Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Mi ez: alapjáraton megy gázadásra leáll kivéve, ha szivatón van?!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Mi ez: alapjáraton megy gázadásra leáll kivéve, ha szivatón van?!

    Gondban vagyok és tanácsot kérnék!

    Előzmények:

    Frissen felújított T1-es blokkról van szó, pár száz km van benne. Jókat motoroztam vele, már a porlasztó finom állítása volt csak vissza. Egyik alkalommal indítás után azt észleltem, hogy gázadásra visszahörög, alapjáraton megy szívató nélkül, de nagyobb fordulatot csak szivatóval veszi fel akkor is ha meleg már a henger.

    Amit eddig csináltam rajta:

    -A karburátor teljes és alapos megtisztítása.
    -Fals keresése a karburátor körül. (A szívócsonknál tömítő pasztát használtam, féktisztítóval ellenőriztem.)
    -Másik karburátorral is kipróbáltam.
    -A lendkereket levettem, hátha a jobb oldali szimeringnél szív falsot: A tekercsek olaj mentesek voltak. Tettem egy kis olajat a szimering-főtengely találkozásához, gondolván, hogy az olajon látszik, ha beszippantaná a forgattyús ház, vagy buborék jönne kifelé.
    -A blokkot szétszedtem (sajnos nem C3-as csapágyakkal szereltem először) így kicseréltem a bal oldali szimeringet. A blokkot papírral és tömítő pasztával raktam össze. A hengert tömítő pasztával raktam a blokkra.

    Ma kipróbáltam a motort az összerakás után, a hideg idő ellenére könnyen indult. ha visszaengedem a szivatót, alapjáraton megy, ugyanakkor gázadásra lehörög, ha időben ráhúzom a szivatót, nem áll le.

    Csináltam róla egy 5 perces hangrögzítést (videót nem tudtam, mert egyedül voltam), de ezt sajnos nem tudom ide feltölteni, meg a Youtube-ra sem, pedig talán segítenének a hallottak.
    (Holnap megpróbálok videót készíteni, és feltenni!)

    Addig is, van valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj oka?

    (Kínomban már a jobb oldali szimeringre gondolok, de nnem akarom potyára kicserélni, drága viton szimering...hogyan lehet ellenőrizni a jobb oldali szimeringet?!

    Az normális, ha leállítás után a sebváltó olaj teteje habos,

    Click image for larger version

Name:	201410282015.jpg
Views:	1
Size:	184.1 KB
ID:	157249

    #2

    Komment


      #3
      Szia ApaE!
      Nem a baloldali (kuplung felőli) szimeringre gondolsz? A gyújtásoldalit ellenőrizted már, úgy értelmeztem.
      Amikor szétszedtem, kicseréltem alapból a kuplung oldali szimeringet, feltételezve, hogy onnan falsol. A lendkerék alattit nem cseréltem. Egyrészt azért nem, mert még a szétszedés előtt ellenőriztem azzal az olajat a főtengely-szimering találkozásához kenős, és utána a főtengelyt átforgatós módszerrel (nem tudom, ez egyáltalán jó módszer, vagy tudtok ajánlani mást?!), másrészt úgy voltam vele, ha később cserélni kell a lendkerék alatti szimeringet, ahhoz nem feltétlenül kell széthúzni a blokkot, tehát nem szükségszerű a cseréje...

      Lehet, hogy mégis csak ez a szimering a rossz?

      Vagy az is lehet, hogy falsot vadászok és valami teljesen más a probléma?!

      Tudom, nagyon nehéz így látatlanban bármit is mondani, ezért feltett szándékom, hogy az egész indítási és lehörgési folyamatot videóra veszem, feltöltöm, és úgy már esetleg látható, hogy mi a gond...

      Az olajról annyit, hogy 20W0-50 sima ásványi olajat (azt hiszem Favorit) használtam eddig is, most is azt tettem bele, semmi gond nem volt vele. Lehet, hogy a tetején levő hab közvetlenül a leállítás után normális, csapkodják rendesen a fogaskerekek...

      Komment


        #4
        Üdv !

        Szerintem ha "falsol" a motor , az alapjárat nem lehet tökéletes , ami miatt a motor szép lassan meg is áll alapjáraton....(!) , valamint a fordulatról való visszapörgése alapra , igen lassan megy végbe ! így nem erre gondolnék . De ha szivatóval , vagy a légszűrő részleges eltakarásával ezek a problémák javulni látszanak egyértelműen szegény keverékről beszélhetünk (aminek kedvez a hideg miatti kisebb légtérfogat is). De jó volna azt is tudni hogy ezt "teljes-gáz" állásban követi el , vagy részterhelésnél(kb 2/3 gáz alatt) , vagy minden esetben ? (a te esetedben frissen generálozott motor , a hűvösebb idő miatt lehet hogy már jóval dúsabb beállítást kér, ami lehet súbertű állás , főfuvóka esetleg úszószint...) Egyébként engem egyszer a benzincsap szívatott meg , ehhez hasonló volt a jelenség és az lett a vége hogy a csap járatai 0,5 mm-el bővítve lettek mert még azt éppen kiadta csak a forgórésznél volt egy kicsit bajos !
        dongos78 és demeter kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          pl. adalékolt, vagy túl híg
          Vagy víz került bele. Tipikusan akkor szokott tejeskávé színe lenni. (lehet ez lecsapódott pára is)
          Lemezjáték kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Ha a szimering hibájából változik az olaj szine mert a benzint "beengedte" , akkor inkább szürkés árnyalatú ,opálos ! (és büdös benzinszagú ) , szerintem ha nem vészes a dolog (habos , szappanszerűen összeállt ) ne foglalkozz vele.
            Lemezjáték kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Lemezjáték, esetleg nem az új-utángyártott súbertűt építetted be?
              Mert az mondjuk olyan vastag, hogy 2.8-ra elkopott tűsfúvókához tudtam alkalmazni egy esetben, úgy szabadultam meg tőle.

              Komment


                #8
                Sziasztok!

                Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, és sikerült róla ma felvételt csinálnom, feltettem a Youtube-ra:

                https://www.youtube.com/watch?v=uJVO...ature=youtu.be

                Hideg indításról van szó, de majd 5 percig ment, a végére a henger már nem volt hideg.

                A kipufogóba korábban került olaj, annak a füstje lehet, hogy kicsit bezavar, bár szerintem nem füstölt annyira vészesen, főleg ha szinte végig rajta kellett lennie a szivatónak...?!?

                Hajlandó magas fordulatra is, de csak akkor ha a szivatót is ráhúzom, továbbá alapjáraton megy szivató nélkül is.

                Részterhelésen volt csak, gázadáskor se húztam rá csutkára. A videón 4 perc után tisztán mutatja, hogy szivató nélkül gázadásra hogyan hörög le...

                Az a baj, azt sem tudom, merre induljak el, próbálok valami rendszer alapján menni, de lehet, hogy teljesen tévúton járok?4?

                1) Gondolom, nem a gyújtás rendszerrel összefüggő kérdés, hiszen az, hogy a magasabb fordulatot veszi, kizárólag a szivatótól függ.

                2) Ha szivató nélkül nem megy, abból arra következtetek, hogy szegény a keverék. A kérdés, hogy miért?

                2/a Sok a levegő:

                Lehet ennek az oka, hogy valahol falsot szív. Vagy akkor az alapjárat is egyenlőtlen volna?!? Nem tudom, milyen az, amikor egy motor falsot szív...

                2/b Kevés a benzin:

                A redukciós tűt a legmagasabb állásba tettem, így elvileg a legnagyobb keresztmetszeten át folyik a benzin.

                Valami baj van a tűsfúvókával? Vaalmi manó elzárta a főfúvóka járatát?!? (többször átmostam, átfújtam, igaz, nem kompreszorral...)

                Gondoltam a benzin utánfolyás problémájára is, levettem a tanksapkát, úgy próbáltam, kitisztítottam a benzincsapot. Azért nem gondolom, hogy ez volna a gond, mert ha ez volna, akkor szivatóval sem menne, annak is kell megfelelő utánfolyás.

                Próbáljak szerezni egy másik karburátort???...esetleg másik motort?

                Talán a videón tapasztaltak, ill. a leírtak alapján pontosítani tudjátok, merre induljak tovább?

                - - - Updated - - -

                demeter
                Lemezjáték, esetleg nem az új-utángyártott súbertűt építetted be?
                Mert az mondjuk olyan vastag, hogy 2.8-ra elkopott tűsfúvókához tudtam alkalmazni egy esetben, úgy szabadultam meg tőle.
                Nem, olyat még nem vettem...van elég régi kacatom...
                Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 okt. 29, 17:59.

                Komment


                  #9
                  Lemezjáték!

                  Ha majd lesz időd, akkor próbáld már meg kivenni mind a két kipuffból a hangtompítókat és úgy megpróbálni, kíváncsi lennék rá, hogy hoz-e változást.
                  Szerintem nem falsol a motorod. Hallatszik a hangján. Ha falsolna, akkor nagyon lassan esne vissza a fordulat, itt pedig nincs így. Amúgy így gyújtásdekli nélkül ha fújod a lendkerék közepét féktisztítóval, akkor észreveszed, hogy változik a fordulatszám (vagy leáll vagy még jobban felpörög).

                  Ami még eszembe jut: a karbi oldalán a csavaros fúvókák közül az alsó a főfúvóka tartója, ebbe megy a 125-ös fúvóka. Biztos így raktad össze? Ha igen, akkor csak itt lehet valami kis piszok, amit talán nem sikerült eltávolítani. A pirossal bekarikázott részt kellene egy erős kompresszorral megnyomatni.
                  Click image for larger version

Name:	Névtelen.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	142926

                  Az úszószinttel mi a helyzet?

                  Ha a súbertű alján lévő zárócsavarra túl vastag tömítő alátét kerül, akkor ez szintén okozhat üzemanyag ellátási gondot- Látható is a rajzon a csavar és a ház kialakítása.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Kiss Ati; 2014 okt. 29, 19:10.
                  -t5- kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    szerintem a gyujtáshiba , és a falsolás a videó alapján szinte kizárható . A hiba tehát az üza rendszerben keresendő. (szerintem). A jelek alapján főfuvóka dugulásra , rossz méretre (nem leolvasva , mérve) , vagy vizes benzinre gondoltam elsőre , másodjára pedig a karbi repedés ugrott be , bár nem jellemző a tipusra . Nem cserélted véletlenül össze a suber-harangot egy másikra a "kacatok" közül ? (úgy hiszem többféle van!!!)
                    dongos78 kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Kedves Kiss Ati!

                      Köszönöm az együtt gondolkodást és az eddigi tanácsokat!!!

                      Már az jó, ha nagyjából kizárható a falsolás, fontos, hogy egyáltalán merre induljon el az ember...

                      Mindent ki fogok egyenként próbálni!

                      Megnézem még egyszer a fúvókákat, bár úgy rémlik, mint ha nem lehetne őket felcserélni?

                      Az úszószint elég magas lehet, mert nem kell 15 fokra elforgatni a karburátort ahhoz, hogy a kicsavart üresjárati állító csavar nyílásán megjelenjen a kibuggyanó benzin.

                      A féktisztítóval nem mertem oda befújni a lendkerékhez, mert féltem, hogy a megszakító esetleges szikrája begyújtja a féktisztítót
                      WD 40-et fújtam oda és nem változott semmi...Azért még egyszer megpróbálom, az is jó nem? Vagy a nem kell félni a féktisztítótól, hogy begyullad?

                      Kompresszorral még nem nyomattam át a karburátort, mert nekem nincsen, de benzinben átmostam. újra átmosom féktisztítóval és utána átnyomatom valahol, ha más nem egy benzinkúton.

                      - - - Updated - - -

                      Kedves Zahi!

                      Köszönöm a választ! A főfúvókát többször kitisztítottam, de a karburátort csak átmostam, kompresszorral nem fújtam ki, de most megteszem!

                      A főfúvókát nem nagyon tudom lemérni, de van több karburátorom, keresek másikat és azzal is kipróbálom.

                      A korábbi benzint teljesen leengedtem a tankból, és tiszta benzin van benne. Az úszóház aljában sem láttam vízcseppet.
                      A karbin nem láttam repedést.

                      A súber harang ehhez a karburátorhoz való, az elvileg rendben van.

                      Komment


                        #12
                        A féktisztítóval nem mertem oda befújni a lendkerékhez, mert féltem, hogy a megszakító esetleges szikrája begyújtja a féktisztítót
                        WD 40-et fújtam oda és nem változott semmi...Azért még egyszer megpróbálom, az is jó nem? Vagy a nem kell félni a féktisztítótól, hogy begyullad?
                        Nyugodtan fújhatod féktisztítóval, nekem is szikrázik, mégsem gyulladt még be soha. Úgy fújd, hogy ne közvetlen a megszakítóra menjen, hanem esetleg alulról próbáld a szimeringet eltalálni, vagy felülről ahogy könnyebb. Nem kell bődületes mennyiséget ráfújni de azért nyomni kell rá valamennyit.

                        Még az is jó, ha benzinkúton fújatod ki, csak szerezz valahonnan egy szűkítőt, amivel a hagyományos bicikli szelepeket fújják fel. Azzal könnyebben lehet takarítani.
                        Lemezjáték kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Üdv !

                          Sajnos nem jut más hirtelen az eszembe , esetleg még a tüs-fuvóka fellazulása okozhatná a B-L keverék felhígulását , és ha jól gondolom ,részterhelésen durván kb 1/2 - 2/3 gáz állásig főfuvóka nélkül is működnie kéne a dolognak fulákolás nélkül , csak ez felett dominál a főfuvi !(természetesen meleg motornál) így egy dolgot talán kizárhatnál a hibakörből . Ha továbbra is fennáll a hiba tűsfufóka - súbertű környékén kéne keresgélni . (de 100 % -ra nem állítok semmit)
                          Remélem segítségedre voltam ...

                          - - - Updated - - -

                          Szerintem a WD40 nem elég illó anyag a falsolás vizsgálatához ! A féktisztító vagy a hidegindító megfelelőbb. (a mellékelt kis csővel nem lehet az alaplap alá könnyebben bejuttatni az anyagot ??? ) De ennél a gépnél szerintem nincs rá szükség !
                          Lemezjáték kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            Ne félj attól hogy begyullad. Nem fog.
                            De ha mégis akkor meg olyan gyorsan ellobban hogy semminek nem eshet baja.

                            (ha a kezedre megy és begyullad hamarabb elég minthogy megégessen)
                            Lemezjáték és kedvelte ezt.

                            Komment


                              #15
                              Lehet hülyeséget mondok de mosd ki a légszűrőt lehet csak annyi a baja, hogy nem kap elég levegőt

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X