Oldal: 1 / 3 1 2 3 UtolsóUtolsó
1-10-ig a(z) 25 találatból

CZ 472.4 sztender

Az alábbi beszélgetés „CZ 472.4 sztender” témáról szól, ami a Jawa típusjegyek fórumban szerepel Típusjegyek kategóriában; Sziasztok! Tudnátok képet küldeni,hogy néz ki egy 472.4-es Czetka sztenderje eredeti állapotban? Itt egy kép ...

  1. #1
    Tag
    Csatlakozott
    2015 jún
    Tartózkodási hely
    Csongrád megye
    Összes hozzászólás
    39

    CZ 472.4 sztender

    Sziasztok!
    Tudnátok képet küldeni,hogy néz ki egy 472.4-es Czetka sztenderje eredeti állapotban? Itt egy kép az enyémről,van egy olyan érzésem,hogy hiányzik róla egy kis nyúlvány amit le kell taposni.
    jawa-sztender.jpg


    További érdekes témák:

  2. #2
    Moderátor wsievers logója
    Csatlakozott
    2010 dec
    Tartózkodási hely
    Magyarország, Tibolddaróc
    Összes hozzászólás
    3,705
    Blog bejegyzések
    2
    Igen hiányzik. Viszont láttam már csavaros megoldásút is (472.5 350-es és a 485 250-es Cz-n). a 472.04-é öntött háromszög alakú fül, a kipufogó alsó pereme szépen be szokta vágni .
    n-vtelen.jpg
    jawa_univerzalis_motorallvany_cz_125-350.jpg
    A kis rugós teleszkóp amúgyis lakatosmódszerekkel kerül fel, egyfajta állványa van méretre az összes Sport Czetkának.

    Utoljára módosítva: wsievers által : 2016 aug. 27 02:21
    sepy, Che, St.Z.350 és 1 további tag olvasták örömmel.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

  3. #3
    Tag
    Csatlakozott
    2015 jún
    Tartózkodási hely
    Csongrád megye
    Összes hozzászólás
    39
    Köszönöm szépen a választ, közben már én is találtam róla régi képeket.

    ***

    Volnának még további kérdéseim a Czetka típusjegyeivel kapcsolatban.Most egy kisebb felsorolás következik,egy kakukktojással.

    Az első a gyújtás felőli deknivel kapcsolatos,az enyém a következőképpen néz ki:
    wp_20160901_020.jpg
    Az oldalán található kis zsákfuratban nekem egy fém dugó van,nem tudom milyen céllal. Van egy másik deknim,abban nincs semmi. Melyik az eredeti,és ez a bemélyedés milyen célokat szolgál?

    Következő a féklámpakapcsoló:
    wp_20160901_019.jpg
    Ez lenne az eredeti, de nekem egy rugós megoldás van a túloldalt. Tökéletes megoldás,egyelőre nem tervezem visszaalakítani,de azért érdekel,hogy hogyan működik? Gondolom én a pedál tengelyével mozog egy érintkező,a kapcsoló maga fixen áll.

    Harmadik a láncvédő, az érdekelne,hogy a végén a lemezeknek így kell-e állni,valamint milyen csavar fogja? (Már ha ilyen ferde,mert a hatos csavar ebben szorul.
    wp_20160901_018.jpgwp_20160901_021.jpgwp_20160901_022.jpg

    Végül pedig egy,nem a 472-eshez tartozó alkatrész:
    Szerintem a csepptankos Jawa-hoz való kerek bordás hengerek,itt vannak a képek:
    wp_20160825_005.jpgwp_20160825_006.jpgwp_20160825_007.jpgwp_20160825_009.jpgwp_20160825_010.jpg
    Átmérő 58,4 mm
    Kérdésem az lenne, hogy pontosan milyen típusról valók ezek?

    Előre is köszönöm a válaszokat!


  4. #4
    Támogató kvaga logója
    Csatlakozott
    2011 aug
    Tartózkodási hely
    Szlovákia, Dunaszerdahely
    Összes hozzászólás
    131
    Helo

    A gyujtás felőli dekli ledugózott lyukánál tudod a kuplungot állitani.
    A láncvédò nem a 472 es ről van. Ilyen a csepptankosokon volt. A hengerek pedig a 350-354 es tipusról vannak.
    A 360 as tipusén a kipufogó felfogatása feletti hűtőborda kicsit kinyúlik a menet fölé.

    mátéapu, sepy, St.Z.350 és 1 további tag olvasták örömmel.

  5. #5
    Támogató Fergusson logója
    Csatlakozott
    2011 jún
    Tartózkodási hely
    Mezőtúr
    Összes hozzászólás
    1,056
    Szia Ultimate8!

    a gyújtás felőli deknivel kapcsolatos
    Az az eredeti, ahogy a Tied van...ott egy kis „fémpogácsával”


    féklámpakapcsoló
    A régieknél -ami a fékkar tövénél van- az volt a kapcsoló,de sajnos egy idő után volt,akinek hsználhatatlanná vagy megbízhatatlanná vált. Ekkor cserélték ki más, jobban működőre...Az enyém (ami '82-es) már nem ilyen megoldású.


    a láncvédő
    Azzal semmi baj nincs...a fülek, igaz összébb vannak (nem ennyire széthajolva) de az pár mozdulat, azonban tudtommal 5-ös „lencsefejű” csavar járt oda, anyával, alátéttel...tudtommal.

    Ha tévedtem valamiben, elnézést...azonban vannak még rajtam kivül komolyabb CZ-sek,aki majd ezután foglalnak állást...

    Üdvözlettel!

    - - - Updated - - -

    Kvaga!

    Az enyém is 472-es, de gyárilag ilyen a láncvédője! (annak idején, vadi újan kaptam a szüleimtől)

    kvaga és Atti69 kifejezte a tetszését.

  6. #6
    Támogató
    Csatlakozott
    2012 dec
    Tartózkodási hely
    orosháza
    Összes hozzászólás
    3,107
    A féklámpa kapcsolóban el öregedett az „O” gyűrű és be engedte a nedvességet emiatt az oxidáció megette a réz érintkezőket és a vezetékek forrasztása is tönkre ment. Én egy jó darabig vakartam a fülem tövét és pop szegecs érintkezőkkel és újra forrasztott kötésekkel megbízhatóan működik 2 éve. A beállításával vigyázni kell mert beragadt féklámpa kapcsoló le merítette már az aksim! 4,5 v-os lapos elemmel indítottam már el a gépet muszájból! Csak próba ként de a beragadt kapcsoló át vert és menni kellett más járgány nem lévén. Azt nem állítom, hogy 1 db-al vagy 2- vel mert ez kb. 1976- 77 ben lehetett mikor az első Sport CZ_ m nyűttem! Gázelvétel nélkül taposva a sebességet olykor . De bírta !!

    kvaga, St.Z.350 és Atti69 szívesen olvasták.

  7. #7
    Tag
    Csatlakozott
    2015 jún
    Tartózkodási hely
    Csongrád megye
    Összes hozzászólás
    39
    Köszönöm a válaszokat!
    A láncvédő biztosan a sajátja, van régi képem vadiúj motorról.
    Tényleg,ez a kuplungállítás nekem is nyilvánvaló volt, nem is tudom most minek írtam ide,a kis pogácsa érdekelt.
    Igen,ez az akksi lemerülés valós veszély, ezért is fogok az ülés alá az akksihoz egy áramtalanító kapcsolót beiktatni!


  8. #8
    Moderátor wsievers logója
    Csatlakozott
    2010 dec
    Tartózkodási hely
    Magyarország, Tibolddaróc
    Összes hozzászólás
    3,705
    Blog bejegyzések
    2
    Az oldalán található kis zsákfuratban nekem egy fém dugó van,nem tudom milyen céllal.
    Gyárilag minden Jawán és Czetkán volt, később „kikoptak” a kuplung deklilevétel nélküli állítása miatt.

    Ez lenne az eredeti, de nekem egy rugós megoldás van a túloldalt.
    Az a későbbié, vagy 634. A gyári ez a forgós kapcsoló, mostanára már általában törött, hibás, utángyártott nincs. Vigyázni kell rá mint a hímes tojásra.

    Szerintem a csepptankos Jawa-hoz való kerek bordás hengerek
    Igen csepptankosé, ráadásul tuning elszenvedő alany, kivágták az összekötőket a persely alján.
    58,4 (58,5 lessz az, első javító méret)


    Harmadik a láncvédő
    Ez a gyári láncvédője a 472 nek, a kis lemezzel a kémlelőnyíláson. Ami felrakva fent van (ez különbözteti meg a csepptankos láncvédőjétől első ránézésre is, mert azon alul van. Lencsefejű 5-ös csavar kell oda.

    Utoljára módosítva: wsievers által : 2016 szept. 02 01:05
    kvaga, sepy, St.Z.350 és 1 további tag olvasták örömmel.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

  9. #9
    Tag
    Csatlakozott
    2015 jún
    Tartózkodási hely
    Csongrád megye
    Összes hozzászólás
    39
    Idézet kvaga eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    A hengerek pedig a 350-354 es típusról vannak.
    Ilyen állapotban mennyit érhetnek ezek? Hasznukat nem veszem,így tervezek megválni tőlük.


  10. #10
    Támogató kvaga logója
    Csatlakozott
    2011 aug
    Tartózkodási hely
    Szlovákia, Dunaszerdahely
    Összes hozzászólás
    131
    Hát nem igazán tudom mit érhet. A 354 es tipust az 50-es évek végén gyártották. De több kép kellene a beazonositáshoz. Lehet hogy 360 as hoz tartozik csak letört rola a bordanyulvány.
    A láncvédő tenyleg a 472-esé. Bocsi. Összekevertem a 175 -477-487 esével ahol ugyebár csak felső burkolat van .

    Most találtam egy hirdetést ahol az ujrafúr és festett hengereket dugókészlettel kb. 150 euróért adják.
    Tehát ha leszámitom belőle a nálunk 45-50 eurót amit a fúrásért és a cseh-gyártású dugókészletért kérnek hengerenként akkor max. 50-60 euró.
    Mivel passzol a korábbi tipusra az ugynevezett perák-ra is igy lehet többet is megadnak érte.

    Utoljára módosítva: kvaga által : 2016 szept. 07 12:43
    CZsolti, sepy, St.Z.350 és 1 további tag olvasták örömmel.

Oldal: 1 / 3 1 2 3 UtolsóUtolsó

Téma információk

Users Browsing this Thread

Jelenleg 1 látogató olvassa a témát. (0 tag és 1 vendég)

Hozzászólás szabályai

  • Új témákat nem hozhatsz létre
  • Válaszokat nem küldhetsz
  • Fájlokat nem csatolhatsz
  • A hozzászólásaidat nem módosíthatod
  •