Közlemény

Collapse
No announcement yet.

1969 Pannonia T5-H típusjegyei

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Ezt a hatlapú berúgótengelyt kerti gépen alkalmazták előszeretettel, reméljük nincs kitörve a blokköntvényből a kihajtás környékén. Ennyid van, váz, blokk, a többi műanyag rekeszben? Mert akkor innen szép nyerni, ahogy mondani szokás.

    Komment


      #32
      ...Ezt a hatlapú berúgótengelyt kerti gépen alkalmazták előszeretettel, reméljük nincs kitörve a blokköntvényből a kihajtás környékén...
      Na most bele tetted a bogarat a fülembe

      .
      ..Ennyid van, váz, blokk, a többi műanyag rekeszben? Mert akkor innen szép nyerni, ahogy mondani szokás...
      Hát, ja. Váz és az egyéb elemek homokszórózva és szórógittel lenyomva, fém alkatrészek elvileg polírozva. Kipu állítólag elég tropa, meg egy két apróság...de tudjuk h az Ördög a részletekben rejlik.
      Meglátjuk. Ahogy van rá keret mindig majd csinálgatjuk.

      Komment


        #33
        A polírral óvatosan, a blokk pl. festett kéne, hogy legyen.
        Persze azontúl, kinek hogy tetszik.
        Gumiabroncsból 3,00 - 19 elől, 3,25 - 19 hátul. Fortune, Mitas, Heidenau, ár-minőség szerinti sorrendben, amit általában használnak.

        Komment


          #34
          Sziasztok!
          1970. decemberi gyártású Pannónia T5H-nak a hátsó lámpája VT5 vagy VT6-os? Továbbá az én szivatóm az maga a karburátor házon van és nincs kivezetve sehová sem. Ez így típustiszta?


          Meg még lesz egy kérdésem a blokk szinével kapcsolatban. Felrakok egy képet majd és kérdés az, hogy létezett-e ilyen szinű. Tudom, hogy van ilyen téma, de úgygondolom ez még ide belefér mint típusjegyNagyon halvány zöldes árnyalata van. Képeket nem annyira látszik ,de megpróbálok olyan képet csinálni ahol hátha kieleht venni a szinét.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2014 dec. 08, 14:34.

          Komment


            #35
            1. VT5
            2. nem bowdenes
            3. láttam már olyan színű blokkot, de ugyanazt reprodukálni csak akkor érdemes, ha úgy tetszik, típustisztaság szempontjából nem fontos - szerintem előfordult, hogy olyan festék volt kéznél éppen és nem határozható meg rendszer a dologban...

            Komment


              #36
              A blokk gyönygyözve és deknik közepén a merevítés polírozva ez a legszebb Panónnia blokk ,persze a tipus tisztaság miatt ha kell festeni?. Ezt a blokk öntvény álcázása miatt csinálták szerintem nem a szépsége miatt.Persze kinek a pap ....a lánya.Az OT követelményeit be kell tartani. Igaz időnként látni ott is furcsaságot, valószínűleg Bizottság függő egy kicsit a dolog.

              Komment


                #37
                Nekem is tetszik úgy, de törekszek 100%-ban eredetire vissza állítani. Amúgy a blokk szine nekem függ a fényviszonyoktól. Napsütésben kicsöt törtfehér-zöldes. Mesterséges fényben meg fehér Ki érti ezt?!

                - - - Updated - - -

                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                1. VT5
                2. nem bowdenes
                3. láttam már olyan színű blokkot, de ugyanazt reprodukálni csak akkor érdemes, ha úgy tetszik, típustisztaság szempontjából nem fontos - szerintem előfordult, hogy olyan festék volt kéznél éppen és nem határozható meg rendszer a dologban...
                Köszi!
                Még annyi kellene ,hogy a VT5-ös lámpatestben volt foncsor? Vagy csak a VT6-ban volt?

                Komment


                  #38
                  Épp hogy a VT6-ban nem mindig volt, akkorra már azt is kisprórolták, de a VT5-be kell. Én pl. krómoztattam azt is.

                  Komment


                    #39
                    Már be is szereztem egy újat Bár volt, csak rossz állapotú.
                    Köszi!

                    Komment


                      #40
                      Ha jól emlékszem, Ocskay Zoltán Csepeli motorkerékpárok című könyvében olvastam, hogy a T5-nél, (és talán a P10-nél is) a szívató először kormányon volt, aztán a tank alá került a felfogatása, végül magára a szívatódugattyúra szerelték rá a bakelit húzófogantyút. Az Én 1970. 12. havi T5H-mon már ilyen van, viszont már VT6-os hátsólámpa búrával kapta édesapám az egyébként teljes egészében eredeti állapotban lévő motorkerékpárt 1993-ban. Azt gyanítom, hogy az eredeti VT5-ös tönkremehetett és akkor már csak VT6-os búrát lehetett kapni, ezért arra cserélték le, mivel ha jól tudom a két lámpabúra mérete és formája teljesen megegyezik csupán a VT6-os "mélyebb" valamivel. Foncsor egyébként már ebben sincs. VT6-os melyik modellhez való?
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Karel; 2015 jan. 01, 14:37.

                      Komment


                        #41
                        a szívató először kormányon volt
                        Jó a sorrend, bár a kormányra szerelt szivató inkább a T5 előtti típusok, mint TLF, T1 jellemzője.
                        Ugye 1959-ig a 25 mm-es, külön úszóházas porlasztó (BK1-25) került fel, aminek az úsztatója az úszóház fedelén volt. Utána jött a 27-es karbi (BK3-27) és a kormányra szerelt szivatókar, aztán amennyire én tudom a T5 jelzés bevezetésével került az üléshez a szivató gombja. Ez szerepel a Szente Gyula-féle fehér könyvben is, bár ott nincs adat arról, mikortól hagyták el a bowdent teljesen. A fehér könyvben fotókon szereplő P10-en is az ülés alatt van a szivató.

                        Azt gyanítom, hogy az eredeti VT5-ös tönkremehetett
                        A VT5-öt (ugyanígy a Szente-féle leírás 174. oldala szerint) 1968-tól szerelték, a könyv 1970-es (nem tudom van-e későbbi/más kiadás) VT6-ról említés sincs benne még - értelemszerűen valamikor utána vezethették be, de konkrétumra nem emlékszem.
                        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                        Komment


                          #42
                          Szerintem '69-ben javarészt még ülés alatti a szivató. A VT6 pedig '73-as.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X