Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350 áttétel változtatás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 350 áttétel változtatás

    Üdvözlet!

    Itt ott láttam szóba hozva de nem ez volt a téma és nem is találom. Amiről szó lenne, a 472.4-es 350-es Czetkámon a 18/52-es áttételt szeretném változtatni hogy nagyobb sebességnél(80-100) ne üvöltsön a motor annyira. Láttam egy programot amivel lehetett számolgatni de vírusos volt, illetve nem nagyon értettem. Engem az érdekelne hogy ha előre 18 helyett veszek egy 19 vagy 20-ast mennyit butítana a gyorsuláson, és a 4. végén hallható pörgésen. Gondolkoztam azon is hogy elől vagy hátul változtassam de előre találtam csak lánckereket elég jó áron is. Valakinek esetleg tapasztalat, számítások, vélemény? Köszönöm előre! Szép estét!

    #2
    Próbáld ki és számolj,be én ezért bontottam el a 350-est utáltam ,hogy ordított bár akkoriban nem jutottam volna másik fogaskerékhez...
    zahi és Bilo kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Én hátul módosítottam. De a 7 foggal kisebb Cz 175 lánckerék sok. 3. fokozatban lessz végsebessége. A 4. sebességtartó csak. Igaz, a fogyasztás igen kedvező lessz így. Én az elsőt valtoztatnám a helyedben. Amúgyis 130 felett ordít csak.
      Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 szept. 27, 21:40.
      dkari és sepy kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Köszönöm! Annyit nem terveztem, előre szeretnék én is, 2 fokkal nagyobbat, ezt nem tudom mennyit változtatna.

        Komment


          #5
          18/52 áttételnél elől 1 fog hátul 2,88 fogat jelent.
          2 pont a dupláját az 5,77.
          ennél a brutális fénykorában 23 LE-nél az szerintem rengeteg. Én 70 LE motornál gondolkodtam az 52 és az 57 fog között, hogy Lengyelországba megyek vagy terepre.
          Lemezjáték és sepy kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ha hegyes dombos vidékre mész akkor ne változtass. Sík vidéken elmegy az 1 fog eltérés elöl máskülönben mindíg fogaskerék szerelés lesz. Ha gyorsabban szeretnél motorozni hosszú távon kell egy nagyobb gép is.

            Komment


              #7
              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ha hegyes dombos vidékre mész akkor ne változtass. Sík vidéken elmegy az 1 fog eltérés elöl máskülönben mindíg fogaskerék szerelés lesz. Ha gyorsabban szeretnél motorozni hosszú távon kell egy nagyobb gép is.
              Sepy!

              Mielőtt az a vád érne, hogy ellentmondok az állításodnak, nem így van, de:
              -Annyira azért nem vészes a dolog (kísérletezni meg sosem árt). Ezek a vasak még elbírják, mert anno is lehetett hozzá kapni lánckerekeket.... főleg a kisebbik változatot. Akkor is mentek az agyalgatások (kisebb-nagyobb sikerrel)
              Emlékszem, a CZ kipufogó végét levettük és esztergáltattunk aluból "új" véget....nos, a próba nagyon jól sikerült. Hosszútávon azonban (mivel semmit nem méreteztünk/számoltunk) nem jött össze az újítás... Erő az volt benne olyan, hogy emelgette az elejét rendesen, azonban a hengereket alaposan "elhasználta"....
              Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 szept. 30, 08:02.
              sepy kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Nyugodtan cáfold hisz azért vagyunk így együtt,hogy egymás hülyeségéből tanuljunk. Ma is lehet kapni különböző kis fogaskerekeket én is cserélgettem de én " mondom én" úgy tapasztaltam a gyári a leg optimálisabb beállítás avval lehet Fönek és Lö-nek is menni!Két fog esetén már lánchosszon is variálni kell és ha kicsit is nyúlik a lánc beleér a blokkba. Ez engem is megtréfált nem értettem a különleges hang okát hisz eddig nem volt. 1 fog le és fel de nincs akkora változás és nem hiszem, hogy tetszik a dinamikából való vesztés majd. Még Danuviás időben kellett a régi kiskerék közepét kiszúrni az újét szintén és így összeillesztve lett hegesztve a módosított kerék.
                Lemezjáték, dkari és Fergusson kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  [QUOTE]Ha hegyes dombos vidékre mész akkor ne változtass. Sík vidéken elmegy az 1 fog eltérés elöl máskülönben mindíg fogaskerék szerelés lesz. Ha gyorsabban szeretnél motorozni hosszú távon kell egy nagyobb gép is.[/QUOTAE]

                  Nekem ugyan 638-asom van, de én is változtattam az áttételen. A gyári 18-ast cseréltem 17-esre.
                  Az ok pont a sok lejtő-emelkedő. Itt a Balaton felvidéken van belőle bőven ráadásul az asszony nélkül vajmi kevés esélyem van motorozni.
                  De mivel 80 felett úgy sem igen hajtom ezért nem érzem hogy üvöltene. Persze azért néha ha sikerül egyedül meglógnom azért ki szoktam kormolni.
                  Bilo, wsievers és 3 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Uraim! A lánckerék az nem fogaskerék. A fogaskerekek egymást hajtják, a lánckerekeknek ehhez láncra van szükségük. Csak szakmai pontosítás, nem kötözködés.

                    Komment


                      #11
                      Köszönöm a tippeket mindenkinek Átgondolom, nem tudom egy fog mennyit változtat..lehet kipróbálom 1 és 2 foggal nagyobbat előre hogy viselkedik, hegyeket nem nagyon fog látni, Bükkbe talál felmegy 1X 2X viszont 2 főt azt érezni fog sűrűbben azért is gondolkodom.

                      Komment


                        #12
                        CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Uraim! A lánckerék az nem fogaskerék. A fogaskerekek egymást hajtják, a lánckerekeknek ehhez láncra van szükségük. Csak szakmai pontosítás, nem kötözködés.
                        Hiba javítva....részemről

                        Komment


                          #13
                          Mivel én voltam az elkövető jogos a megállapításod Zsolti nálad az 1 pont!

                          Komment


                            #14
                            Uraim! A lánckerék az nem fogaskerék. A fogaskerekek egymást hajtják, a lánckerekeknek ehhez láncra van szükségük. Csak szakmai pontosítás, nem kötözködés.

                            Ez igaz, de még is csak fogas. Mert ugye a fogas is hal de a hal nem fogas vagy mi...

                            Komment


                              #15
                              dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ez igaz, de még is csak fogas. Mert ugye a fogas is hal de a hal nem fogas vagy mi...
                              Tényleg! Azt mondjuk, hogy 19 fogas lánckerék

                              Akkor egyezzünk ki döntetlenbe..."gyalogkakukk" módjára

                              Ujjujjj! "Gyaloggalopp"-ot akartam írni
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 okt. 07, 18:43.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X