Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mz Trophy elektronika

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mz Trophy elektronika

    Ha minden jól megy, holnap eljutok az első indítási kisérletig
    Na csúnyán lefittyedt a szájam széle
    Már hajnalban lementem a garázsba, megcsináltam még ezt-azt a gépen, majd 43 miatyánk közepette raktam be az aksit a szerkezetbe. Remegő kézzel fordítom a gyújtáskulcsot.... SEMMI. 0, azaz nulla életjel. Fordítom tovább, semmi. Az utolsó állásban végre világított a töltésvisszajelző, majd elhalványult. Közben furcsa szagok jöttek valahonnan. Miatyánk nem akarta hogy olyan könnyen menjen a dolog
    Most kereshetek olyan szakit, aki konyít is valamit ehhez. Nem lesz könnyű, ebben a motor-steril városban. Pedig követtem a rajzot, úgy raktam össze, a legtöbb helyen értettem is hogy melyik csatlakozó mit jelent, miért oda, hova tovább...

    #2
    dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Na csúnyán lefittyedt a szájam széle
    Már hajnalban lementem a garázsba, megcsináltam még ezt-azt a gépen, majd 43 miatyánk közepette raktam be az aksit a szerkezetbe. Remegő kézzel fordítom a gyújtáskulcsot.... SEMMI. 0, azaz nulla életjel. Fordítom tovább, semmi. Az utolsó állásban végre világított a töltésvisszajelző, majd elhalványult. Közben furcsa szagok jöttek valahonnan. Miatyánk nem akarta hogy olyan könnyen menjen a dolog
    Most kereshetek olyan szakit, aki konyít is valamit ehhez. Nem lesz könnyű, ebben a motor-steril városban. Pedig követtem a rajzot, úgy raktam össze, a legtöbb helyen értettem is hogy melyik csatlakozó mit jelent, miért oda, hova tovább...
    Eddig a látványos oldala "ment" a dolognak, most a "bogarászó" következik....fel a fejjel (!) meg lesz az....csak keresni kell
    pasetta, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Csak egy tipp: Ha lelkierőt akarsz gyűjteni,s hallani szeretnéd a hangját.. Keress 2db méteres drótot.. az egyiket kösd direktben a gyujtótrafóra,a másik végét az akku + kivezetésére. A másiknak keress egy jó testet (mert egy jó test sokat ér) jelen esetben az is elég ha az akku - pólusrol a blokkra kötöd a vezetéket...s próba...akár sikerülhet is. Csakhogy neked jó legyen..persze szikra ellenőrzés a művelet után. Majd utána lehet mélyeket lélegezni.. Én ezért vettem banán illatú olajat..

      - - - Updated - - -

      Még valami: Trafó 15+ trafó 1 megszakító

      - - - Updated - - -

      Hibakeresés: Biztosító tábla, Dinamó df d+,feszszabályozó, Gyujtáskapcsoló, kürt.
      pasetta, Fergusson és 5 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Csak egy tipp: Ha lelkierőt akarsz gyűjteni,s hallani szeretnéd a hangját.. Keress 2db méteres drótot.. az egyiket kösd direktben a gyujtótrafóra,a másik végét az akku + kivezetésére. A másiknak keress egy jó testet (mert egy jó test sokat ér) jelen esetben az is elég ha az akku - pólusrol a blokkra kötöd a vezetéket...s próba...akár sikerülhet is. Csakhogy neked jó legyen..persze szikra ellenőrzés a művelet után. Majd utána lehet mélyeket lélegezni.. Én ezért vettem banán illatú olajat..

        - - - Updated - - -

        Még valami: Trafó 15+ trafó 1 megszakító
        Köszönöm!
        Indulok a garázsba

        Komment


          #5
          A testet csak saruval forrasztva és recés alátéttel érdemes megcsinálni. Én a csatlakozókhoz a réz pasztát használom és ajánlom. A központi kapcsolóba is le kell forrasztani a vezeték végeket és úgy csavarozni. Ha így teszel kontakt hiba miatt sosem maradsz az út szélén később és nem veszik el az a kevés 6 V!
          pasetta, mátéapu és kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Közben furcsa szagok jöttek valahonnan.
            Biztosíték és biztosítéktábla. Először ott nézz szét. Majd a dinamón az előtétellenállás(mivel Mzről van szó, az esetek 2000%-ában az ég le).
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              Előkerültem... Átböngésztem több kapcsolási rajzot, az egyikből végre kiderült, hogy a dinamónál volt két vezeték felcserélve, ami miatt kicsit füstölős lett a fesz.szabályzó is . Helyére kötöttem, és egyből megjött az isteni szikra!!!
              Aztán csak pár perc benzinezés, játszadozás a szivatóval, gázbowdennel... Voilá:
              Click image for larger version

Name:	DSC06100.jpg
Views:	1
Size:	190.7 KB
ID:	148263Click image for larger version

Name:	DSC06102.jpg
Views:	1
Size:	196.7 KB
ID:	148264Click image for larger version

Name:	DSC06103.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	148265
              !!!
              Alapjárat még nincs, de szépen veszi a fordulatot. Illetve meglehetősen füstölt, amíg ki nem dolgozta az olajat a forgattyúsházból. Mélyeket lélegeztem, kiegyenesedtem, tarkóig érő vigyorral jöttem ki a garázsból. Még apám "elismerő" szavaitól sem változott a kedvem ("Mi van, már megint írtod a szúnyogokat?")
              A töltésvisszajelző valamiért fordítva működik, akkor alszik ki amikor leállítom a motort, illetve világítás nem működik. Szóval van mit nyomozni, de végre él a gép!!!


              - - - Updated - - -

              ...ja, és a hajnal óta gyötrő fejfájásom is eltűnt

              - - - Updated - - -


              Biztosíték és biztosítéktábla.
              Egyébkénz az egyik tényleg odalett a reggeli játszadozás alatt

              Komment


                #8
                A töltésvisszajelző valamiért fordítva működik,
                A TS-nél az az üresjelző is, ha jól emlékszem(nem lehet elkötöttél valamit?).
                Vagy egyszerűen kevés a töltésed...
                Régóta szét van szedve, úgyhogy esetleg lemágneseződött. Üzem közben egy pillanatra adj + ot a dinamó D+ ára az akksitól közvetlen egy kábellal.
                Ha ezután sem kel életre, akkor be kell állítani a fesszabályzót. Az akksinál mérve legyen meg a 7-7,2 volt világító lámpánál. Itt leszedheted a sarut üzem közben. Szóval ha jár, adsz neki egy kis gázt, és lehúzod az akksi egyik saruját. Ha a motor azonnal leáll, nincs töltésed.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 febr. 14, 14:23.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  nem lehet elkötöttél valamit
                  Nem lehet.
                  Hanem biztos
                  Még nyomozgatok, kinyomtatok egy-két normálisabb rajzot és elvonulok majd ismét a garázsba...
                  Köszönöm szépen a tanácsokat, kipróbálom majd ezeket...
                  Bár most megint jön 1-2 hét, ami sűrűbb lesz, de azért ugrásra (garázsba menésre) készen várom az alkalmat.
                  Na meg közben illő lenne egy szép kipufogót tenni rá, a képeken is látszik valamennyire hogy a régi eléggé elgyötört.

                  Komment


                    #10
                    Na meg közben illő lenne egy szép kipufogót tenni rá, a képeken is látszik valamennyire hogy a régi eléggé elgyötört.
                    Tessék, itt van:
                    http://simson-keletimotor-alkatresze...-kipufogó-dob
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A TS-nél az az üresjelző is, ha jól emlékszem(nem lehet elkötöttél valamit?).
                      .
                      Nem jól emlékszel . A töltésvisszajelző egyben az indexvisszajelző is.

                      Komment


                        #12
                        Nem. Külön van a töltés visszajelző és az üresjárat visszajelző. Index visszajelzés nincs rákötve egyikre sem.

                        Komment


                          #13
                          Nem jól emlékszel . A töltésvisszajelző egyben az indexvisszajelző is.

                          A TS-nél.......azonban Trophy-ról beszélünk.

                          Komment


                            #14
                            Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A TS-nél.......azonban Trophy-ról beszélünk.
                            Wsievers TS-ről írt egyébként a Trophynál meg nincs visszajelzés ahogy dongos78 írta

                            Itt egy kapcs rajz dongos78 nézd át , valami el van még mindig kötve . A töltésvisszajelzőnek a D+ és a 15/54 között kell lennie. Akor alszik ki ha a dinamó felgerjed és ugyanazon a potenciálon lesz a D+ mint az akku +
                            http://www.mz-es.de/mz-es-125-150-1/schaltplan.gif
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Ba701; 2016 febr. 15, 20:22. Oka: link beillesztése

                            Komment


                              #15
                              Itt leszedheted a sarut üzem közben. Szóval ha jár, adsz neki egy kis gázt, és lehúzod az akksi egyik saruját. Ha a motor azonnal leáll, nincs töltésed.
                              Ma délután lelopóztam a garázsba... illetve tüdőszanatóriumba kicsit feltöltődni. A motor már a szokásos módszerrel simán indul (gyújtás nélkül, szivatóval 2 rugás, szivató vissza, gyújtás ráad...). Kicsit aggasztó, hogy alacsony fordulaton nem akar működni, ott lefullad. Lehet valahol csúnyán szívja a falsot
                              Kipróbáltam wsievers által javasolt csekkolási módszert, járó motornál lehúzva a sarut, simán üzemel tovább. Tehát elvileg van töltés. A visszajelző mégis fordítva működik. Jó kis nyomozómunka lesz ez...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X