Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia motoros kis traktor!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia motoros kis traktor!

    Sziasztok !
    Sokat keresgéltem ,de nem találtam választ a következőre ,pedig mint ha rémlene ,hogy már szó volt róla !
    Mindegy , leírom a kérdésem !
    Van nekem egy Pannónia motoros kistrakim (kb 30 éves ) .Most úgy adódott ,hogy használnom kellene, de nagyon fel kellene újítanom !Kb 7 éve nem üzemelt ,deszkák lerohadva stb .! Sokba kerülne a felújítás és nem tudom ,hogy megéri-e ! Lehet-e használni forgalomban ? Nem akarok potyára pénzt beleölni !
    Válaszotokat köszönöm !
    Üdv Tamás

    #2
    Üdv !Egy kis felújítás= több tízezer.Forgalomba használhatod ha olyan a körzeti rendőr.Hivatalosan nem.Mérlegelés kérdése.
    Tamás78 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Felépitésétől függ,hogy kell e rá műszaki.
      Nem ismerem az összes lehetőséget,de nem haladhatja meg a-15km/h-sebességet,nem lehet kormánykereke magyarul szarvkormányosnak kell lennie 4-illetve 3-kerekü.
      Olyan kétkerekű kis kapagép utánfutóval,vagy háromkerekű tricikli szerüségnek kell lennie.
      Ebben az esetben,foncsorokkal legalább-1-kerékfékkel és biztositással közuton használható.Éjszaka megfelelően ki kell világitani.
      Tamás78 és kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Tamás78 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszönöm a válaszotokat !
          Ez pont úgy néz ki mint egy kis robi kapa utánfutóval ,csak pannónia motorral ! 4 kerekű ,szarvkormányos .
          Nagyon jó lenne ,ha lehetne használni !

          Komment


            #6
            Az enyém is.
            Ezzel bonyolitom a közeli fuvarokat.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Az enyém is.
              Ezzel bonyolitom a közeli fuvarokat.
              És !!??
              Állított már meg rendőr , vagy kötözködtek miatta ? Minden érdekel !

              Komment


                #8
                Mindenképpen javaslom megkeresni a közlekedési hatóságot. Ahol találsz róla valamit az a Közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 17. § (1) bekezdés.

                A járművet akkor lehet forgalomba helyezni, ha a tulajdonjog megszerzését okirattal igazolták, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás meglétét igazolták, műszaki alkalmasságát megállapították, elvégezték az előzetes eredetiség vizsgálatot (első forgalomba helyezést megelőzően).


                A lassú járműhöz és lassú jármű pótkocsijához állandó forgalmi engedély kerülkiadásra, „Igazoló lap” elnevezéssel. Ehhez szokott járni az un. "piros rendszám".

                Viszont a géped eredete ha kétséges, valamint az, hogy házilag készített és azt a forgalomba helyezés előtt hatósági vizsgálatnak és vizsgának kell megelőznie az átépítésre tekintettel, nem biztos, hogy engedélyt kapna.

                Megoldást jelenthetne számodra a "zöld rendszám". De itt is van egy csomó HA! A zöld rendszámot nem a géped kapja, hanem Te. Egy időszakban több gépen is lehet használni. Zöld rendszámot csak olyan gazdák igényelhetnek, akiket a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal korábban már regisztrált, továbbá felelősséget vállal a mezőgazdasági gépek műszaki állapotáért. Mivel rengetegen használnak zöld rendszámot -szabálytalanul- quadon, és más "nyalánkságokon", neked is az "erdészeti közelítő" kifejezést kéne meglovagolnod. A rendszámot 3 évre adják, 3 évvel meghosszabbítható. Viszont ehhez a gépednek is teljesítenie kell a lassú járművekre vonatkozó az előírást, miszerint ez olyan jármű, melyet beépített erőgép hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes.

                Remélem tudtam segíteni és nem írtam égbekiáltó marhaságot (ApaE-nek igaza van, NKH val kell ezt lesakkozni). Én csak valami támpontot próbáltam meg közölni. Sok sikert hozzá!
                Tamás78, soveny és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Kovacsk84 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  A járművet akkor lehet forgalomba helyezni,
                  Bosszantó,hogy nem tudod milyen kategóriáról van szó,és rendszámot tennél rá.
                  Egyébként igazad van én még a biciklire és a kézikocsira is tennék,abból is befolyna egy kis adó.Ja és még külön vizsgákat is kitalálnák rá,mint a fünyirókra, lombszivókra.
                  Elég pihent dolgot kitaláltak már nálunk a felelőség eltolására eddig is,nem hiányzik még több.
                  Szerintem elegendő lenne az eddig leirt szabályokat betartani,nem bonyolitani tovább,hogy legyen több kibuvó.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    Az eredeti kérdés arról szólt, hogy lehet-e forgalomban használni ilyent. Ennek mikéntjére próbáltam választ keresni. Nem célom az, hogy túlbonyolítsam a dolgot, amikor ezt más megteszi helyettünk (pl. a jogszabályalkotó, aki történetesen a nép választott képviselője). Nekem is jobb lenne, ha nem kéne eldugott helyeken járni és kalapolni, hogy a motoromhoz megtaláljam a talán még élő tulajdonost (ha még él és szóba is áll velem, vagy egy bizonyos összegért szóba áll velem), hogy legalizálhassam azt.

                    Bonyolult ez a dolog, el lehet benne merülni rendesen és ember legyen a talpán aki maradéktalanul ki is igazodik a jogszabályok rengetegében. Tudom milyen kategóriáról van szó, nagyszüleimnél behordtam ilyennel már néhány köb fát és egyebeket. Rendkívül strapabíró kis szerkezetek, csak dícsérni tudom. Hihetetlen (ha jól elvannak készítve), hogy mit kibírnak.

                    Komment


                      #11
                      Kovacsk84 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes.
                      És mi van a zöld rendszámos Csepel teherautókkal?
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #12
                        Kovacsk84,

                        Köszönöm hozzászólásod ! Nagyon feldobódtam !
                        Annyi mindent leírtál ,hogy ezt kifizetni ,lassan ott vagyok ,hogy kár belekezdeni !
                        Nekem éppen azért kellene ,mert eladtam az utánfutómat ,hogy ne legyenek plusz költségeim ,hanem erre csak rápattanok és köd előttem ,köd utánam !De ,ha erre is csak fizetek a sok semmi papírért ,akkor mindegy lett volna ha meghagyom a futót ! Van egy "B" verzióm is ! Ha ténylegesen kiderül hogy büntetnek a használatáért akkor az itthoni Briggs motoros kapát fogom be erre a munkára .Csak abban nincs annyi erő !
                        Azért várok még tapasztalatot ! Vagy esetleg valakit igazoltattak már ilyen gép használata közben ?
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Tamás78; 2013 jan. 17, 15:11.

                        Komment


                          #13
                          Engem már igazoltattak ilyenen, de az már vagy 15 éve volt. Ráadásul megpakolva, a frissen szüretelt almát hoztam zsákban, annyi volt rajta, amennyi csak felfért. Szó sem esett teherbírásról meg terhelésről, csak az én papírjaimat nézték.
                          Az ilyen jármű faluhelyen a háztájis időkben megszokott és alapvető munkaeszköz volt, mára is megmaradt sok belőlük, csak már az emberek nem foglalkoznak kis területen gyümölcstermesztéssel.
                          Egyébként én is úgy tudom, ahogy mateapu írja, szarvkormányossal senki nem fog csesztetni, de azt el tudom képzelni, hogy az anno igényesebb kivitelűnek vagy kivitelben készült négykerekű, kormányművesre rámennének.

                          Komment


                            #14
                            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            szarvkormányossal senki nem fog csesztetni,
                            Remélem igazad van ,mert jó lenne vele közlekedni !

                            demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            de az már vagy 15 éve volt
                            Igen ! Régen más idők voltak ,most már az a lényeg ,hogy hol tudnak keresztbe tenni az embernek ! Nehogy már boldogulni tudjon !

                            Komment


                              #15
                              A zöld rendszám nagyon kötött,megvan határozva pl méhészkedés akkor a faanyagot a tüzépről nem viheted vele még ha a kaptárhoz is kell.Van amelyik időszakra van,négy hónap/év kombályn egy nappal nem lépheted túl.hosszabbitani nem lehet.Uj szerződés kell.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X