Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs cm 700

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Ott kezdődik mikor tisztába van az ember a motorja képességével és az Állapotával.Ezt az utóbbit kiemelném.

    A dolog ott kezdődött hogy jó e egy motor vagy nem.
    Persze mindegyiket szét lehet hajtani de most a normál használat a lényeg.
    Régen nem hobbiból vettek motort hanem használati eszköznek. Tehát egy motoros sem biztos hogy motoros volt hanem egy autós motoron.
    És elég bosszantó lehetett ha lerobbant a rossz konstrukció miatt.
    Ha pl egy Mz elment 5000km-t gond nélkül egy Pannónia meg 500-at aztán lerohadt akkor az Mz jobb motor. Szerintem.

    És nem a gazdája hibája, hacsak nem az hogy a rosszabbat vette meg.
    mir-mur, UK és emu kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Ez a gép egyszerűen több törődést igényel , és nagyobb „felkészültséget” .
      Mikor én tízen éves voltam, az utcabeli nagyfiúknál a kéthengeres pancsi volt a menő. Értettek is hozzá, meg az akkori módi szerint vagányak is voltak a gépek. Gyári alkatrész volt bőven, hiszen a 70-es évek végéről, 80-as évek legelejéről beszélünk. Két emlékképen van ezekről a fiúkról. Nagyon dögös gyorsulás, és hang, illetve térdepelés a szétszedett motor mellett. Na ebből van több !
      emu és Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Szomorú vagyok hogy egy izses témában is csak pannóniáról tudtok beszélni.
        korompaiistvan, Fergusson és 5 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          fulton
          Szomorú vagyok hogy egy izses témában is csak Pannóniáról tudtok beszélni.
          Hát igen...bár itt Izs 700-asról volt szó, ami összeépítést jelent, meg két hengert. A betett (szerintem nagyon klassz) videók is összeépített motorokról szóltak, és nem is csak Pannóniáról...Ez a téma valóban Izs-es, de azért két hengeres is, meg összeépítéses is...

          Folytassuk Izs-el! Ez az összeépítés nem kis műszaki feladat, sokat töprengtem rajta, és arra jutottam, hogy komoly gépi munkát forgácsoló igényel és nem kis precizitást!
          Te hogy látod, milyen ötleteid vannak rá?

          Komment


            #20
            Üdv Lemezjáték !

            Igen , teljesen igazad van ... kicsit eltértünk a témától ...
            És ahogy írtam , borzasztó nagy gépmunkát , és hozzáértést igénylő egy ilyen átalakítás , minden elismerésem az erre vállalkozóknak , főleg ha be is fejezik !!!!

            Komment


              #21
              Szia Zahi!

              Tulajdonképpen én csak akkor bánnám, hogy eltértünk az Izs-es témától a Pannónia irányába, ha ez kiszorítaná a jó Izs-es felvetéseket...

              Azonban egyenlőre nem nagyon látom az elnyomott ötleteket, pedig szerintem jó a téma!!!
              Tényleg szívesen olvasnék róla, és ha esetleg még senki nem csinált ilyet, és nincsenek konkrét tapasztalatok, akkor bizony az is hasznos lehet, ha más típus összeépítése kapcsán előjött tapasztalatokat számba veszi az ember...

              Mint műszaki kihívás, érdekes kérdés, és szerintem még akkor is érdemes egy ilyen fórumban együtt gondolkozni rajta, ha senkinek nincsen pénze, energiája megvalósítani.

              (Vizuális típus vagyok, ezért jobb híján a kis T1-esemet nézegetve azt próbáltam végiggondolni, hogyan lehetne két blokkot összerakni....Má' megin ide került ez ...rva Pannónia..., a fene a pofámat, de mentségemre legyen mondva, bármilyen kétütemű blokkokat próbálunk összefűzni, nagyon sok olyan kérdés merül fel, ami minden típusra igaz...)

              Visszatérve az Izs-re:

              Ami probléma nekem eszembe jutott a már említett "bírja-e kuplung a közel kétszeres nyomatékot?" alap kérdés mellett:

              -A két fél csapágyfuratainak , ill. a bennük dolgozó tengelyek egytengelyűsége miatt az összeillesztendő feleket illesztőszeggel illene összerakni, nem tudom, az öntvények kiadnak-e legalább két illesztőszegnek helyet?
              -A két főtengelyt össze kell kötni, ennek a módja, (Tudom, kéthengeres Jawa, Pannónia, stb.), de azért konkrétan érdekelne a módja?
              -A gyújtás megoldása a két hengerhez. (Vajon melyik motoré fér el oda?)
              A szekunder lánc kis lánckerék meghajtó tengely átalakítása. (Meg kell hosszabbítani ezt a tengelyt, hiszen a két blokkrész szélessége miatt odébb kerül a kis lánckerék, ami miatt ki kell alakítani a tengely toldást, és a jobb oldali blokk félben a csapágyazást.
              -A kipufogó rendszer kérdése. (a 2 könyök OK, de ha csak két dob lesz, nem fojtja-e le nagyon, vagy esetleg az dobban az átömlő keresztmetszetek bővítése?!...Nem egyszerű kérdés...

              ...Egy csomó megválaszolandó kérdés, és nyilván nem az összes...lehet folytatni!

              Komment


                #22
                Ilyenre gondoltál? Az oroszoknál kell szétnézni, ők olyanok, mint Simpsonék, már mindent megcsináltak:
                Click image for larger version

Name:	1331117193.jpg
Views:	1
Size:	69.6 KB
ID:	148716
                Tessék eredeti terv is van:
                Click image for larger version

Name:	1331117234.jpg
Views:	1
Size:	106.6 KB
ID:	148717Click image for larger version

Name:	1331117344.jpg
Views:	1
Size:	105.1 KB
ID:	148718
                http://moto-planeta.ru/forum/topic_2912/
                Mint az utolsó képen látható, a 3 henger lényegesen egyszerűbb.(nem kell babrálni a felfogatásokkal, mert középen megmarad a gyári blokk, jobbra-balra csak a forgattyúsház megy a hengerekkel, a többit le lehet vágni a blokkról, az olajoldali deklit pedig összehegeszteni a bal henger jobb forgattyúsházával).

                Azért én a Jupitert sem írnám le, attól hogy nálunk a Ю-2, Ю-3 ismert, az oroszoknál van belőle vizes Ю-5/6 is. Sőt ha jól tudom, a Tulába is és valami motoros szánba is szereltek ilyeneket.
                Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	158.5 KB
ID:	148720
                Még repülőgépmotor is van Jupiter hengerekkel:
                Click image for larger version

Name:	izh-jupiter_big.jpg
Views:	1
Size:	92.7 KB
ID:	148721
                Nincs az az isten, hogy én ezzel felszálljak. Szerintem csak zuhanni tud. Mint az a repülőgép, amin K-750 motor van. Menni sem tud, nemhogy repülni.
                Click image for larger version

Name:	2pJ3v3ELLz0.jpg
Views:	1
Size:	75.0 KB
ID:	148719
                Click image for larger version

Name:	Foto0125.jpg
Views:	1
Size:	203.1 KB
ID:	148722
                http://my-auto.biz/tyuning-dvigatelya-izh-yupiter-5
                Ez a több blokkos dolog annyira keleti blokkos megoldás...
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 máj. 10, 10:33.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #23
                  wsievers
                  Nagyon jó, amiket találtál, gyűjtöttél ezzel kapcsolatban!


                  Amúgy ez az egész összeépítés téma meglehetősen komplex, több nagy kérdéskörből áll, amit egy ilyen fórumban érdemes lenne minél jobban kivesézni. Legyen ez felhívás a keringőre...

                  1) Mit lehet vele elérni, milyen üzemi paraméterek várhatóak, miért jó ez egyáltalán?

                  2) Hogyan lehet kivitelezni, milyen technikai, gyártástechnológiai problémákat kellene megoldani a blokkok összeépítése során?

                  3) Milyen további módosítások szükségesek, célszerűek a motorkerékpár egyéb részeit érintően, ill. amik változatlanul maradnak, annak élettartalmára milyen hatással van?

                  4) Hogyan lehet forgalomképessé tenni?

                  5) Mibe fáj ez? (Költői kérdés...)




                  1) Mit lehet vele elérni, milyen üzemi paraméterek várhatóak, miért jó ez egyáltalán?



                  Én a következőképpen látom a dolgot:


                  A két blokk teljesítménye, és nyomatéka közel kétszerese lesz az eredetinek, úgy, hogy a motorkerékpár tömege csak kb. 20-25 %-al nő.
                  Változatlan hajtáslánc esetén is ez lényegesen nagyobb gyorsuló képességet, valamivel nagyobb végsebességet, és megítélésem szerint lényegesen nagyobb fogyasztást jelent.
                  A gyorsulása egyenes arányban a nyomatékkal, és fordított arányban a tömeggel függ össze, így a csekély mértékben megnövekedett össztömeg mellett is akár 60-80 %-al is jobban gyorsulhat. (Hogy mit szól ehhez a hajtáslánc, az a 3. pontba illő kérdés.)

                  A végsebességhez szükséges teljesítmény igény köbösen nő a légellenállás miatt, így az eredeti pl. 100 Km/ó végsebességgel szemben, a kétszeres teljesítmény akár 127 Km/ó-ra is elég volna, de természetesen ez változatlan hajtásláncnál nem áll, hiszen az egyrészt olyan fordulatot kívánna meg a motortól, ami jóval nagyobb a normális működés határainál, továbbá, a teljesítmény jelleggörbe erősen leszálló ágát jelenti ez a fordulat, azaz valójában nem is tudna kétszeres teljesítményt leadni azon a magas fordulaton a motor.

                  A fentiek alapján megítélésem szerint egy 100 km/ó-ás végsebességgel szemben a dupla blokkal változatlan áttételű hajtáslánc mellett legfeljebb 10-15%-al lehetne emelni a végsebességet.
                  A megnövekedett teljesítmény viszont lehetőséget ad az áttétel módosítására (praktikusan nagyobb fogszámú első lánckerék beépítésére), amivel a gyorsulás rovására növelni lehetne a végsebességet, megítélésem szerint legfeljebb 125-130 Km/ó-ra. (Ezt a 3. kérdésnél lehetne megint folytatni...)

                  A fogyasztást illetően kicsit borúlátó vagyok, álláspontom szerint a fogyasztás legalább másfélszeresére megnőne akkor is, ha kíméletes üzemmódban használnánk a gépet.

                  Ha egy korszerűbb Izs 18 LE-s teljesítményét veszem alapul, akkor a 36 LE-s kétszeres névleges teljesítmény sem túl nagy érték, főleg a várható jelentős fogyasztás növekedés mellett, tehát a motor teljesítmény adatai önmagában nem feltétlenül ösztökélnének az átalakításra, de megcsinálni egy ilyen motort, az komoly elismerést igényel az alkotó számára, és az egyhengeres verzióhoz képest a motorozási élmény is biztosan klasszisokkal jobb lehet.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 máj. 10, 11:30. Oka: elvi, ill. számítási hibát korrigáltam!

                  Komment


                    #24
                    Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    az komoly elismerést igényel az alkotó számára

                    Az igényel szót inkább kicserélném a ---hoz , -hozhat --- ra .

                    Bocs , de az összes többi lényegtelen ( szerintem ) . Mondom ezt abból a pozicióból -- jelenleg azonfáradozok , hogy nekem hivatalos tárcsafékem lehessen a FIAT coupén . Ez kb 150 000 ft és egy kis meló , gondolkodás -------------értelme ? semmi ! hiszen úgy vigyázok rá ,hogy na .Lassan odafigyelve járok ...stb stb .. De ha elmegyek valahá , ott bezsebelhetem az irigy pillantásokat , meg magamba tudom hogy csak nekenm van , meg örömet okoz az elkészítése .
                    Ezen kívül egy értelmetlen marhaság , ugyan úgy mint egy csomó munkával csinálni egy motort ami PAPÍRON talán 35 LE --mint egy akármilyen viilanybicigli ..Meg soha nem lesz hozzá tartalékalkatrész ( a spéci egyediek közül ) .


                    Viszont mindennek ellenére , ha valaki ilyent akar csinálni ---azt mondom nosza , mert szép feledat , és jó érzéssel tölti el a készítőt .
                    Persze kicsit körbe kll árni a témát --de nagy ívben --külföldi papírozás .....stb ...stb

                    Szerintem .

                    Komment


                      #25
                      Csatlakozom.Nem adatokról,meg gyártástechnológiáról van szó.Szép feladat és jó érzéssel tölti el a készítőt.Joker ennél pontosabban nem is fogalmazhatott volna.Persze az irigy pillantások bezsebelése is jó.

                      Komment


                        #26
                        Ha egy korszerűbb Izs 18 LE-s teljesítményét veszem alapul
                        Ezen kívül egy értelmetlen marhaság , ugyan úgy mint egy csomó munkával csinálni egy motort ami PAPÍRON talán 35 LE --mint egy akármilyen viilanybicigli
                        Erről van szó. Én is kireszeltem pénteken egy Izs dekompresszorkart egy réztömbből pénteken, szabadkézzel emlékezetből. Megérte? Nem. Tetszett a dolog és a végeredmény? Igen.
                        Click image for larger version

Name:	IMG_20160510_125033.jpg
Views:	1
Size:	188.3 KB
ID:	148723
                        Szóval arról nem érdemes beszélni, hogy van-e értelme.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 máj. 10, 11:54.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #27
                          Na meg ez is lehet olyan, mint pl. a horgászás.
                          Hétvégére az ember inkább elvonul a tópartra / műhelybe, stb., hogy ne az asszonyt kelljen lesni, hallgatni.
                          Persze ezt csak viccnek szántam, köztünk -tudtommal- nincsenek ilyenek.

                          Komment


                            #28
                            Am ha ilyet csinálnék én a főtengelyeket bonthatóan tenném össze, valami alakkal záró kötéssel. Mondjuk bordás tengely, esetleg összekötőlapka, tengelykapcsoló. Az utóbbi kettő kis mértékű egytengelyűségi hibát is orvosolna.
                            Click image for larger version

Name:	tengelykapcs.jpg
Views:	1
Size:	19.5 KB
ID:	148724Click image for larger version

Name:	jaw-coupling.jpg
Views:	1
Size:	155.1 KB
ID:	148725
                            Ezek cnc tengelykapcsolók. Vannak szép nagy méretben is.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 máj. 10, 12:06.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #29
                              wsievers,

                              Te is reszeltél még a sulibaban ?

                              Komment


                                #30
                                A hozzászólásokat olvasva úgy látom, semmi nem jött át abból, amit írtam... Ha ilyen sokan félreértettek, vagy csak ennyi jött le belőle, akkor az csakis az én hibám lehet...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X