Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Autó külföldről

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Autó külföldről

    Üdvözlök mindenkit!
    Remélem sokadik próbálkozásra itt már jó helyen járok és talán tudd valaki tanácsot adni. Bele is vágnék a közepébe...
    Adott egy SKODA 100-as szlovákiában. Nagyapámé volt, jelenleg anyum nevén szlovákiában bejegyezve ottani papírokkal mindennel. Jelenleg garázsban áll még érvényes a biztosítása és minden más is ami papír csak elképzelhető. Namármost ott nincs használva de, mivel ott iszonyú drága kivonatni a forgalomból (ott minden drága és iszonyú bonyolult) de nem akarok káromkodni. Szóval arra keresek alternatívát hogy magyarországra tudjam hozni és itt lepapírozni aztán itt kivonatni a forgalomból és pár hosszú év múlva tisztességesen renoválni. De nem tudom h ez mivel járna milyen papírokat igényel és MENNYI pénzt?

    Ha valaki tudna ehhez hozzáfűzni valamit amit hasznosnak vél az nagyon megköszönném ugyanis ez már az 1001. próbálkozásom és már .........

    Köszönettel: P.Mihály!

    #2
    Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2011 jan. 05, 22:36.
    TZ kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szervusztok A S'koda 100-as mikori évjárat? Az 1980 év már nyerő mivel ,veteránként behozható OT-és előminősítéssel és egyszer majd készen lesz. Húsz év felett is lehet ilyet csinálni ( itthoni gépjárművel is ) forgalomból kivonatni veterán előminősítéssel, így meguszhatod a félévente az ideiglenes kivonás költségét ( nyilatkoznod kell , hogy hol tárolod, a környezetvédelmi előírásokat betartod, meg a a fene tudja, mit - ráadásul még elvileg ellenőrizhetik is ) A tavalyi Autó Motor Veterán ujság ( folyamatosan több számban is voltak ilyen kérdések és válaszok, amire Borsche Károly válaszolt ) foglalkozott hasonló témával. A MAVAMSZ ad konkrét felvilágosítást, egy vámtiszt is ( Magánforgalmú Vámhivatal ), Központi Okmányiroda, bár nem egy ügyfélbarát társaság. Tülük kell naprakész információt szerezni, mivel a mai világban a rendeletek és törvények nagyon gyorsan változnak. Veterános üdvözlettel.
      TZ és kedvelte ezt.

      Komment


        #4

        Komment


          #5
          Köszönöm a hozzászólásokat!
          Így már tisztább a helyzet. Ezek szerint ha OT-s klubbon keresztül csinálnám megúszom a forgalomból kivonás költségeit. Ebben az esetben akkor még mindig honosítani kell az autót és jövedelemszerzési adót is kell fizetnem. Ha jól értem. Mekkora kiadás lehet ez egészében? Gondolom a 100.000Ft esélyes. Honnan deríthetem ki hogy milyen környezetszennyezési osztályba tartozik az autó. ( A kalkulátor egyik kitöltendő mezőjébe).

          Köszönettel: P.Mihály!

          Komment


            #6
            Szervusztok. Az előminősítés, azért szükséges / az én ismereteim szerint / , mert a nem " OT szalonképes " gépeket a VÁM gépjárműként vegye alapul az ügyintézés során a MAVAMSZ írásos nyilatkozata alapján / természetesen ennek anyagi vonzata van /. Az előzőekben írtam, hogy a naprakész pontos információ : 1./ MAVAMSZ ( Budapest XIII. Dózsa György út 53. / 2./ Magánforgalmi Vámhivatal ( telefonkönyv Budapest III. kerület ), 3,/ Központi Okmányiroda ( Budapest XIII. Visegrádi utca Véső utca sarok / a volt II. sz. AFIT telephelye / az előbbi helyeken "szerezhető " be. Ezt a három hivatalos helyet végig kell kérdezni, mivel ezekben a kérdésekben ők az illetékesek. Az országból 50 év feletti gépjárművet a Közlekedési Múzeum engedélyével lehetett kivinni hivatalosan és ezt komolyan kell venni, mivel súlyos szankciókat von maga után ennek elmulasztása / legalábbis idáig így volt /.Veterános üdvözlettel. + A legrosszabb környezetszennyezési osztályba tartozik az S 100-as, de mint azt írtam az OT-nél nem jelent problémát ez a kérdés.
            Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2011 jan. 09, 19:06. Oka: + mondat

            Komment


              #7
              dafko54 kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Szervusztok. Ilyen / a hivatalos környezetvédelmi besorolás / és hasonló meghatározásokra szoktam mondani : Értem én ,hogy gőzgép, de mi hajtja? Van még egy két részből álló kérdésem / bár nem ezen az oldalon kellene feltennem / : mennyibe kerül egy KW elektromos energia és egy köbméter földgáz ? A hivatalok útvesztői kiismerhetetlenek ( legalábbis számomra )! Üdvözlettel : II. KUKA

                Komment


                  #9
                  dafko54 kedvelte ezt.

                  Komment

                  Ugrás az oldal tetejére
                  Working...
                  X