Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Duna oldalkocsi felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Joker nagyon köszönöm, de nem Pannóniám van. Csak Duna oldalkocsim, meg egy Izs plaeta 2-esem. Egyforma színt fognak kapni, abban már biztos vagyok.

    Kérdés:

    A képen kátható tengelyt hogyan lehet kibűvölni? Mivel anélkül nem jön le a kerék, viszont meglazulni nem akar, és teljesen elnyalni sem akarom a fejét.

    Ja, és 4 pontos fogatható fel a sárvédő, ma szétszedtemClick image for larger version

Name:	kerékjárat felfogatások.jpg
Views:	1
Size:	197.1 KB
ID:	131304Click image for larger version

Name:	OK kerékagy.jpg
Views:	1
Size:	197.8 KB
ID:	131305

    Komment


      #32
      ApaE,

      Most olvasom, hogy van lámpád, ami nekem jó lenne?

      Komment


        #33
        -t5- kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Aha, szóval fix sárvédő így néz ki

          Azzal lesz bajom, imkább legyártatok hozzá egy tengelyt, már várja az esztergályos a méreteket, bár előtte ki kellene szedni, ami nem lesz ezek szerint egyszerű




          De még az a kemény, ha útszéli kerékcsere válik szükségessé..ott sem láng, de satu, és pajszer sincs kéznél

          Komment


            #35
            OdinHEM és -t5- kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Az enyém legalább 30 évet állt így, nem is vagyok nagyon meglepve, hogy be van gyógyulva
              A szomszéd srác egy nagy csarnokgyártó cégnék dolgozik, minden ügyes szakemberrel rendelkeznek, gyártottak már sok okos dolgot. Mivel néha unatkozik, és átjön segíteni 1-2 sör mellett megbeszéljük mit hogyan kellene, és ilyenkor leveszi a mintát, mér, rajzuol, majd másnap legyártatja a srácokkal bent




              Ja, és ilyen lehetett az eredeti alvázam, mielőtt belekontárkodott volna a fater..még jó, hogy flexxel megoldható a visszaállítás

              Komment


                #37
                Profi szemcseszórójuk is van, de gyöngyöznek, és az túl durva az én elképzelésemhet, finomabba anyagot meg kellene vennem hozzá, de az ágyú miatt nem kis mennyiség menne el.

                szóval az alváz, amilyen leszClick image for larger version

Name:	OK alváz ilyen legyen.jpg
Views:	1
Size:	15.7 KB
ID:	131307

                Komment


                  #38
                  Azért egy jó tanács : vigyázz azzal a profi szemcseszóróval--ha csarnok vasszerkezetekhez szokott--5 perc alatt olyant tesz az alu csónakkal hogy elsírod magad.
                  -t5- kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Na ezért nem náluk fogom csináltatni, hanem itthon. Van kis pisztolyom, még egy kamrát csinálok hozzá, és neki fogok, csak tudnám már szétszedni az oldalkocsit.

                    Komment


                      #40
                      Tegnap sikerült leszedni a kereket, és láss csodát, a küllök szép krómozottak, csak a ráf kopott

                      Komment


                        #41
                        A tengely különben elég kisiparinak tűnik, és amíg ki van szerelve, már a szakiknál van, 2-3 db. készül belőle tartaléknak.

                        A kerékagyból a két csapágyat hogyan lehet kiszedni? Mindenképp kell hozzá csapagyhúzó? Nem akarom szétbarmolni. A seeger gyűrűt már kiszedtem aztán elpattant, és fél délután azt kerestem, de megatláltam
                        A kerékagy felfogatáson lévő utólag rágányolt rúgókat, meg tartó szerkezetét ma eltávolítom, mert nem tetszik a megoldás, legyen csak olyan, mint újkorában, aztán kezdődhet a csiszolás, vagy homokszórás. Bár még a homokszóróhoz nincs meg a doboz, csak darabokban.
                        -t5- kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          barna, korompaiistvan és -t5- kedvelte ezt.

                          Komment


                            #43
                            Köszi, ezt mindenképp megcsináltatom, mert csapágylehúzóm nincs, vagyis van, csak nem hoztam el, de inkább 2 legyen, mint egy sem. Még a Ladás korszakomban voltam így a rúgóösszehúzóval, ami fogyó eszköz volt.

                            Komment


                              #44
                              ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Ha kisipari, esetleg barkácsolt a tengelyed, érdemes lehet inkább egy eredetit használni mintának az újragyártatáshoz, főleg ha több is készül belőle.

                              Nem házilag gyártott, de látszik rajta a 60-70-es években jellemző magyar technika. Ilyet bármikor lehet otthon, egy egyszerű eszterga géppel gyártani szerintem.

                              Komment


                                #45
                                Na a rábarmolt plussz segédkaroktól több órás flecelés csiszolás, köszörüléssel megszabadítottam a vázat, sőt, csináltam egy csapágykiszedőt is Sima dűbel a hozzá csaló csavarral, aminek a végét leköszörültem kb. 2 cm hosszan, hogy a dűbel belsejét betolja..tőkéletesen működik.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X