Közlemény

Collapse
No announcement yet.

jawa 350 634 felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Sajnos még bejáratós... Fúrt henger, új dugattyúk, új gyűrűk vannak benne. Lehet kicsit passzentosra sikerült a gépmunka, mert olyan 10 km menet után egy jellegzetes hang kíséretében megszorul... 10-15 perc hűlés után minden gond nélkül pöccre indul és megy tovább...kb. 10 km-t. Ez normális. Ésszel járatom, alacsony fordulaton olyan 50-es tempóval negyedikben.
    sepy és CZsolti kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      wickerb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ez normális.
      Innen szerintem hiányzik egy kérdőjel. Szerintem nem normális jelenség. Milyen keveréket használsz? Eredetileg 1:33 kell bele, ha jól emlékszem. Az is lehet, hogy rossz az olajminőség. Ne sajnáld tőle a jó olajat. Kár lenne ezekért a szép motorokért. A Czetka különösen tetszik. Egészen jól áll neki a fekete kipufogó.
      sepy és ptm004 kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Valóban hiányzik a kérdőjel... 20-as keveréket kevertem most bele... Jó minőségű szintetikus 2T olajjal. A megszorulás nem olyan brutális, kis nyikorgó hang, kuplung ki, motor azonnal leáll. Kézzel megforgatva átfordul, kis pihenő után mintha semmi sem történt volna.

        Itt van még néhány kép a Cetkáról: http://veteran.forum.hu/szerelesi-ke...50-485-a-2965/

        Komment


          #19
          Nem normális a megszorulás. Elvben ha 0,05mm-re van hagyva akkor nem szabadna. (feltételezzük olaj van benne ahogy illik, és a dugóhoz furták a motort nem a méretlépcsőhöz)
          Ad2, a járatós motornak is kellenek a nagy gázfröccsök, mégha nem is pörög fel a max fordulatra (nem csutkázni kell, de lehet vele amennyire nem sajnálod dinamikusan motorozni), hiszen a benzinnel szívja az olajat is, ha csak alapjáraton jársz, akkor kevés keveréket kap ami nem kedvez, sőt előfordulhat, hogy lejtmenetben elvett gáznál megszűnik a kenés. Járatós motornál nem illik pl lejtmenetben elvett gázzal közlekedni.
          Ha én Te lennék és ezt csinálná a motorom, akkor visszahúznám a hengert, mielőtt a dugót tönkreteszi a megragadások sora. Megmérném, és ha kell akkor vagy a hengeren kellene hónolni, vagy a dugót kellene vízpapírral simogatni, hogy minimum a már karcolódott felületek újra simák legyenek.
          Milyen dugó van benne, ki a gyártó?

          Komment


            #20
            A motorhoz úgy sikerült hozzájutnom, hogy a henger 18 évvel ezelőtt le lett szedve, meg lett fúrva, új dugattyúk lettek hozzá véve és így el lett téve egy fészerbe. Mikor nekiálltam, a hengert és a dugattyúkat elvittem egy gépműhelybe, ahol meghónolták, megmérték és adtak hozzá gyűrűket. A 18 éves dugattyúk kerültek bele (amik tökéletes "újszerű" állapotban voltak), nem tudom milyen gyártmányúak. A gépműhelyes szaki szerint jó a méretek.
            Ami még talán a hiba okozója lehet, hogy a gyári tűgörgők helyett a dugattyúcsapszeghez bronzötvözetből esztergáltattam perselyt. Úgy ahogy azt kell, olajfuratokkal, olaj vezető horonnyal. A persely belső mérete 0,04 mm-el nagyobb, mint a csapszeg átmérő. Lehet, hogy az szorulgat meg?
            Mondjuk a bejáratásnál lehet figyelmesebbnek kell lennem, sokat pöfögök alapjárat közeli fordulaton, lehet az olajzás így kevés neki... Köszi a tanácsot.

            Komment


              #21
              wickerb eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nos, elkészült a hobbi motorom...
              Nagyon egy kaptafára készülnek nálad a motorok...És súlyos military mánia a diagnózis a pilótánál
              Előfordulhat, hogy a bronzpersely áll meg...csapágybronz, vagy csak ami épp került bele?
              Az is lehet, hogy a keveréked szegény, ha a gyári beállításokkal megy a porlasztó. Próbálj meg emelni 1 bevágásnyit a súbertűn.
              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 júl. 17, 10:27.
              ptm004 kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #22
                ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                a járatós motornak is kellenek a nagy gázfröccsök, mégha nem is pörög fel a max fordulatra (nem csutkázni kell, de lehet vele amennyire nem sajnálod dinamikusan motorozni), hiszen a benzinnel szívja az olajat is, ha csak alapjáraton jársz, akkor kevés keveréket kap ami nem kedvez,
                igen , ez nagyon jó tanács !

                ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Járatós motornál nem illik pl lejtmenetben elvett gázzal közlekedni.
                viszont nem biztos hogy az olaj fontosabb ---sok benzint kell adni neki --subertű alsó vágásba !


                ez meg a másik ! Sőt szoktam azt csinálni ,hogy lejtőn a gyujtást le --teligáz , aztán a gázt elvenni és csak úgy vissza a gyujtást !



                ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                benzinnel szívja az olajat is

                ...kicsit összekeveredett --de azért érthető , nem?
                Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2013 júl. 17, 11:34.
                sepy, wsievers és ptm004 kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Csak ez a kettő lett MP-s... Direkt nagyon hasonlók. Hobbi célra, nem az eredeti állapot visszaállítása volt a cél.
                  Természetesen csapágyhoz való speciális bronzötvözet került bele. A súberten emelni fogok...
                  Köszi




                  Köszi a sok tanácsot!

                  Lehet tényleg szegényke a keverékem...

                  Komment


                    #24
                    Sziasztok!

                    Jawa 634-esem van. Megpróbálom röviden leírni a kálváriámat. A motort Kaposvárról hoztam el „lábon”. Dunaföldvárig nagyjából gond nélkül bírta a történetet - kisebb és nagyobb fulladásokkal -, majd onnan Kecskemétig egy teherautó platóján kényszerült tovább utazni a jármű, hiszen az istennek nem volt hajlandó indulni. Hazaérve azt tapasztaltuk, hogy a főtengely elfordult a csapokon, s ez további problémákat eredményezett. A motor új dugattyúkat, d. gyűrűket, csapszegeket, tőgörgő-kosarakat, új karburátort, illetve főtengely-felújítást kapott, természetesen új hajtókarokkal... Eddig elég sokat költöttem rá, de a „borzasztó nehezen indulás” és a menet közbeni fulladozások - ha egyszer végre beindult - továbbra sem maradtak el. Ezért arra gyanakszunk, mivel a főtengely felújításakor a középső tagokat (ezekre passzol a labirintház) nem cserélték ki, hogy a motor pontosan a tökéletlen középső alkatrészek miatt „dolgozik össze”. (Vélelmem szerint a főtengely két végén szerelt szimeringek épek és jól zárnak.) Jól sejtem? Szeretném tovább tudni a labirintház kis és nagy furatának GYÁRI átmérőjét, illetve érdekelne a főtengely középső kettős gyűrűinek (mivel kettő van belőlük!) külső átmérőjét (természetesen gyári méretre gondolok). Ezekre a kopás miatt lenne szükségem, valamiféle támpontokként. És persze várok ötleteket a fenti kérdésre is, ti. miért „dolgozik össze” a motor jelige... Sok szenvedés és pénzköltés után, mostmár nagyon jó lenne motorozni is... Eléggé megfáradtam... Hálás köszönet a segítő szándékúaknak! Köszönettel, Krisztián

                    Komment


                      #25
                      Üdv! Épp a hengertömítés csere közepén járok, viszont felmerüt egy kis problémám. A baloldali hengert egyszerűen nem lehet kihúzni a helyéről. ( A jobboldali simán kijött) Valami ötlet esetleg mit lehetne kezdeni a problémával?

                      Komment


                        #26
                        Üdv. A 634 es Jawam főtengelyét újíttatnám, valószinü a Négy Kelemen hez viszem. VAlakinek van tapasztalata velük vagy más mühellyel?

                        Komment


                          #27
                          valószinü a Négy Kelemen hez viszem
                          Nekem gépműhelyként nincs velük tapasztalatom - még a csepeli Simsonos időkben vettem tőlük ezt-azt.

                          Én mindenesetre megkérdezném a környéken máshol is, hogy mit csinálnának, milyen anyagból/alkatrészekből és főleg mennyiért.
                          Nekem a Pannonia főtengely lesz hamarosan műsoron: nem tudtam környékbeli műhelyről, aztán egy ismerőssel beszélgetve kiderült hogy van, jó is, ráadásul a bácsi elég olcsón dolgozik. A háza mögött van a műhely, van megfelelő géppark mindenhez, tart készleten anyagot - csak nincs weboldala, nincs reklámja, csak a kézzel festett tábla a kapu mellett.

                          (Kis kiegészítés, nem ide tartozik, de azért leírom: van a környéken nagy, ismert gépműhely, ami 40 éve működik ugyanott - bementem, mondtam mit szeretnék (Kawa hajtórudat a Pannonia főtengelybe, a gépműhely által gyártott csappal, illetve ugye a szokásos csapfelújításokat), erre elhajtott az alkalmazott, hogy hagyjam békén, mert nincs anyag, nem is éri meg venni, meg nem éri meg a fáradtságot, meg egyáltalán minek akarom én átalakítani.
                          Hát aztán mi köze hozzá? Ők megcsinálják, én adom a pénzt, ha utána szexuális segédeszköznek használom se az ő gondja...)
                          Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 aug. 21, 13:27.
                          Süpi, heeegany és CZsolti kedvelte ezt.
                          There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                          Komment


                            #28
                            Több helyen is téma volt a primer lánckerék levétele a főtengelyről, illetve az ehhez való gyári célszerszám házilagos elkészítése. Mielőtt nekiláttam volna ennek, szétnéztem a környezetemben. 353-3-as Jawa egysoros lánckerekét már vettem le a saját 3 körmös csapágylehúzómmal. Azzal simán lejött. Egy szimmeringcsere miatt nem volt kedvem célszerszámot gyártani, ezért nekiláttam a már kipróbált módszer és szerszám segítségével a műveletnek.

                            Sajnos a 634-es kislánckereke nagyobb átmérőjű, mint a 353-é volt és talán erősebb a főtengelycsap is, mert először csak a lehúzókörmök akadoztak ki, majd én. Végül sikerült megzabolázni a karokat kipattanás ellen, akkor meg az egyik lehúzóköröm kezdett el kihajlani. (Hozzáteszem: nem valami makaróni anyagról van szó, mert ezt a lehúzót még a hajtóműgyárban vettem felszámoláskor fillérekért. Tehát ottani rendszeresített lehúzóról van szó.)

                            Már kezdtem keresni az anyagot és az esztergályost a lehúzószerszám elkészítéséhez, mikor egy villanyszerelő ismerősöm felajánlotta ezt a kis háromkörmös lehúzót. (Krómacél körmök, odorkovácsolt agy + trapézmenetes orsó).

                            Click image for larger version

Name:	DSC00256.JPG
Views:	1
Size:	120.4 KB
ID:	143258
                            Gondoltam megpróbálom vele. Hosszas rábeszélés és kitartó feszítés után végre úgy döntött hogy hajlandó lejönni. Én komolyan féltem attól, hogy a fogak, vagy a szerszám megsérül. Egyiknek sem lett semmi baja. Az volt a fő gond, hogy a főtengely végét nem mertem ütögetni. A lehúzóorsó végére azért 1/2 kg-os kalapáccsal kettőt óvatosan odaütöttem. Egy ilyen akció után rúgta le magát a kerék. Szerencsére a véganyát rajtahagytam.

                            Ami érdekes, hogy az a horony, amit BA701 csinálni akar, az az enyémben gyárilag benne van.
                            sepy, Ba701 és wsievers kedvelte ezt.

                            Komment


                              #29
                              Már kezdtem keresni az anyagot és az esztergályost a lehúzószerszám elkészítéséhez, mikor egy villanyszerelő ismerősöm felajánlotta ezt a kis háromkörmös lehúzót. (Krómacél körmök, odorkovácsolt agy + trapézmenetes orsó).
                              Nekem, pont ilyen van...valamikor vettem, készletben...
                              A lehúzásról annyit...amikor meglazítottam az anyát, utána simán elmozdult a kúpról a lánckerék...semmi baja a kúpos résznek, néztem is nagyot


                              Ami érdekes, hogy az a horony, amit BA701 csinálni akar, az az enyémben gyárilag benne van.
                              Tényleg érdekes, mert az enyém (blokk) -látszólag ugyan olyan, mint a Tied, de a kivágás nincs rajta. Valószínűleg Neked olyan főtengelyt raktak be,ami már készült olajpumpával is! A mázlista!

                              Czsolti!

                              Ennyire szedted szét csak a géped vagy további bontás is szükséges?
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2014 dec. 17, 10:19.
                              wsievers, sepy és kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                A mázlista!
                                ...és pont ő nem akar olajpumpát!


                                Ennyire szedted szét csak a géped vagy további bontás is szükséges?
                                Ennél a pontnál meg akarok (szeretnék) állni. Ezt is csak a szimmeringcsere miatt csináltam, meg a kuplunglánc-csere miatt is. A megnyúlt lánccal még csak-csak le lehetett venni a kuplungkosarat, de visszatenni már nem lehet. Egysorosat még talán-talán, de ez kétsoros.

                                Megvettem az összes szimmeringet. Hagyományos gumis, de védőajkas, ami azt jelenti, hogy látszólag két tömítőajka van a szimmeringnek. Megy vissza szépen utána és, ha minden igaz, akkor teszem be a vázba hamarosan.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X