Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350 áttétel változtatás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Hello!

    Gondoltam leírom neked a tapasztalatomat az áttétel variálással. Amit leírok az csak az én 634-esemre vonatkozik, egy 638-as más tészta! Tehát az enyém épített, hátul 130/90-16-os kerékkel volt, szép vaskos, de csak jóval kisebb átmérőjű kerék, úgyhogy később próba képpen a gyári, szóló 18-asat 19-esre cseréltem. EL VOLTAM ÁÁJULVA!! Ez egy táltos, milyen jól megy és csak 3-ban vagyok stb... jöttek a hasonló élmények, neked is így lesz! Aztán elmentem egy jó nagyot kerülni vagy 200 km-re... közbe jött egy irdatlan viharos idő, szembeszél, egyre-egyre jobban lassult a motor, erre rásegítettek a szemből jövő kamionok is, és addig krákogott a motor, hogy visszaváltás majd 3-ban széthajtva, újra tudtam váltani a 4-et. Ezek után elég volt így hazajutnom, egyből visszaraktam a 18-asat. Később karcsúbb még kisebb kereket raktam be, 120/80-asat, nah itt már a 19-eset úgyahogy elviselte...
    Egy a lényeg, ha gyári a motorod, ne piszkáld, ha túl hangos 100-as tempónál, járjál vele 80-al csendesebb is, lesz időd bambulni, kevesebbet is fog enni stb...
    sepy, dkari és 5 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Most mentem vele egy huzamba egy 50km-t, most szépen ment, picit pörög de a 80-90-et szereti, én is..nem kínzom feleslegesen de ha kell még meglódul azért szépen Csak kíváncsiságól..valaki csinált már 5ös váltót bele??
      karezoli és dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Csak kíváncsiságól..valaki csinált már 5ös váltót bele??
        Senki, még az orosz-ukrán fenegyerekek sem, pedig azok bármit megcsinálnak(utólagos olajszivattyú, bukócsőpóttartály stb...). Gondolkoztam én is rajta, de nem lehet. A komplett váltót kellene kicserélni mechanikástól-mindenestől. Semmit nem lehet belőle felhasználni. Egy léptetővillával és annak a mechanikájával van kevesebb a jelenlegi felállás szerint. Talán rohadt sok gépmunkával-hegesztéssel belemenne a P20 váltója.
        sepy és Bilo kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #34
          Talán itt látható mi a gond...egyszerűen nem fér el(annyira különbözik a 4 sebességes váltó az 5östől, hatostól, hogy az eredetiből semmit sem lehet használni):
          Click image for larger version

Name:	jawa 350.jpg
Views:	1
Size:	108.0 KB
ID:	147308Click image for larger version

Name:	jawa 250.jpg
Views:	1
Size:	60.8 KB
ID:	147309Click image for larger version

Name:	Cz 200.jpg
Views:	1
Size:	128.4 KB
ID:	147310
          Talán mint írtam, a P 20 váltója, vagy egy olyasmi rendszer, mint a Simson golyós váltója elférne. De az utóbbinál a kuplungautomata menne a levesbe.
          Fergusson kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #35
            Pedig sík vidéken elkelne az 5. sebesség és el is bírná.

            Komment


              #36
              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Pedig sík vidéken elkelne az 5. sebesség és el is bírná.
              Igen, elkelne, de mivel hely sincs a beépítésre, így marad a -jó öreg- négy sebesség

              Komment


                #37
                Sziasztok!
                Meg tudná nekem valaki mondani a CZ 472-esbe való lánc méreteit? Neten "428" szám alatt futót találtam, megtaláltam ebből hogyan kell visszaszámolni az osztást, heveder belső szélességet stb, de az ETZ 250-é például így van megadva:
                1/2 x 5/16 ["] .
                Azért lenne lényeges, mert ha megegyező az ETZ méretével, akkor olyat tudnék rá venni itt helyben.

                ***
                Közben megoldódott a kérdés, találtam egy jó kis átváltó táblázatot a láncokhoz:
                http://www.wemoto.com/info/chain_dimensions/

                Itt hagyom, hátha valakinek még segít.
                Utoljára szerkesztve a következő által: Ultimate8; 2017 jún. 22, 13:52.

                Komment


                  #38
                  Jawa gépkönyvbe csak két méret van megadva?

                  Pannónia gépkönyvbe érdekesebb. Nem tudom hogy aki annó kitalálta ezt a méretezést és miért nem vágták jól tarkón akik a közelébe voltak...
                  1/2"x5/16"x8,5mm
                  Lehet akkor könnyebb lett volna eldöntenie hogy milyen mértékegységbe adja meg a méreteket, nem lenne col meg mm is benne


                  Mondjuk ez is egyértelműen 428-as, szóval szerintem ugyan azt a szar YBN-t árulják felétek is ETZ-hez, meg mindenhez amire jó mint amit itt. Pannónián nem sokat bírt. Szóval ha 428-as lánc akkor inkább vegyél arany Favoritot. Az elég jó.

                  Itt volt szó nemrégiben épp ezekről a láncokról:
                  http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...html#post88482

                  Komment


                    #39
                    A CZ gépkönyvében csak az 1/2" x 5/16" szerepel, több méret nincs ezek az osztás, heveder belső szélesség és hiányzik a görgő átmérő. Én se tudom hogy alakulhatott ki ez a mértékegység használat

                    Igen, ez is YBN lánc, bár gondosan próbálták németnek beállítani az MZA csomagolással. Rákérdeztem Favorit van-e, mert korábban bevált, de sajnos azt nem tartanak, nekem pedig most kellett. Megfelelő kenés (spec. spray) mellett remélem azért nem lesz túl rövid életű - bár ahogy a másik topicban olvasom elég rossz a tapasztalat vele. A Pannóniádon mi lett vele? Szakadás, vagy gyorsan szétnyúlt?
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Ultimate8; 2017 jún. 22, 19:21.

                    Komment


                      #40
                      Ultimate8 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A Pannóniádon mi lett vele? Szakadás, vagy gyorsan szétnyúlt?
                      A szakadást nem vártam meg(Pannónián az elég problémás. Letörheti a kilométer kihajtást, a blokkból egy darabot, vagy egyszerűen csak lezúzza a láncburkolat hátsó ívét...). De néhány száz kilométerenként feszíteni kelletett a láncot. Aztán meg szemet kivenni, aztán nem vártam meg amíg megint koppra kell állítani, inkább cseréltem(persze lánckerekekkel együtt). Így is számtalanszor jöttem úgy haza hogy csörgött a láncvédőbe a lánc olyan laza volt.
                      Arany favoritot neten rendeltem valahol annó, rendelés után talán 2 nap kelletett és már nálam volt.
                      Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2017 jún. 22, 19:26.

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X