Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs 56 - Planeta 1

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Izs 56 - Planeta 1

    Click image for larger version

Name:	IMG00070-20110831-2038.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	153580Kedves Szakértők!

    Vásároltam volt egy Izs 56 (elvileg ) típusú oldalkocsis motort. Kérdésem az adott képek alapján: Létezett-e egyfajta "átmeneti modell" 56 és Planéta között, vagy tényleg ennyi a típusidegen cucc rajta? Gondolok itt az elejére például. Illetve: ez a kerek német feliratos hátsó lámpa több helyen szembejött velem Izsek hátulján. Szerelhettek rá eredetileg ilyet, vagy ez is utólagos barkács?
    Van még millió kép, ha akad valami ami segítheti a beazonosítást felteszem még, de nem szeretném feleslegesen "telehányi" a témát.
    Forgalmijába Planeta van írva, ha ez jelent valamit.

    Segítségeteket előre köszönve:
    Nedo
    Click image for larger version

Name:	IMG00067-20110831-2037.jpg
Views:	1
Size:	178.2 KB
ID:	153581Click image for larger version

Name:	IMG00068-20110831-2038.jpg
Views:	1
Size:	185.7 KB
ID:	153582Click image for larger version

Name:	IMG00074-20110831-2039.jpg
Views:	1
Size:	186.9 KB
ID:	153583Click image for larger version

Name:	IMG00075-20110831-2039.jpg
Views:	1
Size:	187.2 KB
ID:	153584
    Attached Files
    Lemezjáték, sepy és mátéapu kedvelte ezt.

    #2
    Szia!

    Üdvözöllek a fórumon!
    Nem értek az Izs motorokhoz, de szerintem a hátsó lámpád a kép alapján Trophy Mz-jé lehet.
    Trophy Mz:
    Click image for larger version

Name:	Trophy_hátsó_lámpa.jpg
Views:	1
Size:	184.6 KB
ID:	129121

    Kései Izs 49, 56, Planeta 1 ill. Ural M72 hátsó lámpa:
    Click image for larger version

Name:	Kései Izs 49, 56, Planeta 1 ill. Ural M72 hátsó lámpa.jpg
Views:	1
Size:	109.4 KB
ID:	129122

    Ezeket az internetről szedtem le, ha tévedtem volna akkor bocs.

    Üdv
    Lemezjáték, és Nedo kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ez idáig egyértelmű akkor, a német felirat meg csak megerősíti. Csak tudném mit keres Izsen.

      Komment


        #4
        Ha megnézzük sebokricsi 2. képét látszik rajta a sárga "üveg" ami egyszer csak szabálytalan lett. Ezt követő műszaki vizsgára lecserélték egy éppen valahonnan előtalálható általábn MZ ill Pannónia lámpára.
        Ezért van az. hogy a "pöcslámpák", 250-es Simson, Izs és Ural lámpák aranyáron mérődnek.

        Komment


          #5
          Köszi emu!

          Jól tudom, hogy ment a kései 56-osokra a Palneta-2 nél bevezetett szögletes lámpa, vagy félreinformálódtam?

          Nedo

          Komment


            #6
            Nedo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Létezett-e egyfajta "átmeneti modell" 56 és Planéta között, vagy tényleg ennyi a típusidegen cucc rajta? Gondolok itt az elejére például. Illetve: ez a kerek német feliratos hátsó lámpa több helyen szembejött velem Izsek hátulján. Szerelhettek rá eredetileg ilyet, vagy ez is utólagos barkács?
            Van még millió kép, ha akad valami ami segítheti a beazonosítást felteszem még, de nem szeretném feleslegesen "telehányi" a témát.
            Forgalmijába Planeta van írva, ha ez jelent valamit.
            Szia Nedo!

            Nézzük sorrendben!
            - a két kerék, ha 19-es, nekem gyanúsan Planeta 2-é! A kései 56-osokon tudomásom szerint ugyan teli elsőféklapos, de csipkés (lemez) agy volt
            - az első sárvédő, villahíd, teleszkóp ettől még stimmelhet, utolsó szériás 56-osokra már a Planetát szerelték.
            - kipufogó: nem tudom, ez inkább Planeta 2-3-é
            - váz: ez is már Planeta-váz, mert az ülés alatti nyúlvány hátul nem ér körbe. 56-oson ilyet még nem láttam, de ettől még (hisz a váznyaktábla stimmel) lehet az. :-) Na meg a beütött vázszám miatt is, asszem ezeket a Planetákról már elhagyták.
            - a hátsó sárvédő szintén Planetáé, de ehhez a vázhoz ez passzol.
            - ilyen hátsó lámpát valóban több 56-oson is láttam már. De nem tudom, hogy gyári volt-e. Szerintem nem.

            Nézd meg ezeket a képeket, ez szintén egy (emlékeim szerint) '61-es 56-os (elvileg exportmodell, legalábbis sokak szerint erre utalnak a krómozott csavarok, illetve a lemez helyett öntött váznyaktábla):

            Click image for larger version

Name:	5243.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	129123 Click image for larger version

Name:	5246.jpg
Views:	1
Size:	195.3 KB
ID:	129124 Click image for larger version

Name:	5247.jpg
Views:	1
Size:	197.7 KB
ID:	129125 Click image for larger version

Name:	5248.jpg
Views:	1
Size:	193.1 KB
ID:	129127 Click image for larger version

Name:	5249.jpg
Views:	1
Size:	195.5 KB
ID:	129126

            Nem mondom, hogy ez eredeti motor, csak viszonyításképp! :-D Ezen is az MZ-fajta lámpa van, de más felfogatással. Emiatt is gondolom, hogy bár sok ilyen motoron volt, de nem eredeti. Az is igaz azonban, hogy más Izsen (Planeta, 49) még nem láttam ilyen krómházas lámpát! Most nézem, az ülés is más!

            Meg az izhmoto.pl fórum Galeria/56-os kategóriájának témáiba is nézz bele, ott is van sok fotó kései 56-osokról!

            Nedo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Jól tudom, hogy ment a kései 56-osokra a Palneta-2 nél bevezetett szögletes lámpa, vagy félreinformálódtam?
            Szerintem nem, a kései 56-osokat 62-ig gyártották. A műanyagburás lámpa szerintem csak a hatvanas évek második felében jelent meg.
            Nedo és TZ kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Szia Nedo!

              Nézzük sorrendben!
              - a két kerék, ha 19-es, nekem gyanúsan Planeta 2-é! A kései 56-osokon tudomásom szerint ugyan teli elsőféklapos, de csipkés (lemez) agy volt
              Első csak vagy hátsó? Mert egy első agy van otthon, átfűzöm. A ráf maga ugyanaz volt mindegyiken?

              soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              - az első sárvédő, villahíd, teleszkóp ettől még stimmelhet, utolsó szériás 56-osokra már a Planetát szerelték.
              Örömhír!

              soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              - kipufogó: nem tudom, ez inkább Planeta 2-3-é
              Képek alapján vitatkoznék, bár az enyém hátul szétszedhető, ami ha jól tudom csak későbbi fejlesztés volt.


              soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              - váz: ez is már Planeta-váz, mert az ülés alatti nyúlvány hátul nem ér körbe. 56-oson ilyet még nem láttam, de ettől még (hisz a váznyaktábla stimmel) lehet az. :-) Na meg a beütött vázszám miatt is, asszem ezeket a Planetákról már elhagyták.
              Hátul, ülés mellett/alatt bal oldalt is ott a beütés, ezek alapján szerintem rendben van.

              soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              - a hátsó sárvédő szintén Planetáé, de ehhez a vázhoz ez passzol.
              Ismét egy örömhír!


              soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              - ilyen hátsó lámpát valóban több 56-oson is láttam már. De nem tudom, hogy gyári volt-e. Szerintem nem..
              Szerinted hol lehetne ennek utánanézni? Nem lehetett valami együttműködés esetleg az MZ és az Izs között anno? Van ismerősöm aki az MZket csak látásból ismeri, ellenben még minddig van Izse amit anno használt, nála is van ilyen lámpa "raktáron". Illetve nem látok más felfogatásra utaló jelet, régi furatot, másfajta lámpa "nyomait".

              Képeket, linket, no és persze az egész hozzászólást hálásan köszönöm! Nyomozást folytatom.
              apacsavo kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Nedo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Nem lehetett valami együttműködés esetleg az MZ és az Izs között anno?
                A rejtély megoldása nagyon egyszerű. Mai fejjel kicsit nehéz felfogni, mit jelentett a hiánygazdálkodás. Nem azt vásároltunk anno, amit akartunk, hanem azt amit a boltban kapni lehetett. MZ hátsó lámpa volt a bivalybasznádi Keravill-ban, IZS lámpa nem volt. Az elsődleges szempont pedig nem az eredetiség, hanem a jármű működőképességének a megőrzése volt.
                Lemezjáték, majdánka és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  motorkami eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A rejtély megoldása nagyon egyszerű. Mai fejjel kicsit nehéz felfogni, mit jelentett a hiánygazdálkodás. Nem azt vásároltunk anno, amit akartunk, hanem azt amit a boltban kapni lehetett. MZ hátsó lámpa volt a bivalybasznádi Keravill-ban, IZS lámpa nem volt. Az elsődleges szempont pedig nem az eredetiség, hanem a jármű működőképességének a megőrzése volt.
                  Ezt értem én, és el is fogadném, ha:
                  -Nem láttam volna az eddigi általam nézett 56osok legtöbbjén ilyet,
                  -Illetve ha látnám a régi lámpa "nyomait" a sárvédőn.

                  Félre ne érts, nem kötözködni / hitetlenkedni szeretnék, de még így is valami "összeesküvésre" gyanakszom a két gyártó között. A regisztrációm az izhmoto.pl-re folyamatban, hátha onnan többet megtudok még.
                  Esetleg nem lehet, hogy az 56-K-ra ilyet tettek?

                  Addig is azért nyitott szemmel járok egy gyári hátsólámpa után.

                  Komment


                    #10
                    Nedo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ezt értem én, és el is fogadném, ha:
                    -Nem láttam volna az eddigi általam nézett 56osok legtöbbjén ilyet,
                    -Illetve ha látnám a régi lámpa "nyomait" a sárvédőn.

                    Félre ne érts, nem kötözködni / hitetlenkedni szeretnék, de még így is valami "összeesküvésre" gyanakszom a két gyártó között. A regisztrációm az izhmoto.pl-re folyamatban, hátha onnan többet megtudok még.
                    Esetleg nem lehet, hogy az 56-K-ra ilyet tettek?

                    Addig is azért nyitott szemmel járok egy gyári hátsólámpa után.
                    Együttműködés valóban volt a két gyár között, csak kicsit korábban és kicsit egyoldalúan. Amikor a Vörös Hadsereg elszállította a gyárat hadizsákmányként a Szovjetunióba.

                    Komment


                      #11
                      Átnéztem a lengyel fórumot, pár kérdés felmerült ismét:
                      - Csak K-28as karburátorral gyártották? (Segítségnek kép a henger-karbi jelenlegi csatlakozásáról, sztem a cső benne nem gyári)
                      Click image for larger version

Name:	IMG00077-20110831-2040.jpg
Views:	1
Size:	191.3 KB
ID:	129128
                      -Csak az oldalső betöltőnyilásos tank az eredeti?

                      Kipum tuti nem rávaló, hátsó lámpa sem valószínű. Hirtelen ennyi az aggály.

                      Nedo

                      Komment


                        #12
                        A "K"a gyári oldalkocsisra utal.A kerekek egyforma 19-es vas fékdobos,korai típuson kilométeróra hajtás nélkül,blokkból hajtott.Kipufogó nem szétszedhető,krómgyűrűvel a végén.A lámpa valószínűleg a sárga féklámpa miatt cserélt,MZ es,Valoban sokon van mert rá áll a szemed,de talász roburt,gazt,pannoniát.Az oldal doboz is határ eset,egy körbefutó csík és 4 vizszintes borda.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: pergerz; 2011 dec. 12, 13:49.

                        Komment


                          #13
                          Köszönjük, ez hasznos összefoglaló! Kései 56-osokon azonban szinte kizárólag ilyen sok csíkos dobozt látok, mint Nedo-é is. Idáig azt gondoltam, hogy a "facelift" idején váltották le a kevés csíkost erre (amikor a km-hajtást, fényszórót, stb. módosították). Mi a véleményed erről, szerinted hihető?

                          pergerz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A kerekek egyforma 19-es vas fékdobos.
                          Hogyha már ilyen részletesen írjuk, akkor hozzátenném azt is, hogy a facelift előtt 2 csíkos, később már több csíkos kerékagy-"dísztárcsa")!

                          Komment


                            #14
                            Nagyon valószínű,mert az egy csíkos dobozból és a két csíkos kerék takaróból is elég kevés kerül elő.

                            Komment


                              #15
                              Létezett volna ilyen összeállításban 56-os ? Az emelt sárvédőre, a külön ülésre, és a planéta kipufogóra gondolok !http://veteranapro.hu/szolo-motorker...ovasarhely-izs

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X