Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ TS dobfék

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ TS dobfék

    Véleményeteket kérném. Készíteném az idei túrára a mocit, de vannak kételyeim a fékkel kapcsolatban. Eléggé kopottak már a fékdobok. Tartok tőle, hogy egy-egy hosszabb lejtőn annyira be fognak melegedni, hogy megmozdul a vas betét az alu(?) öntvényben, felhullámosodik, esetleg eltörik, és megakasztja a kereket. Volt már ilyen tapasztalatotok?

    A fékdob hűtésére van valami ötletetek? Arra gondoltam hogy feláldozok egy-egy féklapot, és körben 1 centit leesztergálok róla. Vagy jobb lenne inkább néhány furatot elhelyezni rajta, hogy ezeken keresztül tudjon kicsit szellőzni?

    Gondolkodtam a tárcsásításon, de egyrészt nem megy át vele műszakin, másrészt nincs szívem szétbarmolni a TS eredeti elejét.

    Ha esetleg valakinél lenne eladósorban egy első, és egy hátsó fékdob, ami új, vagy újszerű, azt nagyon tudnám értékelni.

    Fékbetétekből milyet ajánlatok? ferodoroztassak fel használtakat, vagy keressek gyári újakat inkább?

    #2
    Volt már ilyen tapasztalatotok?
    Velem még nem fordult elő ilyesmi, pedig a Bükkben lakom.

    Fékbetétekből milyet ajánlatok?
    Én fel szoktam ragaszttatni, és a puhábbik ferodolt kérem rá. Nem volt még vele gond.
    Beagle, Titus és sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Tavaly annyira felmelegedett, hogy az első kerékcsapágyakból kifolyt a zsír. Ezért tartok egy kicsit a kopott doboktól. Idén se kisebb hegyekbe megyünk. Bolzano - Cortina D'Ampezzo - Lago di Sauris vonal a cél. 2 db 2000 méter feletti hágó van a programban.
      dongos78, Titus és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Jó kis túra lesz!Légy óvatos és nem lesz baj!Sajnos nálunk azokhoz a hegyekhez képest csak dombocskáink vannak!Ezért nincs tapasztalatom ilyen téren!Busszal igen de az más tészta!Ott több féle lassító rendszer közül lehet csemegézni!Kellemes túrázást kívánok!
        Süpi és sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Apacsávó, gyertek Ti is! Nagy buli lenne pár veteránnal (és veteránossal) végigmenni.


          (lehet, hogy be kéne építeni egy retardert... ;-)
          apacsavo kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Igen az emberi elmét kell elsődlegesen át programozni. "2 üteművel különösen nagy odafigyelést kíván hiszen ki kell választani az optimális áttételt / lejt menetről van szó/és közben nem szabad megfelejtkezni a két ütemű keverékkel ken!!. Tehát rendszeres gázfröccs szükséges megragadás kivédésére.Én sem vagyok egy hegymenő alföldiként talán ennyit .
            apacsavo kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Sajnos én már nem vagyok alkalmas ilyen túrákra!(Kicsit ,,roki" vagyok!)Nekem már elég ha naponta pár száz kilómétert megyek!De a legfontosabb hogy otthon alukáljak!Leteltek azok az évek amikor a világból is ki motoroztam volna!Sajna akkor meg nem igen lehetett!Még a ,,cuciálista"országokba való eljutás is nehézkesen ment!Akik már ismernek tudják hogy nem maradok sehol.Szükségem van a pihire az otthonom kényelmére!
              A retard fék:Ez egy össze foglaló név.Több féle rendszer van.Nem szeretnék okos tojáskodni de vannak járművek amin több rendszer is található(kipufogófék(bu-bu.),örvényfék....stb!)A mocikra leginkább a ,,nadrág"féket szerelik mint alternatív lassító rendszert!
              sepy és kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                A gond ott kezdődik, amikor kis lánckerékkel, kevés az 1-es lefelé. Pl. a Kranjska Gora-ról lefelé menet a Soca felé. 9 km hosszan 10-14%-os lejtő, és nem tudod megengedni, hogy legyen menetszél-hűtés, mert 25 visszafordító van közben.


                - - - Updated - - -

                Én is nagyon kényelmes vagyok, így csak 250-300 km lesz a napi táv, és a bázisig kocsival megyünk. Fő a kényelem. A pihenésen, kikapcsolódáson van a hangsúly. Ezért is akarom, hogy kifogástalan legyen a moci, amikor megyünk.

                Komment


                  #9
                  Háát, ha így megnézem a képeket jó kis hegyek ezek. Ilyen lejtőkön lefelé menet akkora hátránya van a dobféknek a tárcsához képest hogy én lehet beletenném az ETZ fékjét. Nem túl nagy átalakítás és vizsgára vissza lehetne tenni a gyárit.

                  Komment


                    #10
                    Van egy tárcsás agyam, és 16"-os felnim. Azt mondod, érdemes lenne átfűzni, és összerakni? Az etz teleszkópja bemegy a TS teleszkópjának a helyére? Egyforma lehet a cső átmérője?

                    Komment


                      #11
                      Szerintem a szimpla műszaki vizsgán nem nézik a fék eredetiségét , és a tárcsafék "két" klasszissal is jobb a dobtól ! De ha mindenképpen ragaszkodsz a dobhoz , inkább készíts a feláldozható féklapra egy légbeömlő zsebet , ami a lehető legnagyobb (!) , a féklap alá pedig "egy marék " furaton keresztül tudod bejuttatni a levegőt amit viszont ki is kell hogy áramoltasd a fékdob túlsó oldalán valahogy, Pl : néhány nagyobb (védőráccsal ellátott) furaton keresztül(PL : 25-35 mm) .
                      Éppen a túlvariálás miatt inkább a tárcsafék mellé tedd le a garast , és akkor még fék is lesz a "paripádon" !

                      Komment


                        #12
                        ETZ elejét elvileg rá lehet tenni.
                        Pl. egy hirdetésből:
                        Click image for larger version

Name:	ts125_tárcsa.jpg
Views:	1
Size:	42.4 KB
ID:	143910
                        250-esen:
                        Click image for larger version

Name:	ts250.jpg
Views:	1
Size:	112.1 KB
ID:	143911
                        Legfeljebb műszaki idejére visszacseréled.

                        Komment


                          #13
                          Elvetettem végül a tárcsásítást mégis. Ez az "elvileg" rámegy elég sok konstrukciós kérdést vetett fel. Nem lett volna elég autentikus a gép. Mégiscsak egy igazi öreg TS. Kerestem hát egy jobbnak tűnő dobot, egy jó ráfot, és találtam piros "ferodolos" pofákat. Ezek mintha a trabantos időkben jól fogtak volna. Szóval megy a cucc homokszórásra, esztergályoshoz, aztán meglátjuk, mi lesz belőle. Egy-két hűtőfurat azért megy majd az alaplapra, és a másik oldalra is, de ennyi.

                          Komment


                            #14
                            Próbáld meg esetleg a Jawa duplex féklapot. Anno a kis Ts-hez fűztem egy kereket Jawa dobbal. Valamivel jobb volt mint az eredeti
                            Sajnos pont a bal oldaláról nincs képClick image for larger version

Name:	2014-08-23 08.54.43.jpg
Views:	1
Size:	192.7 KB
ID:	144044
                            Ja igen! A Jawanál bal oldalon van a féklap.

                            Még is, találtam a bal oldaláról is bár itt az Mz is át volt alakulva
                            Click image for larger version

Name:	DSC01001.jpg
Views:	3
Size:	191.3 KB
ID:	144045
                            Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 márc. 23, 18:55.

                            Komment


                              #15
                              A fék erejével nincs bajom. Nem száguldozok, így bőven elég, amennyit fog. A hőleadásával van bajom, de majd többet pihenünk lefelé, és nem lesz gond.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X