Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 restaurálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts




    Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

    Komment





      Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

      Komment





        Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

        Komment





          Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

          Komment


            Nnnnnna , akkor most hogy is van ez ???? melyik mekkora ??? Ha hinni lehet annak a digitális súblernak , (már bocs , de inkább a manuálisakban bízom ... ) lehet hogy a henger furata néhol kisebb mint a dugó ??? Nem lehet hogy a henger furatát az esztergályos ismerős furatmikróval pontosabban , rutinosan megmérte , így az a valós méret ??? A hengerfurat mérésére ez a "saccvas" alkalmatlan ...
            Elméletileg a dugattyú legvastagabb része a szoknya aljánál (alsó szélétől kb 8-10 mm-re )a csapszegvonalra merőlegesen mérve . Mikróval mérd ha lehet....
            Egyébként jó vastag a dugó fala , lehet hogy a belső kialakításnak egy alapméretes dugattyú szolgált mintául (nem 64 az alapméret ????) , így a túlmérettel növelt átmérő a falvastagság növekedéséhez vezetett , ami így nálad 1 mm pluszt jelent . átlagosan 2,5 - 3 mm lenne a falvastagság . (nem Belcord dugattyú véletlenül ???)
            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 ápr. 29, 14:48.
            wsievers, sepy és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              Nekem is furcsa a méret,csak melegítéssel menne a hengerbe a dugó.Alapból nem mozdulna!

              A méréseket furatmikrométerrel és kűlső mikrométerrel lehet hitelesen ellenőrizni!

              Minden más eszköz,csak saccoló!!

              Azt az izét csak saccoláshoz lehet használni,én félig vak vagyok a szakmámhoz,de nem használom mert becsap!!!
              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2016 ápr. 29, 18:02.
              Che és wsievers kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                Máté én úgy gondolom fagyasztani kellene azt a dugót, hogy bele menjen! Ha melegítjük nagyobb lesz ugye?!
                zahi és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  fagyasztani kellene azt a dugót, hogy bele menjen!
                  Én még azt mondom,hogy a helyi szakértőt(henger fúrót kell megkérdezni)Azt szoktam mondani a saját trükkjeimhez én értek a legjobban!Szerintem ez a szakiknál általános,az én furatmérőm a külső-mikrómhoz van állítva!

                  Butaság lenne:ha egy ismeretlen eszközhöz karibrálnék!!!!Nincs más,hitelesebb eszközöm!....
                  sepy és Che kedvelte ezt.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    Feladtam... Prinerláncot is cseréltem de hiába és a hengert sem viszem máshova ahány ember anyi mérés pedig furatmérővel órával lett mérve... Van egy jó hengerem még ahoz szerzek egy jó dugót és lesz ami lesz! Addig meg használom. Felesleges méregetni ami nemjó az nemjó.


                    Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

                    Komment


                      Szervusz Adrián!

                      Érdekesek ezek a mérési eredmények, a véleményem megegyezik Mátééval,a mérőeszközöket illetően.A "műszaki mérések" külön tantárgy volt valaha,egy magára valamit is adó szakiskolában,még alapfokon is.Csapott már be engem is mérőórás,vagy digitális mérőeszköz,ezért nem is használok ilyet,valószínű az okot,a számomra elérhető "gagyi" kategóriában kell keresni.Kicsit más téma,de van két elektromos mérésekre alkalmas digitális multiméterem és egy analóg Szovjet,-mely mind a két digitálist alázza.A digitálisok olcsó árfekvésűek,de a kettő párhuzamosan használva más-más értékeket mér,még akkor is ha teljesen frissek benne az elemek.

                      A dugattyúkról találtam egy igen jó cikket,melyet le is mentettem,de a link felrakása előtt szerencsére rájöttem,hogy az írást szerzői jogok védik,-tehát nem töltöm fel,nehogy a megsértett szerzői jogok miatt kiszabott kártérítésre, ismételten gyűjtést kelljen szervezni.

                      Nem szeretném azért,hogy az írást ne olvassátok el,ezért belinkelm,hogy hol lehet megtalálni:

                      Click image for larger version

Name:	Dugó 09.PNG
Views:	1
Size:	145.1 KB
ID:	148671

                      Javaslom olvasd,illetve olvassátok át,mert sokat lehet belőle tanulni!Az igaz hogy részletesen nem foglalkozik az írás,a minden típusra és gyártmányra kiterjedő dugattyú geometriával,de általában nagyon hasznos írásnak találom.

                      A motorodat illetően,-szerintem rakd össze és motorozz vele,a későbbiekben meg be kellene szerezni egy gyári dugót és ahhoz fúratni egy másik hengert,-de természetesen ez csak egy javaslat.

                      Üdvözlettel:Che
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2016 ápr. 29, 21:53. Oka: Elírás
                      mátéapu, Fergusson és nandg83 kedvelte ezt.

                      Komment


                        Üdv !

                        Adrián , ne haragudj , de ha szar henger -még szarabb dugó párosítással használod a vasat , csak a tipust fogod megutálni , holott csak a felujítás nem volt korrekt .... Véleményem szerint a zajt , a rossz (túl nagy illesztési hézag) illesztés okozza .... , de a dugattyú is lehet a ludas . Ha csendes motort akarsz , a már kapott link segítségével rendelj egy gyári dugattyút , és a pontos méret meghatározása után , illesztesd a hengerhez 0,07 mm hézaggal .... annak jónak kell lennie !!!!!!!!!
                        Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 ápr. 29, 22:45.
                        kvaga, emu és 3 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          Az új hengerem ami meg lett fúrva az század pontosan 65.5 . Ez nem saccmérős a kérdésem az hogy ehhez merjek én dugót rendelni vagy vigyem el a hengert aki fúrta és vele intéztessem a dugót?


                          Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

                          Komment


                            Az volna az ideális , ha a dugattyú legnagyobb mérete 65,43 mm lenne ... ha tudsz rendelni dugót , legalább olyat rendelsz , aminek a minősége szerinted megfelelő ... nem egy mások által beszerzett "kitudjahonnanvalóésmilyen" darabot nyomnak a kezedbe . Próbáld meg a fórumtárs által említett gyári darabot megrendelni , ha van olyan méretben...

                            Fichtl krámek**********

                            például... a hozzávaló gyűrűkkel.... ha a méret valóban 65,5 mm akkor így jónak kellene lenni ... durván 6000 ft + posta gyűrűkkel együtt , esetleg kérd a segítségét a beszerzésben... Ha nem "smakkol " a méret , - amit kétlek - a hengeredet (vagy egy másikat ) kell sajnos hozzá alakítani , ami mégiscsak egyszerűbb mint egy jó dugót beszerezni !!!!!
                            Egyébként , ha nem gond , mégis mennyi volt a csörömpölős variáció illesztése , méretei ???? (a valós !)
                            Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 ápr. 30, 16:38.
                            emu kedvelte ezt.

                            Komment


                              Tudtom szerint ez egy járatos méret melyhez lehet dugót rendelni és ez lenne a megoldás reményeim szerint.
                              emu kedvelte ezt.

                              Komment


                                http://www.fichtlkramek.cz/nahled/pi...us_cep_18.html
                                De ha a henger 65,5 és a dugó is akkor ezt úgy kell érteni, a dugattyú méretét a henger méretéhet adják és valójában a dugó kissebb az előírt századokkal!?


                                Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X