Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az ismerősöm csinálja őket

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    milyen szerencsétlen megoldás ez, hogy alumínium házba sajtolunk egy alumínium pogácsát
    Az bizony! És mikor szeded kifelé, esetleg összeakad a házzal és gyűri maga előtt fel a csapágyház aluját 1 mm mélyen. Ezért nem szabad a szimeringtartót a forgattyúsház felé kihúzni/kiütni, hanem a kuplung oldal felé (viszont ott meg a zégergyűrű horony zavar be). Azon a szélén az éles perem nincs lemunkálva. Visszaszerelés előtt ezt is meg kell tenni.

    Komment


      #17
      demeter,

      Kérdezhetek ? - kösz

      Miért alu még az a vacak ? Miért nem vas , kimérve , a gyürü sarkai nem letörve hanem akár rádiuszolva , hogy hülyebiztos legyen , "o " gyürü horony beletéve , ---le kéne gyártatani valakinek egy vödörrel és árulgani . ( kezdek jobban lenni ?

      Komment


        #18
        Kedves Zoli!

        Már biztos vagyok benne,hogy gyógyulsz,-mert már az üzletelésen jár a fejed.

        Üdvözlettel:Che

        Komment


          #19
          Miért alu még az a vacak ? Miért nem vas , kimérve , a gyürü sarkai nem letörve hanem akár rádiuszolva , hogy hülyebiztos legyen , „o” gyürü horony beletéve , ---le kéne gyártatani valakinek egy vödörrel és árulgani . ( kezdek jobban lenni ?
          Csak a hagyomány miatt,az alu hurnyolt egy kenőfurat miatt!Ja és úgy szakszerű!Még az elején tettek néhányan két szembeforditott simeringet csak nem csorbították meg a furatnál,ugyhogy nem sokat kell agyalni és főleg nem mást gyártani.........
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #20
            demeter
            Ezért nem szabad a szimeringtartót a forgattyúsház felé kihúzni/kiütni, hanem a kuplung oldal felé
            Igen, ez így van. Ráadásul a csapággyal szemben - ahol a melegítés növeli a játékot, és könnyíti a kisajtolást - ezt hiába melegíted, mivel az alu alkatrészek együtt tágulnak.

            Viszont szerintem a kuplung oldal felé húzva is problémás, mert akkor meg a külső csapágy fészkét cseszi szét...

            - - - Updated - - -

            mátéapu
            Még az elején tettek néhányan két szembeforditott simeringet csak nem csorbították meg a furatnál,ugyhogy nem sokat kell agyalni és főleg nem mást gyártani...
            Én is dupla szembefordított szimeringgel szereltem, ráadásul vitonnal...

            Ez viszont nem oldja meg azt a problémát, hogy a szimering tartó pogácsa-ki-be szerelése gyilkolja a csapágyfészket, akár erre, akár arra nyomod ki... Nem célszerű túl sokat ki-be szerelgetni.

            Komment


              #21
              heeegany,

              tudsz hozni egy ilyen gyürüt amiről beszélünk ? Megnézném . Mert a Karcsibarátom nem szokott hülyeséget beszélni ....

              Komment


                #22
                Ez viszont nem oldja meg azt a problémát, hogy a szimering tartó pogácsa-ki-be szerelése gyilkolja a csapágyfészket, akár erre, akár arra nyomod ki... Nem célszerű túl sokat ki-be szerelgetni.
                Nem kell szimeringtartó POGÁCSA:csak simering 62x25x8-as ha nem tévedek

                - - - Updated - - -


                Mert a Karcsibarátom nem szokott hülyeséget beszélni ...
                Aki ragaszkodik a gyári csapágytávtartóhoz,ami simeringet tartogat:akkor a "Karcsi javaslata"gumigyűrű beszúrás a nyerő alá kell szedni a távtartót egy tizeddel és beszúrni a hornyot,így valóban nem sérti meg a felületet szerléskor.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #23
                  mátéapu
                  Nem kell szimeringtartó POGÁCSA:csak simering 62x25x8-as ha nem tévedek
                  Ezen nem gondolkoztam még, evidensnek tartottam, hogy kell, mert így csinálták gyárilag, de szerintem működőképes amit írsz.

                  Komment


                    #24
                    demeter,

                    Kérdezhetek ? - kösz

                    Miért alu még az a vacak ?

                    Hát, ha egy ilyen igényesen rendbe hozott blokkba kéne beszerelni, akkor lennék bajban vele...
                    Illetve, blokkfeleket melegítve a beszereléssel még nincs is baj, csak kifelé mi lesz legközelebb?

                    Amúgy nem egy alkalommal szereltem már két db szembefordított 8-as szimeringgel össze, közéjük 4 mm-es távtartót esztergáltatva, de az sem az igazi. Ez távtartóként nagyon jól funkcionál, ha megmozdul a csapágy a házban, legalább hosszirányban tart még és nem fog a sonka a blokkal súrlódni, ha nem házban vannak a szimeringek, akkor azok úgyis elengednek az erőhatásnak.
                    Hogy miért nem gyárt senki helyette másikat, amibe mondjuk beleférne két db 7-es szimering, azt nem tudom.

                    Komment


                      #25
                      Hát, ha egy ilyen igényesen rendbe hozott blokkba kéne beszerelni,
                      Akkor egy rendes a motor élettartamára szóló labirintt ömítést kellene kiagyalni.........
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #26
                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        heeegany,

                        tudsz hozni egy ilyen gyürüt amiről beszélünk ? Megnézném . Mert a Karcsibarátom nem szokott hülyeséget beszélni ....
                        Megyek le is hozok a padlásról párat és mindegyiket kiteszem különböző helyekre hogy szem előtt legyenek. Egyet csak észreveszek indulás előtt és viszem

                        - - - Updated - - -

                        Click image for larger version

Name:	20161226_002603.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	150628
                        Rögtön találtam kétfélét.

                        Komment


                          #27
                          Atmeröböl 1 tizedet le, kettő gumigyürüt bele (vekonyat). Eleket szépen le törni, es két szimering mehet bele. Én ezt tenném. A 2 db 62x25x8 as szimering nem jó, nincs oldairányu tartása. Vagy ugyanezt legyartani textil bakelitböl. A labirint sem rossz, az van a 250 es Jawaban is ha jól emlékszem.

                          Komment


                            #28
                            A labirint sem rossz, az van a 250 es Jawaban is ha jól emlékszem.
                            A 350-esben a blokkválasztóban és a trabantban,általában túlélték a motort gond nélkül!
                            Click image for larger version

Name:	DSCN1381.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	150678Click image for larger version

Name:	DSCN1382.jpg
Views:	1
Size:	187.6 KB
ID:	150679Kicsit túl-lihegjük az ütéseken kívül nem láttam sérülést:ami azt jelenti bevált a gyári darab!

                            Látszik a méreten,(minden darabom 10-15 századdal alatta van a névleges méretnek)hogy nem sértheti a furatot.A tömítést egy jó hézagolás elvégzi,és annyi elég:ha a sík oldalon szépen fekszik az átmérő már nem is számít....
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #29
                              Ne akarj labirintot! Az a világ átka! A 350-esben is utálom. A labirint mindíg átereszt bizonyos százalékban. Pont szimmeringes átalakításon gondolkodom, és akkor végre kenhetné a váltóolaj a középső csapágyat.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 dec. 26, 10:33.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #30
                                mátéapu
                                Látszik a méreten, (minden darabom 10-15 századdal alatta van a névleges méretnek) hogy nem sértheti a furatot.A tömítést egy jó hézagolás elvégzi,és annyi elég:ha a sík oldalon szépen fekszik az átmérő már nem is számít...
                                Ezt nem egészen értem? Odáig igen, hogy ha 10-15 századdal alatta van a kölső átmérője a furat méretének, akkor nem gyűrheti fel szereléskor a furatot.

                                De hogyan tömít a hézagolás? Úgy érted, hogy a hézagolással nekiszorítjuk a szimering tartó homlok felületét a csapágygyűrű oldalának és az tömít??

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X