Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Babetta 207

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Lenne még kérdésem: kiegészítők táplálásához akku es annak töltése. Pláne ha nem megy a motor épp.
    Ilyesmit csináltatok már?

    Üdv Árpi

    Komment


      Semmiből nem lesz energia tehát ha nem megy/ Babszi esetén a töltés körülményes/ és nincs napelemed esetleg akkor nincs töltés. A kiegészítő töltésre vannak már jó power ban-kok/ magyarul külső aksi/ de azt is kell tölteni időnként főleg az okostelefonok esetén.
      Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2017 febr. 05, 17:33.

      Komment


        Hmmm hmmm

        Üdv Árpi

        Komment


          A Csehek csináltak olyan babettát, ami irányjelzős, féklámpás volt. Természetesen, erősebb volt -valamivel, az elektromos berendezése. Akkumulátorosól nem tudok. Van egy oldal, ahol van összefoglaló ezekről a motorokról, ráadásul egy kis kortörténelem is van mellé: Amit a JAWA Babettákról tudni érdemes ( a "régi honlap" feliatra kattints)Itt találsz némi anyagot hozzá, ha jobban érdekelne

          Üdvözlettel!

          Komment


            Lecsekkoltam. Köszi
            Gyujtaskapcsolot esetleg valaki csinált már babettara?

            Üdv Árpi

            Komment


              Gyujtaskapcsolot esetleg valaki csinált már babettara?
              Jó tanács! (ha gondolod megfogadod,ha nem az is jó)
              Ne alakítsd át amíg nem ismered a hibáit:először inkább tervezd el mit kezdesz rendbe rakni.Pl.előről indulj kerék ki csapágyak ki gumi le,ha a felnid belül rozsdás fesd le a többit krómtisztítóval rongyal fényesítsd ki,nyagyon szép tud lenni a gumi így nem rohad össze a ráffal,ellenőrizd a csapágyakat nem rágódnak e,szedd szét a féket mindent tisztíts meg és a csúszó felületeket fékkulcs ,csapágy ,tengely,csavarok,lehetőleg grafitos zsírral kenj be.szereld össze állítsd be és örülj az eredménynek ,ha tetszik csináld meg az egész motort,meghálálja.

              Az átalakítások csak a tulajnak jók!Ha máshoz fordulsz az eredeti alkatrészekre tud tanácsot adni és,ha nem eredeti a szerkezet akkor:minden kétesélyessé válik!Ha átalakítasz valamit azt csak egyértelmű módon gyári minőségben tedd,tégy gyújtás kapcsolót a lámpafejbe és leforrasztott jól rögzített vezetéket használj,és mivel nem kell tovább a dekompresszor dugózd le a helyét szereld le a feleslegessé vált tartozékokat.

              Ha fontosnak tartod,így már érdemes lenne átalakítani!
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Köszönöm a jó tanácsot, így gondolkozom én is és így is tetten az előző pár motorommal is, ezzel is most.
                A gyujtaskapcsolot csak azért gondoltam, hogy a kisbolt elől kedves fiatalamberek ne tudják egy pillanat alatt elkötni. De ezt a feladatot a lánc vagy kormanyzar is teljesíti...


                Üdv Árpi

                Komment


                  Nem rossz dolog egy rejtett kapcsoló, amit pl a nyereg alá felszerelhetsz és a vázcsőben elvezeted a vezetékeit, ami így rendesen védve is van. A kormányzár eltörhető.

                  Vastag lánc és rejtett kapcsoló. A lényeg, hogy minél tovább kelljen illetéktelenéknek bajlódniuk vele

                  Komment


                    Igen ilyesmire gondoltam.
                    Hogyan lenne érdemes kivitelezni? Van rá ötleted?
                    Üdv Árpi

                    Üdv Árpi

                    Komment


                      Kedves Árpi!

                      Nem kell ezt az otthagyást túlbonyolítani,-zárd le a kormányzárral,vagy ha nincs egy brutális lánccal a vázrésznél átfűzve,valamilyen komoly oszlophoz és vedd le a gyertyapipát és dugd zsebre,a fene se fogja elvinni.Ebben az országban a lopós emberek,már nem Babettára vágynak.

                      Üdvözlettel:Che

                      Komment


                        Nem rossz dolog egy rejtett kapcsoló,
                        Persze hogy nem rossz.
                        "Ákos és a bosszú
                        Itt a következő Ákos mese. Bemutatom történetem másik szereplőjét Gyurit. Ö egyik barátom öccse, tulajdonképpen nem tartozik társaságunkhoz, csak időnként fordult elő körünkben. Gyuri nem a motorozás kedvéért vett gépet, hanem azzal járt edzésre, mivel tornász suliba járt. Volt vagy tizennégy éves, de az élethez elengedhetetlenül szükséges hülyeséggel már bőségesen rendelkezett. Itt egy rövid példatörténet.
                        Ment az úton motorral, mi valahol lemaradva mögötte. Figyelmetlen volt, nem vette észre hogy befordult mögé egy rendőrautó. Gyuri szépen bekanyarodott jobbra, persze nem jelezte a kezével kanyarodási szándékát. No a zsaruknak sem kellett több, ráordítottak a megafonnal: Tegye ki a kezét. A srác megijedt, illetve valószínűleg megszokta, hogy a tornagyakorlatok közben gyakran rászólnak, és ilyenkor gyorsan kell reagálnia. Szóval ahogy kell kitette a kezét, illetve kitárta a karját, persze mind a kettőt. Mivel más utasítást nem kapott hát így is maradt. Néhány másodpercnyi csönd, majd a rendőrök magukhoz tértek a meglepetésből, és ismét ráüvöltöttek, hogy álljon meg. Na erre Gyurinak felment a pumpája, felállt a motoron, csípőből hátrafordult, persze még mindig kitárt karokkal, és visszakiabált a rendőröknek: Hogy a fenébe álljak meg, ha ki van nyújtva a kezem, a fék meg a kormányon van. Ezt mondjuk kár volt mondania, mivel végül azért büntették meg, mert a lábfék nem működött. Nos íme a történet első fejezete.
                        Ákos a törzshelyünkre, egy közeli parkba tartott. Észrevette Gyuri motorját egy iskola falának támasztva. A kerék ugyan le volt zárva egy lakattal, de egy ötvenkilós motornál ez nem akadály. Ákos fogta a motort, és lezárt kerékkel eltolta a közeli parkba, s ott egy bokorban helyezte el. A tornaedzés végével megjelent Gyuri, szemében könnyek csillogtak, elcsukló hangon jelentette be, hogy motorját ellopták. Ákos jól felcukkolta, apád agyonver ha megtudja! Ne is számíts rá hogy összerakunk neked egy másikat! Satöbbi satöbbi. Persze miután Gyuri jól kiszenvedte magát, visszakapta a motorját. Második fejezet. Kint ülünk a parkban, jelen van Gyuri és Ákos is. Ákos felállt a padról amin ült, odasétál Gyuri motorjához, és megkérdezi: Mehetek egy kört? Gyuri mondta: C
                        sak nyugodtan. A motor egy közeli fának támasztva állt. Ákos egy kicsit előrébb tolta, kinyitotta a benzincsapot, két kézzel megmarkolta a kormányt, lábát a berúgó karra helyezte, és azt egy gyors mozdulattal mind a hetven kilójának súlyával lenyomta. Így kell berúgni egy motort. A látvány a következő volt: Ákos felsőteste a távgyaloglókéhoz hasonló furcsa mozgássorozatot mutatott be. Ahhoz képest hogy a motort jobb lábával rúgta be, s a ballal a földön állt, a bal lábával mintegy tízet toppantott. Arcára kiült egy meglepetés és rémület keverékéből álló furcsa kifejezés. Egy darabig csak állt némán, meglepetten, majd kíváncsi tekintettel kezdte vizsgálni a motort a műszaki részleteket illetően. Gyuri a következőket követte el. Vásárolt egy gyújtástrafót, egy három állású kapcsolót, és egy jó hosszú gyújtókábelt. A kapcsolót beszerelte a motor oldalán található dobozba. Ha előre kapcsolta, a hagyományos módon ment a motor. A kapcsoló középállásában nem indult a gép. A kapcsoló hátsó állásában azonban a második gyújtótrafó lépett üzembe. Ez egy hosszú kábelen keresztül elvitte a nagyfeszültséget a kormányra, ahol is némi markolatra tekert sztaniolban végződött. A szóban forgó motornál egy indítórúgásra a főtengely mintegy tizet fordul. Ezt a tíz nagyfeszültségű impulzust kapta meglepetésnek Ákos. A lányok kedvéért, akiket esetleg még nem rázott meg az áram, ez egy akkora rúgás amitől az ember hajából kiugrik a dauer. Ákos odaszólt Gyurinak, fel vagy írva, fel vagy írva. Harmadik, egyben utolsó fejezet.
                        Állunk néhányan Gyuriék háza előtt. Balra húsz méterre a ház kapuja, jobbra húsz méterre egy mellékutca torkolata. Gyuri kitolja a kapun motorját. Ákos arcán feszült várakozás. Gyuri beindítja motorját, felénk indul a járdán, sebessége mintegy 25-30 kilométer/óra. Ákos szemében gonoszság fénye csillan ahogy Gyuri közeledik felénk. Ákos hirtelen leguggol, hosszú karja előrelendül, kígyógyorsaságú mozdulattal előrecsap, s Gyuri térdhajlata alatt a kapcsolót a hátsó állásába sodorja. Itt vagyok bajban, hogyan írjam le a látványt. Electric boogie, azt hiszem ez a tánc neve amit Gyuri nekünk a sarokig hátralévő húsz méteren bemutatott. A sarokra érve elfogyott a lendület, de jó tornászhoz méltóan slusszpoénként még bemutatott egy kormányon történő kézenállást, és egy legalább kilenc pontot érő pofára esést. A közelben tartózkodó járókelők az eseményt hangos ovációval fogadták, majd megtapsolták."
                        Forrás: Gömör Géza, http://oldradio.tesla.hu/humor/tortenetek.html
                        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2017 febr. 08, 10:56.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          Ez egy szuper oldal. Az összes Ákos mesét olvastam már korábban.

                          Komment


                            De sok kerdesem tervem van meg
                            Pl: a gyari legszuro betetet ismerjuk, ti ezzel hasznaljatok? Mi van ha en a legtobb esetben nagyob poros uton a hatart jarom vele?
                            Elegendo vagy "tuningra" szorul?

                            Üdv Árpi

                            Komment


                              rpee eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              De sok kerdesem tervem van meg
                              Pl: a gyari legszuro betetet ismerjuk, ti ezzel hasznaljatok? Mi van ha en a legtobb esetben nagyob poros uton a hatart jarom vele?
                              Elegendo vagy "tuningra" szorul?

                              Üdv Árpi
                              Elegendőnek elegendő, ha a szűrő is rendben van, de ha "tuningolni" akarsz, az sem gond....
                              Én sokat jártam poros úton (horgászni és egyebek) nekem bírta a normál szűrővel is.

                              Komment


                                De sok kerdesem tervem van meg
                                Pl: a gyari legszuro betetet ismerjuk, ti ezzel hasznaljatok? Mi van ha en a legtobb esetben nagyob poros uton a hatart jarom vele?
                                Elegendo vagy „tuningra” szorul?

                                Üdv Árpi
                                A krossz és enduro motorkon egy szivacssapka a szűrőt. ezt speciális szűrőolajjal kell átitatni, ami néhány üzemőra után úgy néz ki mint amit a sárban tároltak. Ekkor ki kell tisztítani egy speciális folyadékkel (tiszta benzin is jó9 csak nem olyan menő és kezdődik előről-
                                Kb. ez a tuning terepre, a szűrőolaj drágább mint a motorolaj kb 1dl kell egy alkalomra. a szivacssapkából egy plusz kell hogy amig az egyik használatban van addig a másik ázik. Ja és a pancsolás után órákig úgy érzed hogy olajos a kezed-
                                Ez egy olyan motoron amin 30-50 óra után dugattyút cserélnek nem hatalmas költség, a Babettánál hamar eléri a motor árát.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X