Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Póthagyatéki eljárás kell, vagy van más megoldás is?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Póthagyatéki eljárás kell, vagy van más megoldás is?

    Sziasztok!

    Adott egy motorkerékpár, amit megvettem papírok nélkül néhány hónapja alkatrésznek darabokban, de most hívott a volt tulaj unokája, hogy talált egy adásvételi szerződést, amit még a nagypapája írt 1967-ben. A nagypapa már sajnos nem él. Tehát jelenleg ez az egy papír van meg, amely szerződés az elhunyt nagypapa nevére szól. A papíron stimmel a motorszám-vázszám, a motorkerékpár már kivontként szerepel(forgalomból kivonva) és rajta van a papíron a rendszáma is NA----. 2 betű, 4 szám.
    A kérdésem az lenne, hogy ezekkel a papírokkal mit kell kezdeni, hogy az én tulajdonomba kerüljön a motorkerékpár?
    A szürke forgalmi még nincs meg, nem tudom, hogy az előny lenne-e, vagy anélkül is lehet intézkedni?(Még kis esély van rá, hogy előkerüljön a forgalmi, mert egy nagy papírkupacot át kell még néznie a volt tulaj unokájának, de vegyük úgy, hogy az már nem lesz meg.)

    Már sokat olvastam itt a fórumon a papírdolgokról, jelenleg ez a póthagyatéki eljárás tűnik jónak, de nincs ettől egyszerűbb? vagy egyáltalán lehet ilyen esetben alkalmazni póthagyatékit? A volt tulaj is már alkatrésznek vette a motorkerékpárt, tehát gondolom ő sem ment be az okmányirodába átíratni a motorkerékpárt saját nevére, tehát elég lenne egy adásvételi láncolatot írni, amelynek én lennék a végén és akkor majd ha fel lesz újítva a motorkerékpár, akkor mennék be az okmányirodába és az adásvételi lánccal tudnék mit kezdeni? A cél az lenne, hogy a nevemen legyen a mkp. és majd levizsgázzon...

    Üdv. DCS

    #2

    Komment


      #3
      Szia!

      Nagypapa vette a motort egy másik faluból pótalkatrésznek 1967-ben. Azt nem tudom, hogyha már a megvételkor ki volt vonva a forgalomból a motor, akkor kaphatott nagypapa forgalmi engedélyt a vásárláskor, vagy olyankor csak egy adásvételi van? Az okmányiroda beveszi a forgalmi engedélyt kivonáskor és a tulajnak csak egy adásvételi marad?
      Szóval nagypapa tulajdonában volt a motor, de nagypapa már nem él jelenleg. Most ugye nálam van a motor, amit nagypapa örököseitől vettem, de papírom nincsen róla. Most viszont, hogy előkerült egy adásvételi, amin a motor adatai rajta vannak, mint régi rendszám például, így gondolom lehetőségem lenne elintézni a papírokat. Hogyan kellene elindulnom az ügyintézésben?
      Üdv. DCS

      Komment


        #4
        soveny kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Szia DCS!

          Így első blikkre nem tűnik megoldhatatlannak, nézzük a lehetőségeidet:
          • előkerül a forgalmi, és ez alapján jó eséllyel az a bejegyzett tulajdonos, aki a nagypapa szerződésén eladóként szerepel
            • ez lenne az ideális helyzet. Ekkor elindítotok egy póthagyatéki eljárást, aminek a végén 1/1 arányban örökli a motort pl. az unoka, tőle pedig megveszed a motort (a szerződésben jelzitek, hogy a motornak nincs törzskönyve és elveszett a rendszáma). Eredetiségvizsgálat, bejelented a tulajdonosváltozást és helló.

          • nem kerül elő a forgalmi engedély
            • ebben az esetben egy módja van, hogy megtudd, az-e a tulajdonos, akivel a szerződés szól. A család elindít egy póthagyatéki eljárást (nem egy horror dolog ez, olvasd végig a blogbejegyzést), ahol a közjegyzőnek hivatalból le kell kérnie a motor adatait (ellenőrzésképp abban az esetben is le kellene kérnie, ha meglenne a forgalmi). Ekkor ki fog derülni, hogy a szerződésen szereplő eladó volt-e a tulaj.
              • ha ő az, akkor az első pontban leírtak szerint megszerzed a tulajdonjogot (a szerződésben jelzitek azt is, hogy forgalmi engedélye sincs a motornak), az okmányirodában a rendszám alapján, a szerződésed bemutatása mellett hatósági bizonyítványt kérsz a motor műszaki adatairól (a közlekedési nyilvántartás adatai alapján).
              • ha kiderül, hogy nem ő a bejegyzett tulaj, és még nem ment el a kedved az ügytől, akkor háromnapi hidegélelemmel felszerelkezve elkezdheted felkutatni a szerződött tulajt. Ez már tényleg nagyon lutri, de legalább egyel több mindent lehet majd mesélni az unokáknak. :-)




          Most olvasom, hogy ApaE közben megírta a választ és pontosan azt, amit én is szándékoztam. De azért mostmár elküldöm én is, némi kiegészítéssel... :-)

          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          vagy egyáltalán lehet ilyen esetben alkalmazni póthagyatékit?
          Semmi akadályát nem látom a póthagyatéki elkezdésének, hiszen tulajdonjogot nem a gépjármű tulajdonosváltozásának bejegyzésével, hanem az ezt rögzítő okirat hatályba lépésével szerzel (feltéve, hogy a vevő olyan személlyel köti az okiratot, aki maga is tulajdonosa a járműnek). Ez alapján tehát nem érzem a hagyatéki eljárás feltételnek azt, hogy a motor a bácsi nevén legyen.

          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          de nincs ettől egyszerűbb
          Nincs, mivel elhunyt a feltételezett tulajdonos.

          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          tehát elég lenne egy adásvételi láncolatot írni, amelynek én lennék a végén
          Nem tudom, jól értem-e, de ha igen, akkor minősíteni sem szeretném. Szerződést csak a nagypapával írhatnál, de vele jelenleg nem megoldható. :-)



          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          ...az számít jogos tulajdonosnak, aki a nyilvántartásban szerepel...
          Ebben azért nem vagyok biztos. Miért lenne feltétele, hogy nyilvántartásban szerepeljen a tulajdonos? Miért ne lehetne a szerződésláncolat egyik láncszeme a hagyatékátadó határozat?

          ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          ...A probléma az, mi van, ha tényleg nem volt a nagypapa nevén?
          Az önmagában szerintem nem probléma, ha a srác nagypapája nem íratta át a nevére. Szerintem így, hogy nincs több megelőző szerződés, csak az a fontos, hogy az papa szerződése a bejegyzett tulajdonostól legyen.

          Komment


            #6
            A bejegyzett tulajdonost nem lehet lekérdezni valahol?, van rendszám adat is, ami 2 betű-4 szám, motorszám-vázszám. Tegyük fel, hogy megtalálom a bejegyzett tulajt, aki még él jelenleg is. Vele lehetne írni adásvételit, azt elfogadnák? Ami meg most előkerült szerződés, azt törölnénk, mintha nem is lett volna. Lehet ilyet csinálni hivatalosan, adásvételit törölni? Próbálom az egyszerű megoldást keresni, mert ezt a póthagyatéki eljárást nem biztos, hogy szívesen vállalná a nagypapa örököse. Ráadásul a bejegyzett tulaj jó messze vonatta ki a forgalomból a motort. Egyáltalán hol kellene intézni a póthagyatékit? Ahol kivonták a forgalomból a motort, vagy ahol a nagypapa élt város, annak az okmányirodájában kellene?
            (Meg az jut eszembe, hogyha csinálunk póthagyatékit, akkor ugye a nagypapa örökösének nevére fog szólni a motorkerékpár tulajdonjoga. Visszaélhet vele?(csak elméleti szinten kérdezem, nem feltételezek ilyesmit!) Tehát ha azt állítaná, hogy ellopták a motort és nálam van ugye, akkor mi van?)

            Köszönöm a válaszokat és hogy időt szántok rám!
            Üdv. DCS



            Nem hiszitek el, de kis nyomozás után megtaláltam a bácsit, aki 1967-ben kivonatta a forgalomból a rendőrségen a motort. Ezek után, hogy most már tudom, ki volt az utolsó bejegyzett tulaj, előrébb lehetek? Segítőkész bácsi, sokat mesélt a motorról... Vele lehetne adásvételit írni és törölni a régit hivatalosan? Más megoldás, ami egyszerű?
            Üdv. DCS

            Komment


              #7
              Az örömhírtől függetlenül azért nézzük a korábbi kérdéseket is! :-)

              DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A bejegyzett tulajdonost nem lehet lekérdezni valahol?, van rendszám adat is, ami 2 betű-4 szám, motorszám-vázszám.
              Sajnos jelenleg nem tudunk ilyen lehetőségről, ilyen kérdésekben sajnos az amúgy nagyon segítőkész KEKKH is elzárkózik a válaszadástól - az igen-nem szintű válaszoktól is.


              DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Tegyük fel, hogy megtalálom a bejegyzett tulajt, aki még él jelenleg is. Vele lehetne írni adásvételit, azt elfogadnák? Ami meg most előkerült szerződés, azt törölnénk, mintha nem is lett volna. Lehet ilyet csinálni hivatalosan, adásvételit törölni?
              Ezt lejjebb kifejtem!

              DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Egyáltalán hol kellene intézni a póthagyatékit? Ahol kivonták a forgalomból a motort, vagy ahol a nagypapa élt város, annak az okmányirodájában kellene?
              A már hivatkozott blogbejegyzésből ez is kiderül! Az örökhagyó lakóhelye szerinti önkormányzatnál kell elindítani az ügyet.

              DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              (Meg az jut eszembe, hogyha csinálunk póthagyatékit, akkor ugye a nagypapa örökösének nevére fog szólni a motorkerékpár tulajdonjoga. Visszaélhet vele?(csak elméleti szinten kérdezem, nem feltételezek ilyesmit!) Tehát ha azt állítaná, hogy ellopták a motort és nálam van ugye, akkor mi van?)
              Erről is volt szó napokkal ezelőtt, a vélemények itt olvashatók: Póthagyatéki eljárás

              DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nem hiszitek el, de kis nyomozás után megtaláltam a bácsit, aki 1967-ben kivonatta a forgalomból a rendőrségen a motort. Ezek után, hogy most már tudom, ki volt az utolsó bejegyzett tulaj, előrébb lehetek? Segítőkész bácsi, sokat mesélt a motorról... Vele lehetne adásvételit írni és törölni a régit hivatalosan? Más megoldás, ami egyszerű?
              Üdv. DCS
              Ez viszont már örömhír, nagyon komoly örömhír! :-) Nem tartanám ördögtől valónak azt, hogy a bácsival írjatok egy friss, érvényes szerződést, bár azt tudni kell, hogy ez egy picit kényes terep, hiszen a "tulajdonjogot a tulajdonostól"-elv ebben az esetben is érvényes. És a tulajdonos jelenleg az elhunyt nagypapa, akinek érvényes szerződése van, ebben az esetben pedig póthagyatékival kell megszerezned a tulajdonjogot az elhunyt tulajdonostól.

              Ezután az okmányirodában a rendszám alapján kikért Hatósági bizonyítvánnyal már (elvileg) el tudod vinni eredetiségvizsgálatra a motort, ami után (elvileg) be tudod jegyeztetni a tulajdonosváltozást, és később amikor jónak látod, forgalomba helyezed. Itt viszont sajnos sok az elvileg, ahogy jjzoli új hozzászólásából is láthatjuk. Legrosszabb esetben időt kérsz az okmányirodától és levizsgáztatod, majd forgalomba helyezed a motort, így egy csapásra rendezel minden problémát.
              DCS kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Két fontos dolgot szeretnék kérdezni:
                1: TULAJDONOSVÁLTOZTATÁS
                Mit jelent ez pontosan és van ilyen hivatalosan, tehát bemegyek az okmányirodába és azt mondom, hogy tulajdonosváltoztatást szeretnék kérni, akkor tudni fogják, mit tegyenek? Kapok erről valami papírt?
                2: HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNY mit jelent? Ezt is így lehet kérvényezni okmányirodában?
                3: EREDETISÉGVIZSGÁLAT Jelenleg nekem is "romokban", alkatrészekre szedve van a motorkerékpár, így is lehet eredetiségvizsgálatot csináltatni? Sajnos fogalmam sincsen a hivatalos ügyekről, ezért kérdezlek titeket, téged, soveny

                Szóval ezek a kérdéseim, van értelme elkezdeni jelenleg a procedúrát? Előrébb lennék, vagy érdemesebb várni, amíg tényleg elkészülök a felújítással? Mindenesetre azért jó lenne valami kézzel fogható dokumentum az okmányirodától, hogy az én nevemen van a motorkerékpár és senki nem köthet belém. Gondolom erre való a tulajdonosváltoztatás bejelentése?

                Üdv. DCS
                Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 okt. 19, 17:41.

                Komment


                  #9
                  soveny kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    1: TULAJDONOSVÁLTOZTATÁS
                    Mit jelent ez pontosan és van ilyen hivatalosan, tehát bemegyek az okmányirodába és azt mondom, hogy tulajdonosváltoztatást szeretnék kérni, akkor tudni fogják, mit tegyenek? Kapok erről valami papírt?
                    Hát, bemész az okmányirodába a szerződéssel, mondod hogy vettél egy motort, és kéred, hogy jegyezzék be a tulajdonosváltozást. Ők mondani fogják, hogy oké, de ehhez kell az eredetiségvizsgálat is. Te mondod, hogy oké, de ahhoz kellene neked egy hatósági bizonyítvány a műszaki adatokkal. Két hét múlva megkapod a papírt (a sok idő miatt előre intézkedsz arról is, hogy nyoma legyen, elkezdted az ügyintézést). Eredetiségvizsgálatot elintézed (feltéve, hogy nem kötözködnek ott semmin), majd viszed az okmányirodába újra a szerződést és immár az eredetiségvizsgálat-határozatot is. (Sorry, a stílusért, most így volt a leggyorsabb :-))

                    DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    2: HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNY mit jelent? Ezt is így lehet kérvényezni okmányirodában?
                    Igen, ennek előfeltétele a tulajdonjog igazolása. Ezek után kérésre (és 2000 Ft ellenében) az Okmányiroda Hatósági Bizonyítványt állít ki a jármű Közlekedési nyilvántartás szereplő adatai alapján. Ez beletelik egy kis időbe, hisz nekik is le kell kérniük az adatokat.

                    DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    3: EREDETISÉGVIZSGÁLAT Jelenleg nekem is "romokban", alkatrészekre szedve van a motorkerékpár, így is lehet eredetiségvizsgálatot csináltatni?
                    Nekem anno nem sikerült. Telefonon leszereltek, bár nem kérdezősködtem túlzottan utána. Mir-mur motorját azonban szétszedett állapotban is megvizsgálták. (És valljuk be, valójában ez lenne a normális.) Szerintem próbálkozz addig, amíg valahol el nem vállalják. (Jelezd, hogy Hatósági bizonyítvánnyal igazolnád a műszaki adatokat!)

                    DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Mindenesetre azért jó lenne valami kézzel fogható dokumentum az okmányirodától, hogy az én nevemen van a motorkerékpár és senki nem köthet belém. Gondolom erre való a tulajdonosváltoztatás bejelentése?
                    Igen, erre való! Én szeretném mihamarabb bebiztosítani magam, ezért minél előbb lezárnám az ügyet.
                    DCS kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      ÚJ FEJLEMÉNYEK:
                      Bementem a helyi okmányirodába és megkérdeztem, hogy lehet-e tulajdonos változatást bejelenteni, úgy, hogy még most darabokban van a motor. Válasz: NEM LEHET! Csak ha elindítanám a forgalomba helyezést, vagyis műszaki vizsga kellene stb... Ez szerintem válasz jjzolinak is, hogy nem lehet ilyet csinálni.

                      Ezek után felhívtam egy másik okmányirodát is, vidéken jó messze, amelyik városban 1967-ben a bácsi kivonatta a forgalomból a motorkerékpárt véglegesen. Ott még lesújtóbb infókat kaptam. Ott max. 1 hónapig őriznek okmányokat, tehát Budapesten az KEK KH-nél kell majd lekérdezni az adatokat, mivel nincsen meg a szürke forgalmi, ami alapján fel lehetne vezetni az adatokat a mostani számítógépes rendszerbe. Vagyis ha nem lesznek meg a nyilvántartóban(amire azt mondta a hölgy, hogy nagy esély van, mert nem biztos ám, hogy olyan szigorúan régen a rendőrségről minden forgalmit, okmányt összeszedtek Budapestre...) az adatai a motorkerékpárnak, akkor bukhatom az egészet, hiszen olyan mintha nem is létezne már ez a jármű papíron.
                      Ha viszont előkerülne a szürke forgalmi esetleg még, akkor az alapján fel lehetne vezetni az adatokat a rendszerbe, de mivel nincsen meg, hiába tudom a volt rendszámot, alvázszámot-motorszámot, legutóbbi tulajt, mit sem ér sajnos...
                      Egyelőre íratok egy új adásvételit a bácsival és felújítom a motort és bízom abban, hogy sikerül valahogy majd csak elintézni. Milyen megoldások vannak ebben az esetben, OT vizsga esetleg?
                      Egyébként a rendszámot és alvázszámot is beütötték a rendszerükbe az okmányirodákban, de nem volt benne a motorkerékpár, csak a vázszámra dobott ki egy pótkocsit a rendszer
                      Ja, a helyi okmányirodánál ajánlotta nekem a hölgy, hogy kéressem le a bácsival a papírokat a KEK KH-tól, mintha ő szeretné lekérni az adatokat az eladás miatt. De ha lesz adásvételim, akkor én is kezdeményezhetem ezt az eljárást az adásvételimmel? Ha már ennyi időt szentelek ennek a dolognak, akkor csak megpróbálnám, hátha valahonnan előkerülne valami, nem?
                      A fő gond, hogy hiába tudom az adatokat, nincsen forgalmi, mi alapján írjuk meg egyáltalán az adásvételit? Ez kissé lutri akkor, de majdnem 100% biztos vagyok az adatokban, szóval nem veszíthetek semmit ha megpróbálom, nem?
                      Üdv. DCS
                      Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 okt. 21, 12:32.

                      Komment


                        #12
                        Hello!

                        Olvasom amit írtál, ebben a kérdésben KEKKH ügyben már énis sok infót gyüjtöttem.

                        Szóval:

                        Az én motorm (T5), úgy vettem hogy nem volt meg a forgalmi, csak egy rendszám plussz az élő tulaj.

                        SZINTÉN nagyon féltem tőle hogy:

                        1. mégsem attól veszem akié a rendszer szerint.

                        2. a KEKKH-től az jön vissza amit Te is írtál, hogy bocsi nincs adat! (ebben az esetben SEM ennyire egyszerű, hogy akkor sorry nincs motor, megvan a rendszáma forgalomban volt, így valamit ITT is biztos lehet intézni, de ne adja az ég hogy ez legyen!)

                        Elindítottam a lekérést a KEKKH-től (pontosabban az erre megbízott ismerősöm), vártam rá kb 3 hónapot!! Itt a fórumon tudják jól mennyire tűkön ültem hogy mi van már az adatokkal.

                        3 hónap elmúltával hívott a srác hogy megvannak a papírok! S mehet a dolog.

                        ÍGY MOST : új rendszám, törzskönyv, minden okés a motorommal.

                        A sztori ha írsz egy papírt az élő tulajjal 99% ba megegyezik az enyémmel, azért írtam le.

                        DE! fontos említést érdemel még két adalék!

                        Amiről sokan írtak a motort csak friss műszakival stb-vel írják át adják ki a forgalmit, törzskönyvet...... MEGOLDOTTUK (gondolom tudja mindenki mire gondolok ezalatt)

                        Másik hogy az okmányirodának az elveszett forgalmit köröztetnie kell hivatalból (nekem ezt mondták ez is plussz idő!!!)

                        Harmadik: Ha megjönnek az adatok SAJNOS nem elég az információ amit küldenek! Ezt is már írták itt a fórumon hogy sajnos az új adatokat a rendszerbe CSAK ÚGY bediktálni NEM LEHET! ez még igényel egy műszaki vizsgálatot, vagy minek hívják, ahol megállapítják a hiányzó adatokat.

                        Utolsó tanács: ha iratod a komával a papírt, ÍRD BELE HOGY a régi forgalmi elveszett, persze ha a rendszám tábla akkor AZT IS hogy elvesztek. (nekem aki intézte mondta hogy fontos az adásvételibe EZT beleírni hogy elveszett)

                        (szerintem OT-zni nem kell emiatt, bonyolult amit leírtam meg hosszú is DE HIDD EL elég síma ügy ez!!!!)



                        Ja s bocsi az utolsó mondat orbitális hülyeség amit írtam! OT VIZSGA papír problémákat NEM OLD MEG..... azt akartam írni hogy fölösleges az OT.



                        Olyan szinten megy a butítás az OT vizsgával hogy pfúúúúú.... vaterán napi szintem látom a

                        - haverom szomszédja tudja hogy OT val forgalomba helyezhető, de papírja nincs.
                        és a többi

                        - nincs papírja de simán át lehet iratni stb stb...

                        múltkor például be akartam ide illeszteni egy olyan hirdetést ahol olyan szinten volt HAMIS a régi forgalmi hogy az csak vakított!!!!

                        Teljesen hypo fehér lapok a 40!!! éves forgalmiban! s még ráadásul hibásan is kitöltve DD pecsét nélkül!!! csak mire belinkeltem volna MEGVETTÉk.... szegény pacák....
                        DCS kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          DCS, kérlek fusd át újra a párhuzamos témákat, korábbi írásokat is az ügyben, ott már szinte kivétel nélkül kifejtettük ezeket!

                          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ja, a helyi okmányirodánál ajánlotta nekem a hölgy, hogy kéressem le a bácsival a papírokat a KEK KH-tól, mintha ő szeretné lekérni az adatokat az eladás miatt. De ha lesz adásvételim, akkor én is kezdeményezhetem ezt az eljárást az adásvételimmel?
                          Az első blogbejegyzésemben világosan leírtam, mi a teendő! A rendszám ismeretében, a birtoklás (nem a tulajdonjog) jogalapját igazolva te is lekérheted a motor adatait a Közlekedési nyilvántartásból. Olvasd el, hogyan: >> első rész, második rész <<. Ha ezek után a válaszban kapsz adatokat a motorról, akkor nyert ügyed van, mert megvan a motor háttéranyaga a nyilvántartásban, innentől nem lehet gond a forgalmi engedély hiánya. Saját magad megnyugtatása miatt a helyedben ezt mihamarabb elintézném.

                          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Ha viszont előkerülne a szürke forgalmi esetleg még, akkor az alapján fel lehetne vezetni az adatokat a rendszerbe, de mivel nincsen meg, hiába tudom a volt rendszámot, alvázszámot-motorszámot, legutóbbi tulajt, mit sem ér sajnos...
                          Hát ez úgy működik, hogy beviszed az adásvételi szerződésedet az okmányirodába, és nekik hivatalból le kell kérniük az adatokat a KEKKH-tól. Tehát elegendő kell, hogy legyen meg a rendszám és alvázszám, ha te ez alapján már kaptál adatokat a KEKKH-tól.

                          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          amire azt mondta a hölgy, hogy nagy esély van, mert nem biztos ám, hogy olyan szigorúan régen a rendőrségről minden forgalmit, okmányt összeszedtek Budapestre...
                          Meglehet, hogy nem találják meg a motor háttéranyagát, ahogy az okmányirodás néni rémisztget, de ennek azért szerencsére nem olyan nagy a valószínűsége. Nekem úgy tűnik, hogy az okmányirodás néni kicsit alulértékeli a hülye pestiek ilyen-olyan úri huncutságait. :-) Ez azért nem egy olyan archívum, hogy ha kedvük tartotta, elküldték Pestre az adatokat, ha meg nem, akkor nem... :-)

                          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Vagyis ha nem lesznek meg a nyilvántartóban az adatai a motorkerékpárnak, akkor bukhatom az egészet, hiszen olyan mintha nem is létezne már ez a jármű papíron.
                          Ezzel kapcsolatban egyelőre nincs tapasztalatom, reméljük nálad sem kell ezen agyalni.

                          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Milyen megoldások vannak ebben az esetben, OT vizsga esetleg?
                          Megoldás lehet az összeépítési engedély kérése, de erről az írjon inkább, aki csinált már ilyet, mert ezzel kapcsolatban sok dolog nem világos nekem.

                          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Egyébként a rendszámot és alvázszámot is beütötték a rendszerükbe az okmányirodákban, de nem volt benne a motorkerékpár, csak a vázszámra dobott ki egy pótkocsit a rendszer
                          Erről is írtam az első blogbejegyzésben.

                          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Bementem a helyi okmányirodába és megkérdeztem, hogy lehet-e tulajdonos változatást bejelenteni, úgy, hogy még most darabokban van a motor. Válasz: NEM LEHET! Csak ha elindítanám a forgalomba helyezést, vagyis műszaki vizsga kellene stb... Ez szerintem válasz jjzolinak is, hogy nem lehet ilyet csinálni.
                          Ahogy már szó volt róla >> ebben a témában >>, kérdezd meg, mit gondolnak a 35/2000. (XI.30.) BM rendelet 76/A. §-ról. Ezt most nem azért írom, mert én tudom, én is kíváncsi vagyok rá. Mert ez alapján a törvény nem úgy vélekedik, mint az okmányiroda. (Hozzáteszem, én is ugyanezt a választ kaptam anno.)

                          DCS eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A fő gond, hogy hiába tudom az adatokat, nincsen forgalmi, mi alapján írjuk meg egyáltalán az adásvételit? Ez kissé lutri akkor, de majdnem 100% biztos vagyok az adatokban, szóval nem veszíthetek semmit ha megpróbálom, nem?
                          A szerződés semmilyen speciális adatot nem kér. A vázszám rajta van a motoron. A gyártmánnyal sem lehet gond. :-) Milyen adatra van még szükség?

                          Dott is jól összefoglalta a teendőket, annyival egészíteném ki, hogy nem igazán érzem bárki megbízását szükségesnek. A lépéseket te magad is végigjárhatod, semmi olyan trükk nincs, amihez bennfentesek kellenek, vagy "ügyeskedni" kelljen. Ez kimondottan érvényes a műszaki vizsga nélküli átírás ügyére is. Amíg valaki törvényi hivatkozással alá nem támasztja, milyen alapon utasítják el a tulajdonosváltozás bejegyzését, nem vagyok hajlandó ilyen válaszokat

                          dott eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          (gondolom tudja mindenki mire gondolok ezalatt)
                          elfogadni. És addig ezt tanácsolom a tisztelt érdekelt járműtulajdonosoknak is.
                          , TZ és DCS kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            Tisztelt soveny!
                            (Elolvastam az általad írt blogokat, amiket ajánlottál, valóban nagyon hasznosak!)
                            Sajnos abszolút nulla tapasztalatom és kissé lassú felfogásom miatt még mindig nem vagyok teljesen biztos a dolgomban, hogy mi legyen a sorrend és mit hogyan csináljak:
                            1. dott feljebb ajánlotta, hogy írjam az adásvételibe, hogy a forgalmi elveszett, rendszám pedig nincsen. Szükség van erre? A rendszámot a bácsi 1967-ben a rendőrségen leadta, a szürke forgalmi pedig még függőben van(talán még előkerül). De vegyük úgy inkább, hogy nem kerül már elő, akkor beleírjam, hogy nincsen meg a vételkor, vagy pedig ne írjam bele és mondjam majd azt, hogy én hagytam el a forgalmit?
                            2. Az adásvételi megléte után saját magam írjak a KEKKH-nek, vagyis kérvényezzem az adatok kiadását? Nekem ezt mondták az okmányirodában és soveny is így írta, ha jól olvastam. Tegyük fel, hogy megtalálják az adatokat a KEKKH-ben és minden úgy van, ahogy jelenleg gondolom, vagyis jó emberrel írtam az adásvételit és stimmelnek az adatok. Mit kell tennem ezután? Mire megyek a kiadott adatokkal? Gondolom elévülni nem fog ez a kiadott papír. Gyakorlatilag időt nyerek, hogy most fogom elintézni ezt, nem a felújítás után? Majd ha valamikor elkészülök a felújítással, utána tudom forgalomba helyezni a motorkerékpárt, most akkor előtte nem tudok csinálni semmit, nem? (Véleményem szerint tulajdonosváltoztatást nem tudok kezdeményezni jelenleg, mivel szétszedett állapotban van a motor, vagyis forgalomba nem tudom helyezni most. Ezt már írtam tudom, de nekem ezt mondták az okmányirodában. Más véleményt szívesen meghallgatok!)
                            Üdv. DCS
                            Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 okt. 21, 19:30.

                            Komment


                              #15
                              Hello!

                              Igen, a "gondolom tudja mindenki mire gondolok" az SAJNOS pontosan azért történt, mert én nagyon gyorsan le akartam tudni az átírást, s a nevemre venni a motort. Aztán majd lelkem rajta hogy milyen állapotban van, megjegyzem hogy azért nem ment volna át műszakin mert nincs benne akksi, ERGO nem működik a féklámpa, s nincs hozzá elsősegély csomag se. Szóval nem motorikusan, fékekkel, gumival volt gond. Az illetőt azért kértem meg rá, mert bejáratos az okmányirodába heti szinten, s nem kicsit gyorsított a dolgok menetén.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X