Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES 125 (1969) szivarvég kipufogó szészerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ ES 125 (1969) szivarvég kipufogó szészerelése

    Van egy 1969 es 125-ös trophym eltömődött szivarkipufogóval és elkezdtem a helyreállítását felújítását,de nem tudom szétszedni a kipuffot.Van a hátsó kerék felőli végében egy szár aminek a végén mintha egy csillag alakú anya lenne belül a hangtompítónál, de viszont a fémszáron nincs menet ezért most nem értem hogy hogyan lehetne szétszedni a kipufogót.Ha valakinek volna tapasztalata efelől azt megköszönném ha megosztaná.

    - - - Updated - - -

    Ezen a robbantott ábrán is látszik hogy szét lehet szedni és van is ott a képen valami csavar szerű de nem tudom hogy az csak a hangtompítóbetétet fogja össze vagy azzal együtt valahogyan a kiffot is?Click image for larger version

Name:	el17.gif
Views:	1
Size:	24.5 KB
ID:	157104

    #2
    Üdv.Feri92!
    Ezt nézd meg, hátha te jobban érted a németet... 62. oldal, schalldampfer
    zerlegen - hangtompító szétszedése http://www.mz-es.de/mz-es-125-150/reparaturhandbuch.pdf

    Egyébként ez a szerelési melléklet most került fel az oldalra, még nem néztem át tüzetesebben, de hasznosnak tűnik...

    Komment


      #3
      Köszi a linket!Már régóta kerestem egy ilyet.Hát valami olyasmit írnak hogy ne takarítsuk magát a kipuffogócsövet mert a lerakódott olajos cucc védi a krómozást,a hangtompító meg ha el van tömődve akkor kevesebb olajat keverjünk a benzinbe és ellenőrizzük a helyes karburátorbeállítást és hogy nem e kopott.Végülis nekem is csak a hangtompító rész van eltömődve.Ja és rögtön az elején úgy kezdi hogy szedje szét a kipuffogót.Tehát nem részletezi hogy hogyan de a kép alapján úgy nézem hogy csak simán szét kell húzni a két kipuff felet.Ki is próbálom,majd írok hogy hogyan sikerült.Köszi mégegyszer a segítséget!
      dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Feri92 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        csak simán szét kell húzni a két kipuff felet
        Végülis, a simsonnál is így oldották meg, simán lehet hogy itt is hasonló megoldás van. Már csak azt kell kitalálni, hogyan fogd meg úgy, hogy ne sérüljön, mégis meg tudd csavarni izomból... Talán hasonló szerkezettel, mint a kocsikhoz való szíjas olajszűrő leszedő
        Egyébként mennyire igaza van. Az olajsaras koszt ne takarítsd le, mert az védi a krómozást
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Igen ez jó ötlet!Van is szíjas olajszűrő leszedőm 2 is.Ha meg nem akarja az igazságot akkor megmelegítem az összeadásnál óvatosan,hátha mozdul tőle annyit az anyag hogy szét tudjam szedni.
          dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Hogyan lehet itt "tetszikelni"?
            Beagle kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Hogyan lehet itt „tetszikelni”?
              Jobb alsó sarok "tetszik" feliratra kattintva, vagy bal oldalon alul a seriff csillagra. Az többet ér.
              Everything is better when you decide you don't care.

              Komment


                #8
                Ha a hozzászólás fölé húzod a nyilat, de nem jelenik meg a "tetszik", próbáld meg másik böngészővel. Nálam is vannak eltérések a működésben, funkciókban az egyes böngészők alatt.

                Komment


                  #9
                  Feri, ezt nézd mit találtam, hasznos lehet:

                  Egy másik motoros naplója
                  Feri92, St.Z.350 és gesszti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Ez hatalmas szöveg. Örömmel olvastam a blogot. Kár, hogy nem folytatta a srác. Ki ez egyébként? Fórumozik vajon?
                    dongos78 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Van egy kipufogó, ami általában nem nagyon tömődik el. Nem tudom, hány év kellene hozzá, hogy eltömődjön. Csatolok egy képet. Ez ugyan egy kicsit szétvágott MZ váz, de utcára is lehet csinálni ilyen kipufogót, persze hangtompítóval. Lehet hangolni a "stílusodhoz" mérten. Rezonátorcső. Már csináltam egy csomót. Kicsihez is, nagy MZ-hez is. Nekem bejön.

                      - - - Updated - - -

                      jajj, kép lemaradt:Click image for larger version

Name:	IMG_6240.jpg
Views:	1
Size:	198.8 KB
ID:	140996
                      Feri92 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Nézdmármiafittyfene...

                        Ezen a mocin milyen első dobfék van?

                        Komment


                          #13
                          És tényleg hasznos!Köszi szépen,így mostmár tudom hova lett a ménes a trophymból.Az enyém is hasonló tüneteket produkált.

                          Komment


                            #14
                            Sziasztok!
                            Nekem van egy 1970-es Trophy-m de annak más kipufogója van mint Ferinek.
                            Olyan mint a 250-es Trophy-é csak a vége vágott.
                            Leszedtem, de azt sajnos nem lehet szétszedni.
                            Ez gyári ? Hogyan tisztitsam ? Mert a motor már köpi a gyertyákat, és alig bir szerencsétlen kipufogni.
                            A válaszokat előre is köszönöm!

                            Komment


                              #15
                              A hátsó bilincs alatt van egy hegesztési varrat. Ott szét tudod vágni, de vigyázz, mert duplafalú. Óvatosan kézi vasfűrésszel vágd szét. Nagyflexet nem ajánlom, az túl brutál. Belevágsz, majd forgatod, megint belevágsz és megint fordítod. De tényleg ne úgy vágj bele, mint Beethoven a zongorába, mert akkor nehezebb összerakni. Ha ez sikerült és megvan a tisztítás is, akkor óvatosan hegesszétek össze. Mindíg csak kicsi pontokat csípjetek rá, esetleg hűtsétek vissza. De ha nem számít a krómozás, mert már úgyis lehullott róla, akkor nyugodtan varrjátok körbe.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X