Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hidegen és melegen is nehezen indul, mi a probléma?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Sziasztok!

    A P10-esemmel vannak indítási gondjaim. Hidegen és melegen nagyon nehezen indul.
    Tudom a topik elején ez volt a téma, de nálam sajnos minden rendben lévőnek tűnik.
    Cseréltem már komplett karburátort is de a helyzet sajnos nem javult.

    Hidegen szivatóval a harmadik rúgásra pöffen egyet. Ez után már csak szivató nélkül minimális gázadással hajlandó elindulni de sokszor kell rárúgni. Melegen szintén legalább 6-7 szer rá kell rúgni hogy induljon.
    A gyertyakép gyönyörű őzbarna, a motor jól megy minden gázállásban.

    Menet közben a szivató ráhúzásakol fullad a motor. Tehát ezek szerint ez is rendben.


    Lehet falsol valahol? Ha az olajos oldal felől lenne szimeringes, lehet a váltóolajban benzin?

    Egyébként a blokkban kb 1000km-van. A henger viszont egy 18000km-es, csak gyűrűzve lett.
    De erő van rendesen a motorban ezért a henger kopottságát kizárnám....

    Lenne valakinek még ötlete mi lehet a gond?

    Komment


      #32
      dkari
      Lenne valakinek még ötlete mi lehet a gond?
      A baloldali szimering hibájakor enné a váltóból az olajat, és erősen füstölne...Jobb oldali szimering hiba esetén köpné ki elősűrítéskor az alaplap felé a keveréket, és ott olajos lenne. Egyéb helyeken a falsot könnyen kizárhatod járó motornál féktisztítóval...

      Ha egy hibajelenség kapcsán nem találok egyértelmű okot, akkor kizárásos alapon kezdek el haladni.

      Amennyiben a csere karburátor nem csak egy másik valami, amit épp leszedtél a polcról, hanem már használtad és bizonyított, hogy jó, akkor ez a rész kizárva.

      Mennék tovább gyújtásoldalról (gyertyacsere, megszakító hézag ellenőrzés, gyújtás ellenőrzés, kivezető bakelit csere, pipa, ill. magasfeszültségű kábel csere, végső soron gyújtótekercs, vagy alaplap csere...
      Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 júl. 31, 08:43.
      dkari kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Probald inditani szivato nelkul. Ha pöffen, vagy indulna is, de leáll, akkor probáld egyszer szivatoval. Ha indul, akkor havai, ha nem, akkor szivató nélkül probáld. A Kispókomnál ez vált be.
        dkari kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Mennék tovább gyújtásoldalról (gyertyacsere, megszakító hézag ellenőrzés, gyújtás ellenőrzés, kivezető bakelit csere, pipa, ill. magasfeszültségű kábel csere, végső soron gyújtótekercs, vagy alaplap csere...
          A gyújtás részt kizárnám mivel honda gyújtásom van.

          A gyújtás felőli szimering esélyes lehet mivel azon az oldalon a dekli alól olaj szivárog, de ez jöhet a lánckeréktől is. Színre fekete az olaj és nem érzek benzin szagot.

          A csere karbi már volt fenn a motoron de az indítlás ugyan úgy nehéz.

          Sajna attól tartok én is hogy nem lesz ez olyan egyszerű. A végén lehet hengerfúrás kell de hogy ezt megtudjam le kellene venni a hengert. Bár mint írtam nem tűnik erőtlennek a motor....

          Komment


            #35
            Az nsr gyújtás se örök. És a japánok se arannyal dolgoztak, annak a csatlakozásait is megeszi a víz/levegő kombináció.
            Eredeti kábelkorbácsot raktál fel, abban is lehet már oxid.
            Lehet, hogy kezd valami zárlat kialakulni. Eleve sokkal lassabb fordulaton üzemel berúgásnál, mint amire tervezték.
            Ezen felül - mint megtudtam - az nsr cdi rögtön egy fesz kétszerező taggal indít gyárilag, mert alacsonyabb feszt termel, mint a szokásos. Ezt bemérni oszcilloszkóp nélkül igen nehézkes lenne.
            Ha nagyon unatkozol - és lehetséges - tegyél rá vissza egy megbízható gyári gyújtást.
            Vagy próbáld betolva indítani.
            dkari kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Az nsr gyújtás se örök.
              Az lehet. De szikra, minden van. A csatlakozók korrózió mentesek.
              És eddig aránylag gyenge rárúgásra is indult.

              Ráadásul melegen egy bizonyos idejű állás után nem akar indulni.
              Ha leállítom és kb egy perc múlva indítom elindul második rúgásra. De 10 perc után már csak 6-7-8-adikra indul...

              Komment


                #37
                Draki én nem vagyok Pannonia fann de : kérdéseidre, ha a balos simmering át enged benzin szagú lesz a váltó olaj és szaporodik kissé. Én az úszóra gyanakszom. Próba: nagy stenderen is így indul?. Az én gépem is hajlamos időnként kissé megszívni magát melegen az oldal stenderen főleg ha tűző napon hagyom. Csiszold be a tűszelepet talán?!. Csak Vitonos simmeringel érdemes blokkot össze rakni. Lehet a hülyeség benne van a megnyilvánulásomban de.... segíteni akartam.
                dkari és Lemezjáték kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  dkari
                  Ráadásul melegen egy bizonyos idejű állás után nem akar indulni.
                  Ha leállítom és kb egy perc múlva indítom elindul második rúgásra. De 10 perc után már csak 6-7-8-adikra indul...
                  Ha ez így van, akkor nem sok köze lehet a dolognak a szimeringekhez...

                  Ha visszahűl egy motor valamennyire, akkor már nem biztos, hogy indul, lehet, hogy újra szívatni kell kicsit, bár 10 perc után még nem tud nyáron annyira visszahűlni, főleg ha eleget mentél vele.

                  Nekem is az úszóház gyanús, csak korábban azt írtad, másik karburátorral is ezt csinálja, ezért próbáltam más irányban keresni a megoldást (Két karburátornak ugyanaz a hibája, szerintem kevéssé sanszos...)

                  Ha nem zárod el a benzincsapot, talán túlfolyik, és szerintem is a tűszelep hibája...Ha elzárod a benzincsapot leállításkor, akkor meg az indításkor, ha után folyik, szintén túlfolyik, ami szintén tűszelep hiba...Szóval van rajta sapka, nincsen rajta sapka, tűszelep!!!!
                  Persze ez nem sokkal biztos tipp, mint a kávé zaccból jóslás...
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 júl. 31, 20:39.
                  dkari kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    A gyújtás felőli szimering esélyes lehet mivel azon az oldalon a dekli alól olaj szivárog
                    Erre mondjuk:könnyebb megkérdezni mint,megnézni!Gyanúd is van,és mégsem ellenőrzöd!????

                    Örök szabály:szikra van,benzin van!Ezután a gyújtás ,és a karbi beállítása,ezután marad a simering csere és ezután gondolunk kopásra és törésre!
                    Átmenet nélküli hiba,az nem kopás!
                    Simering-sérülés,gyűrű,dugulás:karbi vagy kipufogó.....
                    dkari kedvelte ezt.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #40
                      Erre mondjuk:könnyebb megkérdezni mint,megnézni!Gyanúd is van,és mégsem ellenőrzöd!???
                      Ja-ja!

                      Az a baj most nem férek a motorhoz. A történet annyi hogy szombaton mentem le a motorral Nemesszentandrásra mert fater ott lakik. Ez tőlünk kb 120km.
                      Levittem neki hogy szokja mert két hét múlva lesz Zalaegerszegen egy veterános túra egy három napos rendezvény keretében és ezzel szeretne menni. (Én meg megyek a Jawaval asszonnyal a hátam mögött.)
                      Csak a hiba sajnos pont most jött elő és otthon már nem volt időm mindenre kiterjedően foglalkozni vele. Ezért lementem vele ahogy van.
                      Jövő hét szombaton reggel lesz indulás a túrának. Én előtte nap délután tudok leérni faterhoz és így lesz még pár óra hibakeresésre.
                      Azért kérdezek hogy tudjam szűkíteni a kört. De hát az igaz hogy csak akkor leszek okosabb ha a motor mellett állok.
                      Minden esetre ha más nem végigzörgünk vele így aztán majd általános hibakeresés lesz.

                      Féktisztítót viszek magammal így a falsot talán ki tudom zárni vagy épp megtalálni...
                      Che és sepy kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        Sziasztok!

                        Időközben a hétvégén megvolt a zalai túra. Végül a Pannóniával nem csináltunk semmit.

                        Kikisérleteztük hogy indul a legjobban, és kiderült nincs igazán fennálló hiba.

                        Hidegen háromszor szivatón rárúgok majd gyújtás, nagyon kis gázt adva megint rárúgok és indul is.
                        Melegen szintén szivatón kell párszor rárúgni gyújtás nélkül majd szintén gyújtáson kis gázzal indul.

                        Egyébként a találkozó nagyon jó volt. nekem ez volt az első részvételem ilyen összejövetelen.
                        Szerencsére mindegyik motor remekül teljesített és egy élményekkel gazdag pár nappal gazdagodtam )

                        Click image for larger version

Name:	IMG_20160813_091933.jpg
Views:	1
Size:	204.1 KB
ID:	149485Click image for larger version

Name:	IMG_20160813_103811.jpg
Views:	1
Size:	198.4 KB
ID:	149486Click image for larger version

Name:	IMG_20160813_124337.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	149487Click image for larger version

Name:	IMG_20160813_150142.jpg
Views:	1
Size:	200.4 KB
ID:	149488Click image for larger version

Name:	IMG_20160813_123028.jpg
Views:	1
Size:	199.1 KB
ID:	149489Click image for larger version

Name:	IMG_20160812_190329.jpg
Views:	1
Size:	193.9 KB
ID:	149490Click image for larger version

Name:	IMG_20160813_152524.jpg
Views:	1
Size:	198.5 KB
ID:	149491Click image for larger version

Name:	IMG_20160812_145458.jpg
Views:	1
Size:	210.7 KB
ID:	149492
                        dongos78, St.Z.350 és 10 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Draki az utolsó felvételen a Te géped látható? Egy közelebbi képet esetleg?!.

                          Komment


                            #43
                            Igen. Bár ezen a képen a másik kettő is :-) Az Mz-vel öcsém a Pannóniával Fater vágtatott. Én Jawaval az asszonnyal.Click image for larger version

Name:	IMG_20160813_171718.jpg
Views:	1
Size:	202.7 KB
ID:	149493Click image for larger version

Name:	IMG_20160813_171735.jpg
Views:	1
Size:	201.9 KB
ID:	149494
                            apacsavo, sepy és 6 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              #44
                              Melegen szintén szivatón kell párszor rárúgni gyújtás nélkül majd szintén gyújtáson kis gázzal indul.
                              Ez egyértelműen:kevés üzemanyagra utal!

                              Lehet szűkös beállítás,vagy falslevegő.
                              zahi kedvelte ezt.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #45
                                Két azonos tipusú motor sem indul egyformán. Draki elmondása szerint indítható akkor a sorrend betartandó és úgy kell indítani. Az én CZ-m is ha nem svimmelem meg rendesen nem indul- ha viszont túlfolyatom akkor pedig teljes gázzal elzárt csappal elszárad a lábam mire beindul de ha ilyenkor megtolom 2m- után pöfög! A választási lehetőség adott!
                                apacsavo, és 3 további látogató kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X