Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs 49 - öblös sárvédő, tokozott lánc

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Leszedtem a deklit, és így is csináltam néhány képet a lánc tokozásról.

    Click image for larger version

Name:	20120126157.jpg
Views:	1
Size:	196.9 KB
ID:	130682 Click image for larger version

Name:	20120126158.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	130683 Click image for larger version

Name:	20120126160.jpg
Views:	1
Size:	190.0 KB
ID:	130684
    Click image for larger version

Name:	20120126156.jpg
Views:	1
Size:	194.4 KB
ID:	130700 Click image for larger version

Name:	20120126159.jpg
Views:	1
Size:	186.1 KB
ID:	130699

    Komment


      #17
      mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Leszedtem a deklit, és így is csináltam néhány képet a lánc tokozásról.
      Szia Mir-mur!

      Előre lelövöm a poént, biztosan nem eredeti. De mielőtt leírom, szerintem miért nem az, még elmélkedjünk egy kicsit.

      A blokköntvényen, úgy látom, nem faragtak semmit a burkolt lánchoz, mert a kivágások ránézésre a helyükön vannak. Próbálom más Izsekhez viszonyítani az alumíniumbetét kialakítását, de nem igazán tudom. Először ebből indultam ki, hogy hasonló megoldás volt a Jupiter-blokkokon, de azoknál máshogy oldották meg a rögzítést (csavarozták).

      Látszik viszont, hogy kialakításában nagyon hasonlít az egyik már tárgyalt, szintén román 49-esen levőhöz (de jobban megnézve attól azért sok ponton el is tér - ránézésre például a tiéd jobban "hátralóg"), előfordulhat tehát, hogy volt egy ilyen láncbura-barát iskola a romániai Izsesek körében.

      A hátsó féklap mindkét esetben eredeti, 49-es, amire szegecseléssel rögzítették a láncvédő káváját.

      Click image for larger version

Name:	DSCF6704.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	130701 Click image for larger version

Name:	DSCF6697.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	130702 Click image for larger version

Name:	DSCF6702.jpg
Views:	1
Size:	196.5 KB
ID:	130703
      Ez egy eredeti állapotú féklap, általam helytelenül összerakva (a fékkilincs befelé fordítva kell, hogy álljon, hogy a fékpálcát közelebb hozza a féklaphoz - és így az egész láncfeszítő csavar mögé kerüljön).

      A két román motoron lévő káva kialakítása szintén nagyon hasonló, a megtévesztésig. Talán csak a féklaphoz rögzítő fülek elhelyezésében látok különbséget, de orosz motorokon láttunk már ennél banálisabb eltéréseket is, ez belefér egy esetleges kis sorozatba. (A másik motornak amúgy a hátsó kereke is hekkelt - valamilyen telifékdobos, de ettől a féklap/bura még egyezhet a tiéddel.)

      Miért gondolom, hogy mégis kamu az egész? A mai 49-es féklapok gyakori hibája, hogy a fékkulcs tengelyének zsírzógombja hiányzik, az öntvénybe fúrt menete pedig kiszakadt. Ez sajnos gyakran előfordult, ha nem megfelelően állították be a hátsó kereket, és a motor ledobta a láncot, ami legyalulta a pont rossz helyen levő zsírzógombot. A fenti képen látható féklap olyan kivételes állapotú volt, hogy nyoma sem volt sérülésnek a zsírzógomb körül. Ellentétben a tiéddel, amin szintén kiszakadt már a menet.

      Click image for larger version

Name:	4644d1327520779-izs-49-oblos-sarvedo-tokozott-lanc-dsc08430.jpg
Views:	2
Size:	192.3 KB
ID:	130704

      Ha a láncvédőd gyári lenne, a zsírzógomb is minden bizonnyal érintetlen lenne, hiszen a bura megakadályozta volna, hogy a leeső lánc leszakítsa azt. A motor tehát jó ideig üzemelt még láncvédő nélkül, de ezzel a féklappal.

      A fotókat átfutva tehát továbbra is úgy tűnik, hogy ez egy egészen ügyesen kivitelezett barkácsolás. Ha gondolod, hagyd meg a motoron, de szerintem nem valami szép, főleg az az összekötő cső nagyon hekkelt.
      stalker és mir-mur kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Köszönöm a minden részletre kiterjedő hozzászólást. A blokknál lévő csonk nincs sehogy rögzítve. Olyan precízen van a nút illesztve, hogy a felrakott dekli stabilan fogja. A láncvédő gumi az tényleg nagyon gagyi. Bár, az eladó szerint benne van az Izs jelzés valahol. Én még nem találtam meg.
        soveny kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Szia!

          Ha benne is van az igaz, hogy gyári izs, de nem ebből az évjáratból... későbbi izseken teljesen rendszerbe volt állítva az ilyesfajta gumitokozású védő...

          Soveny állati jó oknyomozó hozzászólása után nem lehet mihez szólni!

          Üdv
          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

          Komment


            #20
            Tegnap sikerült telefonon hosszasan beszélgetnem Perger Zoli barátunkkal, aki szintén nagyon otthonosan mozog az Izsek világában. Határozottan állította hogy Romániában az a ritka, ha egy 49-es Izsen nincs láncvédő burkolat. Az öblös sárvédőről is hasonló véleménye volt. Szerinte gyártottak a Románoknak ilyen extrákkal motorokat.
            Vagy valaki helyben gyártotta és szerelte iparszerűen.
            Baka és soveny kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Ezek a képek főleg Sovenynek érdekesek. Rajta van a nyaktábla, és a visszavágás utáni öblös sárvédő. Ami még jól látható, a 49-es gyári kék színe. A vörösréznek vélt nyaktábla sajna megbukott a mágnesvizsgán mint a Joker anyája. Pedig tisztára úgy nézett ki.

              Click image for larger version

Name:	20120507331.jpg
Views:	1
Size:	201.5 KB
ID:	131266Click image for larger version

Name:	20120507335.jpg
Views:	1
Size:	192.6 KB
ID:	131267
              Click image for larger version

Name:	20120523362.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	131268Click image for larger version

Name:	20120523363.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	131269Click image for larger version

Name:	20120523364.jpg
Views:	1
Size:	190.2 KB
ID:	131270
              soveny kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Kedves mir-mur..... A láncvédőd bizony eredeti, az Izs gyár második próbálkozása a lánc tokozására. Az Izs-350 /lemezvillás/ tokozása kezdetben a tengely magasságában szétcsatolható volt, később váltottak a "felcsavarozós" típusra de azután ezzel is leálltak és csak nagyobb tétel rendelésekor, szerelték így a motorokat. Gyártásuk az Izs-49 idejében még tartott , az 56-os típusnál pedig már egy újabb verzió jelent meg, amit csak az alumínium fékdob /planeta-3/ megjelenésekor módosítottak a fékdob profiljának változása miatt. Megpróbálok feltenni egy grafikát az első generációs tokozásról......... Üdv.: Zoli.....

                Click image for larger version

Name:	album_pic.php.jpg
Views:	1
Size:	105.1 KB
ID:	131889
                soveny, OdinHEM és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  zolimotor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Kedves mir-mur... A láncvédőd bizony eredeti
                  Kételkedők !! Halljátok zolimotor szavát !




                  Köszönöm Zolinak a részletes beszámolót
                  OdinHEM kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    mir-mur, Ha nem zavarok még hozzátenném, hogy a láncvédő burkolattal egyszerre tűnt el az előző grafikán látható, Izs logós térdpárnagumi. Hat évembe telt amíg sikerült szereznem belőle egy szép párat. Ezekből sajnos nem jó két jobbos vagy két balos mert felszereléskor a bolygók gyűrűje mindkét oldalon lefelé kell nézzen. Küldöm a fotót róla.....
                    Üdv.: Zoli...

                    Click image for larger version

Name:	SDC12862.jpg
Views:	1
Size:	185.0 KB
ID:	131892 Click image for larger version

Name:	SDC12862.jpg
Views:	1
Size:	128.6 KB
ID:	131893
                    soveny, mir-mur és 2 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      zolimotor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A láncvédőd bizony eredeti, az Izs gyár második próbálkozása a lánc tokozására.
                      Ez nagyon tanulságos bejegyzés volt, köszönjük szépen! Jó tudni, hogy előfordult tokozott lánc a lemezvillás és a 49-es szérián is. Néhány kétségemet azonban még mindig nem zárja ki a konkrét darab eredetiségével kapcsolatban, legfeljebb csak ha elfogadjuk azt, hogy a gyárban nagyfokú igénytelenséggel készítették ezeket a kis szériás lánctokozásokat.

                      soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                      [ATTACH=CONFIG]5196[/ATTACH]
                      Ha a láncvédőd gyári lenne, a zsírzógomb is minden bizonnyal érintetlen lenne, hiszen a bura megakadályozta volna, hogy a leeső lánc leszakítsa azt. A motor tehát jó ideig üzemelt még láncvédő nélkül, de ezzel a féklappal.
                      Az előzőekben leírt véleményem mellett továbbra is kitartok, illetve kiegészíteném azzal, hogy a fénykép alapján Mir-mur motorján a sárvédőpálca csavarja (a csomagtartó alsó kis nyúlványán) beleért a láncburába, amelyet ezért ki kellett marni. Mivel a motor időközben rövidebb szekunder láncot kapott, immár két függőleges bemar(ód)ás is található a burán. Mondhatjuk persze, hogy biztos csak valamelyik gazda nem talált elég rövid csavart a sárvédőpálcához, és inkább a láncburából reszelt ki egy kicsit (láttunk azért már hasonló megoldásokat), de a burán picit hátrébb elhelyezkedő, a sárvédőpálca által okoz(hat)ott kopás bennem inkább azt erősíti, hogy nincs jó helyen az a bura.

                      Komment


                        #26
                        soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Mir-mur motorján a sárvédőpálca csavarja (a csomagtartó alsó kis nyúlványán) beleért a láncburába, amelyet ezért ki kellett marni.
                        Az általad felrakott zöld Román motoron nem látszik bemarás, pedig kétségtelenül ugyan ilyen burkolat az is. Vélhetően a trehányság nyomai látszanak az enyémen. ( A zsírzógombot meg én törtem le, amikor zsíroztam )




                        Ja ! és azon is lógóval ellátott térdgumi van.

                        Komment


                          #27
                          zolimotor eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          a láncvédő burkolattal egyszerre tűnt el az előző grafikán látható, Izs logós térdpárnagumi
                          Ez alapján tehát csak egy ideig lehetett rendelni lánctokozást? Az első oldalon belinkelt, másik tokozott láncú Izs 1953-as évjáratú, Mir-muré pedig '54-es.

                          McFrag oldalán azt olvasom, hogy a szaturnusz-logós térdpárnagumit csak a gyártás első két évében, 1951-1952-ben használták, a még préselt embléma nélküli 49-es tankokhoz (amik tehát még csak a szerszámosdobozban tértek el a lemezvillások üzemanyagtartályától).

                          (Nekem is volt anno egy ilyen tartályom: Click image for larger version

Name:	Kép 006.jpg
Views:	1
Size:	193.7 KB
ID:	131895Click image for larger version

Name:	Kép 004.jpg
Views:	1
Size:	194.9 KB
ID:	131896)

                          A lengyel oldal szerint a tankba préselt embléma megjelenésekor aztán váltottak a már "megszokott", embléma nélküli gumipárnára. Mir-mur motorja 1954-es évjáratú, és van is már préselt embléma a tankján, ez alapján tehát nem tartom indokoltnak a logós térdpárnagumit, de előfordulhat, hogy csak én nem találkoztam még ilyen összeállítással.

                          Nincs esetleg konkrét információd arról, hogy meddig szerelték a szaturnusz-logós térdpárnagumit a 49-esekre?

                          Komment


                            #28
                            mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            pedig kétségtelenül ugyan ilyen burkolat az is
                            Inkább, kétségtelenül nagyon hasonló burkolat az is.

                            Komment


                              #29
                              soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Inkább, kétségtelenül nagyon hasonló burkolat az is.
                              Valóban ! Igazad van. A TE féle motoron nincs kifestve a féklap közepe .

                              Komment


                                #30
                                mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Igazad van. A TE féle motoron nincs kifestve a féklap közepe .
                                Ha szőrszálat akarnék hasogatni, akkor azt mondanám, hogy mindegyik féklap festve volt, ahogy az alumínium alkatrészek egy jelentős része is.

                                A káva rögzítőfüleinek elhelyezésére gondoltam amúgy. Vehetjük ezt is szőrszálhasogatásnak, de a különbség ettől még létezik.
                                mir-mur kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X