Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia TLF típusjegyek

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Vígyázni kell a csepel 250 forgalmival( nem minden arany ami fénylik) mert láttam t5-öt forgalmit is csepel 250 tipussal.

    Komment


      #32
      kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Az enyémeken a csavarok - legalábbis amiket gyárinak gondolok - felirat nélküliek voltak, 14-es laptávolsággal (legalábbis az M8-asok.. )

      De ha már a TLF-nél tartunk: elkezdtem dolgozni a gépen ami még nem is az enyém (de már megvan az örökös, aki ma azt mondta, hogy lehet ám ő volt a tulaj, mert ő nem emlékszik mi volt a hetvenes években, de a felesége azt mondja), és némi segítséget szeretnék kérni az eredeti/nem eredeti (marad/megy) című műveletben.

      [ATTACH=CONFIG]6601[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6602[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6603[/ATTACH]

      Az adattábla szerint 1961-ben készült, száma T11 090166. A lámpa helyére már elkezdtem beszerezni a VT2-est (a furatai megvannak a sárfogón), a többiben kérném a segítségeteket: a szürke markolat, osztás nélküli teleszkópcsavarok, fém kormányszorító (mármint a gombja), a bakelitgomb nélküli dobozok, kovácsolt (nem hajlított) első lábtartó, kifelé peremezett sárvédők és "rózsás" hátsó rugóstagok és a piros/piros nyereg rendben vannak?

      Valamint próbáltam típustársak képeiről lelesni, de mindenhol horganyzottnak tűnnek a küllőanyák. Maradhat tisztítás után a jelenlegi réz, vagy illene horganyzottakat feltennem? Valahogy a réz felé húz a szívem, pedig rajtam kívül nincs a családban "roszvazsgyűjtő".
      Másik hasonlóan fehér folt a súber "kupakjának" felirata, amin az áll domborítással, hogy "Tömegcikk Művek". Ezt a gyárban kaphatta vagy később?
      Szia!

      Ha megengeditek! Én a következőket tudom mondani az alapján,hogy egy 1961 júliusi T1-esem van, és januárival is találkoztam már.
      Szerintem az alumínium kormányszorító nem rá való. Az adattábla TLF-é volt még 1961-ben is,de típus januártól már T1!
      A fékpedál az enyémen még alumínium,olyan mint a váltókar. Lámpakeret nem siltes.
      1961 januárban még bakelitgombos a T1 oldaldoboza,a tiédre már nem az való.
      A küllő,küllőanyák horganyzottak,csak lekopott róluk. A Tömegcikk Művek felirat gyári,de azt nem tudom,hogy azt mikortól gyárthatták. A többi szerintem rendben.
      Üdv: Laci

      Komment


        #33
        darkside eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Vígyázni kell a csepel 250 forgalmival( nem minden arany ami fénylik) mert láttam t5-öt forgalmit is csepel 250 tipussal.
        Eszem ágában sincs megvenni, se a motort, se a forgalmit. Eredetileg "pötschlámpát" akartam venni, azért indultam. Az nem volt, de megnézegettem a motort, megbeszéltem a sráccal hogy miért tartom irreálisan magasnak az árat amit kérne, kezet nyújtottam és eljöttem.


        Kedves Laci!
        Köszönöm. Közben megtúrtam az alkatrészeket, a szorítón D-Csepel-szerű a minta, szóval valahonnan arról fújhat a szél. Nagyon meglepődni már nem tudok mióta van itthon egy lemezvillás Berva.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #34
          kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

          A visszajelzőm zöld, és egy ilyesmi jelölés van a műanyagba nyomva:

          [ATTACH=CONFIG]6606[/ATTACH]

          Ez a valami ez ruszki cucc...nyakamat rá ilyen van a Nyiprómon is...
          OdinHEM és kollarg kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #35
            Nagyfékdobos fékbetétben mit jelent a domború 5-ös szám?

            Komment


              #36
              Egy másik témában tettem fel képeket a motoromról és kijött hogy T1 blokkal szerelt TLF-ül kinéző gép, http://veteran.forum.hu/beszelgetese...html#post14318 Viszont erre a hirdetésre nézzetek rá, vajon ez lett volna rajta a gyári? Eladó Pannonia TL 250F - Képes Motor
              You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

              Komment


                #37

                Komment


                  #38
                  Üdv Mindenkinek! Nekem 1961 májusi "TLF"-em van, ami a fentieket olvasva lehet hogy átmeneti tipus. Mivel a motor végig a család tulajdonában volt, és ismert (mára) hogy mi lett cserélve, pontosan tudom gyárilag hogy nézett ki!
                  (Cserélve csak a hátsó rúgók lettek...)
                  - T11 kezdetű a motorszám is és a vázszám is (minden karakterben megegyeznek).
                  - bakelit gombos, baloldalon záras oldaldobozok.
                  - Bakelit kormányszorító
                  - Fékpedál, mint a sebváltó
                  - siltes fényszórókeret
                  - nem volt országúti (kék) fény visszajelző gyárilag
                  - a hátsó lábtartón domború zárólemez lencsefejű csavarral
                  - nem volt perforálva a kipufogó rögzítő bilincs
                  - váznyak tábla 3 nyelvű, francia, angol, német felirat és természetesen TLF de Luxe. (megkopva úgy mint mindenkinek...)
                  - nyereg szín barna!! (közép barna, nem túl sötét...)
                  - oldal dobozon 3 domború csík, piros vastag arany középen (ez a tankon is, és láncbúrán is)
                  - rózsás hátsó teleszkóp alsó vég, benne a "gombos tüske" az átálltásra (nem csak furat)
                  - kormányon a szivató, jobb szürke szinű markolatnál ( gázmarkolatnál)
                  - hátsó lengő villán zsirzó gomb
                  - zsirzó gombok mindkét fék-kulcsnál, és a fékpedál tengelyen, a pedál szerelési helye mellett.
                  - első teleszkóp zárócsavarok nem kereszthornyosak, hanem belső hatlapos kiképzésű
                  - a tanksapkát ellopták róla, vagy 45 évig egy másik volt rajta, az tuti nem gyári volt...
                  - fékkitámasztó alu-öntvény nutos
                  -"szilva"-alakú lábtartó öntvény keresztmetszet
                  - sárvédők peremezettek
                  - ives vázmerevítő-lemezek
                  - és "p.ö.cs." lámpa volt rajta...(nekem nem tetszett, 30 évvel ezelőtt lecseréltem..., mikor 17 évesen ujra műszakiztattam...)

                  hát körülbelül ennyi. De mindenkitől függetlenül, ha a gyár erre TLF-es táblát tett fel, ( - mert az volt raktáron?!) akkor épp ezt a magyarázatot el lehetne (- kellene?!) fogadni minden más alkatrészre, ami épp raktáron volt, és beszerelésre került...akár a motorszámra is... Nem?

                  Senki komolyabb szakértővel nem kívánok vitatkozni, de pl. a piroskönyvekben nevesítve van a T1-es tipus? vagy valamilyen a gyár által kiadott kiadványban? mert én itt a honlapon találkoztam ezzel először, és kb 47 évig megvoltam győződve, hogy TLF-em van...
                  Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2012 júl. 13, 08:27.
                  barna kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    OdinHEM és TLF65 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Akkor hagyjatok meg engem abban a tudatban hogy TLF de Luxe-m van!!! imádom a luxus dolgokat! a szines -szagos prospektusokat, csilli-villi dolgokat! már kezdtem megijedni, minél többet tudok...annál többet veszítek...

                      de azt beláthatjátok, hogy nem magyarázat az hogy " ez volt raktáron..." ez olyan gagyin hangzik, mintha a gyárnak tök mindegy lett volna mi megy ki a kapun... pláne így 40 évvel a zárás után.

                      egész ajrópában mindenki fényezi a multját, mi meg "lehuzzuk" a volt gyárunkat-történelmünket, mondván " ez volt raktáron oszt kész-e"....

                      tudatosan apróbb lépésekkel kezdték a tipus módosításokat, és mikor egy kiforrott, akkor annak adtak egy új nevet. addiglé meg a régi volt érvényben...

                      javaslom...




                      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Én ilyen, a gyár által kiadott kiadványnak tekintem a T1-gyel kezdődő váz/motor számbeütéseket, illetve váznyaktáblákat (ha megfigyeled, a későbbi váznyaktáblákon csak „T” szerepelt, utána üres számmezővel), mint létező bizonyítékokat a T1-es típus létezésére

                      igen ez lehetséges magyarázat, de nem a T1-re.

                      hanem a T5, T6-7-8-9-re... mert ha igaz a T1-re, hol a T-2-3-4?




                      ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      A T5 is TLF, csak kisfékdobos !
                      Igen csak hogy ez egy formában, technologiában, és költségekben is jelentős változtatásnak tünik számomra... ami nem is biztos hogy jó huzás volt műszakilag a gyártól, de megérhet egy uj tipus jelzést... pl. azt nem tudom hogy a T5-ön gyári volt-e az a "kapaszkodó" ami a vázra volt hegesztve, hogy az oldal támaszra döntött motort segített ujra függőleges helyzetbe állítani... de ettől már 5-10 évesen is herótom volt, ahogy a többi pannóniát elnéztem... egyszerűen csúnya volt...

                      Komment


                        #41
                        OdinHEM és TLF65 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Kedves ApaE! kérlek Te se érts félre, azért hitetlenkedem, mert ezek a dolgok - szerintem - messze nem köztudottak, és a 60-as hetvenes években sem voltak köztudottak...én a Te részletes és logikus magyarázatod alapján ezeket a tipus kódokat, amolyan "belső" gyári számozásnak tartanám, de lehet hogy nincs igazam.

                          ehhez lényeges információnak tartanám, hogy a kereskedelem milyen rendeléseket adott a gyárnak, nevezetesen lehetett-e pl. T2-est rendelni ezen a néven, és akár a kereskedelem, akár a tényleges vevő tudta-e hogy ezen a néven mit rendelt...

                          esetleg van erről információ?
                          (ha már ennyire belemegyünk a TLF kontra T1 témába...)

                          Komment


                            #43

                            Komment


                              #44
                              Igen igazat adok Neked ApaE, elismerem amit irsz, azzal, hogy ebbe a "ködösítésbe" a gyár is besegített, azzal, hogy a kiadványaiban nem jelölte meg a tipus fejlődések kód számait.

                              Ezért tartom inkább belső - és nem a "piac-nagyközönség" számára nyilvántartott- kódnak, és nem tipus jelzésnek.

                              pl. a szentegyulában T3 helyett TLB-t ir, megjelölve, hogy "kérésre" dinamóval is szerelik. T1 ről nem ír, de dinamós TL250F-ről igen: mint TLD 250...

                              Valóban én már éltem akkor, amikor a T5-öt gyártották, és első "nagymotorom" a TLF/T1-em volt, 1982-től, (addig apámé) akkor vizsgáztam le A-ra. És azóta megtaláltam a piroskönyvemet is, valamint több más pannónia -kezelési útmutatót, (biztos ismered amit kétfelé lehet kihajtani, + van egy fényképes mellékletet) de sehol sem találkoztam a T1-4 jelölésekkel.

                              Mindazonáltal elismerem hogy igazad van, és tanultam ezzel is!

                              Komment


                                #45
                                Attached Files
                                TLF65 és soveny kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X