Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Katonai Csepel motorkerékpárok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    https://www.google.hu/search?q=katon...ml%3B805%3B603 ez egy katonai csepel motorkerékpár fényképének a linkje

    Komment


      #47
      valaki tudna írni pár sort a simson s50b-ről

      Komment


        #48
        Szia Ricsi95D!


        Megtaláltam a fényképet az egykori P20-asról:

        Click image for larger version

Name:	201410312041.jpg
Views:	1
Size:	181.6 KB
ID:	142950

        Az akkori történet:

        1982 ben szereltem le a katonaságtól, és már ott tudták rólam, hogy megy vagyok bolondulva a P21-ért (MZ TS 150-esem volt, ami elég lusta motor, meg állandóan csörög, amit én utáltam...ráadásul nekem sokkal jobban tetszenek a két kipufogós motorok). Az egyik katonatársam apja a HM-ben dolgozott, és leszerelés után egyszer csak jött az akkor már évfolyamtársam a jó hírrel, hogy van Budapesten egy katonai raktár, tele selejtezésre váló motorokkal, nézzem meg, van-e P21-es.

        Elmentünk, volt ott egy csomó motor, egyhengeresek, kéthengeresek. (Egyébként emlékeim szerint mindegyik "civil" fekete festésű volt!)

        Az egy hengeresek eleve nem érdekeltek, azt olyan "nagypapásnak" tartottam (akkoriban voltam vagy 20 éves...), nekem olyan motor kellett, ami megy, mint a golyó!

        Arra nem volt mód, hogy sorban kipróbálva elkezdjek benzint öntögetni beléjük, próbakörök, stb., szemre kellett választanom, amelyik kell. P21-es nem volt, de voltak P20-asok, és kiválasztottam az egyiket, ami nem tűnt annyira leharcoltnak...

        Valami hivatalos papírt kaptam tőlük, ez később kellett a forgalomba helyezéshez, mert természetesen rendszám nem volt rajtuk. 1000 Ft-ba került. (Akkoriban kőműves melletti segédmunkára napi 500 Ft-ot kaptunk, csak viszonyításként mondom...)
        Akku sem volt a motorokban. Ha jól emlékszem, tolással indítottam. Budapestről el kellett vinnem Kaposvárra valahogy. Csóró egyetemistaként tehertaxi szóba se jöhetett. Akkoriban a nagymotorok (125 cm3 fölött) jellemzően O-s rendszámúak voltak, a kismotorok pedig M-esek. Nekem volt egy 150-es TS MZ-m így annak a rendszámát tettem rá, így külső szemlélő számára nem volt feltűnő, hogy nem az övé. (Ma ez már bűncselekménynek számítana, akkoriban még nem volt annyi lopás, nem vették ezt ilyen komolyan...). Aztán mindenféle szerszám nélkül, műszaki nélkül, idegen rendszámmal elindultam az egyik barátommal Kaposvárra, és végig azon izgultam, nehogy lerohadjon, vagy igazoltassanak...51 éves fejjel visszagondolva, csodálkozom, mi mindent megcsináltam akkoriban...mentségemre szolgáljon, a világ legboldogabb emberének éreztem magamat, ha kellett volna, az Antarktiszról is elhoztam volna...

        Szerencsésen hazaértünk, csak hátsó gumit kellett rá vennem, és simán ment az átíratás, a műszaki. Akkoriban a műszaki annyiból állt, hogy megnézték a lámpákat, a kürtöt, kézzel megrángatta álló helyzetben a vizsgabiztos az első féket, és gurulni kellett egy kis lejtőn, a végén rátaposva a hátsó fékre, ha megcsúszott a hátsó kerék, akkor átment...
        DA 27-47 lett a rendszáma.

        A motornak annyi hiányossága volt még, hogy a plexi nem volt rajta. A gyári kormánya nem tetszett, ezért kicseréltem egy MZ alacsony kormányra, ezt sportosabbnak tartottam. A képen is látszik, hogy erőt sugároz, olyan bika-forma!!!

        Ha elszakadt a bovdene (az első fékkel jártam így), akkor Kaposváron csak MZ bovdent tudtam venni, a nagyobb diónak megfelelően felfúrtam az alu kart és azt használtam. A Nagymező utcába kellett pl. felmennem, amikor útközben elhagytam az egyik légszűrőjét, szóval helyben semmi alkatrész nem volt hozzá.
        Győrben volt akkoriban egy nagy alkatrész kiárusítás, ha jól emlékszem az eredeti ár 10%-áért lehetett venni mindent Pannóniához, de mire odamentem, P20-ashoz már nem volt szinte semmi. Vonattal mentem (autónk nem volt), de ha kaptam volna hozzá tartalék blokkot, ahogy ismerem az akkori magamat, hátamon is elhoztam volna...

        Én akkor ezt a motort nem veteránként kezeltem, hanem azt élveztem, ahogy megy. Már amikor mind a két henger ment...
        Rengeteget kínlódtam vele, gyakran menet közben elment a jobb henger gyújtása. Amikor viszont ment, akkor tényleg álom volt!!! A lomha Skodákat, Ladákat álló helyzetből úgy hagyott ott, az ember királynak érezhette magát. A hangját is imádtam, és nagyon jó volt az útfekvése. Ma is szoktam a youtube-on kéthengeres Pannóniákat nézni, annyira szeretem a hangjukat...

        Egyik alkalommal odahúztam neki, hogy megelőzzek egy autót, és kilőtte menetestől a gyertyát. 8 km-t toltam hazáig, és ebben voltak dombok is. A MÉH telepen találtam hozzá hengerfejet de csak balosat, jobb híján megfordítva azt tettem rá...elég hülyén nézett ki, de amíg a Nagymező utcába eljutottam, kellett valami...20 km-nél távolabb nem is nagyon mertem vele elmenni, annyira nem volt üzembiztos...Valljuk be, csajozós motornak nem annyira jó egy olyan motor, ami állandóan lerohad, és tolni kell haza.... Állandóan azt szereltem, barátnőm egyszer ki is fakadt: " Már megint az a rohadt motor..."

        Az átalakításán is gondolkoztam, mivel találtam az út mellett kidobva egy kis Csepel roncsot és hazavittem a tankját. Felpróbáltam a Pannóniára, nagyon jól nézett ki! (Az egyik gyújtótrafót kellett volna csak odébb rakni..) Arra gondoltam, hogy ráteszem, szerzek rá egy lengőnyerget lefestem vajszínűre. A kevés féle egyen motorok mellett biztos feltűnő jelenség lett volna...

        A vége az lett, hogy elveszítettem a biztonság érzetemet, mert mindig attól tartottam, mi lesz, ha előzés közben jön szembe valami és nekiáll egyhengerezni...

        1985-ben lecsökkent a Trabantok sorbanállási ideje 4-5 évről egy hónapra, megvettük első autónkat 80 ezer Ft-ért, amihez kellett a pénz, így eladtam a Pannóniát.

        Egy hozzám hasonló bolond vette meg, aki szintén kínlódott vele, ő a blokkot is szétszedte, és a társasházuk padlásán tárolta az alkatrészeket, amit aztán elloptak az akkoriban arrafelé megtelepülő cigányok. Gondolom, nem a motorjukhoz kellett, hanem ment a méhbe, meg a kohóba...lehet, hogy valamelyikőnk mostani motorjában, autójában még ott vannak az atomjai.
        Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 nov. 03, 21:58.
        Nemes Pista, Ricsi95D és 7 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          ez egy katonai csepel motorkerékpár fényképének a linkje
          Ilyen ló márpedig nincs!
          sinter és OdinHEM kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #50
            És ilyen sem!!!Click image for larger version

Name:	55752773_2_1000x700_csepel-d-toltson-fel-fenykepeket.jpg
Views:	1
Size:	104.8 KB
ID:	142978Click image for larger version

Name:	55752773_1_1000x700_csepel-d-torokbalint.jpg
Views:	1
Size:	100.4 KB
ID:	142980A"képes motor"-nál eladó. Már tárgyaltunk hasonlóról,és ime egy szerintem jól elkészített darab.
            Gondolatébresztő HOT-ROD segédmotor feltűnő és emlékébresztő látvány.
            Attached Files
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #51
              Nem olyan rossz próbálkozás, de van 2 dolog rajta ami így elsőre szemetszúr és valószínű emiatt kényelmetlen is lehet vele menni. Az egyik hogy a kormányfelfogató fordítva van belerakva és emiatt előre került a kormány, így elég rossz lehet a kormányzása. A másik hogy az ülése nagyon le van állítva és ha ráhajt vele a pilóta egy bukkanóra akkor az ülés leüt a vázhoz, és sejhaját jól elpaskolja.
              sepy kedvelte ezt.

              Komment


                #52
                Ez már azért is így van mert csak a határban valómotorozásra lehet használni ESETLEGESEN.Ott pedig általában nincs jó út!
                sinter kedvelte ezt.

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X