24.

    #2
    Szia!

    Elolvastam és emésztem...Ezek szerint tulajdonképpen lehetséges!!!
    Ahogy a tevének átmenni a tű fokán...
    dongos78 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Lehet, hogy teve, meg tű, meg még költséges is, de ez az egyetlen út, itt, ma. Sajnos. Leginkább azért született ez az írás, hogy a tényleges lehetőségek fel legyenek tárva. Sokat olvashatunk hirdetéseket, melyekben benne van, hogy forgalmi nincs, de papírozható. Hát ez igaz, de így. Ezt azért érdemes tudni.

      Komment


        #4
        Nem azért írtam, hogy feleslegesen tetted fel (sőt, nagyon örülök, hogy megosztottad velünk!!!), hanem inkább azon bánkódom, hogy ennyi bürokratikus akadály mentén lehet csak.

        A műszaki dokumentációk sokaságán gondolkoztam el, amit elkészíteni nem kevés munka.
        Igrich kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          A műszaki dokumentációk sokaságán gondolkoztam el, amit elkészíteni nem kevés munka.
          Ezért írtam a "vigasz címet", mer nekik vannak ilyenek az összeépítési engedélyhez.
          sepy és Lemezjáték kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            És azt hogyan nyomod le a hatóság torkán, hogy te akkora mázlista vagy, hogy sikerült azonos alváz, és motorszámú alkatrészeket venned innen-onnan az összeépítéshez !
            wsievers kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Ez teljesen irreleváns, az összeépítés nem arról szól, hogy minden alkatrésznek máshonnan kell származnia... Ez csak egy lehetőség....
              OdinHEM és Fergusson kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                És azt hogyan nyomod le a hatóság torkán, hogy te akkora mázlista vagy, hogy sikerült azonos alváz, és motorszámú alkatrészeket venned innen-onnan az összeépítéshez !
                Összeépítésről van szó, tehát nem kell azonosnak lennie, viszont a származási helyet elegendő adás-vételivel igazolni. Az most viszont jó kérdés lehet, hogy miért nem elegendő akkor ennyi a műszakihoz, mindenféle cécó helyett, de hát ez van....

                Komment


                  #9
                  Összeépítésről van szó, tehát nem kell azonosnak lennie
                  Pont erről beszélek ! Ebben az esetben nyilván azonos lesz, hiszen egy szép állapotú, eredeti motorról van szó !
                  az összeépítés nem arról szól, hogy minden alkatrésznek máshonnan kell származnia..
                  Akkor pedig nem összeépítés, hanem " lehetőség " keresgélés.
                  sepy, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Javítsatok ki, de én úgy tudtam hogy az alváz az fődarab, mint olyan kell hogy legyen normális "pedigréje" nem?
                    sepy és kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Alváz és a motor is fődarab. AZ összeépítést viszont nem zárja ki, ha egyezik az alváz és motorszám, de az sem, ha nem egyezik. A lényeg, hogy papírozott legyen, azaz igazolható a beszerzése. Na, itt a csűrcsavar, mert ekkor elég egy adásvételi, ami elegendő ahhoz, hogy kiadjanak egy összeépítési engedélyt, a megfelelő feltételekkel OT vizsga, majd műszaki.
                      Ha viszont egybe viszed a gépet, akkor egy mezei adásvételivel kipenderítenek, a motor mehet a kamrába, motorozni a libalegelőn.
                      Ja, és ugyanarról a gépről van szó, csak más kezdéssel...
                      Most akkor mondjam, hogy örüljünk, hogy a jelenlegi bürokráciában még ez a járható út megvan, még ha kacskaringós is. Tehát örüljünk! Mint látható, örülök!

                      - - - Updated - - -

                      az összeépítés nem arról szól, hogy minden alkatrésznek máshonnan kell származnia..
                      Akkor pedig nem összeépítés, hanem „lehetőség” keresgélés.
                      A sárkány részt, a kormányt, ülést, kereke, stb nem vizsgálják honnan van, arról nem kell semmi.

                      Komment


                        #12
                        Na, itt a csűrcsavar, mert ekkor elég egy adásvételi, ami elegendő ahhoz, hogy kiadjanak egy összeépítési engedélyt, a megfelelő feltételekkel OT vizsga, majd műszaki.
                        A lehetőség arról szól, hogy megőrizzünk az utókornak egy járműtörténelmi emléket, MEGFELELŐEN, az eredetivel megegyezően helyreállítva. A sufnis motor általában, ( úgy 99,8 % ban ) nem erről szól ! Ez nem azt jelenti, hogy egyetértek a jelenlegi rendszerrel, de valahol meg kell húzni a határt. Sajnos a Magyar " mentalitás " nem teszi lehetővé pl: a Holland ( vizsgamentes ) rendszert.

                        Komment


                          #13
                          Amikor a 362-esemet veteránoztattam hallottam ezt az összeépítés dolgot , de nem igazán mentem utána , így örülök az infó közzétételének. Az eljárást látván egy mezei veterán Jawa, Pannonia Danuvia (bocs nem pejoratiív értelemben írom hanem azért mert ezek nem annyira ritkaságok és legtöbbünk ezen gépek papírhiányával küzd) esetében egyszerűbb egy papíros donort beszerezni, ennyi pénzből az is lehetséges. Nekem is van egy papír nélküli 477/1-em még nem tudom mi lesz vele várok és figyelem a hirdetéseket. Viszont a Veterán utolsó számában van egy kis cikk miszerint ha jól emlékszem a FIVA az EU elé akarja vinni a papír nélküli veteránok kezelésének ügyét mert a tagországok különbözőképp viszonyulnak a kérdéshez . Mint tudjuk sajnos mi nem a liberálisak közé tartozunk. Hogy lesz-e ebből valami nem tudom , de hát ugye a reményhal ....

                          Komment


                            #14
                            A lehetőség arról szól, hogy megőrizzünk az utókornak egy járműtörténelmi emléket, MEGFELELŐEN, az eredetivel megegyezően helyreállítva
                            Mir-Mur Te is tudod, hogy egy OT vizsga ma már nem egyszerű., kb 98% -os a gyári korhűség követelménye. Elmúltak a szép napok, amikor megjelent egy márka, korban hozzáillő, működött, minden, a bizottság beájult, stampli és OT. Mint a cikk elején mondottam, s hivatkoztam egy beszélgetésre, hát, pont erről lettem tájékoztatva, hogy tulajdonképpen az új dolgok: a kerék gumik és más kopó alkatrészek lehetnek, a gumik kivételével minden alkatrésznek típus azonosnak kell lenni, a csavarok sem lehetnek számozottak. A lényeg, minden tekintetben típus hűnek kell lenni, így a festésnek, csíkozásnak, krómozásnak stb... Nyilván a muzeális érték rangját meg kell őrizni, érthető a szigor. Kell is. Pont a sufni gányolást zárja ki így. Nem azt, hogy egy kiváló szakember otthon összerak egy gépet a legnagyobb igénnyel, mert az biztos hogy OT-ra alkalma lesz, ez az összeszerelés lényege, illetve az, hogy ez így elbír néhány bürokratikus hiányosságot, de nem a küllembeli igénytelenséget.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2015 márc. 22, 17:36.

                            Komment


                              #15
                              Igrich , most magam ellen beszélek de az objektivitás miatt megteszem. Szóval az OT vizsga szigorúsága szerintem erősen típusfüggő. Amikor a 362-esemet vizsgáztattam a vizsgabiztosok lestek rám mint aki a holdról jött , hogy ki az a hülye aki Hollandiából behoz egy Jawát (mikor az tucatszám van itthon) , miközben belekötöttek a mellettem álló Pannonia csikjának szélességébe , nálam a csoda típusismertető kiskönyvüket lapozgatták és találgatták , hogy az általam bemutatott gép melyikhez hasonlit jobban a könyvben ( 360 vagy 634 ?) aztán úgy döntöttek hogy a 634. Fingjuk nem volt hogy kétkulcsos fékkkel jött-e ki a gép , meg hogy a kormányszorító egy későbbi típusé .. (ez utóbbit már korrigáltam de mint látod csak a gépemmel szemben támasztott igényesség okán , a vizsgabizottság a műanyag fogantyús változatot simán elfogadta ) Arról nem is beszélve hogy az olajszivattyú működőképessége még említésre sem került. Ennyit a vizsga azonos mércével méréséről....

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X