Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P20 - P21 típusjegyek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Viszont a szám a napot nem jelöli, csak hogy 2440 a sorozatszám.
    A fene se érti ezt...
    ...egyfelől az a vélemény, hogy a napot is jelölik (tipus,év,hó,nap,darabszám), másfelől, meg hogy sorozatszám az utolsó négy szám.

    Nem tudja valaki mi volt az utolsónak gyártott P21 motorszáma?

    - - - Updated - - -

    Úgy látom nem igazán tudtam segíteni, esetleg az alvázszám és a kék „pannóniás könyv” végén szereplő gyártási adatok alapján talán ki lehet valamit silabizálni, és előrébb leszel .
    Dehogynem, minden "apró morzsa" segítség.

    A kék "pannóniás könyv" a két ünnep között lesz elérhető a számomra. Akkor majd átolvasom, remélem hasznomra lesz.

    Hopp...
    Szöget ütött a fejembe, "zahi" által küldött tábla!
    Nézzük meg az önsúlyát!
    És most nézzük meg az általam küldöttét.
    (nem hiszem, hogy Pista bácsi "csak úgy" elütötte)
    Ennek valami oka van. (csak még azt nem tudom mi...)
    Utoljára szerkesztve a következő által: Tonybacsi; 2014 dec. 22, 21:29.

    Komment


      #17
      A '74-ben utolsónak gyártott 21-es sorozatszámára esélyed sincs ,talán csak a '74-ben gyártódott utolsó mkp sorozatszámára . A könyvet meg megnézem ...
      Ja , az alvázszám pannóniá-nál nem tartalmazza a gyártás napját !
      Tonybacsi kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        Ocskay úr Csepeli történet c. könyvének 348. oldalán olvasható a sorozatszámról részletes adat. A 2440 azt jelenti, hogy az összes gyártott mkp közül ez az adott hónapban készült 2440. mkp. Tehát valamennyi gyártmányt összevontan kezelték és a sorszámok nem típusonként kerültek folyamytosan kiosztásra, hanem a készrejelentés szerint. Tehát P10 T5 P21, ahogy éppen sorban jött.
        Tonybacsi kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Ha jól "tudom....." '74-ben már csak P21 készült , decemberben összesen 90 darab(ami arra az évre 2142 darabot tett ki) egyébként decemberben összesen 2581 darab mkp készült a gyárbak az összes gyártott tipusból ! (vagyis a tiéd valahol a vége felé készült a hónapnak)
          Tonybacsi kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Ja , az alvázszám pannóniá-nál nem tartalmazza a gyártás napját !

            Ocskay úr Csepeli történet c. könyvének 348. oldalán olvasható a sorozatszámról részletes adat. A 2440 azt jelenti, hogy az összes gyártott mkp közül ez az adott hónapban készült 2440. mkp. Tehát valamennyi gyártmányt összevontan kezelték és a sorszámok nem típusonként kerültek folyamytosan kiosztásra, hanem a készrejelentés szerint. Tehát P10 T5 P21, ahogy éppen sorban jött.

            Igen. Ezek azok az információk (is), amik hiányoztak a fejemből. Egész pontosan: ez a része még nem volt tisztázva, túl sok, egymásnak ellentmondó véleményt hallottam az utóbbi időben. Remélem ezek az információk már pontosak.
            Köszönöm!

            Ja.

            És az önsúllyal kapcsolatban van valakinek ötlete?
            Utoljára szerkesztve a következő által: Tonybacsi; 2014 dec. 22, 23:27.
            CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              A P21 önsúlya 142 kg volt. (Ocskay: Csepeli történet, 341. o. )

              Komment


                #22
                A P21 önsúlya 142 kg volt. (Ocskay: Csepeli történet, 341. o. )
                Szegény "zahi" !
                Ezek szerint neki "hamisítvány" táblája van.

                Köszi a segítséget!
                CZsolti kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Valószínűleg .....
                  De kíváncsi lennék ennek a P-21 -nek mennyi idő alatt tudnád leolvasni a tipustáblájáról az önsúlyát Click image for larger version

Name:	BIG_0008707305.jpg
Views:	2
Size:	74.2 KB
ID:	143307
                  Fergusson és Tonybacsi kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Valószínűleg ...
                    De kíváncsi lennék ennek a P-21 -nek mennyi idő alatt tudnád leolvasni a tipustáblájáról az önsúlyát
                    Nem is tudom melyiket nézzem... Egyik szebb, mint a másik.
                    Ellennék az adattáblájukkal egy ideig, jól megnéznék minden apróságot, és előbb-utóbb meglenne az önsúly is .


                    (nem mellékesen ez egy eredeti piros színű krómbetétes, krómsárvédős, krómlámpabúrás P21 lux?)
                    zahi kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Igen , az méghozzá a német export ULO-hátsólámpával , bukócsővel , HELLA indexekkel ....
                      Persze ! Jól megnéznél minden apróságot , aztán rá is kellene rögtön jönnöd, hogy természetesen "ezen " is megtalálható a tipikus helyeken az a fránya "repedés" ... Mármint a motoron...Click image for larger version

Name:	Kép0185.jpg
Views:	1
Size:	185.3 KB
ID:	143308
                      Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2014 dec. 23, 23:37.
                      Tonybacsi kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        A kuplungkar-kapcsoló egység és nyilván a fékkar is nagyon hasonlít a peregyes MZ-ére. Lehet, hogy ez is német export, vagy helyi átszerelés?

                        Komment


                          #27
                          Nem , sajnos az csak távolról hasonlít ! De ha egymás mellé rakod a kettőt , rögtön látszik hogy a magyar rövidebb vagy 30 mm-el , más a forgó csap elhelyezkedése (ezáltal az áttételezése is nagyobb az emcett-nek) , a bowdenhuzal fogadó részének kialakítása is csak hasonló( az MZ zsákfuratos a diónál , a magyar pedig ilyen is-olyan is). Arról meg ne is beszéljünk hogy a német tudtommal kovácsolt ( a magyart egész könnyen alakíthatjuk ...), és a forgócsapnál acélbetéttel látták el, nehogy a furat idő előtt oválisra kopjon! És nem utolsó sorban a németért kemény 300Ft/db áron jutottam hozzá , a P21 -ét 5000/ db-ért vesztegették (utángyártott ???) ! Ha jól emlékszem egyébként három féle létezett belőle , : a régi hegyes végű (mint a Danuviának) , a csepp alakú mint ezen , és a gömb végű mint némely utolsó Lux-okon .De mivel a konzol kialakítása nem változott ,igazándiból harmónikusan, csak az első ,és a gömbvégű tipusoknál csatlakozott a két alkatrész . Ennél egy kicsit mostohán állt mintha a gomb egy másik kabáthoz tartozott volna .(egyébként én is inkább faragtam egy párat, ami legalább passzol a konzol vonalvezetéséhez és talán erősebb is . Mindezt annak ellenére hogy megvan a gyári pár is ,és a börzés is ami szerintem utángyártott sima gravitációs öntvény)
                          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2014 dec. 23, 23:56.
                          Tonybacsi és CZsolti kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            Jól megnéznél minden apróságot , aztán rá is kellene rögtön jönnöd, hogy természetesen „ezen” is megtalálható a tipikus helyeken az a fránya „repedés” ...
                            Ebben csak az az érdekes, hogy nálam (nálunk) nem volt tapasztalható váz repedés, se az első szériás P20-on, se a 21-eseken, bár valóban mi is hallottuk ezt a jelenséget több helyről is, annak ellenére, hogy igen vegyes volt a felhasználásuk (volt olyan henger a blokkomon hogy 12500-at forgott...névlegesen)

                            Azt tudtuk/láttuk, hogy a vázon később módosított a gyár, mely főleg az említett repedésre hajlamos részeket érintette.
                            A pirossal bekarikázott résznél viszont annál inkább "nyílt" a váz (lehet a sok "egykerekezéstől...").

                            A feketével bekarikázott rész nem tudom mit takar. Talán index? Csak hátul?

                            Click image for larger version

Name:	p20.preview.jpg
Views:	1
Size:	157.9 KB
ID:	143413

                            Komment


                              #29
                              Üdv !

                              Igen index (korai P20)! Az első, a kormány kezelő szerveken foglal helyet mint a " csigaszeme" !
                              A repedés a két első blokkbefogatás váz-csatlakozásánál és a hátsó blokk befogatásnál szokott létrejönni , ha valamiért meglazulnak a befogó csavarok ! Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy én a hölgyeken elhelyezkedő repedésre próbáltam utalni , amit a mágneses repedésvizsgálat -vasreszelékes ellenörzési fázisában - "enyhe ,egy irányba ható szőrösödéssel " ,mintegy indikátorként jellemez
                              A névleges fordulatszámmal mire utalsz ? (ha egy blokk képes 10 e. fölötti fordulatszámokra - mi csak a 10500 ig jutottunk el 3. fokozatban - ,akkor valószínűleg a kiegyensúlyozottsága is és egytengelyűsége is közel tökéletes , valamint a főtengely ,anyagából kifolyólag kevésbé hajlamos a káros lengésere , Pl : Wittmann-féle)
                              Egyébként igen a gyár háromszor (tudtommal) is módosított lényegesen(!!!) a vázon , először kb '71 októbere körül egyszerűbb lett a blokkbefogatás , közép és oldaltámasz h.teló felső konzol ... egyszóval megszűnik a dobozolt váz , és nagyobb lesz a kormánycsapágy távolság (steuerung), és az utánfutás is! (felhegesztett konzolok a trafóknak , kürtnek , pumpának) , kb 72 elején megerősítik a motorblokk befogatást a hátsó blokkbefogó csavar 8-as ról 10-es re változik . Kb 73 első felében a váz hátsó vastagított része nem a H.lengővilla befogatás alatt , hanem a blokk alatt ér véget , ez a P21 váz , ami bal oldalsó váznyúlványra gy.kapcsoló konzolt kap , és egyszerűsödnek a hátsó- lábtartó , és -üléstartó vázvég kialakítások is .
                              Az általad megjelölt helyen csak befelé , azaz az "utánfutási szög kárára" történő hajlást láttam még eddig ami vitte magával a dupla felső (tank alatti) vázrészt is , és egy frontális ütközés következménye volt ....(szerintem a dupla bölcső váz az egyik legstabilabb váz)Click image for larger version

Name:	BIG_0006648695.jpg
Views:	1
Size:	52.0 KB
ID:	143414
                              Tonybacsi és kollarg kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                Nagyon jó leírás. Köszi. (főleg a "repedésvizsgálatra" vonatkozó rész...)



                                A névleges fordulatszámmal mire utalsz ? (ha egy blokk képes 10 e. fölötti fordulatszámokra - mi csak a 10500 ig jutottunk el 3. fokozatban - ,akkor valószínűleg a kiegyensúlyozottsága is és egytengelyűsége is közel tökéletes , valamint a főtengely ,anyagából kifolyólag kevésbé hajlamos a káros lengésere , Pl : Wittmann-féle)
                                Akkor még nem, vagy nem nagyon foglalkoztunk ilyen "apróságokkal", hogy főtengely kiegyensúlyozás, vonalban futás ellenőrzése indikátorórával, forgó alkatrészek tömeg kiegyenlítése, rugalmas felfüggesztések a káros rezonancia/törések/repedések féken tartása miatt...stb.

                                Mai fejjel azt (is) mondhatnám, hogy "ész nélkül" reszeltünk. Blokk alkatrész volt bőven, így ha valami nem sikerült, nem volt gond.
                                Simán szétfurkáltuk a hajtókart, úgy nézett ki mint a szita, és a dugattyút is a végletekig könnyítettük, rendszerint a szoknya belső részét érintette, mely végleges formájában mindössze 0.5mm vastag maradt (?!), a csapszeget is belülről kiköszörültük, mely olyan lett, amilyen, de akkor senki nem foglalkozott vele.
                                A kipufogónyílás "brutális" magasításának, és szélesítésének az eredménye volt a 12.500 rpm névleges fordulat (bőven 200° fölött volt a vezérlés szöge). Nem is lehetett kezelni rendesen, nem is úgy ment ahogy szerettük volna csak forgott-forgott, és ami itt a lényeg rázott-rázott. A kormány "megvastagodott" a kezemben ahogy emelkedett a fordulat. Iszonyatosan rázott minden.
                                Rázott az a 20-as is (régi vázas, első szériás) amelyikben az egyik henger alapméretes volt, a másik meg második túlméretes.
                                Igaz nem évekig használtuk így a motort (motorokat), de a váz kibírta ezeket a "próbákat" is repedés nélkül. Erre gondoltam amikor írtam az erre vonatkozó részt.


                                Az általad megjelölt helyen csak befelé , azaz az „utánfutási szög kárára” történő hajlást láttam még eddig ami vitte magával a dupla felső (tank alatti) vázrészt is , és egy frontális ütközés következménye volt ... (szerintem a dupla bölcső váz az egyik legstabilabb váz)
                                Click image for larger version

Name:	váz01.jpg
Views:	1
Size:	147.5 KB
ID:	143415

                                Ezen a képen jól látszik, ahogy a két cső (a böl cső, és a nyak cső ) egymásba csúszik, és hol található a gyári hegesztés. A "V" alakú kivágás elülső részének az alja (ott nincs hegesztés) gyárilag passzentos a nyakcsővel - nincs hézag.
                                Idővel ez a rész megnyúlik (megnyúlhat), eltávolodik az eredeti helyéről, és kis rés (akár 1mm is) keletkezik.
                                Ez egyértelműen a váz, illetve a bölcső deformációjára utal.
                                De senki se keseredjen el, ha ilyent tapasztal a járművén. Semmiféle negatív hatást soha nem tapasztaltunk.

                                Annak viszont örülnék, ha többen megnéznék milyen állapotú a saját motorjuk váza.
                                sepy és zahi kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X