Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ETS "kis extrával"

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    MZ ETS "kis extrával"

    (Előrebocsátanám, hogy nem találtam megfelelőbb részleget, ezért kerül ide amit írni fogok, illetve az egésznek semmi valóságalapja számomra - sajnos)

    Ma, a vizsgaidőszak kellős közepén, amikor éppen járművillamossággal és automatizálással kellene foglalkoznom épp az egyik kedvenc időtöltésemmel foglalkoztam - veterán motorokat nézegettem a neten... ....és a németek jóvoltából felfigyeltem valami érdekesre.

    Daten & Fakten | ets250.com

    Ezen az oldalon szerepel némi információ a talán legritkább nem versenycélú MZ-ről, az ETS250 Eskortról.

    "MZ ETS 250/Eskort
    Produktionszeitraum 1973 & 1975

    Hergestellt wurden

    • 1973 – 30 Exemplare
    • 1975 – 30 Exemplare

    Gesamtsumme = 60 Exemplare.

    30 Exemplare wurden nach Ungarn exportiert, 30 Exemplare verblieben in der DDR."

    Azaz az elkészült 60 példányból (egyáltalán mond olyat a német hogy Exemplare?) 30 maradt náluk, 30 jött hozzánk, gondolom én a Belügyminisztérium / Rendőrség kötelékében szolgálni. Más (magyar - http://ets250.mindenkilapja.hu/ ) forrásban 20 ideérkezett motorról olvastam.
    Találtam 2 képet is ugyanazon az oldalon, főleg az elsőn feltűnően magyaros rendőrautó áll a háttérben:

    Click image for larger version

Name:	ungarische_gelaende_eskort.jpg
Views:	1
Size:	137.6 KB
ID:	154389Click image for larger version

Name:	eskort-ungarn1.jpg
Views:	1
Size:	132.4 KB
ID:	154390


    Szóval ez nagyon megfogta a fantáziámat - ezért kérdeznélek meg benneteket, hátha Ti többet tudtok:
    -ezek a motorok az országban maradtak?
    -tudtok ilyennek a létezéséről?
    -miért nem említik rendőrmotoros listák/összefoglalók ezeket?
    -mi lett a sorsuk?

    ETZ rendőrjárgányt láttam fotón ilyen témájú oldalakon is, de az későbbi és teljesen más.

    Habár nem kedvelem a burkolt motorokat, ez a Wartburg-lámpás IFA-termék nagyon megtetszett első pillantásra.
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jún. 07, 22:39.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    #2
    legalább egy darab biztosan maradhatott, ebből a hirdetésből gondolom. én még láttam is őket forgalomban

    Komment


      #3
      Miskolcon 4 db volt, de kb 2 hónap alatt rommátőrték az egész flottát.

      Komment


        #4
        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Miskolcon 4 db volt, de kb 2 hónap alatt rommátőrték az egész flottát.
        Érdekesen hangzik. Mármint sajnálatosan veterános szempontból. Esetleg bármi bővebbet tudsz róluk?
        Ahogy írtam is, a magyar motoros járőrökkel foglalkozó oldalakon csak a '80-as évek MZ gépeiről van szó, valahogy ezek kimaradnak a felsorolásból. Pedig elég különleges készülékek, márcsak a gyártott darabszám miatt is.

        norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        legalább egy darab biztosan maradhatott, ebből a hirdetésből gondolom. én még láttam is őket forgalomban
        Jól látod, onnan jött az ihlet a témához.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          Szevasztok,
          a szeptemberi Veteránban lesz cikk az Eskortról.
          Collarg, ha tényleg megfogta a fantáziádat, akkor miért nem írtál a megtalált mindenkilapja weblapon?

          üdv, Gábor

          Komment


            #6
            Hello Szucsi! Igen, vannak kis hazánkban még ezekből a rendőrmotorokból, de sajnos kevés. Néhány MZ guru őrizget belőlük, ha egy-egy eladósórba kerül, aranyáron mérik. Ha van egy kis türelmed, a jövő hónapi Veterán ujságban fog megjelenni egy cikk erről a motorról. Én is nagyon kíváncsian várom! Egyébként a német használatra készült néhány dologban eltért azoktól, amelyeket mi kaptunk. Legszembetűnőbb a burkolat színében való eltérés.

            Komment


              #7
              Szucsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ha tényleg megfogta a fantáziádat, akkor miért nem írtál a megtalált mindenkilapja weblapon?
              Szia! Azért mert habár érdekel, nem tudom annyi felé megosztani a figyelmemet. Pont elég most, hogy a T1-esem rendberakásának hajrájában vagyok. Közben a T5H-m is állandó babusgatásra szorul, valamikor motorozni is kell, no és persze ezer más dolog. Majd ha nem lesz szezon ráérek álmodozni és tanulmányozni a német ipar remekeit.

              Üdv,
              Gábor
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #8
                Az én TLF-emnek már a műszakija is lejárt, így én nem azzal motorozok. Ha lesz kérdésed az eskortról, nyugodtan tedd fel, bár a legtöbb tudnivaló megvan a mindenkilapjás honlapon és a majdan megjelenő Veterános cikkben. A fotók, amiket ide átraktál, mindkettő magyarországi motorokról készült, mint azt az eredeti megnevezése is mondja. Az egyik egy Autó-Motorból, a másik egy másik korabeli autós-motoros lapból van. És valóban, a németek 30-30 ról tudnak, de a magyarok 40-20 ról. Ez utóbbi szám egy korabeli motoros rendőrtől ered, aki a motorok hadrendbe állítása óta motorozott rajtuk - legalábbis, egy darabig. A járőröknek átadott motorok jó része végül, úgy tudom, nyugat mo.-ra került, talán Győrbe, onnan nemrég is előkerült még egy egészen jó állapotú darab.
                üdv,
                Gábor
                kollarg kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Egy kép az 1989-es NDK-ból:

                  Click image for larger version

Name:	1989.jpg
Views:	1
Size:	204.5 KB
ID:	131898

                  Komment


                    #10
                    Köszi. Azért nem semmi, elsőre 18 motort számoltam össze.
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #11
                      Szegény Gorbacsov, biztosan rendesen könnyezte Honecker tizennyolc kettőötvenes kétüteműjét.

                      Komment


                        #12
                        soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Szegény Gorbacsov, biztosan rendesen könnyezte Honecker tizennyolc kettőötvenes kétüteműjét.
                        Nem, nem! Ceausescu van még a képen, de a motorok a főszereplők!

                        Komment


                          #13
                          Köszönöm a javítást! Valóban, pedig gyanús volt a zászló.

                          Komment


                            #14
                            Click image for larger version

Name:	sI2 (3).jpg
Views:	2
Size:	155.2 KB
ID:	131926 Click image for larger version

Name:	sI2 (4).jpg
Views:	1
Size:	127.5 KB
ID:	131927

                            Azt hiszem ez nem a gyári színe ennek a példánynak. Pedig milyen jól mutatott volna a tűzoltók színében is, igaz megkérdőjelezhető hogy használni is tudták volna...
                            Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 szept. 04, 21:49.
                            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X