Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Külföldi veterán forgalomba helyezése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    még azt is be akarták vezetni, hogy minden átíráskor műszakit kelljen csinálni.
    Nagyon helyes -és rendszámot a robogókra is !---De az csak 1 legyen és névre szóló .
    sepy, mátéapu és Titus kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Újabb fejlemény! Tegnapelőtt hoztam el az OT-5140-es rendszámot a KEKKH-ból... Előre foglaltam időpontot a magyarorszag.hu-n. Előtte való nap már felmentem Pestre, hogy Joker segítségével biztosítást köthessek. Másnapra meglett a kötvény és 11 óra környékén beálltam a Visegrádi utcai nagy parkolóba. 11:30-ra szólt az időpont, a tömött helységből a recepciós elküldött még egy kicsit sétálni...11:20-kor kaptam sorszámot és menetrend szerint kerültem sorra. A hölgy átnézte a papírokat és az adásvételit kézbe fogva kérdezte: "Hol az eredeti példány?" Mondom neki: "Ez az eredeti!"
      Mivel figyelmetlenül (és mert pont az volt a kocsimban) fekete rostirónnal töltöttük ki a nyomtatványt...
      " Ezt meg kell kérdeznem a főnökömtől!"-jött a válasz. Idegőrlő percek következtek-vajon hiába volt az egész, jöhetek ismét Pestre?
      Azután mégis megkegyelmezett emiatt a nyilvánvaló visszaélésre okot adó figyelmetlenségem miatt. Nagyon ravasznak gondoltam magam és a felesleges kérdések (mikor hozta be, hol jött be az országba stb) elkerülése miatt az adásvétel helyszíne a magyar címem lett. Erre a hölgy angyali mosollyal közli, hogy mivel itthon vásároltam, vagyonszerzési illetéket is kell fizetnem...Szerencsémre a 20 kw után csak 6000.- Ft lett a sarc.

      Ezek után már gördülékenyen ment az ügy és kb félóra alatt készen is voltam.
      OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Nagyon ravasznak gondoltam magam és a felesleges kérdések (mikor hozta be, hol jött be az országba stb) elkerülése miatt az adásvétel helyszíne a magyar címem lett. Erre a hölgy angyali mosollyal közli, hogy mivel itthon vásároltam, vagyonszerzési illetéket is kell fizetnem...
        Jesszus. Magyarországon még az okmányirodai dolgozó is jogalkotó? És ha az adásvétel helyszíne Ukrajna lett volna, akkor a motor harmadik országbeli és kivetik a vámot függetlenül attól, hogy hol van regisztrálva?




        bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        mivel a bejegyzett tulajtól vásároltam és 2014 augusztusig érvényes a kinti TŰV, ezért 8000Ft-ért lehet honosítást kérni, majd egy egyszerű műszaki vizsga keretében kapunk 5 évre érvényes műszakit. Cuzammen 12360Ft-ért megvolt a műszaki.
        Na ennek utána gondoltam és ez valahogy nem kerek. Mivel a muzeális minősítés elvben független a műszaki vizsgától, ezért ennek valószínűleg úgy kellett volna történni, hogy honosítás után beírják a 2014-ig tartó érvényességet, majd 2014-ben a következő esedékes műszaki vizsgakor kap egy 2019-ig érvényes matricát. Tulajdonos váltáskor is újra kell csinálni a muzeális minősítést, de a műszaki érvényessége nem jár le automatikusan X évvel korábban. A kettő elvben független egymástól. Az zavarja meg a tisztelt ügyintézőket, hogy mindkettő öt évig érvényes. De a FIVA minősítés - amiből meg következik a magyar OT is - például tíz évig érvényes, de nem tolja ki a műszaki érvényességét is tíz évre, sőt el tudom képzelni, hogy tulajdonos váltásnál sem illan el, úgy mint a magyar.

        Ha rosszul értelmezem, akkor most már paragrafusokban és bekezdésekben kellene folytatni az eszmecserét.
        Everything is better when you decide you don't care.

        Komment


          #19
          Na újból felveszem a fonalat, ugyanis találtam egy oldalkocsis Uralt Németországban és hazahoznám.
          A kérdésem, hogy mostanában intézett valaki oldalkocsis motor forgalombahelyezést akár belföldit is?
          Érdekelnének a kiskapuk és hogy mire figyeljek oda, nehogy meglepetés érjen a hivatalos ügyek intézésekor...
          Valami azt súgja, hogy a magyar bürokrácia képes egy nem szokványos jármű esetén mondvacsinált nehézségeket támasztani...
          OdinHEM, Fergusson és CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Minden a német forgalmi engedélyen múlik. Ha szabály szerű és benne van a "Seitenwagen" akkor a magyar hivatal nem köthet bele mert egy eu-s tagállam hivatalos irata tartalmazza az oldalkocsit. Remélem nem "OT" vizsgát szeretnél rá.
            Még egy nagyon fontos, hogy a német forgalmiban szerepeljen az, hogy ki van jelentve a forgalomból. Ha ez nincs meg azonnal a tulajjal (mert ugye attól veszed?) irány a helyi Zulassunsstelle és ott ezt is megoldják.
            Na még egy fontos dolog. Vigyél magaddal a 2014 vagy 2015 évben elfogadott magyar adás-vételi szerződést és egy német nyelvűt is az eladónak. Ha szerencséd van nem lesz nehéz meggyőzni, hogy a magyar nyelvűt is töltse ki és írja alá. Ha nem tudsz németül előtte a magyar szerződés összes szövegét le kell fordítani németre és akkor megérti, hogy hová mit kell írnia.
            Nagyjából ennyi én így csinálnám...de pont egy Uralért ennyit menni? Mindegy sok sikert.
            soveny, sepy és bazsimoci kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Köszi a gyors választ, az általános dolgokkal tisztában vagyok, csak az oldalkocsi miatt aggódom. A német "Brief"-ben nem szerepel Seitenwagen, a jármű jellegénél szerepel az, hogy "Gespann" és az összes kerék gumimérete plusz egyéb feljegyzések az esetleges szériától való eltérésekkel...Azért pont Ural és Németország, mert ott találtam ár-értékben megfelelő példányt...
              OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                de pont egy Uralért ennyit menni?
                Itt is lett volna Magyarországon bőven. kb 1Millióért OT rendszámos meg minden...Hozzá se kell nyúlni. Mindíg azt mondjátok az Ural.hu-n hogy ez ennyi és nem lessz olcsóbb, és ilyet kell venni(és szerintem Wadember Uralja is eladó még mindíg):
                http://www.hasznaltauto.hu/motor/ura...-8.123-8527304
                http://veteranapro.hu/oldalkocsis-mo...3790-ural-m-63
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2014 dec. 29, 21:19.
                OdinHEM kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #23
                  Ez nem olyan Ural, Csabibácsival már kitárgyaltuk a témát...És az ára is csak kb a fele...
                  Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2014 dec. 29, 22:01.

                  Komment


                    #24
                    A "Gespann" jelenti az oldalkocsis "fogatot" a németek ezt a szót használják az oldalkocsis motorra. Én még oldalkocsist nem helyeztettem itthon forgalomba csak a szóló Jawámat. Az adás-vételit meg úgy oldottam meg ,hogy kétnyelvűt csináltam, bal oszlopban a német, jobban a magyar szöveg, a tisztán magyar aláírásától ódzkodott a tulaj. Az okmányirodának meg magyar kell. Ha csak németet csinálsz azt le kell fordíttatni az OFFI-val , az meg igen drága.
                    OdinHEM, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Na meglett az Ural, most már csak haza kellene fuvarozni... Apropó nem tudtok valakit aki mostanában visszfuvarral elhozná? Én nem kapok most szabit és utánfutóm sincs... Íme a kicsike:
                      Click image for larger version

Name:	$_57 (3).jpg
Views:	1
Size:	192.2 KB
ID:	143527Click image for larger version

Name:	$_57.jpg
Views:	1
Size:	201.2 KB
ID:	143528Click image for larger version

Name:	$_57 (1).jpg
Views:	1
Size:	199.7 KB
ID:	143529Click image for larger version

Name:	$_57 (2).jpg
Views:	1
Size:	184.7 KB
ID:	143530

                      Komment


                        #26
                        Szép fogat Azt hittem csak söröskupak fékdobos Ural létezik.

                        Komment


                          #27
                          M67-36, így már érthető, ez nem gyakori erre. 12V , olajszűrő, krómkerekek, az újabb fajta fék, és ráadásnak egy lengőkaros utángyártott Nyipró villa, és csomagtartó. Igazi szovjet eredeti sz*r színű export járgány.(Olaszországból?-a trikolor miatt az oldalkocsi hátulján) 198?

                          Azért látom lessz vele munkád, de legalább nincs látványosan szétgányolva, gyárihoz közeli állapotú.
                          Egy magyarországi ilyenből így néz ki : http://www.hasznaltauto.hu/motor/ura...m67-36-8259440


                          Azt hittem csak söröskupak fékdobos Ural létezik.
                          3 féle van, amit nagy tételben gyártottak, a félfékes Bmw stílusú, a fodros Ural, és ez. Meg még kb. 2 fajta prototípust én is láttam a fékdob kapcsán.
                          Az újkori Uralokban is ilyen van. (meg Brembo tárcsa)
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 jan. 04, 20:31.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #28
                            Pontosítanám, ez már Ural Turist, Németországban forgalomba helyezett 1993-as évjárat, 1998-ban kivonták a forgalomból, 3301 km van benne...
                            A lengővilla már saját fejlesztés, a mai napig ilyennel szerelik... Ahhoz a zöld uralhoz képest ami papír nélkül majd ezer Euro, ez 1850€ volt plusz még a kötelező sarcok, számításom szerint hétszázból megáll tokkal-vonóval...
                            Remélem a CX-et pedig hamar elviszi valaki, különben kitör a családi világháború...

                            Komment


                              #29
                              Azt hittem Tourist néven csak már az új blokkal szereltek futottak.


                              Remélem a CX-et pedig hamar elviszi valaki, különben kitör a családi világháború...
                              Külföldön esetleg, vagy ott is hirdeted?
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #30
                                A lengővilla már saját fejlesztés,
                                Az első telószár is gyárilag ilyen görbe ?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X