Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cezet 350 472.4 lengőkar felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Cezet 350 472.4 lengőkar felújítása

    A Cz 472-ben a hátsó lengőkar milyen módon van rögzítve? Persely? Ha igen,mekkora a mérete és milyen fajta (gumi szilent vagy bronzpersely) ? Ezt pótolnunk kell mert nagyot lottyanik a lengőkarunk. Nincs alkatrészjegyzékünk. Ebben azonnali segítséget kérjük a segítségeteket!

    Click image for larger version

Name:	736298.jpg
Views:	1
Size:	38.5 KB
ID:	155881

    Alkatrészjegyzéket,robbantott ábrát honnan tudnánk letölteni?
    Köszi!

    #2
    Szilent kizárva,csak BZ persely lehet. A tengelyen lévő anya eltávolítása után kihúzható a csőtengely. Figyelni kell mert vannak távtartók, szétszedés után látszik mi a bibi!. Ez nem olyan bonyolult,hogy alkatrész jegyzék kelljen a javításhoz. BZ perselyt ha nem kapsz készen lehet esztergálni is. Feltétlen meg kell nézni a zsírzó gombokat mert ha rendszeresen kap kenést soha nem megy tönkre. Az enyém 42 éves és még eredeti és ami fontos nem lóg!.Kiszerelés előtt ajánlatos egy kis WD-40-es kezelés,hogy könnyebben szét szedhető legyen. Jó munkát, menni fog. Üdv. Sepy.
    kvaga, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Végre egy MOTOROS, aki válaszolt!
      Nagyon köszönjük a segítségedet!
      Az alkatrészjegyzék nem ehhez kell,hanem ha egyáltalán valami más tönkremegy akkor tudjuk cserélni.

      Az nem lehet,hogy a tengely kopott ki?

      Komment


        #4
        Srácok ha nem szeditek szét csak vakon tapogatunk!,ha kiveszitek a tengelyt többet tudtok és meg lesz a magyarázat is.
        soveny kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Persze,szétszedjük,csak azért kérdeztünk előbb,hogy ez mennyire gyakori,hogy a tengelyt is ledarálja,vagy nem jellemző,egyáltalán készüljünk-e a legrosszabbra

          Komment


            #6
            Bronzpersely van.
            Kétoldali zsírzógombbal( a féktengelyen jobb oldalt, bal oldalt pedig a lengőkar szemén. Tessék:
            Cz 350 472.05 szerelési könyv - Letöltések - Veterán fórum
            CZ 350 katalógus 1983 - Letöltések - Veterán fórum
            CZ 350 kezelési utasítás - Letöltések - Veterán fórum
            CZ 350 javítási kézikönyv - Letöltések - Veterán fórum
            Ez mind Czetkás anyag...
            Click image for larger version

Name:	névtelen.JPG
Views:	1
Size:	81.3 KB
ID:	137381
            Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 máj. 12, 14:21.
            kvaga, joker és 3 további látogató kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Nagyonszépen köszönjük,sokat segítettél
              Éppen a holtponton voltunk mivel több fórumon kb. 1 hete már,hogy válaszra se méltattak bennünket...

              Komment


                #8
                Ricsi95D eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                válaszra se méltattak bennünket
                Nem jó helyen jártál eddig:P
                Itt mindíg van valaki, bár a Cz elég ritka motor, de vagyunk egy páran, akiknek van.




                Ez nem Cz 472.04, hanem 472.05, azon van ilyen fék. A láncvédő 175-é(nekem is az van most, mert szétszedte a lánc a zártat).
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 máj. 12, 16:52.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  A szétszerelés Gesszi szaki irányításával megtörtént.
                  2 persely van a lengőkarban,egy nagyobb átmérőjű bronz és abban van egy kisebb acél.

                  Click image for larger version

Name:	DSC01879.jpg
Views:	1
Size:	185.9 KB
ID:	137389Click image for larger version

Name:	DSC01878.jpg
Views:	1
Size:	188.2 KB
ID:	137390

                  A tengely az acélperselyben lotyog ezért új perselyeket esztergáltatunk. Szerintetek csináltassuk meg ugyanígy bronz+acélpersellyel vagy elég lesz csak bronzpersely?

                  Komment


                    #10
                    Szerintem ne térj el az eredetitől. Jól tudta a mérnök, hogy miért van így.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Jól tudta a mérnök, hogy miért van így.
                      Nyilván spórolásból !

                      Komment


                        #12
                        Üdv!

                        Nem biztos, hogy spórolás. Az acél persely valójában távtartó szerepet is tölt be, és ha megfelelően van összerakva, akkor nem mozog a tengelyen. Véleményem szerint azért kopott meg, mert kilazulhatott a tengely csavarja, és lazán jártak vele. Nem mellesleg a persely külső átmérője nagyobb is, mint a tengelyé, így a hozzá illesztett bronz perselynek nagyobb lesz a teherbírása, mintha a tengelyhez illesztenénk közvetlenül.

                        Komment


                          #13
                          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          így a hozzá illesztett bronz perselynek nagyobb lesz a teherbírása, mintha a tengelyhez illesztenénk közvetlenül.
                          Erről van szó. Ha vékonyabb lenne a tengely nagyobb lenne a felületi nyomása a bronz perselyre, és hamarabb kopna. Ez Czetka, itt versenytechnikáról beszélünk.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 máj. 14, 08:42.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nyilván spórolásból !
                            Igen, mert nem akarta az egész tengelycsapot edzett köszörült acélból legyártani. Sajnos én is úgy jártam anno az enyémmel (2 éves állapotában használtan vettem), hogy lötyögött a lengőkar. Az enyémnek ez a tengelye (inkább csapszeg) acélcsőből volt csinálva. Úgy be volt rohadva, hogy alig tudtam kiütni. Esztergályos haver csinált egy újat helyette. Azóta is hibátlan.

                            Jól bezsírozva új O-gyűrűkkel rakjátok össze, akkor nem lesz baj. Az O-gyűrű szeret becsípődni és nem kiabál, hogy fáj neki. Ha nincs a helyén akkor viszon bemegy a kosz és immár a bronzot teszi tönkre. Egyébként az edzett acél ónbronz csapágypersely általánosan használt a hajtóműgyárátsban is. A csigahajtóműveknél is ugyanez az anyagpárosítás van.

                            Komment


                              #15
                              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              új O-gyűrűkkel rakjátok össze
                              Szétszedéskor O-gyűrű nem volt benne.
                              Lehet,hogy ez tette tönkre?

                              A méretét légy szíves írd meg,hogy tudjunk venni.
                              Hol kell ennek lennie? Esetleg egy fényképet tudnál föltenni? Köszi!

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X