Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs töltés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    na elektormosságilag sem vagyok ennyire profi
    ez a tranyó arra kéne, hogy a dinamó negatív ágát leválasszam a testről?
    miért kell mindkét kefének szigeteltnek lennie?

    Komment


      #17
      Én se egészen, ilyen esetben alap hogy mindkettő szigetelve van... A tranzisztor arra lenne jó hogy azt kapcsolgatná ki-be a szabályzó és így nem kell a dinamót szétkapni. De ha ennyire nem megy a téma akkor inkább kösd át.
      A keféknek meg azért kell szigetelve lenniük hogy egyik se kaphasson testet, a pozitív kefe egyértelmű hogy miért nem a negatív meg azért nem mert azt kapcsolgatja a szabályzó testre...

      Komment


        #18
        jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        a negatív meg azért nem mert azt kapcsolgatja a szabályzó testre...
        most igen. de ha az mz feszszabot akarnám rá tenni az a pozitívot szaggatja. ezért kellene megcserélni a dinamón a vezetékeket. ha megváltoztatom, akkor szvsz az mz feszszab teszi a dolgát. inkább ez érdekel, hogy a tekercselés iránya nem okoz-e problémát, ha megfordítom a bekötést. olvastam valahol, hogy jelentősége van a tekercselés irányának is...
        Utoljára szerkesztve a következő által: norinco; 2012 máj. 23, 19:29.

        Komment


          #19
          Igen, a tekercs polaritásánál meg a forgásiránynál, ezért fontos hogy nehogy felcseréld a 2-őt. Amit te akarsz annál nem számít mert a polaritás marad csak azon változtatsz hogy a szabályzó mit kapcsol.
          Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 máj. 24, 19:41.

          Komment


            #20
            pénteken itthon maradok, és megcserélem, de elötte még finomítani próbálok a mostani, eredeti bekötéssel az eredeti fesszabon. köszi a segítséget




            szombaton Uruval szeretnék menni agárdiába
            Utoljára szerkesztve a következő által: norinco; 2012 máj. 23, 19:48.
            OdinHEM kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              szombaton Uruval szeretnék menni agárdiába
              Hááát remélem nincs messze Tőled nagyon Agárd, én személy szerint nagyon nem szeretek motort tolni
              Na jó most kikárogtam magamat, remélem minden úgy alakul ahogy szeretnéd, kitartást hozzá!

              Komment


                #22
                ej-ej...
                a reményhalmegutoljára

                -------------------------------------------
                Uru szerény 168kg. azt viszont nem tudom, hogy feltöltve, vagy üresen...
                Utoljára szerkesztve a következő által: norinco; 2012 máj. 24, 19:34.

                Komment


                  #23

                  Komment


                    #24
                    ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Eddig jutottam, remélem, jól követtem a dolgokat
                    asszem igen. de ezt a tranyó dolgot nem igazán vágom. ha bekötöm a jelenlegi szabályozó kapcsoló pontjára, mitől fogja a pozitívot szaggatni?
                    nézegettem stalker írását, abból gondolom, hogy az izs 49-es dinamójához jó lenne az mz feszszabja. nomármost, ha az Uru dinamóját átkötöm a 49-es szerint, akkor ugyan ott vagyok: pozitív gerjesztésű lesz a dinamóm, tehát az mz fessszab teszi a dolgát. vagy rosszul gondolom?

                    Komment


                      #25
                      @ApaE
                      A tranzisztoros részt kicsit félreértetted. A tranzisztor azért kell hogy a dinamó bolygatása nélkül használhassa az MZ fesz szabályzóját. Lényegébe az elektronikus szabályzók ki-be kapcsolják a gerjesztést, nincs átmenet mint a hagyományosnál. Ezért a szabályzónak szerintem kvázi mindegy hogy magának a tekercsnek adja a kakaót vagy egy NPN teljesítmény tranzisztornak a vezérlő impulzust.

                      Remélem nem sikerült nagyon rágósra hozzászólásom...

                      @norinco
                      Igen jól gondolod. Csak arra figyelj hogy az a kefe ami ki volt vezetve(tehát ez ment a szabályzóhoz) az testre kerüljön, ami meg közvetlen +-on az meg mehet a kivezetésre. Nehogy felcseréld mert azt nem szereti a dinamó.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2012 máj. 24, 20:24.

                      Komment


                        #26
                        jagdtigger eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        kvázi mindegy hogy magának a tekercsnek adja a kakaót vagy egy NPN teljesítmény tranzisztornak a vezérlő impulzust.
                        ha így van, akkor miért nem mindegy annak az elektronikus szabályzónak, hogy melyiket szaggatja?

                        Komment


                          #27
                          Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2012 máj. 24, 20:58.

                          Komment


                            #28
                            Na, értő olvasásból megérdemlek egy karót... Amúgy épp egy "szakiba" sikerült belebotlani , autóvillamossági műszerésznek tanulok és épp most vizsgázok úgyhogy nyakig vagyok a témába .(Dinamót még nem javítottam gyakorlatban de a működését elég rendesen "belénk verték" a felépítésével együtt.)
                            kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              na majd holnap ügyködök vmit. reggel nekiesek, aztán majd "referálok"

                              Komment


                                #30
                                ügyködtem...
                                dinamóról lekapkodtam a vezetékeket, átkötöztem, mz feszszab beköt, indít, nincs semmi töltés. vezetékek leellenőrizve, továbbra sincs töltés. aztán vmit kötözgettem, de tuti nem jól, mert feszszab elszállt.
                                szikrák, füst
                                vissza az eredeti, érintkezők felcsiszolva mindenhol, rugó állítgatás. most jó. nagy fordulaton -amit szvsz soha nem fog elérni- terheléssel 7,8V és időnként kiugrásokkal nagyon rövid ideig.
                                még töltésjelzőt kell cserélnem mert elszállt az mz feszszabtól, aztán megyek egy karikát. ha nem kell tolnom azzal mék -talán- agárdiába.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X